Hiustenvärjäyksestä vakava allerginen reaktio?
Onko tullut ihan ykskaks vaikka ennenkin värjätty? Onko joku tietty väri tai merkki vaarallisempi kuin muut?
Mulla ois tässä tarkotus alkaa värjäämään, mutta iski pelko jos tuleekin joku reaktio (vaikka värjännyt ennenkin, tosin viimesestä aikaa usea kuukausi). Olin meinaan yllättäen lievästi allerginen antibiootille (kutina) vaikkei ennen ole tullut mitään.
Nyt pyörittelen väriputelia että uskallanko lätkästä päähän kun vielä yksin kotona, voiko hengenahdistus iskeä ihan yllättäen? Kokemuksia?
Kommentit (5)
Tee allergiatesti ennen värjäämistä, paketista löytyy ohje.
Lestadiolaiset ovat viisaita kun pitävät hiusten värjäämistä syntinä.
Jumala rankaisee luonnottomuudesta.
Mä värjäsin ruskeaksi hiuksia ja ennakkomerkkejä oli olemassa. Mun päätä pisteli pitkään ja päänahka tuli huonoon kuntoon värjäysten jälkeen. Hiukset tosin näyttivät aina upeilta värjäyksen jälkeen.
Sitten kerran värjäsin hiukseni ja parin päivän päästä sain antibioottikuurin ja aivan järjetön allergiakohtaus iski.
Sen jälkeen tehtiinkin testejä ja mä olin allerginen sille tummalleväriaineelle. Ja tietysti myös sille antibiotille. Kaikenlaisia muitakin allergioita ilmeni ja kun ajattelin asiaa, niin kaikista oli oikeasti jo ennusmerkit nähtävissä vuosia sitten, en vain tajunnut niitä.
Kyllä se erittäin harvinaista on. Itse olen värjännyt yli 20 vuotta kerran kuussa kestovärillä, eikä mitään ongelmia koskaan, vaikka muuten olen hyvinkin allerginen, esim. siitepölyille ja monille ruoka-aineille, nikkelille tms. En ole ollenkaan huolissani noista reaktioista.