Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia lasten 1v5kk ikäerosta? :)

Vierailija
16.05.2014 |

Millaista on kun pienempi syntyy? Isompia sisaruksia myöskin.. :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa raskaalta. Tosin menee varmaan samoilla silmillä kun ei ehdi kunnolla helpottamaan välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi hyvin. Tosin kolmatta ei sitten enää edes yritetty ;)

Vierailija
4/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1vee 3kk ikäeroa. Helppoja lapsia. Uhmaiässä oli hetki vähän rankempaa. Nyt teinejä, ihania nuoria neitejä. Oli hyvä ratkaisu tehdä lapset pienellä ikäerolla.

Vierailija
5/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni paljon paremmin kuin ikinä olisi voinut kuvitellakaan. Kuopus syntyi kun keskimmäinen oli 1v3kk ja esikoinenkin vasta vajaa 4-vuotias. Kolmannen kanssa oli jo kokemusta ja rauhallisuutta niin, että ei stressannut turhista ja osasi ottaa rauhallisemmin aina kuin mahdollista.

Tietysti ikäviäkin hetkiä on ollut (tuubit korviin yms), mutta olen iloinen isosta perheestämme.

Vierailija
6/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v3kk ikäeroa ja sikäli meni hyvin, että nuorempi oli maailman helpoin vauva. Nukkui todella hyvin ja oli aurinkoinen lapsi. Nyt ovat jo isompia ja toistensa parhaita kavereita. Joskin ottavat myös yhteen usein.

Vierailija
7/10 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tasan tuo ikäero ja sen puoleen ollut helppoa että pienempi kerkesi kasvaa hieman ennen isomman uhmaikää ja saatiin alku hankaluudet ohi ennen sen puhkeamista. Mustasukkaisuuttakaan ei pahemmin ollut. Meni myös aika iisisti sen puoleen kun oli kaikki vielä tuoreessa muistissa ja tottunut siihen ettei pääse paremmin minnekään. 1,5 vuotias ei myöskään tartte mitään viriketoimintaa ja on ihan tyytyväinen kotieloon ja ulkoiluun, ei tartte ravata kerhoissa yms. Kavereiden toivossa kun äidin seura vielä kelpaa

Vierailija
8/10 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä synty kaksi ensimmäistä lasta, molemmat poikia, 1v 1kk ikäerolla. Itseasiassa loppuraskaus oli rankinta. Mies paljon töissä, esikoinen kipeänä ja minä olin tosi väsynyt ja myös kipeä. Mutta kun vauva syntyi, meni kaikki hyvin. Molemmat helppoja lapsia. Nyt 7- ja 8-vuotiaat ja parhaat kaverit keskenään. Pojista on aina ollut seuraa toisilleen.

Kolmas lapsi, tyttö, nyt vuoden ikäinen ja syyskuussa neljännen lapsen LA. ikäeroa tulee siis vuosi ja 4-5kk.

Älä turhaan maalaile kauhukuvia tulevasta vaan nauti rauhassa. Kyllä kaikki lähtee sujumaan :)

Vierailija
9/10 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12kk ikäero, 2 poikaa. 
Ei mitään ongelmia, esikoinen käveli itse jo 10kk ikäisenä, joten loppuraskauskin meni helposti. Vauvan synnyttyä mies piti kyllä vain 11 pvää lomaa, ja sitten oli taas töissä ja pitkillä työmatkoilla. Silloin vähän sapetti. Onneksi oli kesä, oltiin maalla koko ajan ja kavereita kävi kylässä.

Pojat jo isoja, ja yhä toistensa parhaita kavereita.

Vierailija
10/10 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä justiinsa tuo ikäero. Ei mitään ongelmia, ei mustasukkaisuutta eikä ongelmia arjessa. Esikoinen oli melkein vielä vauva itsekin kakkosen syntyessä, joten vauva-arki jatkui. Vauvan tulo opetti temperamenttiselle esikoiselle kärsivällisyyttä ja minulle se oli helpotus - kahden kanssa on paljon helpompaa kuin yhden. Molemmille riittää ihan hyvin aikaa ja syliä.