Yläviisaudenhampaan poistamisesta
olen menossa yläviisaudenhammasleikkaukseen huomenna ja ensi viikolla pitäisi lähteä pitkälle reissulle. yläviisuri on reikiintynyt, mutta hammaslääkäri sanoi että kyseessä on rutiinipoisto. miten yleistä on että näissä yläviisaudenhammaspoistoissa tulee jotain komplikaatioita? en haluaisi että matka menee pieleen.
Kommentit (13)
Yläviisurit lähtee helpommin kuin alhaalta, joten luultavasti tosiaan ihan rutiinijuttu eikä vaikuta matkaan. Multa napsaistiin yläviisurit pois eikä tullut ongelmia, ne paranivat päivässä tai parissa, mutta alaviisureiden kanssa oli hankalampaa ja paraneminen otti aikansa.
siis poistetaan tavallisesti, leikkauksesta ei kai ole kyse... viimeks leikattiin sekä ala ja yläviisurit silleen että olin "kaavun alla" koko operaation ajan. nyt kai on vain poisto. oon kuullut että yläviisurin kohdalla voi tulla reikä nenäonteloon, onko se kuinka yleistä?
Kirjoitit nimittäin avauksessa, että olet menossa leikkaukseen! Mulla on poistettu molemmat yläviisurit, ja varsinkin toinen niistä parantui niin nopeasti, että jo illalla se oli ihan normaali. Se poistettiin ehkä joskus puolenpäivän aikaan. Selvisin parilla särkylääkkeellä.
joo ajatuksissani kirjoitin :D mielestäni lääkäri puhui nyt ihan poistosta! onko kokemuksia komplikaatioista reikiintyneen yläviisurin kanssa kokemuksia muilla? pelottaa niin ettå harkitsen ajan perumista!
Hyvin se menee. Ylhäältä paranee aina nopeasti. Reiällä ei väliä.
mitä meinaat ettei reiällä ole väliä?
mitä meinaat ettei reiällä ole väliä?
Minulla poistettiin pahasti reikiintynyt yläviisuri vuosi sitten. Itse poisto meni nopeasti, poistokohta ei juurikaan vuotanut verta, enkä tarvinnut edes särkylääkkeitä jälkikäteen. Minkäänlaista turvotusta ei myöskään tullut. Helppo ja siisti homma oli siis ainakin mun kohdalla.
Mulla meni melko pitkään aina ruokaa siihen koloon. Ei muita komplikaatioita.
Yleensä on aika helppo homma. Tietääkseni se reikä nenäonteloon voi tulla vain leikkauksessa. Leikkaukseen menisin vain taitavaksi tiedetylle kirurgille. Veljelleni tuli leikkauksessa se reikä nenäonteloon ja sen umpeutumiseen meni pari vuotta.
Mulla tuli toisen yläviisurin poistosta reikä poskionteloon. Oli normaali poisto, mutta kirurgi väitti että johtui pitkistä juurista. Parani hyvin, piti vaan muistaa olla niistämättä 2 vkoa.
okei, mukava kuulla että mahdollinen reikä voi parantua noin nopeastikin! huolettaa ihan kauheasti että reissuni (useamman viikon reppureissu) menee mönkään epäonnistuneen poiston vuoksi... toisaalta lienee todennäköisempää että viisuri tulehtuu tien päällä vai kuinka?
Se hammas siis kuitenkin leikataan eikä poisteta tavallisesti?