Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että puhelinmyyntityötä ei kannata laittaa CV:hen?

Vierailija
16.05.2014 |

Luin tuossa toisessa ketjussa linkatuista hakuohjeista, että saattaa kannattaa jättää mainitsematta, jos on tehnyt puhelinmyyntityötä. En tajua, miksi se olisi niin huono "meriitti" että ihan pimittää kannattaisi ja jopa aukko CV:ssä olisi parempi kuin se. Itse ainakin pitäisin sitä työtä tehnyttä ihmistä rohkeana ja aktiivisena, sekä lisäksi vielä nöyränä (kaikenlainen työ kelpaa). Senhän luulisi olevan pelkkää plussaa!

En ole ikinä kuullut tällaista väitettä, onko täällä joku samaa mieltä siitä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta. esimerkiksi jos haet myyntitöitä niin puhelinmyynti cv:ssä on todella hyvä.,

Puhelinmyynti on vaikeinta myyntityötä ja tottakai se on hyvä olla siinä!!!:DD

Wtf? Joku idiotti taas jaellut fiksuja ohjeita

Vierailija
2/2 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti paljon työstä mihin hakee. Jos hakee vaikka yliopiston professoriksi, voi puhelinmyynti edellisenä vuonna olla aika oudon näköinen CV:ssä. (Vaikka kai senkin saisi selitettyä ammatillisella kiinnostuksella, jos sattuu olemaan vaikka psykologian tai markkinointiin liittyvä professuuri.)

Itse olen palkannut ihmisiä muun tyyppiseen myyntityöhön ja puhelinmyyntikokemus on ollut vain plussaa. Vaikka myyntityö ja tuote ovat olleet täysin erilaisia, on kaikessa myymisessä pakko olla sen verran rohkea, että uskaltaa puhua ihmiselle ja esim. ottaa puhelimen käteen ja soittaa. On yllättävän paljon ihmisiä, joille nuo ovat vaikeita, myös muuten ulospäinsuuntautuneissa ja reippaissa ihmisissä. Koska puhelinmyynti tuskin on kenenkään toiveammatti, se on minulle kertonut myös, että sellainen ihminen todennäköisesti viitsii tarttua myös niihin epämiellyttävimpiin työtehtäviin, joita joka ammatissa aina tulee.

Voisin uskoa, että kokemuksesta on hyötyä myös missä tahansa asiakaspalveluammatissa tai vaikka tutkijana, jossa pitää haastatella ihmisiä ja ottaa kontakteja. Riippuu tietty rekrytoijasta miten nämä näkee sekä paljon uran vaiheesta missä tuota työtä on tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan