Kuvaile sieluasi (miten suhtaudut sieluusi?)
Onko sielu on tai täisin erillinen "sinusta", enemmän kanssakulkija olennainen osasesi vai kuulutko heihin joilla sielu ylipäätään päättää kaikessa muiden ollessa hiljaa?
Kommentit (23)
En koe että minulla olisi sielu. Minulla on persoonallisuus, tunteita, taitoja ja muistoja, mutta ei mitään niistä erillistä osasta, jota nimittäisin sieluksi, ja minun on hieman vaikea hahmottaa, mitä sielulla edes tarkoitetaan.
Sieluusi ei juuri nyt saada yhteyttä, kokeile myöhemmin uudelleen.
Sieluni tekee matkoja eri paikkoihin ja se on leppoisa ja mukava sälli. Kuten minäkin.
Mutta kyllä me vähän eri ollaan. Ihan pohjautuen kokemuksiin.
Sincc
Vierailija kirjoitti:
En koe että minulla olisi sielu. Minulla on persoonallisuus, tunteita, taitoja ja muistoja, mutta ei mitään niistä erillistä osasta, jota nimittäisin sieluksi, ja minun on hieman vaikea hahmottaa, mitä sielulla edes tarkoitetaan.
Kyllä se vielä selviää
Sincc
En usko sieluihin. En oikein saa kiinni, mitä sillä edes tarkoitetaan. Kaikilla tuntuu olevan eri näkemys mikä se muka on.
Minulle on sanottu että minulla on kaunis sielu (ajatukset, teot)
Minä visuaalisena ihmisenä näen sielun liekkinä. Se lepattaa tuolla rinnassa. Se haluaa kaikessa rauhaa ja tyyneyttä, eikä haasta riitaa kenenkään kanssa. Sille voi antaa päätösvallan taiei, sielu ei kuitenkaan pakota mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ajatukset tulevat mielestä. Ja keho tekee teot.
Minun suhtautuminen on että "sielu" on aivotoimintaa. Kun solut lopulta kuolevat hapen puutteeseen sielu katoaa niiden mukana.
Se on semmoinen muovailuvahasta tehty pallo, johon on tungettu rautanauloja kuvaamaan muutamia traumoja.
Punertava, ärtynyt, vähän tulehtunut.
Minä olen sielu, keho on vaatteet. Olen tämän reinkarnaationi aikana oppinut jälleen jotakin hyvyydestä ja sen tärkeydestä. Matkaa on kuitenkin jäljellä. :)
Armeijassakin valan uudennoksessa varusmiehen sallitaan nykyään pitää sielu, ennen sekin vaadittiin!
Se on sellainen herkkä elämänkumppanini, joka kulkee vierelläni kaikkialle ja odottaa löytävänsä ystävän toisesta ystävää etsivästä sielusta. Yleensä tosin pettyy, kun on muille kuin ilmaa vain.
Ei mulla ole sielua, mulla on tietoisuus.
Sielu on joku krissejen villitys millä ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Henkinen ydin, sisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole sielua, mulla on tietoisuus.
Sielu on joku krissejen villitys millä ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa.
Varmaan vanhempi juttu kuin kristinusko.
Sielu on kuin koira joka pyörii ympärillä, se on tekojen varasto