Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin paljon TE välittää meistä nuorista aikuisista.. lepää vain kotona

Vierailija
20.12.2020 |

Olen aivan suunnattoman pettynyt ja vihainen kun olen joutunut olemaan työkkärin kanssa tekemisissä tänä vuonna. Olen nuori aikuinen, aina ollut töissä, viimeisen pätkän jälkeen en ole enää työllistynyt mihinkään.

Minä ahkerana aloin heti selvittää koulutukset, kurssit, jne jolla helpottaisin työllistymistäni.

Helsingin työkkärissä ---> "joo ei nyt kannata mitään hakea kun tilanne on kamalan huono", pelkkää voivottelua, keväällä toinen virkalija sanoi " corona sitä, corona tätä, jää nyt vain kotiin lepäämään, katotaan syksyllä taas".

Olen pommittanut heidät kuukausittain, olen kysynyt esim. yrittäjäkurssien perässä, muuten vain neuvoa ja vinkkejä. Niitä ei kiinnosta!

Siis mikä on kun meistä nuorista ei välitetä eikä koskaan edes tuu vastaan mitään?? Yhdellä tutulla on sama ongelma.

Innottomat virkalijat jotka vain nukkuvat. Taitavat olla masentuneita!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mut mihin te tarttee toimistot kun pitää itse tehdä kaiken??

En ymmärrä koko toimiston olemassaolo.

Miksi et ymmärrä, etkö tehnyt sitä ensimmäistä työllistymissuunnitelman tehtävää?

Toiseksi nuoret ohjataan Ohjaamon puolelle, miksi ihmeessä ap ei ole käynyt siellä?

Vierailija
22/26 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on valtavasti avoimia työpaikkoja. Esim. päiväkoteihin tai siivoukseen työllistyisit heti, oli koulutusta tai ei.

Enpä tiedä. Maisterit ja tohtorit eivät tunnu työllistyvän noihin.

Ei pidä kertoa siitä jos on maisteri tai tohtori.

Todella, todella harvassa on paikat, joihin ei tarvitse minkäänlaisia papereita lähettää näytille. Toistaiseksi ei minun vastaani ole tullut yhtäkään. Mutta kun sinä ole ilmeisen fiksu, kerropas miten työelämässä 15 vuotta ollut ja sitä ennen esim. 7-vuotisen koulutuksen käynyt akateeminen valehtelee ne 22 vuotta, jolloin hän "ei tehnyt mitään". 

Minä sanoin hankkineen elämänkokemusta ja matkustelleeni. Väittelin siis tohtoriksi muualla Euroopassa, joten ei tarvinnut edes millään tavalla valehdella. Lyhyt aukko naisen työhistoriassa todennäköisesti yhdistetään lapsensaantiin ja perheasioistahan ei tarvitse haastattelussa puhua, vaikka ei mitään lapsia oikeasti olisikaan. Toki jostain Linkedinistä tai Researchgatesta on helppo yhdistää nimi ja naama ja sitä kautta koulutustiedot, mutta periaatteessahan niitä ei saisi rekryssa kaivella. Ja kyllä työuraa voi olla, ei sen osalta kukaan varmana kauheasti ala kyselemään, että milläs koulutuksella sinä olet tuolloin 22 vuotta sitten kirjanpitäjäksi päätynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on valtavasti avoimia työpaikkoja. Esim. päiväkoteihin tai siivoukseen työllistyisit heti, oli koulutusta tai ei.

Enpä tiedä. Maisterit ja tohtorit eivät tunnu työllistyvän noihin.

Ei pidä kertoa siitä jos on maisteri tai tohtori.

Todella, todella harvassa on paikat, joihin ei tarvitse minkäänlaisia papereita lähettää näytille. Toistaiseksi ei minun vastaani ole tullut yhtäkään. Mutta kun sinä ole ilmeisen fiksu, kerropas miten työelämässä 15 vuotta ollut ja sitä ennen esim. 7-vuotisen koulutuksen käynyt akateeminen valehtelee ne 22 vuotta, jolloin hän "ei tehnyt mitään". 

Toistaiseksi ei ole pakko kertoa työhakemuksessa kuin haluamansa asiat, ei siis kaikkia työpaikkoja jne. Tämä muuttuu, kun otetaan käyttöön Työmarkkinatori eli siellä annat omat tietosi vaikka jo opiskellessasi tai työssäollessasi etsiessäsi töitä (tyyliin LinkedIn), mutta jos joudut työttömäksi, työkkärin järjestelmä "imaisee" kaikki tuonne antamasi  tiedot itselleen etkä pääse niitä enää muuttamaan. Kanattaa siis miettiä, mitä tietoa millekin järjestelmälle itsestään antaa.

Vierailija
24/26 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja usuttavat tahdottomia kursseille ja työkokeiluun, vaikkei näitä tyyppejä kiinnosta lainkaan... Resurssien tuhlaamista kaikin puolin. Ootko laittanut vaikka facebookiin ilmoituksen, että haet työtä? Joku sun tuttu voi tietää paikan, jossa apua tarvitaan

Sillä mitä joku tahdoton haluaa, ei ole merkitystä. Toisten elätettävänä ei sohvalla tuhnuteta!

Vierailija
25/26 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä ap toivoisit siis heiltä? Itsehän sun pitää tutkia koulutus-, kurssi- ja työtarjontaa, et voi odottaa sitä muilta. Eikä sun tarte kysellä virastosta sen kummempia, etsit itse paikat ja haet niitä, ei kai siihen ketään tarvita kädestä pitämään. En siis ymmärrä mitä odotat.

Minäkin, satunnainen lukija, ihmettelen, mihin tuollaista virastoa tarvitaan, jos ap:n on tehtävä itse kaikki.

Turha niille Te-toimiston virkailijoille on palkkaa maksaa, jos heidän työnsä on turhaa.

Vierailija
26/26 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mut mihin te tarttee toimistot kun pitää itse tehdä kaiken??

En ymmärrä koko toimiston olemassaolo.

Miksi et ymmärrä, etkö tehnyt sitä ensimmäistä työllistymissuunnitelman tehtävää?

Toiseksi nuoret ohjataan Ohjaamon puolelle, miksi ihmeessä ap ei ole käynyt siellä?

Kiva syyllistävä sävy sinulla, pas kapää. Oikein korostat kuinka tyhmä toinen mielestäsi on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi