Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät kaukana ja lapsia ei kutsuttu

Vierailija
15.05.2014 |

Ongelma tai oikeastaan ärsytys ta pikemminkin pettymys kaverin toimintaan..; eli olemme kuin kuuta nousevaa odottaneet kaverin hääkutsua, viimeinkin saapui. Kuoressa luki vain meidän aikuisten nimet, mutta ajattelin ettei kutsuja ole huomannut asiaa (kerran käynyt ennen niin että kutsukuoressa aikuisten nimet mutta lapsetkin kuitenkin oli itse kutsussa mainittu). Koska asumme usean sadan kilometrin päässä hääpaikasta ja paikkakunnalla ei hoitomahdollisuutta ja meillä kaksi lasta joista toinen häiden aikaan noin 5kk(sukulainen kyllä asuu mutta hälle ei voi lapsia jättää) ajattelin tietysti koko ajan että meidän perhe kutsutaan. Noh..kyselin sitten anteeksi pyydellen kaverilta että onko asia todella noin kun kutsussa. Vastaus oli valitettavasti kyllä, tilanpuutteen takia vain lähisuvun lapset kutsuttu..kyseessä ei siis lapsettomat häät! Mutta voiko kukaan ajatella että 5kk voi jättää (syö rintaa) kotiin monen sadan kilometrin päähän..ja kun ei hoitomahd. paikkakunnalla ei myöskään isompaa voi ottaa mukaan..Kaverien lapset olisi kuulemma tuoneet niin paljon lisähenkilöitä paikalle ettei siksi kutsuttu, mutta kun nämä kaverit asuvat paikkakunnalla/sen läheisyydessä..Mielestäni hän toimi väärin tai sitten ei miettinyt edes koko asiaa loppuun asti..jäi kyllä ei-kutsuttu olo koko hommasta :(

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalla lienee hotelli?

Otatte mummon mukaan lastenhoitajaksi. Mummo huvittelee puistossa ja hotellissa lasten kanssa, kun te juhlitte häitä. Ja kun on samalla paikkakunnalla, voit kävästä kirkon ja juhlan välissä imettämässä.

Vierailija
2/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin ilmoittaa, että ette voi tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:51"]

Paikkakunnalla lienee hotelli?

Otatte mummon mukaan lastenhoitajaksi. Mummo huvittelee puistossa ja hotellissa lasten kanssa, kun te juhlitte häitä. Ja kun on samalla paikkakunnalla, voit kävästä kirkon ja juhlan välissä imettämässä.

[/quote]

Tai otatte paikkakunnalta MLL:n hoitajan jos sellainen on. Itse olen omassa kotikaupungisssani pari kertaa ollut hotellissa muualta tulleen perheen lapsia hoitamassa kun vanhemmat on juhlissa.

Vierailija
4/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän imeväisen voi aina ottaa mukaan, mutta omaa juhlintaasi se kyllä rajoittaa. Isompi on pakko jättää kotiin.

Vierailija
5/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo itse kysyisisin josko voisin tulla vauva mukanani, ei siitä mitään lisäkustannnuksia tule ja isompi tosiaan hoitoon tai molemmat jos hoitajalle sopii koska tuo mummon apu voisi olla ihan kiva jossain toisella paikkakunnalla jos nyt mummo on sen laatuinen että tuohon nappaa. 

Mutta kyllä pitää ymmärtää jos joku ihan aidosti ei voi kutsua sinun lapsia sinne, siellä on kohta puolet vieraista vihasena ja tahtoneet ottaa myös omansa mukaan.

Eikä sinun kuulu pyydellä hattu kädessä anteeksi jos tahdot lapset mukaan tai ette pääse mukaan. Sehän on sitten taas teidän asia, yhtälailla joku morsian voisi pahoittaa mielensä. Niin että kumpi on parempi tai pahempi se että morsian pettyy vai vieras? Tottakai jokainen kutsuu häihinsä kuten itse tahtoo ja vieraat joko menee tai ei pääse.

Vierailija
6/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä. Ne eivät ole Ap sinun hääsi. Hääpari päättää keitä haluaa vieraikseen ja sitten on tilan koko ja budjetti jotka myös määrävät asioita.

Onko nyt kyseessä sinun ja miehesi ystävät vai vain sinun? Mitä jos menisit yksin ja mies hoitaisi lapset. Et tiedä tuleeko sinulta edes maitoa, kun lapsi on 5 kk. Itsi imentin esikoista 3 kk, kun maito vain loppui ja seuraavaa imetin sitten jo vuoden.

Vierailija
7/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kylmästi menemättä. Kohtuutonta olisi raahat pitkän matkan päähän lastenhoitajaa tai ottaa täysin vieras ihminen MLL:n kautta hoitamaan lasta hotelliin, kun kyseessä on noin pieni lapsi. Ja miksei maitoa muka tulisi lapsen ollessa 5kk. 

Vierailija
8/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kylmästi menemättä. Kohtuutonta olisi raahata pitkän matkan päähän lastenhoitajaa tai ottaa täysin vieras ihminen MLL:n kautta hoitamaan lasta hotelliin, kun kyseessä on noin pieni lapsi. Ja miksei maitoa muka tulisi lapsen ollessa 5kk. 

Vierailija
9/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestätte isommalle lapselle hoidon ja otatte vauvan mukaan. Toki kannattaa hääparille ilmoittaa asiasta.

Mistä sinä 7 tiedät kellä riittää maito ja kellä ei. Idioottimaista kommentointia.

Vierailija
10/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:20"]

Järjestätte isommalle lapselle hoidon ja otatte vauvan mukaan. Toki kannattaa hääparille ilmoittaa asiasta.

Mistä sinä 7 tiedät kellä riittää maito ja kellä ei. Idioottimaista kommentointia.

[/quote]

Eipä ole fiksua tuokaan mitä ehdotat, että ilmoitusasiana ottaisi vauvan mukaan. Välttämättä hääpaikalla ei ole mitään sopivaa vaipanvaihtotilaa eikä muuta hoitotilaa.

Vierailija
11/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kerran menneet häihin siten, että lahjaksi annoimme printin hotellin hintasivulta yhdistettynä MLL:n lastenhoidon hinnastoon. Näin me kerroimme nätisti, että ne heidän häänsä maksoivat meille noin 250 e, joten emme antaneet muuta lahjaa kuin läsnälomme (bensat, vaatteet jne. olivat omia kulujamme, ne olisi tulleet, vaikka lapsetkin olisi olleet mukana). Ja minä sanoi sulhanen: kyllä te olisitte ne lapset voineet mukaan ottaa, on täällä muillakin!

Hääpari päättää, ketkä hyväksyy vieraikseen, mutta onneksi nykypäivänä pelkkä läsnäolo on lahja.

Vierailija
12/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niiden paikkakunnalla tai lähellä asuvien kavereiden tilanne on erilainen? Ehkä heilläkään ei ole lastenhoitajaa valmiina, ja tuskin hekään voivat syöksähdellä puolen tunnin välein tarkistamassa lasten tilanteen kotona.

Vierailija
13/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama aloitus on ollut  monena keväänä/kesänä täällä. Aina on samanikäinen vauva, häät satojen kilometrien päässä, vain lähisuvun lapset saavat tulla jne.

Vierailija
14/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä samaa ruikutusta. Jos ei pysty/halua hankkia hoitajaa ei voi mennä. Kyllä kutsuja ja maksaja saa päättää keitä häihinsä haluaa. Itse en haluaisi ystävien lapsia häihini. Ja kyllä, minulla on itselläni kaksi alle 3 v lasta...

Vierailija
15/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeää! :(

Ymmärrän jotenkuten tuon isomman lapsen (vaikka sekin musta todella tyhmästi tehty) mutta tuo,ettei sano mitään että vauvan voi ottaa juhlaan, on jo merkki siitä, että älkää tulko ollenkaan. .

Tosi surullinen olo tuli sun puolesta, kun olitte niitä häitä odottaneet :( Pettyisin itse kanssa.

Vierailija
16/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin menemättä niinkuin jätinkin vuosi sitten. Yli 10-vuotiaat lapset oli tervetulleita, mutta vauvoille oli ehdoton kielto. En todellakaan jättänyt 3kk ikäistä vauvaa 300km päähän hoitoon häiden takia.

Vierailija
17/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte aivan hyvin ilmoittaa, että valitettavasti ette pääse, sillä ette saa lastenhoitajaa

Vierailija
18/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsussa vain minun nimeni. Kysyn tarkoittaako myös miestä. Puhetta oli aiemmin häistä, kehitti varaamaan hotellin ja toivoi tilanpuutteen takia ettei lapset tule. Sanoin että onnistuu, saadaan kyllä hoitaja. No...en tosiaan yksin lähde monta sataa km ajamaan häihin. Voihan olla että oletti että tiedän että mies on myös kutsuttu. Ollaan kihloissa, ei olla ehditty naimisiin. Lapset kyllä ymmärrän, jos vain lähisuvusta toivotaan tulevan.

Vierailija
19/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:28"]

Miten niiden paikkakunnalla tai lähellä asuvien kavereiden tilanne on erilainen? Ehkä heilläkään ei ole lastenhoitajaa valmiina, ja tuskin hekään voivat syöksähdellä puolen tunnin välein tarkistamassa lasten tilanteen kotona.

[/quote]

Eiköhän ole hitusen eri asia, onko se lastenhoitaja kotona hoitamassa lapsia ja voi mennä lähelle yöksi kotiin. Hoitaja varmaan pärjää muutaman tunnin pulloon pumpatun maidon kanssa tai vaikka leikkii siinä hääpaikan lähettyvillä ja ilmottelee, kun on pienellä nälkä ja imetyksen aika. Ja on hitusen eri asia, olla monen sadan kilsan päässä ja pumpata sellainen lasti maitoa varastoon, että se riitää pitkälle seuraavaan vuorokauteen. Meillä lisäksi molemmat lapset olivat niin kiinni rinnassa, etteivät tuttipulloa huolineet. Vauvana kulkivat aina mukana siis. Eli tällaiset häät jättäisin väliin. Lähettäisin onnittelukortin ja laittaisin viestin, että valitettavasti pienempi on rintaruokinnalla ja lastenhoitajaa ei paikkakunnalle mukaan järjestynyt.

Vierailija
20/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla menee kyllä ystävyys poikki jos vastaa ettei miestä ole kutsuttu. Polttaritkin olen jo maksanut ja rahaa toivotaan vielä maksettavan. Jos miestä ei kutsuta, oletan ettei halua häneen edes tutustua.

Ymmärrän myös aapee sinua, koska mulle häät on perhejuhla. Jättäisin siis menemättä, mutten loukkaantuisi tuosta.