Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmisillä Tinderissä vaikuta olevan lainkaan omia ajatuksia?

M39
20.12.2020 |

Liityin ekaa kertaa tinderiin koronan supistaessa ravintoloiden aukioloaikoja, ja ette arvaa millainen oli shokki. Kun välillä voi olla vaikea saada mielikuva ihmisestä jota ei tunne, ajattelen pääseväni kärylle puhumalla heidän harrastuksistaan/intohimoistaan. Vastaushan tuppaa olemaan valtaosalle tyyliin "kahdenkeskisen ajan viettäminen kotisohvalla" tai "perheen perustaminen, lapset", "musiikin kuuntelu" ts. asioita joita kuka tahansa osaa. Hiljattain on tullut mieleen, että eikö useimmilla ihmisillä oikeasti elämässä ole oikeita, luovia/tieteellisiä harrastuksia? Ja mistähän sitten tulisi puhua, jos ihmisellä ei ole juurikaan mitään yksilöllistä?

Luulin että useimmilla ihmisillä on jokin lahjakkuus, mutta nyt käymieni keskusteluiden perusteella useimmat ihmiset ovat täysin lahjattomia. Ja vaikka siellä olisi oikeasti järkeviä ja koulutettuja ihmisiä, ne ovat hyvin paljon vaikeammin tavoiteltavia koska niillä riittänee tosielämässä tarjontaa. Toisaalta osaan naisista on todella helppo tehdä vaikutus, koska tiedän tai sanon tietäväni paljon (klassisesta) musiikista ja romaaneista, että soitan (huonosti) kolmea sointina, ja että opiskelen matiikkaa ja osaan kieliä. Kyllä täytyy riman olla tosi matalalla että ihmistä pidetään älykkönä koska hän osaa neljää kieltä! (Kaveripiirissä tämän vuoksi minua pidetään !)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderiä käyttää vain sekopäät

Vierailija
2/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on niin last summer.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nykyään vastaa kovinkaan pitkästi tai syvällisesti ihmisille, ennen kuin olen tavannut heidät livenä.

Miksi? No kaksi kertaa on catfishattu. En jaksa enää investoida, ennen kuin tiedän, että henkilö on ihan se, joksi itsensä väittää.

Vierailija
4/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan suurin osa kaikesta some-sisällöstä on.

Vierailija
5/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sielt haetaan nopeaa panoseuraa

Vierailija
6/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen kaikki ovat vain tavallsia ihmisiä, arkielämässään.

Työssä pitää osata asioita ja olla vahva ammattitaito, mutta vapaa-ajallaan saa olla sellainen kuin haluaa.

Jos ap:lle ei kelpaa tarjonta Tinderissa, niin hänen täytyy vaihtaa areenaa.

Etsiä kumppania muualta.

Tai olla kokonaan ilman.

Vierailija
7/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa naisen löytävän miehen, jolle riittää pelkästään että sillä on hyvät tissit niin mistä ne puhuvat keskenään?

Vierailija
8/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä niillä harrastuksilla on? Eihän niillä nussita.

Vierailija
9/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa neljä kieltä ei ole mikään älykkö.

Kieliä oppii lukemalla ja ulkoaopettelemalla.

Kielten opppimiseen tarvitaan vaan vahvat perselihakset, että jaksaa istua ja lukea.

Ja vapaa-ajalla lahjainkin aivokirurgi on vain tavallinen ihminen, joka piereskelee, käy vessassa, ja harrastaaa just sitä mitä satttuu huvittamaan.

Vierailija
10/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin todella persoonattomia ja tyhjiä ihmisiä tuli siellä vastaan. Miksi sellaista menisi tapaan jossa ei ole yhtään mitään? No tapaisinkin vain yhden ihmisen tinderin kautta, ainut jolla oli persoona.

Vierailija
11/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osaa neljä kieltä ei ole mikään älykkö.

Kieliä oppii lukemalla ja ulkoaopettelemalla.

Kielten opppimiseen tarvitaan vaan vahvat perselihakset, että jaksaa istua ja lukea.

Ja vapaa-ajalla lahjainkin aivokirurgi on vain tavallinen ihminen, joka piereskelee, käy vessassa, ja harrastaaa just sitä mitä satttuu huvittamaan.

Jos osaat KAHTA kieltä, tinderin mittapuulla olet älykkö.

Vierailija
12/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauska!

Olen löytänyt itselleni miehen tinderistä. Hän on huomattavasti minua älykkäämpi. Naureskeltiin just, että olen jakautunut multitalentti.

Tarkoittaa, etten osaa mitään hyvin, en ole lahjakas missään.

Mutta täällä sitä vaan porskutetaan ilman kielipäätä, matikkapäätä ja mitä kaikkia sitä nyt on.

Ehkä olet vaan liian viisas meidän rahvaiden joukkoon. Relaa ja koita jotain muuta reittiä etsiä itsellesi kumppani. Ei sitä vaan voi pidemmän päälle esittää mitään äykköä, kiinni jää kuitenkin...

Vierailija
13/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on akateeminen loppututkinto, harvinainen taidealan ammatti (jolla todellakin elätän itseni) ja puhun viittä kieltä.

Tinderissä viittaan ammattiini vain yleisemmällä tasolla, ja tekstini on muutenkin suhteellisen niukka.

Tai oikeastaan viittasin ja oli, löysin itselleni viehättävän, sivistyneen, suloisen kumppanin.

N42

Vierailija
14/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hauska!

Olen löytänyt itselleni miehen tinderistä. Hän on huomattavasti minua älykkäämpi. Naureskeltiin just, että olen jakautunut multitalentti.

Tarkoittaa, etten osaa mitään hyvin, en ole lahjakas missään.

Mutta täällä sitä vaan porskutetaan ilman kielipäätä, matikkapäätä ja mitä kaikkia sitä nyt on.

Ehkä olet vaan liian viisas meidän rahvaiden joukkoon. Relaa ja koita jotain muuta reittiä etsiä itsellesi kumppani. Ei sitä vaan voi pidemmän päälle esittää mitään äykköä, kiinni jää kuitenkin...

Rahvas viittaa jo yksikössä ryhmään, kuten kansa. ”Rahvaan joukkoon” tai vaikkapa ”moukkien joukkoon” olisi sulavampi ilmaisu. Kiitos ei muuta :)

Vierailija
15/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen jutellut tinderissä ihmisten kanssa, jotka tietää tähtitieteestä, musiikista, soittaa soittimia jne. Itse en enää kerro kauhean yksityiskohtaisesti, koska on jäänyt joskus harmittamaan, että jaoin oikeasti tosi hyviä vinkkejä esimerkiksi artisteista, jotka olivat aika henkilökohtaisia ja tärkeitä mulle, vain tullakseni ignooratuksi jonkin ajan kuluttua. Eli olen vähän kitsas heti antamaan itsestäni, kun minulta on otettu epätasapuolisesti ja epäoikeudenmukaisesti.

Vierailija
16/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosovellushan tuo on, noin pääsääntöisesti. Naiset hakevat melaa mekkoon ja miehet reikää, johon lastit pääsee ruikkimaan. Syvällistä ajattelua ei siinä tarvita.

Vierailija
17/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat että olen yksin, koska minulle ei kelpaa kukaan. No pitäähän se kyllä paikkansa; kun en helposti saa akateemisesti koulutettua, (koska en ole itse akateemisesti koulutettu), pitäisi vissiin tyytyä paviaaniin!

-Ap

Vierailija
18/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksuja ihmisiä (=miehiä) ainakin mulle siellä tuli vastaan. Olen koulutettu ja monin tavoin lahjakas. En tosin ehtinyt kahtakaan viikkoa tinderöidä, kun jo löytyi seurustelukumppani.

Vierailija
19/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa sanoa "rahvas", ei ainakaan vauvapalstalla, koska silloin pidetään että sinulla on isot luulot itsestäsi.

Vierailija
20/39 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös pidättyväinen, koska olen joskus kertonut avoimesti itsestäni ja tullut ghostatuksi. Livenä on helpompi kertoa henkilökohtaisia juttuja, kun tietää ollaanko suunnilleen samalla aaltopituudella. Toki se olisi tärkeää kertoa jotakin sellaista, mikä herättää kiinnostuksen (mutta kun ei haluaisi herättää väärien tyyppien mielenkiintoa).