Mikä hemmetti siinä on, että Suomessa ei kunnioiteta suojatietä!?
Ihan perus sepot ja pirjot! Miksi se on niin helvetin vaikeaa pysähtyä suojatietä ennen ja antaa jalankulkijan mennä? Koko ajan näitä yliajoja!!! Esim. Saksassa mielestäni hurjA miten jalankulkijat/pyöräilijät ihan sokeesti luottaa suojateihin ja yleensä niihin voikin siellä luottaa.
Kommentit (24)
Kyllä huomaa, että täällä on enimmäkseen ihmisiä, jotka eivät autoile. Tai ajokokemus on hyvin vähäistä ja ovat vaaraksi liikenteessä..
Kenenkään päälle ei saa ajaa, mutta liikenteessä on kunnioitettava sekä autoilijoita että jalankulkijoita ja osattava toimia tilanteiden mukaan. Ei voi luottaa, eikä pitää oikeutenaan, vaikka laissa sanottaisiin mitä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 00:03"]
Siinä jalankulkijan väistämisessä pitää toimia muutkin hoksottimet, kuten muun liikenteen seuraaminen ts. onko minun turvallista jarruttaa yhtäkkiä, mitä siitä mahdollisesti seuraa. Sitähän nämä suojateille äkkiarvaamatta astuvat eivät ymmärrä, kun tärkeintä on minä itse ja minun oikeus mennä tien yli!
[/quote] Mita ihmeen yli-ihmisia nama hullut autoilijat luulevat olevansa? Onko tieliikennelaissa kohta jossa sanotaan etta autoilijalla on oikeus menna suojatien yli vaikka siina kavelisi joku? Jalankulkijakin voi olla autonomistaja.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:42"]
No on aivan älytöntä, että muutama tonni massaa jarruttaa ja kaasuttaa yhden ihmisen takia. Minkä vitun takia jalankulkija ei voi astua suojatielle sopivaan väliin, niin teen itsekin. Lapset asia erikseen, heille pyrin antamaan tietä.
[/quote]
Laki on laki ja sen mukaan mennään.
Mikä vittu siinä muka on vaikeaa?
Minä jalankulkijana menen ensin ja autot odottavat -yritä nyt vaan hyväksyä se.
[/quote]
Lakia pitäisi muuttaa. Jää sinä auton alle, se on itsekkälle mulkvistille, niinkuin sinä, ihan oikein. Ajattelet vain itseäsi.
[/quote]
Provoilet liian selvästi nyt, tuota ei kukaan ota tosissaan.
Lievennä hieman ilmaisuasi niin joku voi aivopierusi uskoakin!
[/quote]
Vaikka tuon kirjoittaja asiansa noin idioottimaisesti ilmaiseekin niin hänellä on kyllä pointti. Itse kyllä aina väistän jalankulkijoita, mutta en silti ymmärrä mikä järki suojateissä on. Siis miettikää nyt, tonni peltiä jarruttaa, kaasuttaa, kuluttaa tämän takia ylimääräistä polttoainetta ja lisää ilmansaasteita kaupungeissa kun vaihtoehtoisesti se jalankulkija voisi odottaa sopivaa väliä tien ylitykseen.
Itse yleensä odotan vähän loitompana jalkakäytävän reunasta ja kävelen tien yli kun on tilaa, enkä pistä autoletkaa jarruttamaan.
[/quote]
AAMEN!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:42"]
No on aivan älytöntä, että muutama tonni massaa jarruttaa ja kaasuttaa yhden ihmisen takia. Minkä vitun takia jalankulkija ei voi astua suojatielle sopivaan väliin, niin teen itsekin. Lapset asia erikseen, heille pyrin antamaan tietä.
[/quote]
Laki on laki ja sen mukaan mennään.
Mikä vittu siinä muka on vaikeaa?
Minä jalankulkijana menen ensin ja autot odottavat -yritä nyt vaan hyväksyä se.
[/quote]
Lakia pitäisi muuttaa. Jää sinä auton alle, se on itsekkälle mulkvistille, niinkuin sinä, ihan oikein. Ajattelet vain itseäsi.
[/quote]
Provoilet liian selvästi nyt, tuota ei kukaan ota tosissaan.
Lievennä hieman ilmaisuasi niin joku voi aivopierusi uskoakin!
[/quote]
Vaikka tuon kirjoittaja asiansa noin idioottimaisesti ilmaiseekin niin hänellä on kyllä pointti. Itse kyllä aina väistän jalankulkijoita, mutta en silti ymmärrä mikä järki suojateissä on. Siis miettikää nyt, tonni peltiä jarruttaa, kaasuttaa, kuluttaa tämän takia ylimääräistä polttoainetta ja lisää ilmansaasteita kaupungeissa kun vaihtoehtoisesti se jalankulkija voisi odottaa sopivaa väliä tien ylitykseen.
Itse yleensä odotan vähän loitompana jalkakäytävän reunasta ja kävelen tien yli kun on tilaa, enkä pistä autoletkaa jarruttamaan.