Millä sellut pois? Omat ideat loppuivat
Olisi kiva olla selluton ja kyetä kesällä käyttämään shortseja, vaan ei onnistu. Olen hoikka, ja harrastan liikuntaakin jonkin verran mutta sellun määrä vaan kasvaa iän myötä. Reidet on ihan kamalat, ja sellua riittää melkein polvitaipeeseen asti. Nyt siis hyviä ideoita kehiin sellulliitin vähentämiseksi, kaikkea saan tuskin pois vaikka mitä tekisin
Kommentit (18)
Eikö sinne Äänekoskelle avata uusi tehdas? Miljardi-investointi. Sinne vaan.
Kaikki teollinenruoka ja sokeri(hiilarit) pois. Proteiiniä ja paljon vettä(ei hiilihappollista). Liikuntaa ja löysät vaatteet!
Vaihda kaikki juotavat nesteet veteen, siis mehut, limsat you name it. Vuodessa muutos on ihan merkittävä. Tai ainakin minulla oli. Käyn myös salilla ja kerran viikossa teen kunnon jalkarääkin. (minulla on olut polvivamma, joten tämä on pakko tehdä) Jaloissa onkin tätä nykyä enemmän lihasta kuin rasvaa.
En tiedä miten syöt, mutta lautasmalli käyttöön, sokerit ja vehnät minimiin.
En juo kahvia, lähes aina vettä. Limsaa ja mehua harvemmin kuin kerran kuussa. Proteiinia saan jo paljon, vehnää käytän tosi vähän. Sokeria tulee tietysti suklaasta mutta senkin määrää olen vähentänyt paljon. Kasviksia syön paljon, reilusti enemmän kuin se minimisuositus
T:ap
ei ne lähde, niistä on iloa loppuiäksi:)
se on valitettavasti geeneissä, ei sille mitään voi. ellei sitten kauneuskirurgia tms voi sitä poistaa.
sen kanssa on vaan opittava elämään, jos ruokavalio ja liikuntapuoli on kunnossa.
Luulin itse, etten saisi omille reisilleni mitään. Nyt olen käynyt kaksi vuotta salilla 1-2 krt/vko ja reidet ovat kuin eri naisen. Suosittelen!
Jos kerta liikunta- ja ruokatottumukset on jo kunnossa niin mitenkäs alkoholin käyttö? Sitä jos käytät niin kokeilepa olla kokonaan ilman. Sama koskee tupakointia. Veden litkimisen lisäksi voisit alkaa juoda 2-3 kuppia vihreää teetä/vrk. Aamuisin heti herättyäsi juo jääkylmä lasillinen vettä, missä on sitruunaviipaleita. Löytyykö kuppaus-kupit? Sellaiset kumiset? Käytä niitä alkuun joka päivä ongelma-alueille hyvän kosteusvoiteen kanssa, huomaat varmasti muutoksia. Öljyä ongelma-alueisiin yön ajaksi kookosöljyä, täysin luonnonmukaista ja pehmentää tehokkaasti ja pehmeä, hyvin kosteutettu iho saa myös selluliitin näyttämään vähemmän häiritsevältä. Jos tykkäät tulisesta/mausteisesta ruoasta, tee sellaista pääosin eli käyttäen esim. chiliä, inkivääriä, valkosipulia ja mielellään tuoreena.
Mitä siellä salilla kannattaisi tehdä, eli mitkä liikkeet/laitteet ovat hyviä selluliittijaloille? Tällä hetkellä juoksen ja pyöräilen, sekä kaksi kertaa viikossa teen lihaskuntotreenin lähisalilla jossa ei juurikaan laitteita ole, enemmän irtopainoja.
Alkoholia en juo kuin harvoin isommissa juhlissa lasin tai kaksi, enkä käytä hormonaalista ehkäisyäkään. Siksipä nämä omat ideat alkaakin olla lopussa kun tuntuu ettei mikään auta.
T:ap
Jos käytät e-pillereitä, niin käyt sotaa tuulimyllyjä vastaan. Vaikka veivaat, vatkaat, rasvaat ja kittaat vettä, sellut sen kun lisääntyy. Kokemusta on :(
Kyykkää salilla, lisäksi maastavetoa suorin jaloin, jalkaprässiä, askelkyykkyjä..
Mutta paljon vastusta liikkeisiin niin että tuntuu kunnolla. Muuten on yhtä tyhjän kanssa.
Istu fakiirimaton päällä kun olet tietokoneella
Kenenkään ei pitäisi välittää (ei itsesi eikä etenkään muiden), jos on tuollainen ei-terveydellinen ulkonäköongelma. Olet katsellut ehkä H&M:n photoshopattuja bikinimallikuvia. Todellisuudessa naisia on monenlaisia. Jos ja kun olet vielä hoikkakin, niin puoli maailmaahan jopa kadehtii sinua. :)
Teen itse salilla vain muutamilla laitteilla, joita osaan käyttää ja jotka tuntuvat jossain. Irtopainoja en osaa käyttää. Reisiin olen todennut tehokkaaksi laitteen, jossa istuma-asennossa nostetaan nilkkojen kohdalla olevaa painoa ylöspäin. Kuten joku totesikin niin, mitä sitten salilla tekeekin, niin riittävät painot on syytä olla, jotta viimeisillä toistoilla aivan tutisee.
nro10
Joillain vaan on enemmän :(