Abortin tehneet: minkä ikäisiä olitte?
Ei tarvitse selittää syitä sen enempää, haluan vain tietää iän. Jos takana on useampia abortteja, laittakaa kaikkien kertojenne iät.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:56"]
19. Siinä elämäntilanteessa ja parisuhteessa lapsen saaminen olisi ollut pahin katastrofi mitä kuvitella saattaa.
[/quote]
Mulla sama. Elämää vielä niin niin paljon näkemättä. Nyt olen 29 enkä vieläkään valmis lapselle, ajatus pelottaa. Ehkä parin vuoden päästä.
Mies pakotti minut seksiin ilman kondomia 19-vuotiaana. Siihen hetkeen asti oltiin edetty mukavassa yhteisymmärryksessä. Koitin lopettaa tilanteen sanomalla asiasta monta kertaa ja työntämällä miestä pois muttei onnistunut enkä niin nuorena ja epävarmana tajunnut järjestää raivokohtausta. Olen aina ollut erittäin järkevä ehkäisyn käyttäjä, mutta vaikka olisin ollut vastuuton ja nuoruuden tyhmyyttäni tehnyt itse tuossa mokan niin abortti ei silti olisi ollut väärin!!! Jokaisella on oikeus päättää kehostaan ja elämästään.
44
15 vuotta menty samalla ehkäisyllä (kondomi) ja sitten yllättäin raskaana.
Kivat sulle, sinä palstan jeesustelija, ehkä jonakin päivänä sinäkin ymmärrät elämästä jotakin muutakin, kuin oman kapean ylimielisyytesi.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:47"]30. Osittainen abortti, toinen kaksosista keskeytettiin. Ihanaa, kun av mammat vetää aina palon turpaan siitä, että halusin yhden lapsen vielä, en kahta:)
[/quote]
Jotenkin vaan toi on hirveän surullista :( Itse en pystyis... Kun lasta nyt rakastaa kuitenkin ja haluaa suojella niin jotenkin tuo ajatus vaan on luonnoton. Miten niistä vauvoista voi valita sen joka saa oikeuden elää ja kasvaa, tulla rakastetuksi? En kokis että mulla ois oikeutta tehdä valintaa. No mutta... Oon raskaana just joten oon varmaan herkempi nyt näille mietteille. Kai sulla oli omat painavat syyt tolle ratkaisulle :/
22
Ja vaikka tässä ei selityksiä pyydettykään niin sanotaan nyt että joskus elämä heittää eteen yllätyksiä todella nopeasti ja ratkasuja on tehtävä. Osin kiitos moralisoijien olen sitten päättänyt elää lapsettomana kun tuntuu että ei ole oikeutta yrittää raskautta ja toivoa lasta kun on sen yhden lapsen "tappanut". Tämä siitä huolimatta että tiedän abortin olleen silloin täysin oikea ratkaisu enkä ole sitä katunut.
Ensimmäisen aborttini tein 16-vuotiaana, seuraavan 19-vuotiaana.
Olin 22v ja yhden lapsen äiti. Aikaa siitä 18 vuotta...
16-v ja 32-v
en halunnut lapsia silloin, enkä halua nytkään (olen siis 32-v nyt)
14..... ja oli täysin oikea ratkaisu! oon nyt 28v ja nyt 1½v:n tytön äiti, tuntuis hullulta ajatella että mulla vois olla jo 14v muksu!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:47"]30. Osittainen abortti, toinen kaksosista keskeytettiin. Ihanaa, kun av mammat vetää aina palon turpaan siitä, että halusin yhden lapsen vielä, en kahta:)
[/quote]
Hei tämä on mielenkiintoinen! Jos vaan haluat vastata, millä perusteella päädyit siihen, että haluatkin vaan toisen lapsista? Itsekin kauhistelen kaksosia ja toivon että sitten kun lasten aika on, ei tulisi kaksosia...