Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusia ystäviä aikuisena :/

Vierailija
17.05.2014 |

Hei, onko muilla kokemuksia uusien ystävien hankkimisen/saamisen vaikeudesta näin aikuisena? Tarkoitan omalla kohdallani ikää kolkyt ja risat.

Minulla oli yliopistossa aktiivinen tyttökaveriryhmä, jonka jäsenet sitten jotenkin lähtivät eri teille. Minulla ei ole lapsia, ainakaan vielä, ja uuden miesystävän kaveripiirissä ei ole naisia joitten kanssa olisin tutustunut. Oman perheen jäsenet sen verran vanhempia (sisko, serkku), ettemme ole ihan kavereina "bondanneet". Työpaikka miesvaltainen. Äh :(

Vapaa-ajalla luen sitten muotiblogeja, urheilen satunnaisesti ja shoppailen (öh). Ja mietin että olisi kiva jos voisi joskus käydä jonkun kanssa lasillisella ja puhua noista asioista.

Missä muitten naisten kanssa tutustuu? Uutta harrastusta ei kalenteriin ihan mahdu, ja salilla en uskalla hyökkäillä ihmisten luo höpisemään. Jos olisin nuorempi niin varmaan olisin jossain Demin palstalla sopimassa miitingiä tyyliin "kaikki jotka tykkää seuraa costumen blogei huomenna skumppaaaa kaivarissa!" :P

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yrittänyt löytää ystäviä 10 vuotta sitten netistä juuri tällä tavalla. Tapasin kaksi, joihin sitten jonkun verran tutustuin, mutta molemmat osoittautuivat niin huonokäytöksisiksi ja epäsosiaalisiksi, ettei ystävyys kantanut muutamaa tapaamista pidemmälle. Jäi vähän huono maku ja sen jälkeen olen suhtautunut suurella epäilyksellä, josko netistä löytäisi uusia ystäviä. Siis vähän pidempiaikaisia sellaisia. Mut onnea sulle kuitenkin.

Vierailija
2/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Eli vahvistaa epäilyjä ettei tämä niin helpolla mene...

Vanhassa porukassa oli se hyvä puoli, että kun meitä oli kuusi, saatoimme tavata osissa tai kaikki samaan aikaan, ja meno oli jouhevaa. Kunnes sitten, jotkut jäivät kotiin lasten kanssa, ja - voiko tätä edes sanoa - poliittiset näkemyserot alkoivat korostua. Yksilöinä olimme lopulta liian erilaisia. Harmittaa mutta ei kukaan voi muuksi muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan blogikyylä etsii ystävää? Joo ei kiitos.

Vierailija
4/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloitusviestini oli ensimmäinen kirjoitukseni tänne ikinä....

Vierailija
5/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:15"]

Tuo aloitusviestini oli ensimmäinen kirjoitukseni tänne ikinä....

[/quote]No niinpä tietenkin.

Vierailija
6/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tilanne. Miesvaltainen ala. Viihdyn toki miesseurassa mutta joskus olisi kivaa sen lätkämatsin ja oluen sijaan mennä tosiaan vaikka lasilliselle ja puhua niistä blogeista, miehistä ja sisustuksesta... En tosiaan tiedä missä niihin naisiin voisi tutustua. Olen melko sosiaalinen tapaus ja monissa tilaisuuksissa olenkin silmät auki jos näköpiiriin sattuisi potentiaalinen tyttökaveri.

Vierailija
7/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan oli. Itselleni blogit ovat ajanviete, kuin aikakauslehti. En kulje verkossa niitä haukkumassa. Jos blogien lukeminen on sinusta "kyyläämistä", niin ok.

Huom: Pääpointtini oli kuitenkin ystävien hankkimisen vaikeus.

Vierailija
8/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kalenteriin ei harrastuksia mahdu, aika siinähän se sitten on.

mä olen aina mennessäni kouluun saanut ystävän, joka on jäänyt. Siis saanut monta ystävää ja 1 on jäänyt vuosienkin jälkeen.

En harrasta muuta kuin koulunkäyntiä.

Kävin vuosia sitten tälläisen apukokkilinjan, kesti vuoden, sitten valmistuin tradenomiksi ja mitä kaikkea vielä.

Varsinkin AMKsta tuli paljon ystäviä, kun aina ryryhmätöissä tutustui. Nykyään tosi nopeasti pyydetään fb.kavereiksi ja sen jälkeen se on omasta aktiivisuudesta kiinni.

Vierailija
9/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:25"]

Kyllä vaan oli. Itselleni blogit ovat ajanviete, kuin aikakauslehti. En kulje verkossa niitä haukkumassa. Jos blogien lukeminen on sinusta "kyyläämistä", niin ok.

Huom: Pääpointtini oli kuitenkin ystävien hankkimisen vaikeus.

[/quote]

Ja hups tämä siis oli minulta, aloitusviestin kirjoittajalta tarkoitettu tuolle klo 19.20 kirjoittaneelle Vierailijalle :)

Vierailija
10/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sama vika! Valmistun nyt miesvaltaiselle alalle koulusta. Työharjotteluista on tullut miespuolisia kavereita, mutta ei ole kuitenkaan jotenkin luontevaa hengailla työajan ulkopuolella. Omalla miehellä on paljon kavereita joiden puolisoiden kanssa on tullut juteltua kun on kylässä käyty, mutta jotenkin olen vain kauhean jähmeä näissä tilanteissa. Opiskelujen/työharjottelujen myötä kun on vain näissä äijäporukoissa pyörinyt, en osaa olla sitten naisporukassa luontevasti enkä keksi puheenaihetta, vaikka kuinka haluaisin. Olisi kiva kun olisi sellainen tyttökaveriporukka kuten oli joskus nuorempana, ennenkuin itellekin kasvaa munat ihan vain ympäristön vaikutuksesta. 

Vierailija
11/11 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankalaa se on ilman sitä jotain mikä yhdistäis.. Itse aikuisena olen saanut uusia kavereita oikeestaan vaan lasten tai töiden kautta. Olisko facebookissa sun kaupungin ryhmää? Tai mihinkään sun harrastukseen liittyvää ryhmää? Sinkkuryhmistä on moni kaveri nyt viime aikoina löytänyt uusia ystäviä paljon vaikka sitä kumppania ei olekaan löytynyt =D