Mies siivoaa vs. nainen siivoaa..
Meillä minä raivaan ennen lattioiden siivousta kaikki pikkuesineet paikoilleen, pyykit kaappiin, lelut koppaan, pyyhin tasot ja muutenkin siirtelen johdot ym pois tieltä. Mies kaivaa imurin kaapista ja imuroi kaikki mistä mahtuu imuroimaan:)
Kommentit (36)
Meillä mies ei osaa siivota (omien sanojensa mukaan). Minusta se ei vaan halua eikä viitsi tehdä! Oma äitinsä käy välillä kylässä ja pesee sen pyykit... oikeesti! Äitit, älkää kasvattako pojistanne passattavia, se tekee kaikkien elämästä vaikeempaa...
Mieti vielä sitä yhteenmuuttoa. Tulet tekemään elämässäs 10 x työn siksi että oot lyönyt hynttyyt yhteen possun kanssa. Lisäksi saat kärsiä siitä että usein on sotkuista sekä siitä että kehtaat huomauttaa asiasta.
Pistä se kundi opettelemaan ensin paikkojen laittoa kuntoon ennen kuin harkitsetkaan yhteen muuttoa. Myöhemmin se ei enää opi tapoja (koska ei tarvitse).
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 14:19"]
Mie itte oon siisti ihminen, tiskaan astiat sitä mukaa mitä niitä tulee, laitan roskat suoraan roskiin, kaakaon takas kaappiin, petään sängyn heti aamulla kun nousen ylös ja osaan pestä pyykit ajoissa, eli ennenkuin puhtaat vaatteet ovat ihan loppu ja oon ottanu tavaks pitää kerran viikos perusteellisen siivouspäivän (imuroin ja luuttuan koko kämpän, jynssään keittiön ja vessan puhtaaks ja tuuletan läpivedolla jos sää sallii).
Mutta sit poikaystävä.. maidot jää pöydälle, sänkyä ei pedata, roskia on vähän siellä täällä ja vaatteet hoksaa pestä vasta, kun ne on ihan lopussa. Kattoo sit mitä draamaa saadaan aikaan, ku muutetaan yhteen :3
t. 16-vee neiti
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 01:50"]
Mieti vielä sitä yhteenmuuttoa. Tulet tekemään elämässäs 10 x työn siksi että oot lyönyt hynttyyt yhteen possun kanssa. Lisäksi saat kärsiä siitä että usein on sotkuista sekä siitä että kehtaat huomauttaa asiasta.
Pistä se kundi opettelemaan ensin paikkojen laittoa kuntoon ennen kuin harkitsetkaan yhteen muuttoa. Myöhemmin se ei enää opi tapoja (koska ei tarvitse).
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 14:19"]
Mie itte oon siisti ihminen, tiskaan astiat sitä mukaa mitä niitä tulee, laitan roskat suoraan roskiin, kaakaon takas kaappiin, petään sängyn heti aamulla kun nousen ylös ja osaan pestä pyykit ajoissa, eli ennenkuin puhtaat vaatteet ovat ihan loppu ja oon ottanu tavaks pitää kerran viikos perusteellisen siivouspäivän (imuroin ja luuttuan koko kämpän, jynssään keittiön ja vessan puhtaaks ja tuuletan läpivedolla jos sää sallii).
Mutta sit poikaystävä.. maidot jää pöydälle, sänkyä ei pedata, roskia on vähän siellä täällä ja vaatteet hoksaa pestä vasta, kun ne on ihan lopussa. Kattoo sit mitä draamaa saadaan aikaan, ku muutetaan yhteen :3
t. 16-vee neiti
[/quote]
[/quote]
Oikeasti kannattaa heti riidellä tuo riita pois alta ja sopia yhteiset säännöt. Ei ole kivaa huomata olevansa katkera marttyyri, joka on kiltisti siivonnut possun jälkiä 30 v (näitäkin löytyy).
Mutta kiitos viestistäsi. Se muistuttaa meitä sottapossujen vanhempia siitä, että pitää vaan jatkaa sitä kasvatusta siivoamisen suhteen, vaikka se ärsyttävää onkin. En halua että poikani on se, joka saa tyttöystävänsä raivostumaan 10 v päästä jättämällä roskia ja maitopurkkeja pöydälle kuten nyt tuppaa usein tekemään (ja joka kerta siitä hänelle sanotaan).
Meillä toisinpäin. Toki minäkin välillä raivaan ennen imurointia, mutta mies ei ymmärrä että välillä voi imuroida ihan vaan keskilattialtakin. Imuroin siis 2-3 krt viikossa, ja joka kerta ei tarvitse olla niin perusteellinen. Hän alkaa aina auttaa ja nostelee tuolit ja pienet matot ym. tieltä pois, vaikka minun piti vain pikaisesti imuroida. Ihana mies silti :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 11:30"]
Siivoaminen on enemmän naisten hommaa ja miehen pitäisi keskittyä enemmän älyllisiin haasteisiin.
[/quote]kuten laskelmointiin etta kuinka monta askelta hakee sen.oluen jaakaapista? Vai hakeeko vaimo senkin....vai VAI....onko vaimoa sitten.ollenkaan???
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 00:20"]
Meillä mies ei osaa siivota (omien sanojensa mukaan). Minusta se ei vaan halua eikä viitsi tehdä! Oma äitinsä käy välillä kylässä ja pesee sen pyykit... oikeesti! Äitit, älkää kasvattako pojistanne passattavia, se tekee kaikkien elämästä vaikeempaa...
[/quote]Etko pese miehesi vaatteita vai onko kyseessa vain meddling anoppi?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 00:20"]
[/quote]
Häh, miehen äiti tulee teille ja pesee miehen pyykit????
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 11:28"]
Mulla saattaa mennä pelkkään "alustavaan" siivoukseen pari tuntia, kun hinkkaan keittiön, vessan, pyyhin pölyt jne...:) Lattiat otan viimeiseksi..Ap
[/quote]
Eiks tuo nyt ole ihan oikeaa siivousta eikä mitään alustavaa. Lattiat on osa siivousta, mutta pitäähän nuo muutkin tehdä.
Siis tarkoittiko ap että sinä keräät tavarat ensin pois alta ja sitten miehesi imuroi?
Meillä mies siivoaa niin, että nostaa kaikki tavarat lattialta pykälän verran ylemmäs (pöydille, tasoille, hyllyille jne) ja imuroi sitten. Ei siis vie mitään oikeille paikoilleen... olen jo lakannut marmattamasta asiasta ja järjestelen sitten niitä itse kun joudan.
Mulla saattaa mennä pelkkään "alustavaan" siivoukseen pari tuntia, kun hinkkaan keittiön, vessan, pyyhin pölyt jne...:) Lattiat otan viimeiseksi..Ap
Siivoaminen on enemmän naisten hommaa ja miehen pitäisi keskittyä enemmän älyllisiin haasteisiin.
Mullakin siivouksessa se tavaroiden järjestely vie suurimman ajan ja on työläin osuus. Miehen mielestä se on ihan turhaa, kunhan pääsee imuroimaan. Mutta näin me ollaan erilaisia. Taitaa olla aika yleistäkin se, että miehen siivouskynnys on korkeammalla kuin naisen.
2
Taitaa olla aika yleistä miesten siivouksessa tuo, että tavaroita ei nosteta pois tieltä, vaan imuroidaan sieltä missä näkyy lattia. Just toi johtojen ympäriltä imurointi ärsyttää, kun niiden alta paljastuu sitten myöhemmin järjetön määrä pölyä!
Meillä vaimo ei ikinä imuroi sohvan tai kaappien alta tai takaa, koska hän ei jaksa niitä liikutella. Myönnän, että siivoan harvemmin kuin vaimoni, mutta kun sen teen, niin siivoan huomattavasti perusteellisemmin.
Miehen siisteyskäsitys vs. naisen siisteyskäsitys. Miehestä on olennaista, ettei lattioilla tai pöydillä ole pölyä ja tahroja - nainen on hermoromahduksen partaalla, jos jääkaapin tai lieden takana lattialla on pölyhiukkanen ja varastossa yksi laatikko on vinossa.
Meillä siivoaa siivooja, ei tule riitaa tai marmatusta kotitöistä. Suosittelen muillekin. En ymmärrä miksi pitäisi riidellä turhista asioista tai edes käyttää aikaa siivoukseen, kun siihen voi palkata halvalla ammattilaisen.
Meillä mies siivoaa, kun sille on se tärkeämpää kuin minulle.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 11:45"]
Meillä vaimo ei ikinä imuroi sohvan tai kaappien alta tai takaa, koska hän ei jaksa niitä liikutella. Myönnän, että siivoan harvemmin kuin vaimoni, mutta kun sen teen, niin siivoan huomattavasti perusteellisemmin.
[/quote]Meillä on myös näin.
Minä siivoa usein ja huolimattomasti. Siis imuroin lähes päivittäin suurimmat murut lattialta tai pyyhin pöytiä tai pölyjä.
Mies siivoaa ehkä kerran kahdessa viikossa, mutta nuolee tälläin kaikki nurkat ja siirtelee huonekalut. Jne.