Maski suojaa muita muttei käyttäjäänsä? Miten?
Mä en ymmärrä tätä. Sanotaan että maski suojaa muita nappaamalla kookkaimmat sylkipisarat. Mutta miksi se siis muka toimii vain toiseen suuntaan eli jos minä räkäisen niin isoimmat roiskeet jäävät maskiin kiinni, mutta jos toinen räkäisee minua päin niin eikö ne isot pisarat samalla tavalla jää siihen mun maskiin, siihen ulkopunnalle? Sivuista tietty vuotaa mutta niinhän se vuotaa kummassakin tapauksessa ja pieniä partikjeleitahan maski ei estä ollenkaan, ei sisäpinnalta ulospäin eikä ulkopinnalla sisäänpäin -suunnassa
Kommentit (24)
Sekin on hassua, että monessa paikassa on ok käyttää maskin sijaan visiiriä, VAIKKA sen on todettu olevan täysin tehoton koronan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä lähinnä hämmentää miten moni on lähtenyt tähän maskihölmöilyyn mukaan. Kuitenkin näihin nigerialaiskirjeisiin ja microsofttukihuijauksiin ja vastaaviin lankeaa vain hyvin pieni osa väestä.
Jos et käytä maskia, osaatko kuitenkin pitää turvavälejä ja käyttää käsidesiä aina tarvittaessa? Välttää turhaa lonnailua ihmisjoukoissa? Pysytkö flunssaoireissa kotona?
Kyllä osaan. Ja keväällä osasi aika moni muukin. Miksi nyt on unohtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä lähinnä hämmentää miten moni on lähtenyt tähän maskihölmöilyyn mukaan. Kuitenkin näihin nigerialaiskirjeisiin ja microsofttukihuijauksiin ja vastaaviin lankeaa vain hyvin pieni osa väestä.
Jos et käytä maskia, osaatko kuitenkin pitää turvavälejä ja käyttää käsidesiä aina tarvittaessa? Välttää turhaa lonnailua ihmisjoukoissa? Pysytkö flunssaoireissa kotona?
Kyllä osaan. Ja keväällä osasi aika moni muukin. Miksi nyt on unohtunut?
Samasta syystä kun keväällä ei suositeltu maskeja. Ihmiset eivät osaa käyttää niitä ja luulevat liikoja niiden tehosta. Maskit ovat vain osa, ei kokonaisuus tartuntojen minimoimiseen.