Hyi. Lopetin muutama kk sitten kokonaan meikki- ja peitevoiteiden käytön ja nyt kokeilin sitä tököttiä naamaani uteliaisuudesta
Oli jäänyt pöytälaatikkoon yksi meikkipuikko, jota ennen käytin. Levitin sitä naamaani ja hyi helkkari näytin kauhealta pakkelinaamalta 😬😂 Mietin vaan, miten olen voinut käyttää sitä ennen, näin jälkeenpäin hävettää.
Onko teille käynyt vastaavaa herätettä meikkaustyylinne suhteen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa joku ihana, tosi ohut meikkivoide. Iho ei siis kaipaa mitään, mutta jos juhliin. Ikä 45.
Stila on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän meikkivoidetta ja kynsilakkaa, ihan vaan koska haluan 🙈
Mielestäni lakatut kynnet on huomattavasti kauniimmat kuin ei lakatut.
Ihan hyvin pystyn olemaan ilman meikkiäkin julkisella alueella, mutta onhan sitä meikillä heti näyttävämpi. Mitään pakkelikerroksia en käytä vaan ihan luonnollisen näköisesti meikkaan. En ihan ymmärrä tämän aloituksen motiivia.Motiivi oli päästä kertomaan omia ja kuulemaan muiden saamia vastaavia herätyksiä. Minusta pakkelimainen meikki ei vaan enää näytä hyvältä, ja olen aidosti järkyttynyt, että aiemmin olen pitänyt niin paksua pakkelikerrosta naamallani ja ajatellut sen näyttävän hyvältä.
Ap
Aina kannattaa kysyä ammattilaiselta (esimerkiksi kosmetologilta) mikä sopii omalle iholle parhaiten. Lisäksi on hyvä opetella laittamaan sitä meikkivoidettta sopivasti (ei liikaa). Voisi auttaa tuohon pakkelikerrostuntemukseen.
95 prossaa kosmetologeista ja meikkitaiteilijoista ei ymmärrä toisten ihoa eikä osaa meikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku kampanja meikkauksen lopettamisesta vai miksi näitä keskusteluja tulee koko ajan?
Samaa ihmettelen. Aina näihin liittyy jotenkin sellainen sävy, että ne jotka edelleen tykkää meikata, on aina jotenkin pakkomielteisiä meikkien orjia, vähän säälittäviä tapauksia. Vaikka moni meistä vaan aidosti tykkää leikkiä omalla ulkoasullaan niin vaatetyylin, hiusten kuin meikin suhteen, ilman että siihen liittyiisi mitään tunnetta että on pakko tai ei kehtaisi liikkua ilman meikkiä.
Puhuin tässä aloituksessani PAKSUSTA meikkipohjasta. Se on nykyään todella ruman näköistä omaan silmääni. Käytän edelleen silmänrajauskynää, ripsiväriä ja kulmaväriä, niistä en aio luopua, koska pidän siitä että ripset näkyvät kunnolla ja silmissä on rajaukset. Kulmakarvat ovat kasvojen kehykset. Olen niin vaaleapiirteinen, että ilman silmä- ja kulmameikkiä olen omaan silmääni liian valjun näköinen. Meikkipohjassa ei ole mitään pahaa myöskään, jos se on oikein tehty ja sopii kasvoihin. Itse näytän paremmalta ilman, näin on kaikki sanoneet ja nyt vihdoin itsekin tajuan sen.
Ap
Jep, tosin voi olla että aiemmin se paksu meikkipohja näytti sekä omaan että muiden silmään aidosti hyvältä, koska muoti oli sellainen, kun taas nykyään ihanne on luonnollisempi ja hehkuvampi look. Välillähän on ollut muotia sellainen aika kalpeaksi meikattu, hyvin mattainen iho.
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa asiassa: varjostukset ja kulmakarvat. Tykkäsin tehdä usein sellaisen instagram meikin arkeenkin. Se näytti minusta vessan valossa hyvältä. Mutta kerran ulkona auringonvalossa koiralenkkikaveri sanoi, että mulla on jotain likaa nenässä. Hinkkasin sitä vähän, luullen että on tosiaan jotain tahraa. Mutta myöhemmin kun olin yksin, katsoin käsilaukussa olevasta peilistä kuvaani päivänvalossa, ja jes - mun hienot nenän kaventamisvarjostukset näytti tosiaan harmaanruskeilta likaviivoilta nenän sivuilla! Samoin kaksoisleuan peittovarjot näytti ruskeilta viivoilta läskipussin päällä. Hankin sitten kylppäriin paremmt valot, ettei tule enää moisia ylilyöntejä.
Kulmakarvojen suhteen jotenkin innostuin tosi vahvan näköisistä kulmakarvoista enkä tajunnut itse, että lopulta ne ei näyttäneet enää mitenkään luonnolllisilta, ennen kuin näin itseni valokuvassa Breznev-kulmakarvojeni kanssa. Siro pieni naama, vaaleanruskea tukka, ja mustat paksut vanha mies -kulmat :D
Meikkipohjalla en ole ylilyöntejä teini-iän jälkeen tehnyt, vaikka käytänkin rosacean takia aina meikkipohjaa, useimmiten Jane Iredalen mineraalipohjaa + päälle kiinnityssuihketta.
Herätti kyllä vahvat sympatiat sinua kohtaan. Saamasi kommentit muistuttavat niin paljon niitä kommentteja, joita minäkin sain paksusta meikkipohjastani. Eihän se ole pahuutta, että haluaa näyttää hyvältä, se ei vain aina mene putkeen 😊
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin pystyn olemaan ilman meikkiäkin julkisella alueella, mutta onhan sitä meikillä heti näyttävämpi. Mitään pakkelikerroksia en käytä vaan ihan luonnollisen näköisesti meikkaan. En ihan ymmärrä tämän aloituksen motiivia.Motiivi oli päästä kertomaan omia ja kuulemaan muiden saamia vastaavia herätyksiä. Minusta pakkelimainen meikki ei vaan enää näytä hyvältä, ja olen aidosti järkyttynyt, että aiemmin olen pitänyt niin paksua pakkelikerrosta naamallani ja ajatellut sen näyttävän hyvältä.
Ap
Aina kannattaa kysyä ammattilaiselta (esimerkiksi kosmetologilta) mikä sopii omalle iholle parhaiten. Lisäksi on hyvä opetella laittamaan sitä meikkivoidettta sopivasti (ei liikaa). Voisi auttaa tuohon pakkelikerrostuntemukseen.
Mennyttä ei voi muuttaa, siksi tämän aloituksen teinkin, kun hävettää ja halusin kuulla muidenkin meikkimokailuista 😂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
95 prossaa kosmetologeista ja meikkitaiteilijoista ei ymmärrä toisten ihoa eikä osaa meikata.
Hmm, enpä ihan noin jyrkästi sanoisi, mutta ainakin uran alkuvaiheessa voi kokemuksen puutteen takia olla aukkoja osaamisessa. Itselleni pitkään ongelma oli ikääntyvä iho ja ikääntyvien naisten tyyli. Minua bookattiin usein lehtien henkilökuva- ja muotijuttujen kuvauksiin vastaamaan hiuksista ja meikistä. Ja olin todella hyvä alle 40 v kanssa. Mutta: jotenkin onnistuin vanhentamaan yli nelikymppiset 10 vuotta, sekä meikkitekniikan puutteilla että epäonnisilla tyylivalinnoilla tyyliin "tosi kiva idea laittaa tälle 55-vuotiaalle naiselle fiftarityyli" - no joo, periodityyli vähän vanhemmalla tekee vaan entistä vanhemman näköiseksi, mitä en silloin tajunnut.
Meikkaavat naiset on rumia, varsinkin kun niitä käytetään kilokaupalla, natural niin innostun, ja unohtakaa ne punaset kynnet, ne on seksin tappajia.