Ei oo todellista: Levillä rynnitään joukolla rinteeseen! Joululomien jälkeen saadaan taas kunnon koronalukemat.
Miten ihmiset ovat noin piittaamattomia. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d64ee9d9-cfd3-491b-8db2-40473c039a7b
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon että jokainen noista mänteistä saisi tartunnan ja olisi kunnolla kipeänä.
Tuossa on ainoa huono puoli se että hakeutuvat kuitenkin julkiseen terveydenhuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten? Ihmisiä kuolee. Influenssaan, keuhkokuumeeseen, itsemurhiin ja vaikka mihin,
Pahinta on jollei uskalla elää.
Ja vielä pahempaa on elää omalla välinpitämättömällä tavallaan ja sitten katsoa, miten läheinen kuolee hitaasti tukehtumalla, ja tietää, että on itse tartuttanut taudin häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, samaa mieltä. Kyllä meidänkin lasten pitäisi mieluummin olla nyt koulussa. Siellä on niin paljon turvallisempaa kuin täällä Levillä, omalla mökillä, oman perheen kesken. Ei se ole paikasta kiinni, vaan siitä mitä siellä tekee.
Ps. Kun lapset on nukahtaneet niin isännän kanssa piipahdetaan karaokebaarissa,ihan vain parilla, tuskin siitä haittaa on kenellekään.
Sori, ei oo tapana. Ymmärrän, että Leville menijät aiheuttavat shokin, jos käsitys siellä olosta on tuo. Vinkkinä, ulkoilu on tosi paljon kivempaa kuin ryyppääminen, kokeile!
Miksi pitää väen väkisin matkustaa toiselle puolen Suomea ulkoilemaan epidemiatilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Joo, samaa mieltä. Kyllä meidänkin lasten pitäisi mieluummin olla nyt koulussa. Siellä on niin paljon turvallisempaa kuin täällä Levillä, omalla mökillä, oman perheen kesken. Ei se ole paikasta kiinni, vaan siitä mitä siellä tekee.
Noin kun kaikki ajattelee niin kohta itketään valtion kustantamia yksityisiä helikopterilentoja meikkuun ku lapin keskussairaalasta loppuu tila.
Sairaanhoitopiirien resurssit on mitoittu asukasmäärien mukaan, ei turistien!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon että jokainen noista mänteistä saisi tartunnan ja olisi kunnolla kipeänä.
Tuossa on ainoa huono puoli se että hakeutuvat kuitenkin julkiseen terveydenhuoltoon.
Tietenkin. Itsekäs on aina itsekäs.
”Minä en piittaa koronarajoituksista. Tautihan on ihan tavallista flunssaa ja ihmisiä kuolee muutenkin.”
Ja sitten, kun korona tulee: ”Minä maksan veroja, kyllä minun pitää sairaalaan päästä!”
Vierailija kirjoitti:
Alan olla sitä mieltä, että itselleen ihan tahallaan koronan hankkivat, hoitakoot tautinsa sitten myös ihan itse!
Tahallisesta tartuttamisesta voisi myös olla jokin sanktio.
Tahallinen tartuttaminen katsotaan pahoinpitelyksi muistaakseni
Kolikossa kaksi puolta...ehkä moni konkurssi jäi tekemättä, monta kymmentä lomautusta/lopputiliä saamatta.
Lapin yrittäjät saa ansionsa vain turisteilta.
Itse olen pysytellyt kotona ja aion pysyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kun kaikki ajattelee niin kohta itketään valtion kustantamia yksityisiä helikopterilentoja meikkuun ku lapin keskussairaalasta loppuu tila.
Pitäisikö sun hommata värityskirja ja kynät.
Ootas kun illalla on afterski ja karaoke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Minä en piittaa koronarajoituksista. Tautihan on ihan tavallista flunssaa ja ihmisiä kuolee muutenkin.”
Ja sitten, kun korona tulee: ”Minä maksan veroja, kyllä minun pitää sairaalaan päästä!”
Aivan kuin itse sairautensa ylensyömällä, tupakoimalla, juomalla ja liikunnan puutteella. Tai loukkaantuessaan harrastuksissaan. Elämä on ihmisen vaarallisinta aikaa.
Sisä- ja ulkoministerimme ovat tehneet päivän selväksi, ettei lakeja tarvitse noudattaa eli siinä vaiheessa pikku ohjeilla voi pyyhkiä p e r se ttä.
Kuvaavinta on, että haastateltava sanoo vaikuttuneensa kun jaettiin (ilmaisia) maskeja ja sitten kuitenkaan kenelläkään kuvatulla ei näy maskia kasvoilla. Ei ne maskit siellä taskun pohjalla tai repussa auta yhtään.
On se ihme miten sinne Lappiin on pakko päästä noihin koronalinkoihin. Ymmärrän jollain tasolla jos on tosi pitkä ja vahva perinne tai sukulaisia siellä päin, mutta silti. Ei siihen kuole jos yhden tai kaksi sesonkia jättää välistä. Eikö noihin matkoihin mene ihan hirveästi rahaakin vai laskuttaako lapinreissaajat nuo matkat firman piikkiin jollain kepulikonstilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tahallaan itsensä altistaneet pitäisi jättää hoitamatta. Tai hoitaa pelkästään heidän itsensä kustantamana.
Kivahan se on itse täällä viettää kuukausi tolkulla eristyksissä ja kustantaa näiden idioottibilettäjien sairastelut, ja vielä kärsiä siitä kun nämä dillet pidentää koko pandemian kestoa.
Vierailija kirjoitti:
Ootas kun illalla on afterski ja karaoke
Miksi sitten ei suljeta karaokebaaria vaan rinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sun hommata värityskirja ja kynät.
Ei kuule kerkee kun pitää yötä myöten ajaa novoa!
Ihan harhaanjohtavaa otsikointia ja kannattaa lukea se juttu. Se oli ihan sentään fiksu. Ihmiset ulkoilevat, ovat omissa mökissään ja tilaavat ruoat mökeille. Tänään itse koko päivän laskeneena voin sanoa, että kuvaaja on nyt etsimällä etsinyt päivän ainoan hetken kun jonoa oli hetken aikaa, kun suurin osa hisseistä meni kiinni huonon sään vuoksi. Ennemmin sen koronan siellä ruuhkabussissa tai joulukaupoilla saa kuin tuolla rinteessä. Toki jos nyt tuonne ihquun nyt lähtisi niin se on asia erikseen, mutta suurin osa täällä olevista lienee sen verran fiksuja ettei sitä nyt tee. Ihmisiä täällä on oikeasti todella vähän aiempiin vuosiin verrattuna.
Me menemme myös. Olen koko syksyn työskennellyt tuhannen oppilaan koulussa ja lapset omissa kouluissaan ja jos/kun tämä on täysin turvallista en näe riskiä siinä, että menen omalle mökille ja käyn ulkona hiihtämässä ja mäessä. Ruuat tilataan mökille. Nyt on loma ja siitä aiomme nauttia. Riski saada tauti on arjessani paljon isompi kuin lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten? Ihmisiä kuolee. Influenssaan, keuhkokuumeeseen, itsemurhiin ja vaikka mihin,
Pahinta on jollei uskalla elää.Elämää on niin monenlaista. Joku ei uskalla elää korona-ajan elämää käsideseineen, turvaväleineen ja maskeineen.
Hahhah, joku uskaltaa elää ihan normaalisti ja kas, ei käy kuinkaan ja voi voi kun se harmittaa eräitä.9
Miten niin harmittaa? Sinähän siellä keuhkoat täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Me menemme myös. Olen koko syksyn työskennellyt tuhannen oppilaan koulussa ja lapset omissa kouluissaan ja jos/kun tämä on täysin turvallista en näe riskiä siinä, että menen omalle mökille ja käyn ulkona hiihtämässä ja mäessä. Ruuat tilataan mökille. Nyt on loma ja siitä aiomme nauttia. Riski saada tauti on arjessani paljon isompi kuin lomalla.
Se koroan tarvitsee myös itämisajan, joten ihan yhtä hyvin voit sen siellä lomallas saada ellet pitänyt täydellistä karanteenia 2 viikkoa ennen lähtöä.
Jos sopivasti sattuu se tarttuu kyllä sieltä pottu ostoksillakin... Homma on vaan se että ruokaa on pakko saada.. Lasketella ei...