Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelkään ihan hirveästi että lastani aletaan kiusaamaan koulussa

Vierailija
16.05.2014 |

Tyttäreni on 4-vuotias. Aika ujo ja jää monesti muiden lasten jalkoihin.. kehun häntä, teemme kotona kaikenlaista yhdessä jne, mutta päiväkodissakin on vasu-keskustelussa sanottu että lapsi joutuu helposti muiden lasten pompoteltavaksi. :(

Pelottaa ihan hirveästi että häntä aletaan koulussa kiusaamaa. :( miten saan hänestä rohkean ja itsevarman. Että uskaltaa laittaa takaisin eikä suostu muiden kiusattavaksi.

Ja ettei ala itse kiusamaan! Se olisi hirveää myös

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pelko :(.

Vierailija
2/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan. Nykypäivänä lapselle pitää opettaa että jos toinen lyö, niin lyö takaisin. Ei ne kiusaajapaskat muuten ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä tehdä hänestä rohkeaa ja itsevarmaa. Tue häntä siinä, että hän kokee olevansa hyvä juuri sellaisena kuin hän on, ujona itsenään. Olin itse ujo lapsi, ja minulle kamalin piina oli se, ettei oma äitini hyväksynyt minua sellaisena kuin olin vaan yritti koko ajan vääntää minua toisenlaiseksi. Kiusaaminen lasten taholta oli aivan helppo kestää verrattuna siihen, että oma rakas äiti ei hyväksynyt!

Vierailija
4/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:10"]Päivä kerrallaan. Nykypäivänä lapselle pitää opettaa että jos toinen lyö, niin lyö takaisin. Ei ne kiusaajapaskat muuten ymmärrä.

[/quote]

Nimenomaan.

Vierailija
5/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:10"]

Päivä kerrallaan. Nykypäivänä lapselle pitää opettaa että jos toinen lyö, niin lyö takaisin. Ei ne kiusaajapaskat muuten ymmärrä.

[/quote]

Anteeksi mutta miten niin nykypäivänä??? Kyllä ennen oltiin huomattavasti välinpitämättömämpiä koulukiusaamisen suhteen, nykyään se kyllä tunnistetaan ja tunnustetaan pääosin, ja siihen oikeasti voi puuttuakin.

Oma ala-asteen opettajani aikanaan totesi  naukuvalla pilkka-äänellä aina jos yritti puhua kiusaamisesta että "kantelupukki se kaakattaa". 

Vierailija
6/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha etukäteen pelätä. Lapsen voi laittaa vaikka steiner-kouluun, jossa kiusaamista käsittääkseni ei juuri tapahdu. Vanhempana voit myös vaikuttaa kiusaamisiin, varsinkin alakoulussa, esim tutustumalla lapsesi luokkakavereiden vanhempiin. Kun lapset tietävät että vanhemmat pitävät yhteyttä noin kiusaamiset vähentyvät ja voivat jopa loppua.

Vierailija
7/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta tuskin kiusataan, jos hän on helposti ohjailtavissa. Sen sijaan hänellä teetetään kaikenlaista ikävää, pistetään varastamaan, saatetaan ohjata muutenkin kaikkeen tyhmään, ja edellytetään että kannetaan seuraukset. C'est la vie.

Vierailija
8/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:10"]Päivä kerrallaan. Nykypäivänä lapselle pitää opettaa että jos toinen lyö, niin lyö takaisin. Ei ne kiusaajapaskat muuten ymmärrä.

[/quote]

Nimenomaan.

[/quote] Toinen lyö niin toisenkin pitää lyödä, ei se nyt noin voi mennä

Vierailija
9/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sama pelko vaikka lapsi on vasta 1,5 vuotias :(

Vierailija
10/10 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoset stressaavat ja pelokkaat äidit tekee lapsista juuri arkoja. Lapset vaistoaa tunteet vaikka ette mitään sanoisikaan ja alkavat elää kuten pelätään. Näyttäkää omalla esimerkillä ettei tämä maailma ole mikään pelottava paikka ja kaikki luonteet ovat oikeita ja arvokkaita. Toi ilmastokouhotus kyllä saa paljon pahaa aikaan lasten mielissä ja varmaan moni masentuu sen takia. Ei kannata miettiä liikaa vaan elää ja nauttia siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän