Millaisen esimerkin tyttärelleen antaa äiti, joka laihduttaa elämäntapanaan?
Kommentit (7)
Normaalia on syödä nälkäänsä, sen verran että tulee kylläiseksi. Ei syödä lohduksi tai nälkiinnyttää itseään.
Ei kiva, kun 5v tytöt puhuu ja leikkii laihduttamisesta. Ja " sokea" äiti naureskelee vieressä tyttärensä leikille. Että " mistä kummasta ne tämänkin ovat oppineet" .
Kyllä terveellä syömisella ja liikkumisella pysyy normaaleissa tai hoikissa mitoissa!
onneksi oma pääni kesti ja nykyisin suhtaudun äitiini lähinnä säälien. On alipainoinen terveysintoilija, joka kyttää kaikkea mitä suuhunsa laittaa.
Jossain vaiheessa äitini lopetti asioiden tuputtamisen minulle kun sanoin, että tajuaako itse laisinkaan, että voi puheillaan aiheuttaa minulle syömishäiriön.
Kun olin nuori, kuulin äidiltäni usein, että jos laihduttaisin muutaman kilon niin olisin kauniinpi. Ja olin silloin todella hoikka - kun vastaukseksi sanoin, että olen painoindeksin mukaan alipainon ja normaalipainon rajalla niin äitini puuskahti vain, että painoindeksi on huuhaata.
Terve ja normaalipainoinen olen edelleen. Onneksi.
Periaatteessa hyvän kuvan, jos perheessä syödään terveellisestio EIKÄ asiasta tehdä numeroa eikä painosta puhuta.
Mielummin terve ja laihdutukseen pyrkivä äiti (ilman vouhotusta), kuin pullamössö äiti, jota lasten tarvitsee teini-iässä hävetä, kun äiti puuskuttaa läskeineen lasten kanssa.
Huonon..
t. Syömishäiriöinen edelleen kolmikymppisenä
Tosin voihan se johtua muustakin :)