Pukamatromboosin hoito?
Hiukan nolo kysymys, mutta mietityttää. Minulla oli loppuvuodesta ilmeisesti kivuton peräpukama, jonka huomasin siitä, että se alkoi vuotaa runsaasti ja meni sitten samantien ohitse. Nyt kuitenkin parin päivän ajan olen tuntenut lievää kipua peräaukon seudulla esim pissalla käynnin yhteydessä ja kun kurkkasin peilillä, niin pieni sinertävä pattihan siellä on. Mietin, että pitääkö pukamatromboosia aina käydä näyttämässä lääkärille, joka tyhjentäisi sen, vai voiko odotella josko lähtisi itsellään pienenemään? Kivut eivät ole suurensuuret, toki hieman inhottavalta tuntuu. Jotenkin vaan ajatus lääkärin luo pyllistelemään menemisestä ei tunnu mukavalta, vaikka he toki kaikkea ovat nähneetkin. Patti ei kuitenkaan ole kuin ehkä pikkurillin pään kokoinen ja mietin, josko sitä ainakin viikonlopun yli voisi "kärsiä"...
Kommentit (4)
Minä vakuutan, että olet täysin kypsä pyllistelemään vaikka postinkantajalle siinä vaiheessa, kun trombosoitunut pukama on pahimmillaan. Ei tuo vielä paha, jos pystyt kääntämään kylkeä makuulla, kävelemään ja jopa istumaan, joka on yleensä pahinta.
Mulla oli joku vuosi sitten järkyn kipeä kunnon tromboosi ja meni sekin itsestään ohi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 07:48"]
Minä vakuutan, että olet täysin kypsä pyllistelemään vaikka postinkantajalle siinä vaiheessa, kun trombosoitunut pukama on pahimmillaan. Ei tuo vielä paha, jos pystyt kääntämään kylkeä makuulla, kävelemään ja jopa istumaan, joka on yleensä pahinta.
[/quote]
Näitä kaikki pystyn kyllä vielä onneksi tekemään. Miten on, paheneeko tromboosi aina näin pahaksi eli olisiko fiksua suosiolla mennä lääkäriin kun oireet eivät ole vielä pahat?
Hae luontaistuotekaupasta Frantsilan 11 yrtin voidetta, sellanen pieni vihreä kiekko. Se auttaa saletisti ja äkkiä.