Käytän maskia miten sattuu ja vain sosiaalisen paineen alla
Sama maski on nyt ollut pari viikkoa autossa ja vedän sen aina naamalle, kun menen kauppaan. Maskeja pyörii myös käsilaukun pohjalla.
Ihmettelen, miten kauan tätä maskiuskovaisuutta kestää.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Maskeista muille räkyttävät saivat tämän reaktion aikaan että nyt käytetään mitä tahansa taskun pohjalla pyörinyttä maskia, kunhan saa vaan asioida rauhassa. Miten meni päänaukojat omasta mielestä?
Tämä on täydellisesti kiteytetty! Varsinkin pienemmällä paikkakunnalla ei viitsi erottautua joukosta käymällä ostoksilla ilman maskia. Jos tulee vaikka lasten kavereiden vanhempia vastaan.
Ap
Tämä kertoo jotain ihmisen arvomaailmasta ja kyvystä sitoutua yhteiseen tavoitteeseen ja valittuihin keinoihin.
Voi olla että maskien hyödyllisyys kumoutuu tulevilla tutkimuksilla. Tai sitten ei. Olennaista on se, että rokotetta lukuun ottamatta mikään yksittäinen keino yksin auttaisi meitä vaan se kokonaisuus josta on jankutettu kuukausien ajan 😊
Itse eilen unohdin maskin autoon kauppaan mentäessäni. Hoidin maksutta parin asian kauppareissun alle 5 min. Koin syyllisyyttä siitä että en osoita sitoutumista ja yhteisöllisyyttä. En siitä että olisin kokenut olevani suuri riski toisille tai itselleni tyhjässä lähikaupassani.
Hyvää joulua.
Olen ostanut vain kaksi pakkausta maskeja koko aikana, samaa niin kauan kun se näyttää uudelta. Kauppaan tai ostarille jos jaksaa ja muistaa ja junassa ja terveyskeskuksessa ehkä uusi. En sattunut kuulumaan mihinkään niistä ryhmistä, jotka saisi koronaan liittyen mitään tukea, vaikka olen erittäin pienituloinen. Jos olisi tullut se 75e/kk olisi voinut sitä rahaa uhrata niihin, vaikka en usko että niistä juuri hyötyä on, roskaa vaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Ihmeen riippuvaisia te olette ventovieraiden mielipiteistä.
Haluan välttää inhottavia ja kiusallisia tilanteita, joissa joku vieras tulee urputtamaan. Ei siinä mielestäni mitään ihmeellistä ole. Haluan käydä kaupassa ilman, että joku maskiuskovainen tulee paasaamaan.
Tämä. Kyllä tässä jotain omituista aivopesun tulosta on. Mitä jos media ja THL alkaisi toitottaa, että takaperin kävellen korona ei tartu. Luulen, että olisi yhtä tehokasta koronan leviämisen kannalta.
Minä en raaski käyttää aina uutta maskia. Säästän vettä ja sähköä ja lajittelen jätteeni. Hirveää luonnon tuhlausta.
Onneksi kohta tulee rokotteet. Sen varjolla voi taas alkaa kulkea ilman maskia kaupoissa. Mistä vieraat ihmiset sen tietää, onko mut rokotettu vai ei 🤣
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo jotain ihmisen arvomaailmasta ja kyvystä sitoutua yhteiseen tavoitteeseen ja valittuihin keinoihin.
Hei! Missä tämä YHTEINEN TAVOITE on määritelty? Millä oikeudella sanot noin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole käyttänyt kertaakaan missään enkä aio käyttää. Pian lähden joululahjaostoksille ostoskeskukseen enkä aio käyttää maskia.
Niin mikäkin ja aioin nuolla kaikki oven kahvat mitä Triplasta lyötyy, ja kaiteet kanssa. Kaivan roskista maskin ja laitan sen naamalle.
Kohta nähdään !
Sääli tuottaa pettymys, mutta ei siitä parin kuukauden vanhasta paskaisesta maskista kärsi kuin käyttäjä itse.
Että se siitä "kostosta"
Tästä sais jo komedian 😂
En käytä maskia. Jos tulee maskipakko, lopetan liikkumisen missään julkisilla paikoilla. Ruuat voi tilata kaupasta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskeista muille räkyttävät saivat tämän reaktion aikaan että nyt käytetään mitä tahansa taskun pohjalla pyörinyttä maskia, kunhan saa vaan asioida rauhassa. Miten meni päänaukojat omasta mielestä?
Ihanko oikeasti joku tulee teille räkyttämään maskittomuudesta?! Itselle ei ole kyllä kukaan päätään aukonut ja takuulla en toiseksi räkytyksessä jäisi jos näin kävisi, ihme lampaita olette.
No mä olen aina ollut tällainen lammas. Enkä ole rohkeammaksi muuttunut, vaikka olen yrittänyt. Olisin mieluusti sellainen kuin sinä ja sanoisin vastaan, mutta en osaa enkä uskalla. Ihmiset on erilaisia. Jos jossain on joku kurssi, joilla lampaista tehdään johtajatyyppejä, niin menen sinne. Ei vaan ole tullut vastaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
En käytä maskia. Jos tulee maskipakko, lopetan liikkumisen missään julkisilla paikoilla. Ruuat voi tilata kaupasta kotiin.
Tekisin näin, mutta kun on pakko säännöllisesti käydä labrassa antamassa verinäyte. Ja lääkärissäkin usein. Niitä ei saa tilattua kotiin. :(
Kadehdin teitä, joilla on pokkaa kulkea ilman maskia. Voi kunpa minäkin voisin. Jotenkin niin turhauttavaa kun tietää ettei maskeista ole mitään hyötyä, mutta sitä on pakko pitää kun ei kehtaa kulkea ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sääli tuottaa pettymys, mutta ei siitä parin kuukauden vanhasta paskaisesta maskista kärsi kuin käyttäjä itse.
Että se siitä "kostosta"Tästä sais jo komedian 😂
Nimenomaan. En ymmärrä ylpeilyä likaisen maskin käytöstä. Siis olkaa joko ilman tai itsenne takia käyttäkää edes suht puhdasta maskia jos se koettu ryhmäpaine kerran tuntuu mahdottomalta sietää. Mitään maskipakkoa ei ole kuin tietyillä työpaikoilla jne, ei teidän tarvitse laittaa maskia kaupassa tai bussissa, jos ajatus tuntuu epämiellyttävältä, ja kenelläkään ei ole mitään oikeutta maskittomuudesta valittaa tai sen vuoksi mulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin teitä, joilla on pokkaa kulkea ilman maskia. Voi kunpa minäkin voisin. Jotenkin niin turhauttavaa kun tietää ettei maskeista ole mitään hyötyä, mutta sitä on pakko pitää kun ei kehtaa kulkea ilman sitä.
Miksi et kehtaa? Siis minkälaiset ajatukset estävät?
Vierailija kirjoitti:
Tuo sosiaalinen paine on kyllä jännä juttu. Siis itseä ei ahdista kulkea ilman maskia ja kuljenkin, ihan normaalisti, ei stressiä. Kaveri taas käyttää maskia ja ottaa someen maskiselfieitä yksin kotona, mutta junamatkalla kanssani ei laittanut maskia, kun ei kuulemma kehtaa kun mä en laittanut, toki siis monella matkustajalla oli. En tajua! Siis että johonkin ihmiseen on noin tajuttoman helppo vaikuttaa.
Tämä!! En käytä myöskään maskia. Huomaan että jotkut uskaltautuu ottamaan jopa oman maskinsa pois kun näkevät ettei minullakaan ole. Jotenkin tosi raivostuttavaa tollanen. Eikö ne osaa ajatella itse? Aina pitää seurata jotakuta muuta?
Olenkin tässä ideoimassa, miten merkkaisi maskittomien kusipäiden takin selkämyksen. Älkää hämmästykö, jos sinne ilmestyy outo tahra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kehtaa? Siis minkälaiset ajatukset estävät?
Ne paheksuvat vihaiset katseet.
Tuo sosiaalinen paine on kyllä jännä juttu. Siis itseä ei ahdista kulkea ilman maskia ja kuljenkin, ihan normaalisti, ei stressiä. Kaveri taas käyttää maskia ja ottaa someen maskiselfieitä yksin kotona, mutta junamatkalla kanssani ei laittanut maskia, kun ei kuulemma kehtaa kun mä en laittanut, toki siis monella matkustajalla oli. En tajua! Siis että johonkin ihmiseen on noin tajuttoman helppo vaikuttaa.