Olen hakenut 4kk sisään 40työpaikkaa. En ole päässyt yhteenkään haastatteluun.
Olen hakenut työtä joka vastaa koulutustani. Olen hakenut kahden eri ammattiryhmän työtehtäviä, molempiin minulta löytyy koulutus ja työkokemusta. Toiseen ammattiin työpaikkpoja on saattanut hakea korkeammin koulutettujakin, mutta minulla on ollut paljon työkokemusta. Toisessa ammattiryhmässä taas ei ole niinsanotusti korkeammin koulutettuja, joten koulutustasostakaan ei ole voinut jäädä kiinni.
Minulla on kohtalaisesti työkokemusta monesta erilaisesta työstä (myös ihan ohi näiden kahden alan) ja olen ollut merkittävissäkin asemissa joissain työpaikoissani.
Miten en voi päästä työhaastatteluun edes? Vai onko syy yksinkertaisesti tässä:
Minulla on neljä pientä lasta.
Kommentit (63)
2-3 hakemusta viikossa? Aika vähän puuhaa työttömyystukeen nähden. Sitähän työttömät aina valittavat, että hiki hatussa koko ajan haetaan töitä eikä mitään sohvalla löhötä.
Hakemuksesta puuttuu, miksi juuri sinut kannattaisi palkata. Lisää jotain tyyliin "koen olevani etsimänne henkilö tarjoamaanne liikunnanohjaajan tehtävään, koska minulle on kokemusta eri-ikäisten liikkujien monipuolisesta osaamisesta. Olen saanut kiitosta innostavasta ohjauksestani sekä liikunnan harrastajilta että valmentamiltani kilpaurheilijoilta, joten haluaisin nyt tulla jakamaan liikunnan iloa Jumppakärpäsen (siis yrityksen nimi tähän) asiakkaille."
Sinä etsit mitä tahansa työtä, mutta sinun on uskoteltava työnantajalle, että haluat vain ja ainoastaan heidän tarjoamansa paikan ja haluat sitä enemmän kuin kukaan muu hakija. Tsemppiä!
Muista mainita mitä voit tarjota työnantajalle: innostuneen ja ahkeran työntekijän, hyvät asiakaspalvelutaidot, tyytyväisiä asiakkaita, kokemusta...
36 jatkaa. Ilmoita aiemmat työsuhteet koko ajalta ja älä mainitse äitiyslomista mitään. Siis tyyliin 1.1.2002-31.12.2004, vaikka olisit ollut äitiyslomalla tyyliin helmikuusta joulukuuhun.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:21"]
Olen 33- vuotias pirteä liikunnanohjaaja Kuopiosta. Entisenä kilpauimarina tunnen suurta motivaatiota työtäni kohtaan ja olen nauttinut jokaisesta työtehtävästäni. Valmennus- ja liikunnanohjaajan työn lisäksi olen toiminut mm personal trainerina.
[/quote]
huomattavasti parempi!
Tuosta ekasta lauseesta pitäisi selvitä, miksi olet ylivertainen hakija juuri tähän työpaikkaan. Nykyään työnantajat etsivät juuri täydellistä kandidaattia, ja siinä ei tuollaiset etsiskelyt auta. Lisäksi se on kirjoitettu liian vahvasti sinun näkökulmastasi, keskittyisit ajattelemaan, mitä hakija haluaa, ja miksi sinä olisit tähän paikkaan todella hyvä. Työnantajaa ei tosiaan mitkään etsiskelyt kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:41"]2-3 hakemusta viikossa? Aika vähän puuhaa työttömyystukeen nähden. Sitähän työttömät aina valittavat, että hiki hatussa koko ajan haetaan töitä eikä mitään sohvalla löhötä.
[/quote]
En ole ap mutta epäilen ettei noita liikunnanohjaajan paikkoja ihan rajattomasti ole auki jotta voisi tehdä 160h kuussa työnhakua. Ja ei, tähän ei riitä argumentiksi, että mol töitä pullollaan. On täysin turha hakea duunia ilman kompetenssia. Hitsari ei todennäköisesti ole hyvä myyjä vaikka haluaisikin...
hakemuksen loppuosa voisi mennä vaikka näin:
"Pystyn tarjoamaan yrityksellenne kokeneen, innostuneen ja asiakaslähtöisen työntekijän. (mitä voit tarjota työnantajalle) Tarvittaessa olen valmis sitoutumaan myös pidempään työsuhteeseen (Usein nannaa työnantajan korville, etenkin alalla jolla on paljon nuoria joilla työsuhteet on lyhyitä ja hajanaisia). Tulen mielelläni henkilökohtaisesti esittäytymään ja keskustelemaan työmahdollisuuksista yrityksessänne."
Suosittelen myös positiivista, aurinkoista kasvokuvaa itsestäsi CV:hen :)
Monessa paikassa ollut vs.monta vuotta samassa
Ajattelevat miksi paikka vaihtunut niiiiiin monesti ei hyvä.....
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:20"]
[/quote]
nykyään on ihan normaalia että on ollut useammassa paikassa töissä, moni vaihtaa ihan kokemuksen takia...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:22"]Tyttäreni haki 55 työpaikkaa kesäksi ja on hyväksytty tähän mennessä 4:ään.[/quote]
Minä hain noin 50:ä ja yhteenkään haastatteluun en päässyt. Enkä viime kesänä. Vaikka on ällän paperit, opiskelen toista vuotta diplomi-insinööriksi, olen ollut töissä kassalla ja teknologiayrityksessä, mutta kummassakin vain parisen kuukautta.
Mitä ihmettä siihen hakemukseen pitää kirjoittaa?? Olen yrittänyt olla asiallinen ja osaamistani sekä kokemustani korostava, tai kokeillut joskus epätoivoisena tehdä vähän erilaisen, rennomman, huumorintajuisemman hakemuksen. Voisiko joku hakemusten plärääjä kertoa, mikä mättää?
Ja siis olen hakenut ihan muuta kuin omaa koulutustani vastaavia paikkoja myös runsaasti, niin lidliin, s-marketiin, k-marketiin, stockalle, kaupungille. Eikä yhtäkään haastattelua tule. Miten olen ihan oikeasti liian huono Lidlin kassalle? Pitkän matikan laudatur ei kelpaa laskupään osoittamiseen? Enkä todellakaan ole nirppanokkainen ollut työpaikoillanikaan, noista harvoista missä olen ollut olen saanut hyvät suositukset eteenpäin.
Jossain oli ohjeena myös ettei ikinä saa kirjoittaa "olisin kiinnostunut" vaan että "olen kiinnostunut". Kaikki epävarmuus, jossittelu ja kiertely pitää jättää pois.
Oletko ollut työsuhteessa äitiyslomiesi ja hoitovapaisesi aikana? Jos olet, ei niitä katkoja kirjoiteta ansioluetteloon, joten ne eivät näy minnekään.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:20"]
[/quote]
nykyään on ihan normaalia että on ollut useammassa paikassa töissä, moni vaihtaa ihan kokemuksen takia...
[/quote]
Liian lyhyttä tarjotin tyyliin alle vuosi pari kk
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:22"]Tyttäreni haki 55 työpaikkaa kesäksi ja on hyväksytty tähän mennessä 4:ään.[/quote]
Minä hain noin 50:ä ja yhteenkään haastatteluun en päässyt. Enkä viime kesänä. Vaikka on ällän paperit, opiskelen toista vuotta diplomi-insinööriksi, olen ollut töissä kassalla ja teknologiayrityksessä, mutta kummassakin vain parisen kuukautta.
Mitä ihmettä siihen hakemukseen pitää kirjoittaa?? Olen yrittänyt olla asiallinen ja osaamistani sekä kokemustani korostava, tai kokeillut joskus epätoivoisena tehdä vähän erilaisen, rennomman, huumorintajuisemman hakemuksen. Voisiko joku hakemusten plärääjä kertoa, mikä mättää?
Ja siis olen hakenut ihan muuta kuin omaa koulutustani vastaavia paikkoja myös runsaasti, niin lidliin, s-marketiin, k-marketiin, stockalle, kaupungille. Eikä yhtäkään haastattelua tule. Miten olen ihan oikeasti liian huono Lidlin kassalle? Pitkän matikan laudatur ei kelpaa laskupään osoittamiseen? Enkä todellakaan ole nirppanokkainen ollut työpaikoillanikaan, noista harvoista missä olen ollut olen saanut hyvät suositukset eteenpäin.
[/quote]
Olet ylikoulutettu ja liian fiksu. Työnantajat ajattelevat, että et viihdy hanttihommissa kauaa, vaan vaihdat heti työtä, kun ylemmän tason paikka osuu kohdallesi.
Joskus opiskeluaikana hain Heseen, mutta sanoivat siellä suoraan, että olen liian koulutettu ja todennäköisesti myös liian kunnianhimoinen siihen hommaan. Oikeassahan he olivat, mutta rahapulassa olisin tehnyt sitäkin työtä jonkin aikaa.
[/quote]
Olet ylikoulutettu ja liian fiksu. Työnantajat ajattelevat, että et viihdy hanttihommissa kauaa, vaan vaihdat heti työtä, kun ylemmän tason paikka osuu kohdallesi.
Joskus opiskeluaikana hain Heseen, mutta sanoivat siellä suoraan, että olen liian koulutettu ja todennäköisesti myös liian kunnianhimoinen siihen hommaan. Oikeassahan he olivat, mutta rahapulassa olisin tehnyt sitäkin työtä jonkin aikaa.
Naiset, olkaa ylpeitä työkokemuksestanne - älkää himmailko yhtään! Älkää monistako samaa tekstiä joka rekryyn, personoikaa juuri kyseiseen ja tuokaa esille heti kättelyssä se, miksi halutte kyseisen työn ja mitä teillä olisi siihen annettavaa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:20"]
[/quote]
[/quote]
Myös työnantajat tarjoavat lyhyitä työsopimuksia kaikennäköisten "projektien" verukkeella...
[/quote]
Valmiita diplomi-insinöörejäkin on nyt työttömänä pilvin pimein. Olet varmasti hyvä hakija, mutta ajat ovat huonot.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:09"]
[/quote]
Valmiita diplomi-insinöörejäkin on nyt työttömänä pilvin pimein. Olet varmasti hyvä hakija, mutta ajat ovat huonot.
[/quote]
Juu varmaan omalle alalleni voi olla liikaa tarjontaa, mutta mites nuo kaupankassatyöt? Miten sinnekään en pääse edes haastatteluun?
[/quote]
Siten, että sulla ei ole kokemusta sellaisesta työstä. Toisekseen niihin ei useinkaan valita porukkaa hakemuksella, vaan työn saanti vaatii henk. koht. visiittiä oikean ihmisen juttusilla.