Työpaikan joululahja taas naistenjuttuja
100e lahjakortti design-sisustus/ruokailutarvike yms liikkeeseen... 7 vuotta olen ollut töissä täällä ja joka vuosi sama juttu, joko lahjaksi tai lahjakortilla naistenjuttuja joihin miehet ei normaalisti käytä rahaa. Yritys kuitenkin miespainotteinen tekniikan alan yritys.
Missä ovat esim Motonet tai Verkkokauppa.com lahjakortit? Voisiko kerrankin antaa lahjaksi jotain mistä miehetkin hyötyisi? Varmasti naisetkin löytää jotain esim Motonetistä. Täytynee taas ostaa tuolla lahjakortilla jotain helposti myytävää ja yrittää myydä.
Välillä miettii onko tämä jotain piilo-"positiivista palkkasyrjintää" missä tarkoitus on antaa erityisesti naisille rahallisia etuja. Miehethän ei hyödy design ruokailutarvikkeiden lahjakorteista koska niihin ei muutenkaan käytetä rahaa.
Täällä oli hiljattain keskustelu siiten mitä opiskelija-alennukset 80% naistenjuttuja, sama näköjään koskee työpaikan joululahjoja.
Kommentit (52)
Me saatiin herkkukori. Kaikki jotain vegaanista hörhöherkkua. Suklaa raakasuklaata.. Ei mitään taviskivaa. No ei harmita koska veljeni vaimo on vegaani. Lähti hänelle kiertoon koko sisältö.
Varmaan trendikästä antaa tuollainen "herkku"kori" mutta helvetin pahaa oli kaikki..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana vissiin on asiat hyvin kun on varaa valittaa lahjoista. Mulle opetettiin jo lapsena että lahjoista ollaan kiitollisia. Jos ei osu nappiin niin ei se mitään, annetaan vaikka sitten eteenpäin. Mutta ei valiteta.
Työpaikan lahja on vähän eri asia, se on osa korvausta työstä jota teet. En minä yksityisten lahjoista valita, mutta työnantajan pitäisi kyllä ymmärtää antaa jotain kaikkia hyödyttävää.
Miehet ei kuitenkaan käytä rahaa tuollaisiin. Viimeisen 20v aikana minulta mennyt 0€ design-sisustus/ruokailutarvikkeisiin. Esim Motonettiin tuhansia euroja.
Eli elät vaimosi siivellä?
Se on aina jännää että nainen kustantaa koko kodin ja erossa mies valittaa että meni puolet omaisuudesta.
Veljeni on luultavasti samassa paikkaa töissä, kuin sinä. Hän kantaa lahjakortit aina minulle ja minä hoidan meidän vanhempien joululahjat ja muut.
Ilmoitan hänelle olet velkaa xx euroa, silloin harvoin, kun lahjakortti ei kata 50 % lahjasta.
Olemme ostaneet mm tosi ihanat viltit mökille, kunnon veitsisarjan, kauniin kynttelikön myös mökille.
Vietämme aina joulun vanhemmillamme ja veljeni antaa illan aikana lahjakortin minulle. Vuoden alussa alkaa viimeistään alet, tai sitten juhannuksen aikana. Meillä ei lahjakortit homehdu.
On veljellä ollut naisystäviäkin, joku on joskus kysynyt miksi näin. Mies on sanonut vanhemmat antavat arvoa enemmän, kuin hän valmiiseen kotiinsa. Ja keskustelut ovat jääneet siihen. Ei kukaan nainen sano ettei saisi omia vanhempia lahjoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää naiset jos saisitte joka vuosi työnantajalta lahjaksi lahjakortin Motonettiin tai vaikka K-rautaan, tai vaihtoehtoisesti kulmahiomakoneen/hylsysarjan/sylinterin puristuspainemittarin/hallitunkin. Ymmärrätte ehkä miltä miehistä tuntuu kun joka vuosi saa niitä kippoja/vilttejä?
Onko ihan jokaisella miehellä paljonkin käyttöä kulmahiomakoneelle?
Ihan perustyökalu joka löytyy joka tosimieheltä.
Minä kysyinkin, että onko miehillä sille paljon käyttöä? Mitö sillä tekee, jos se on vain kaapissa tilaa viemässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana vissiin on asiat hyvin kun on varaa valittaa lahjoista. Mulle opetettiin jo lapsena että lahjoista ollaan kiitollisia. Jos ei osu nappiin niin ei se mitään, annetaan vaikka sitten eteenpäin. Mutta ei valiteta.
Työpaikan lahja on vähän eri asia, se on osa korvausta työstä jota teet. En minä yksityisten lahjoista valita, mutta työnantajan pitäisi kyllä ymmärtää antaa jotain kaikkia hyödyttävää.
Miehet ei kuitenkaan käytä rahaa tuollaisiin. Viimeisen 20v aikana minulta mennyt 0€ design-sisustus/ruokailutarvikkeisiin. Esim Motonettiin tuhansia euroja.
Eli elät vaimosi siivellä?
Se on aina jännää että nainen kustantaa koko kodin ja erossa mies valittaa että meni puolet omaisuudesta.
Asun yksin ja kattilat/lakanat ostettu halpahallista eikä niissä mitään vikaa. Miksi ihmeessä tarvisin jonkun design kattilan/lakanan kun vanhatkin hyviä?
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ihana satsata kunnon veitsiin :)
Satasella et kovin monta ”kunnon veistä” saa. Hyvä jos yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin korvausta työstä jota teen? Saan kyllä ihan palkkaa työstä jota teen. Tällaiset joululahjat, uuden vuoden skumpat ja kesälahjat on vaan työntekijän muistamista.
Oon kyllä sitä mieltä että lahjaa voisi joskus vaihdella, koska varmaan mikään asia maailmassa ei ole sellainen mikä kaikkia kiinnostaa. Mutta jos jotain ylimääräistä saan niin en kyllä valittaisi vaikkei täysin mieleinen olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin herkkukori. Kaikki jotain vegaanista hörhöherkkua. Suklaa raakasuklaata.. Ei mitään taviskivaa. No ei harmita koska veljeni vaimo on vegaani. Lähti hänelle kiertoon koko sisältö.
Varmaan trendikästä antaa tuollainen "herkku"kori" mutta helvetin pahaa oli kaikki..
Avasit siis kaikki paketit, maistoit ja annoit eteenpäin?
No voihan tolla nyt ostaa vaikka lahjoja muille, jos ei itsellä ole tarvetta. Joku ystävä varmaan ilahtuisi uudesta kahvinkeittimestä tms :)
Samaa olen miettinyt, ei vahongossakaan mitään miehiä hyödyttävää vaan juuri tuota sisustushömppää ja vastaavaa.
Ja kyllä, olen tyytyväinen siihen että edes saadaan joululahja, mutta kun kerran joululahjoihin varaa firmalla, voisiko joskus huomioida miehet?
Me saatiin lahjakortti jolla sai valita 3 tuotetta 20-30 joukosta. Arvatenkin 90% naisten juttuja kuten keittiö ja sisustustarvikkeita. Muutama onneton ruuvauskärkisarja miehille ja nekin loppu tällä hetkellä.
Naisten juttuja mitä lie kattiloita?
Kattilat ei ole naisten juttuja hyvä tavaton!
Kaikki kotiin liittyvä on kaikkien siellä asuvien juttu.
Olet varmaan yksi 'miehistä'?