Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile sieluasi (miten suhtaudut sieluusi?)

Vierailija
20.12.2020 |

Onko sielu on tai täisin erillinen "sinusta", enemmän kanssakulkija olennainen osasesi vai kuulutko heihin joilla sielu ylipäätään päättää kaikessa muiden ollessa hiljaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole sielua, mulla on tietoisuus.

Sielu on joku krissejen villitys millä ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa.

Minä puhuin kerran sielusta eräälle teologille ja hän sanoi, ettei raamattu puhu sielusta, se on maallikoiden juttu.

Vierailija
22/23 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa selittää tarkkaan miten ajattelen.. Sielu on jotain mitä vastoin en voi toimia, se on viisaampi kuin minä ja saa minut käyttäytymään miten käyttäydyn. Se auttaa minua toimimaan tavalla miten on tarkoitettu ja ajattelemaan miten ajattelemme. Muut näkevät sen joskus helpommin kuin minä itse. "Minällä" tarkoitan tätä hetkessä elävää, tuntevaa ihmiskehoa ja -mieltä, joka usein keskittyy erilaisten halujen ja tarpeiden täyttämiseen. Minä ei aina pidä siitä miten sielu toimii, mutta minä voi vaikuttaa siihen miten kokee asiat. Uskon että sielu on jotain minua suurempaa, se on ikuinen ja jatkaa matkaa muistoineni minun kuoltuani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että sielu ja tietoisuus on yhtä. En toisaalta tätä kirjoittaessani oikein tiedä... Olemmeko erillisiä? Vai saman voiman eri ilmenemismuotoja, yhtä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän