Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko täitä usein tiettyihin perheisiin ja joihinkin ei ollenkaan?

Vierailija
17.05.2014 |

Meillä ei esim. koskaan ole ollut täitä vaikken ole turhan tarkka esim. lakanoiden vaihtamisesta tms. 

Tuttavaperheessä taas täitä on vähän väliä.

Mistähän ero johtuu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös ihmetellyt samaa. Mun veljen perheen lapsilla ollut usein ja meillä ei koskaan kenelläkään.

Vierailija
2/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee wt-perheisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ei ainakaan tule, jotka eivät ole missään tekemisissä kenenkään kanssa.

Vierailija
4/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut täitä kahdesti, ekan kerran ne saatiin lapsen peliturnauksesta ja toisella kerralla serkkutytöltä Keski-Euroopasta.

En silti tunnustaudu wt-äidiksi.

Vierailija
5/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut, vaikka lapsia on, koulua käydään, harrastuksia on, vieraita käy - eikä olla mitenkään siistimpiä kuin muut tms. Lasten koulusta tulee joka vuosi täivaroitus ja päitä tutkitaan, mutta ei ole ikinä tullut täitä. Todennäköisesti sattumaa, tai sitten emme tiedä kaikkea täiden mieltymyksistä. :D

Vierailija
6/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa on täi varoituksia. Myös hyvillä alueilla. 

Vierailija
7/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ne tarttua joihinkin hiustyyppeihin helpommin kuin toisiin? Tai sit vaan tuurista kiinni...

Vierailija
8/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tarttuu tosiaan ohuisiin hiuksiin helpommin. Paksuihin ne ei pysty tarttumaan. Siksi täitä ei ole alapään karvoituksessa. Liian paksuja karvoja. Ja ihan lyhyisiin ne eivät voi tarttua. Siksi vanhoissa elokuvissa leikattii hiukset puliksi.

Vierailija
9/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit eivät pysty ottamaan kiinni lyhyistä hiuksista. Poikalapsiperheisiin tulee siis täitä harvemmin kuin tytöillle. Lisäksi täit vaativat suoran kosketuksen. Jos tyttöjen pitkiä hiuksia siis pidetään letillä, täiden on vaikeampi tarttua niihin kuin jos ne ovat auki. Pipokaudella vaikuttaa se, onko pipot naulakossa toisten pipojen vieessä vai hihassa tai taskussa.

näillä tapakulttuurin ilmiöillä on merkitystä, puhtaudlla ei niinkään.

Vierailija
10/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko kysyä: esiintykö täitä miten yleisesti? Olen kotoisin pienestä maalaiskunnasta, eikä kellään ollut ikinä koko peruskoulun aikana täitä. En osannut edes ajatella että niitä vielä nykypäivänä esiintyisi. Nyt omat lapset alkavat olla päiväkoti-ikäisiä, ja stressaan saavatko ne sieltä jotain ällöjä loiseläimiä päähänsä.

Vierailija
11/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:46"]

Mun on pakko kysyä: esiintykö täitä miten yleisesti? Olen kotoisin pienestä maalaiskunnasta, eikä kellään ollut ikinä koko peruskoulun aikana täitä. En osannut edes ajatella että niitä vielä nykypäivänä esiintyisi. Nyt omat lapset alkavat olla päiväkoti-ikäisiä, ja stressaan saavatko ne sieltä jotain ällöjä loiseläimiä päähänsä.

[/quote]

Öh, olen töissä maalaispaikassa ja täällä on täydellinen täikatastrofi joka vuosi. Omen lapsien päiväkodissa kaupungissa on ollut täivaroitus vain kerran 8 vuoden aikana.

Vierailija
12/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit tarttuvat helpoimmin puhtaisiin hiuksiin. Afrohiuksiin eivät tartu niin hyvin, koska niistä on täin vaikeampi/mahdoton ottaa kiinni hiuksen mallin vuoksi. Tytöt ovat tietenkin suuremmassa vaarassa kuin pojat, koska tytöillä on yleensä pidemmät hiukset ja niistä ei saivareet ja täit sitten niin hyvin näy. Samoin tytöt leikkivät päät lähemäpänä toisiaan ja saattavat lainailla pinneja sun muita, joita pojilla harvemmin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi