Pitäisi keksiä kivikausidieettiläiselle tarjottavaa kahvipöytään jouluna
Mitä se voisi olla? Sen verran ymmärsin, ettei viljaa ja sokeria ainakaan.
Kommentit (270)
No onhan toi sanomattakin selvää että kiviä tarjolle. Mitäs muuta kivikaudella muka syötäisiin?
Paleodieetti on typerää pelleilyä, ja turhaa. En vaivautuis noin oudon dieetin takia keksimään mitään erikoista, tuokoot omat eväänsä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi sanomattakin selvää että kiviä tarjolle. Mitäs muuta kivikaudella muka syötäisiin?
Hihihihhihihehe hauska. No et ollut.
Kalaa, kinkkua, vihanneksiä. Lähes kaikki jouluruuathan on karppiystävällisiä.
http://mrsedsresearchandrecipes.blogspot.com/2009/11/raspberry-coconut-…
Savivuokien tilalle kelpaa kyllä paperinenkin, kun ei sitä syödä. Itse käytän niitä ihania silikonivuokia, joissa on kuviokin.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen jatkaa: sitä ovatkin tutkijat ihmetelleet miksi maanviljelyyn siirryttiin, vaikka se huononsi ihmisten elinolosuhteita. Mutta kun kerran oltiin aloitettu, ja väestö oli kasvanut suureksi, lopettaminen ei ollut enää vaihtoehto.
No, mut nythän ravinto ei ole enää yksipuolista, kun kaupasta saa kaikkea.
Itse voi kasvattaa lisää ja kerätä luonnosta.
Vain outoja dieettejä noudattavilla ruoka voi yksipuolistua.
Paleolaiset voi tuoda oman kakun.
Heiltähän se käy, kun kotoa löytyy ainekset.
Saavat sitten muutkin maistaa.
Vierailija kirjoitti:
Huhu onpa ankeaa kommentointontia. Itse olisin vain iloinen jos joku tulisi käymään jouluna, vaikka olisi paleoruokavaliolla.
Pari vinkkiä (seuraan itse ketoa, ei sama mutta samantyyppinen vhh ruokavalio):
- korvaa leivonnaisissa vehnäjauhot mantelijauhoilla ja kookosjauhoilla
- valkoisen sokerin sijaan taateleita/rusinoita/banaania tai ruskeaa sokeria
- ei maitotuotteita. korvaa kookosmaidolla/kermalla tai mantelimaidolla
joku kuivakakku voisi siis onnistua noilla rajoituksilla? Kaikki pähkinät ja kuivatut hedelmät tms. sopii hyvin. Samoin tumma (maidoton) suklaa todennäköisesti. Kannattaa varmaan laittaa viestiä ja kysyä :) Etenkin jos aikoo leipoa kakun tms.
Kaiken sokerin tilalle luomuhunaja, niin sopisi useammalle. Mulle tulis migreeni luomusokerista ja intiaanisokerista, eikä mulla ole lääkityksiä, siksi ne asiat, mitä ei kannata syödä, olen löytänyt.
https://www.suomalainen.com/products/the-naked-gut
Valtavan hyvä kirja, kannattaa hankkia ihan oma ja voisin antaa lahjaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen jatkaa: sitä ovatkin tutkijat ihmetelleet miksi maanviljelyyn siirryttiin, vaikka se huononsi ihmisten elinolosuhteita. Mutta kun kerran oltiin aloitettu, ja väestö oli kasvanut suureksi, lopettaminen ei ollut enää vaihtoehto.
Itse voi kasvattaa lisää ja kerätä luonnosta.Vain outoja dieettejä noudattavilla ruoka voi yksipuolistua.
Saavat sitten muutkin maistaa.
Totta, koko perhe voi syödä samaa, samoin vieraat!
Aika tylsää leipoa jotain omituista ja pahaa
ja ihmetellä mitä tähteille tekee.
Mä olen joskus etsinyt ns. raakakakkujen ohjeita. Niissä väistellään kakkujen normaaleja ainesosia (munia, jauhoja, maitoja). Tietysti korvikelista on melkoinen.
Ei kiitos.
Suomessa viljeltiin kivikaudella tattaria, että väännät siitä jotain. Tattarikakku?
Makea munakas, hunajaa ja marjoja? Jos on nälkäinen, suolainen kinkkumunakas.
Mikäli talon normaaliantimet eivät kelpaa, annat nuijan käteen ja komennat metsästämään
itselleen sopivaa ruokaa ulkoa esim. dinosauruksia tai mastodontteja.
Ei emäntie ja isäntien tehtävä ole palvella nykyisiä nirppanokkia kohtuuttomine vaatimuksineen, syövät
mitä tarjotaan tai ovat ilman.
Terveydelliset syyt ja kohteliaisuus ovat asioita erikseen.
Mukavaa joulua ,myös nuijamiehelle.
Vaikka kiviä ja joku keihäs. Oikea luolamies metsästää omat ruuat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse voi kasvattaa lisää ja kerätä luonnosta.Vain outoja dieettejä noudattavilla ruoka voi yksipuolistua.
Saavat sitten muutkin maistaa.Totta, koko perhe voi syödä samaa, samoin vieraat!
Jos tykkäävät.
Mutta on tympeää pakottaa kenenkään oikkuja muille.
Tietysti normaaleja kakkuja myös.
Kinkkua, kalaa, riistaa, poroa, marjoja, juureksia, kasviksia, yrttejä, äyriäisiä, sieniä, hyönteisiä, munia, hedelmiä. Eiköhän tuosta listasta jotakin ruokaa löydy joulupöytään. Laatikot saattavat jättää väliin, koska niissä on kaikkea keinotekoista paskaa, mutta muut on suhteellisen puhtaita ruoka-aineita jos niitä ei itse pilaa.
tartarpihvi ja päälle kuollut kananpoikanen
Kivikaudella ei tunnettu kahvia.