Laittakaa jo sormi myyntinapille. Kohta rytistään pörssissä!
Dax indeksi pudotellut alas jo parisataa pistettä ja pelkoindeksi silti nousussa....
Paitsi tietysti, jos on varaa kestää, kun pääoman arvo haihtuu.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Oon pistänyt kuukausittain rahastoihin sellaiset 15 vuotta. Välillä käyn katsomassa miten siellä sujuu. Arvonnousu on yli 50%. Välillä on tultu alaspäin (esim. korona) mutta aina sieltä on toistaiseksi noustu. En jaksa ottaa stressiä. Kaikki on plussaa, mikä sinne lopulta jää. Mun talous ei ole mun rahastoista riippuvainen.
Rahastoista hyödy muut kuin pankit, noh, tyhmiä on helppo viedä...
Vierailija kirjoitti:
Mä en vain tajua tätä osinkosijoittamista..
Jos mun sijoitus-suunnitelma olisi sijoittaa 150€/kk sanotaan nyt vaikka 30 vuoden ajan.
Vuodessa se tekisi 1800€, montako vaikka Coca-Colan osaketta sillä saa? noin 36kpl, 30 vuodessa 1080, se tietäisi alle 2000€ vuosittaista osinkotuloa. Vaikka sen kolminkertaistaisi sillä oletuksella että osingot nousisivat vuosien mittaan niin ei puhuta mistään oikotiestä onneen todellakaan.. pikemminkin rikkauksista ryysyihin, jos pitäisi tuollaisilla osinkotuloilla kitkutella
No se että sinä et tajua ei tarkoita mitään muuta kuin sitä että olet tyhmä.
Minä saan tuhansia euroja puhtaana käteen vuodessa osingoista. Tälläkin viikolla tullut jo toista sataa euroa osinkoja. Ei näillä minun osinkotuloilla vielä oloneuvokseksi aleta mutta erittäin mukava lisä palkan päälle. Ostan osinko-osakkeita käytännössä viikottain ja näin kassavirtani paranee joka viikko. Arvonnousut eivät tunnu lompakossa, mutta kassavirran parantuminen tuntuu. Nämä lisätulot muuten parantaa vakavarautta valtavasti. Hätätapauksessa pystyisin jo elämään pelkillä osinkotuloilla, joten talouteni on reilusti paremmalla tolalla kuin ilman osinkotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vain tajua tätä osinkosijoittamista..
Jos mun sijoitus-suunnitelma olisi sijoittaa 150€/kk sanotaan nyt vaikka 30 vuoden ajan.
Vuodessa se tekisi 1800€, montako vaikka Coca-Colan osaketta sillä saa? noin 36kpl, 30 vuodessa 1080, se tietäisi alle 2000€ vuosittaista osinkotuloa. Vaikka sen kolminkertaistaisi sillä oletuksella että osingot nousisivat vuosien mittaan niin ei puhuta mistään oikotiestä onneen todellakaan.. pikemminkin rikkauksista ryysyihin, jos pitäisi tuollaisilla osinkotuloilla kitkutella
Jos sinulla ei ole sijoittaa enempää kuin 150€/kk niin kehoitan sijoittamaan sen johonkin rahastoon. Ei noilla pennosilla suorissa osakesijoituksissa pääse rikastumaan. Ei tosin rahastosijoittamisessakaan. Kyllä rekyyliä eli sijoitettavaa rahaa per kuukausi pitää olla pikkuisen enemmän.
Eikä tämä ollut mikään mollaus, hyvä jos sijoita edes tuon verran. Pienistä puroista ne isommatkin joet muodostuvat. Ja jos sinulla ei nyt ole varaa enempää kuin 150€/kk niin kuka tietää onko parin kolmen vuoden päästä sama tilanne, vohan se olla että silloin sijoitat jo vaikka 300€ tai 500€ kuukaudessa. Sijoittaminen on pitkäjänteistä mutta varmaa puuhaa. Pikavoittoja siitä harvoin jos koskaan saa.
Olen asunut maissa joissa voi helposti kiertää verot,etenkin myyntivoitoista,jos kauppaa tekee Helsingin pörssissä,niin pitää katsoa verosopimus asuin maan kanssa,jos Suomi ei pysty sopimuksen mukaan verottamaan,niin asuinmaan kanssa yleensä voi "neuvotella" tai riskeerata jättämällä verot maksamatta,monet kehitysmaat ovat käytännössä verottomia,mennään "maan tapa" tyylillä ja ainahan voi muuttaa seuraavaan sopivaan maahan,jos sillat on palanut alta!
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nautittu Bitcoinin noususta, siinä jää osakkeet ja rahastot toiseksi, mutta riskitkin on suuret.
Meinasin ostaa bitcoineja kun ne oli parin sadan euron arvoisia. Harmi kun en ostanut.
Eu pumppaa 750 miljardia euroa uutta rahaa markkinoille, siinä raha laimenee
Siis onko elvytyspakettien idea pumpata julkista rahaa sijoittajien taskuihin? Pörssi on aina ollut jotenkin vastenmielistä touhua, nyt se on vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko elvytyspakettien idea pumpata julkista rahaa sijoittajien taskuihin? Pörssi on aina ollut jotenkin vastenmielistä touhua, nyt se on vielä enemmän.
Näin siinä juuri toimitaan. Järjetön systeemi, jota käytetään hyväksi.
Kohta pitää osaa ja paljon. Maaliskuun notkahduksen ansiosta pääoman sai helposti tuplattua.
Järkevä sijoittaja ostaa romahduksen aikana osakkeita!
Oli tämäkin pörssiuutinen. Laajalla rintamalla nousua pukkaa. Ostakaa nyt niin ei tarvitse katua " trollien" vedätyksiä.
Ahaa. On siis aika harkita ostolaidalle siirtymistä.
Vierailija kirjoitti:
Eu pumppaa 750 miljardia euroa uutta rahaa markkinoille, siinä raha laimenee
Tämä on se devalvaatiota kivuttomampi tapa hoitaa vientituotteiden myyntihinnat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Elvytysrahoja päätyy myös pörssikursseihin. Mutta suurin osa elvytysrahoista päätyy investointeihin eli luomaan uusia työpaikkoja. Raha menee sinne, missä se tuottaa parhaiten lisää rahaa.
Ruttoepidemian aikaan tapahtui maailman ensimmäinen pörssiromahdus.
-tämä tuli vaan mieleen kun nyt pörssissä panikoidaan koronan takia.
Silloin toki yksi ongelma oli se, että ihmiset eivät uskaltaneet kokoontua kaupantekoon tai kokouksiin koska pelkäsivät ruttoa eikä ihmisillä ollut sille vastustuskykyä.
- Nyt kauppoja voi tehdä turvallisesti netissä.
Siinä(kin) pörssiromahduksessa oli kuitenkin kyse kuplan puhkeamista. Järjettömiksi nousseet tulppaanien (!) hinnat romahtivat ja moni menetti omaisuutensa. Kupla olisi todennäköisesti jossain vaiheessa puhjennut ilman ruttoakin, sillä hinnat olivat täysin järjettömiä.
Nytkin saattaa hyvinkin lähteä ilmaa osakkeista, mutta en odottaisi mitään valtavaa romahdusta. En kuitenkaan ole taloustietäjä, vaan historian harrastaja ja ennustan enemmän historian kuin talouden perusteella.
Hassua sinänsä, että nytkin kukat ovat tärkeässä asemassa, ainakin Suomen taloudessa. Meillehän piti saada puutarhoille ulkomaista halpatyövoimaa koronankin uhalla, ettei talous romahda 🧐 ensin kesällä puhuttiin mansikoista ja syksymmällä kukista.
Kukat taitavatkin olla yllättävän suuressa asemassa taloudessa. Enpä ole tuommoista ennen hoksannutkaan 😏
Minä ostin maaliskuun pudotuksessa. Niiden arvo on noussut nyt 50%.
Sormi ostonapille, kohta saa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elvytysrahoja päätyy myös pörssikursseihin. Mutta suurin osa elvytysrahoista päätyy investointeihin eli luomaan uusia työpaikkoja. Raha menee sinne, missä se tuottaa parhaiten lisää rahaa.
Nuo investoinnit päätyy yhtiöitten tuloksiin. Se on ainoa millä on väliä.
Lainaraha määrää pörssikurssit joten sillä päätykö elvytysraha ostamaan osakkeita ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin maaliskuun pudotuksessa. Niiden arvo on noussut nyt 50%.
Huono oot sijoittamaan.
Tähän mennessä nähdyn historian aikana pörssikurssit ovat aina romahduksen jälkeen nousseet romahdusta korkeampiin lukemiin.