Hyi. Lopetin muutama kk sitten kokonaan meikki- ja peitevoiteiden käytön ja nyt kokeilin sitä tököttiä naamaani uteliaisuudesta
Oli jäänyt pöytälaatikkoon yksi meikkipuikko, jota ennen käytin. Levitin sitä naamaani ja hyi helkkari näytin kauhealta pakkelinaamalta 😬😂 Mietin vaan, miten olen voinut käyttää sitä ennen, näin jälkeenpäin hävettää.
Onko teille käynyt vastaavaa herätettä meikkaustyylinne suhteen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Sama aloitus taas mikä ennenkin.
Mikä on aloittajan motiivi?
En muista tehneeni toista tällaista aloitusta ja vaikka olisinkin, mitä se haittaisi?
Olen todella iloinen kun vihdoin pääsin eroon pakkomielteestä peittää ihoni joka tilanteeseen. Tämä aihe on sen verran tuore vielä, että saatan tämän jälkeen vielä tehdä ko. aiheeseen liittyviä aloituksia sen mukaan, mitä mieleen tulee 🙂
Ap
En ole koskaan pystynyt käyttämään mitään "tököttejä" naamassa, enkä ymmärrä yhtään miten nykypäivänä naiset panee monta kerrosta erilaisia aineita. Minun naama jo huutaisi apua tuollaisessa tilanteessa 😂.
Avene couvrance meikkivoide, jos sitä meikkivoiteeksi voi sanoa. Todella luonnollinen lopputulos, ei todellakaan pakkelinaama. Naturel käy itselleni ja olen melko vaalea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama aloitus taas mikä ennenkin.
Mikä on aloittajan motiivi?
En muista tehneeni toista tällaista aloitusta ja vaikka olisinkin, mitä se haittaisi?
Olen todella iloinen kun vihdoin pääsin eroon pakkomielteestä peittää ihoni joka tilanteeseen. Tämä aihe on sen verran tuore vielä, että saatan tämän jälkeen vielä tehdä ko. aiheeseen liittyviä aloituksia sen mukaan, mitä mieleen tulee 🙂
Ap
No sitten kopioit jonku tarinan. Tai sattumalta aika sanantarkalleen identtinen juttu "pakkelinaamasta", joka nyt löysi kuukausien jälkeen meikkivoiteen ja kauhistui näkemästään... ja ihmetteli ja kauhisteli miten on voinut käyttää pakkeliaan.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Käytin aikaisemmin kynsilakkaa. Tajusin, että kynsilakka on ympäristömyrkky ja lisäksi työläs ylläpidettävä. Lppetin ja olen tyytyväinen hyväkuntoisiin, luonnostaan terveinä kiiltäviin kynsiini. Lisäksi ei haittaa enää, jos kynsi katkeaa ja sitä joutuu lyhentämään. Lakatuissa kynsissä pituuserot erottuivat heti.
Itse en ole vielä täysin lopettanut, kun muutama kynsilakkapullo on vielä jäljellä, mutta kun saan ne tyhjäksi niin enpä tiedä tuleeko uusia enää ostettua. Tuntuu että on jotenkin kasvanut ulos niistä. Itsekin huomannut että kynnet ovat paremmassa kunnossa nyt kun ei ole koko ajan lakatut.
Ap
Minä ostin kaksi kivan väristä kynsilakkaa, vaikka sormien kynsissä en käytä koskaan. Jalkahoidossa käyn usein, erityisesti kesällä, ja silloin varpaankynnet lakataan. Nyt en ole vuoteen käynyt jalkahoidossa, koska korona.
Onko täällä joku kampanja meikkauksen lopettamisesta vai miksi näitä keskusteluja tulee koko ajan?
Itse käytän meikkivoidetta päivettämään kasvojen ihoa. En tykkää kalpeasta ihosta joka minulla on luonnostaan. Muutoin iho kyllä hyvässä kunnossa, ei siinä mitään.
Minä käytän meikkivoidetta ja kynsilakkaa, ihan vaan koska haluan 🙈
Mielestäni lakatut kynnet on huomattavasti kauniimmat kuin ei lakatut.
Ihan hyvin pystyn olemaan ilman meikkiäkin julkisella alueella, mutta onhan sitä meikillä heti näyttävämpi. Mitään pakkelikerroksia en käytä vaan ihan luonnollisen näköisesti meikkaan. En ihan ymmärrä tämän aloituksen motiivia.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku kampanja meikkauksen lopettamisesta vai miksi näitä keskusteluja tulee koko ajan?
Samaa ihmettelen. Aina näihin liittyy jotenkin sellainen sävy, että ne jotka edelleen tykkää meikata, on aina jotenkin pakkomielteisiä meikkien orjia, vähän säälittäviä tapauksia. Vaikka moni meistä vaan aidosti tykkää leikkiä omalla ulkoasullaan niin vaatetyylin, hiusten kuin meikin suhteen, ilman että siihen liittyiisi mitään tunnetta että on pakko tai ei kehtaisi liikkua ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi ketju meni siihen, että meikkaajia haukuttiin. Onkohan se tavoitteena tälläkin kertaa...
Ei ole tuollainen tavoitteena. Ajattele, että joku aloittaa meikkaamisen 13-vuotiaana ja päivittäinen meikkaaminen ja ihon peittäminen paksulla meikkikerroksella jatkuu kolmekymppisiin asti, jonka jälkeen yhtäkkiä alkaakin kyseenalaistaa miksi on paklannut ihoaan suurimman osan elämästään ja tämän jälkeen lopettaa paklaamisen. Tämä on oikeasti todella iso muutos ainakin itselleni.
Ap
Käytin pitkään päivittäin meikkivoidetta ja kiroilin kun pintakuivan ihon takia viimeistään puolen päivän aikaan iho muuttui läikikkääksi ja hilseileväksi kuivimmista kohdista, varsinkin talvisin. Minkään en ole huomannut auttavan talvi-ihooni. Ei kasvoöljyt, seerumit, kasvonaamiot tai tehokosteuttajat. Ei vedellä läträäminen eikä veden välttely. Ei apteekin perusvoiteiden käyttö putsarina, ei kevyet voiteet, ei paksummat voiteet.
Parannusta ei myöskään tullut meikkipohjaa vaihtamalla. Sama alta kokoonkuivuva lopputulos niin Joe Blascolla, mineraalimeikkipohjalla tai marketin nestemäisillä meikeillä.
Kunnes yksi päivä totesin, että miksi edes yritän tehdä meikkipohjaa kun se ei pysy tasaisena ja kun ihoni on pintakuivuudesta huolimatta tasainen ja kuulas eikä esim. näppylöitä ole juuri koskaan. Samalla luovuin puuterista, joka tämänikäisellä (42v.) usein vain korostaa ryppyjä.
Nyt laitan vain silmien ympärille vähän peiteväriä, muutaman sipauksen korostusväriä naaman korkeille kohdille ja pikkuisen aurinkopuuteria. Ja näyttää paljon paremmalta!
Luuleeko joku, että täällä on aina samat naamat palstailemassa?
Mä jotenkin eksyin tänne joskus kesällä, meni muutama kuukausi pois ollessa ja eilen tulin taas.
Ei ole mitään käryä, mistä täällä on kirjoiteltu sillä välin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän meikkivoidetta ja kynsilakkaa, ihan vaan koska haluan 🙈
Mielestäni lakatut kynnet on huomattavasti kauniimmat kuin ei lakatut.
Ihan hyvin pystyn olemaan ilman meikkiäkin julkisella alueella, mutta onhan sitä meikillä heti näyttävämpi. Mitään pakkelikerroksia en käytä vaan ihan luonnollisen näköisesti meikkaan. En ihan ymmärrä tämän aloituksen motiivia.
Motiivi oli päästä kertomaan omia ja kuulemaan muiden saamia vastaavia herätyksiä. Minusta pakkelimainen meikki ei vaan enää näytä hyvältä, ja olen aidosti järkyttynyt, että aiemmin olen pitänyt niin paksua pakkelikerrosta naamallani ja ajatellut sen näyttävän hyvältä.
Ap
En ymmärrä miten jotkut saavat pakkelimaisen näköisen ihon meikkaamalla. Minulle meikillä tulee kaunis ja hehkeä iho. Olen joutunut ihoani hoitamaan ja hoidattamaan nuoresta pitäen ja nyt se on iän myötä tullut paremmaksi, kun rasvoittuminen alkaa vähentyä. Meikkiä olen aina käyttänyt ja aion käyttää jatkossakin. Toki nyt koronavuonna kun etätyö kotona ja muutkin menot vähentyneet, on meikkiä harvemmin. Kun sitä laitan, tulee kuitenkin mukava ja huoliteltu olo.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jotkut saavat pakkelimaisen näköisen ihon meikkaamalla. Minulle meikillä tulee kaunis ja hehkeä iho. Olen joutunut ihoani hoitamaan ja hoidattamaan nuoresta pitäen ja nyt se on iän myötä tullut paremmaksi, kun rasvoittuminen alkaa vähentyä. Meikkiä olen aina käyttänyt ja aion käyttää jatkossakin. Toki nyt koronavuonna kun etätyö kotona ja muutkin menot vähentyneet, on meikkiä harvemmin. Kun sitä laitan, tulee kuitenkin mukava ja huoliteltu olo.
Pakkeliongelmaa sattuu jopa ammattilaisille, täällä meikkitaiteilija kuvaa meikkimokaksi ennen suosimaansa kaunista mutta kieltämättä pakkelimaista/nukkemaista mattatyyliä https://miiajohansson.com/2019/06/18/meikkimoka-miten-tein-meikkipohjan…
Aikaisemmin käytin nestemäistä rajausväriä, mutta viime vuosina pehmeä luomivärillä tehty rajaus miellyttää enemmän. Olen päässyt eroon kynsien pureskelusta käyttämällä joka päivä kynsilakkaa. Lakkakerros suojaa kynttä myös liuskoittumiselta. Kynnet ovat nykyään normaalimittaiset ja vahvat.
Itse käytän joko kevyttä päivävoidetta tai BB-voidetta. Kummastakaan ei tule mitään pakkelikerrosta naamaan vaan iho näyttää tasaisemmalta ja kauniimmalta. On varmaan jotain huonoja aineita käytössä heillä, jotka kokevat ne pakkeliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Aina näihin liittyy jotenkin sellainen sävy, että ne jotka edelleen tykkää meikata, on aina jotenkin pakkomielteisiä meikkien orjia, vähän säälittäviä tapauksia. Vaikka moni meistä vaan aidosti tykkää leikkiä omalla ulkoasullaan niin vaatetyylin, hiusten kuin meikin suhteen, ilman että siihen liittyiisi mitään tunnetta että on pakko tai ei kehtaisi liikkua ilman meikkiä.
Puhuin tässä aloituksessani PAKSUSTA meikkipohjasta. Se on nykyään todella ruman näköistä omaan silmääni. Käytän edelleen silmänrajauskynää, ripsiväriä ja kulmaväriä, niistä en aio luopua, koska pidän siitä että ripset näkyvät kunnolla ja silmissä on rajaukset. Kulmakarvat ovat kasvojen kehykset. Olen niin vaaleapiirteinen, että ilman silmä- ja kulmameikkiä olen omaan silmääni liian valjun näköinen. Meikkipohjassa ei ole mitään pahaa myöskään, jos se on oikein tehty ja sopii kasvoihin. Itse näytän paremmalta ilman, näin on kaikki sanoneet ja nyt vihdoin itsekin tajuan sen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin käytin nestemäistä rajausväriä, mutta viime vuosina pehmeä luomivärillä tehty rajaus miellyttää enemmän. Olen päässyt eroon kynsien pureskelusta käyttämällä joka päivä kynsilakkaa. Lakkakerros suojaa kynttä myös liuskoittumiselta. Kynnet ovat nykyään normaalimittaiset ja vahvat.
Samat sanat! Nyt tosin lakkailu on taas jäänyt ja kynnet on kamalat.
Se klassinen. Aikuisiän, ei nyt akne, mutta finninen ja aika värien kirjoinen naama. Peittelyä meikkivoiteella ja kaikenmaailman akne voiteita ja hammastahnoja ja mitä vaan, että sain peitettyä naaman. Tujumpaakin tujummat meikinpoistoaineet. Nyt oon ollut 3kk käyttämättä mitään muuta naamallani, kuin vettä ja rasvaa. Tummat silmänaluset tasoitan ettei erotu niin pahasti, mutta muutoin en enää kasvoille laita mitään. Ja tiedätte varmaan, ei ole enää kuin enimmäkseen hormoninäppyjä menkkojen aikaan.
Olin myös 20 vuotta värjännyt hiuksiani, jopa kahdesti kuussa ja milloin mitenkin, tummasta vaaleaan ja toisin päin ja siltä väliltä. Nyt oon 32v ja aika paljon työntää valkoista ja harmaata, mutta olen alkanut pitämään harmaistani enkä ole värjännyt hiuksiani 2 vuoteen enää. Hiuksetkin voi paremmin, vaikka kyllä värjäyskierre niissä näkyykin.
Mutta jotenkin vapautunut olo kaiken kaikkiaan, ku ei enää ole värien ja meikkien orja.