Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko opiskelupaikkattomat tänä vuonna ns. etusijalla?

Vierailija
16.05.2014 |

?? Hain siis tiedekuntaa minne monet sosionomi opiskelijat hakevat ammattikorkeasta... itse kirjoitin tänä keväänä ylioppilaaksi.. tuntuu ettei mitään mahdollisuuksia kun jo alaa opiskelleet jyräävät. :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa? Alkoi melkein ahdistaa kun ystäväni sanoin että viime vuonna pääsykoe tilanteessa suurin osa oli ollut huomattavasti vanhempaa porukkaa (kaikella kunnioituksella). Miten niiden kanssa joilla on jo alan koulutusta takana tai kenties työkokemustakin voi kilpailla?

Vierailija
2/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski yötä vasten tämä panikointi. Miten lukiosta juuri valmistunut voi pärjätä. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yhteishaku menee vanhan kaavan kautta, ens haussa etusijalla on ne joilla ei oo koulutusta

Vierailija
4/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä :( turha varmaan edes unelmoida että pääsis. Oon yrittänyt lukea mutta mitä se auttaa edes....

Vierailija
5/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukion jälkeen tehnyt hetken töitä (koska en tiennyt mitä haluaisin),, käynyt armeijan (koska työt loppu, eikä opiskelupaikkaa tullut), opiskellu avoimessa valmiiks jo opintoja (kun ei se opiskelupaikka vieläkään irronnut) ja nyt vasta sain unelmieni opiskelupaikan. Olen kasvanut paljon henkisesti näinä vuosina, sekä, öytänyt sen oman tieni ja alani.

Pointti oli se, että olin hakutilanteessa varmasti itsevarmempi, pätevämpi ja motivoituneempi kuin juuri lukiosta päässeet, joten tottakai sain paikan heidän ohi helposti.

Vierailija
6/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:56"]Tää yhteishaku menee vanhan kaavan kautta, ens haussa etusijalla on ne joilla ei oo koulutusta

[/quote]

Juurikin näin. Eli tää vuos vielä kaikki samalla viivalla ja ens vuonna suositaan opiskelupaikattomia, mikä on minusta naurettavaa. Paras voittakoon.

Vierailija
7/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla asenteella kannata edes yrittää...

Vierailija
8/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se on. Tuntuu ihan untuvikolta. Itse vasta ylioppilas ja suurin osa opiskelevia tai valmistuneita sosionomeja.. jotka ovat saattaneet tehä sosiaalotyöntekijöiden sijaisuuksia.. Tietysti kaikilla on oikeus opiskeluun, mutta silti kehtaan valittaa.

Vierailija
9/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että ikä kertoo sen, kuinka kauan pääsykokeeseen on luettu? Minä kirjoitin ylioppilaaksi vasta 25-vuotiaana, enkä ollut pääsykoekirjojakaan päntännyt ennen sitä.

Vierailija
10/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 00:02"]No ei tuolla asenteella kannata edes yrittää...

[/quote]

En voi sille mitään että nyt iski tämä tunne. Aloitin heti lukemisen kun sain tietää mikä pääsykirja on. Ala on tuntunut jo pitkään kiinnostavalta ja motivaatiota on. Itseluottamus tosin heikonpuoleinen. Hakijoita on niin paljon ja pitäisi uskoa olevansa niin montaa hakijaa parempi.

Vierailija
11/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 00:03"]Luuletko että ikä kertoo sen, kuinka kauan pääsykokeeseen on luettu? Minä kirjoitin ylioppilaaksi vasta 25-vuotiaana, enkä ollut pääsykoekirjojakaan päntännyt ennen sitä.

[/quote]

En. Luulen että vanhemmat ovat jo opiskelleet alaa ja saaneet kenties sitä työkokemusta. Heillä on siis jo ilman pänttäämistä faktatietoa. Ja tietysti kypsempiä ovat.

Vierailija
12/12 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:56"]Tää yhteishaku menee vanhan kaavan kautta, ens haussa etusijalla on ne joilla ei oo koulutusta

[/quote]

Juurikin näin. Eli tää vuos vielä kaikki samalla viivalla ja ens vuonna suositaan opiskelupaikattomia, mikä on minusta naurettavaa. Paras voittakoon.

[/quote]

Näin kai se on. Tässä tilanteessa vaan tuntuu siltä että ne joilla jo opiskelupaikka tai ammatti eivät sitä ensisijaisesti tarvitse. Entäs jos joku ei saa ammattia ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi