Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua pysymään selvänä!

Vierailija
15.05.2014 |

Ähh, mä oon niin tyypillinen kaappialkkis! Tissuttelen melkein joka ilta. Mutta en mitään hirveitä kännejä, hoidan asiallisesti hommani, liikun ja en aiheuta muille ongelmia tällä (tietääkseni) kun itsekseni vaan lipitän viiniä himassa. Ei ole lapsia, miestä tai mitään. Koitan nyt lopettaa tämän tosissaan. Tulin just piiiiitkältä lenkiltä ja nyt suihkun jälkeen just semmonen "no jos nyt yhden siiderin tässä lätkän lomassa" -fiilis.

HÖLMÖÄ. Mikä teillä tissuttelijakollegoilla auttanut, joku sijaispuuhastelu/vaihtoehtonen rentoutumiskeino? On tullut niin rutiiniks :/

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on sitten taas alkot auki. Tänään voit hakea vielä baarista sidukkaa.

22/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että te ootte ihania!! Kiitos LOISTAVISTA vinkeistä! Tylsyyttänikin kai juon, töllötän telkkaria aivot narikassa ja siks noi kynsien lakkailut, pikkuhemmottelut ja ym. touhuaminen on just hyviä :) Olen surkea missään käsitöissä, mutta jotain sellaistakin vois kai kehitellä.

Samoin aloin miettimään noiden viestienkin pohjalta kaloreita. Tykkään kuitenkin liikkua ja haluaisin pysyä hyvässä kunnossa. Viinistä EN SAA MITÄÄN, mutta kun samat kalorit vedän naamaan vihannesten muodossa niin sehän on jopa terveellistä. Joo, mäpäs rupeankin kääntämään tätä pahetta pikku jutuilla terveellisiksi rutiineiksi. Ja rahaakin menee hukkaan ja paljon, jos jotain hienoja siidereitä muutamankin juo illassa. Kyllä tässä on niin monta syytä nyt jättää tämä ennen kuin pahenee. Elämässä on niin paljon muutakin ja aamulenkki ilman pientäkään pöhnää motivoi kyllä myös!

Voi että mä haluan tän nyt onnistuvan. Jos ei, niin sitten menen nöyränä sinne AA:han, pidän sitä mulle pelotteena (ahdistaa ajatuskin), yritän nyt näillä teidän eväillä ensin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo nyt tässä on riemuita ja olla niin varma, mutta jostain se on alotettava. Jokainen ilta ilman on yks henkilökohtanen voitto. Niin ajattelen.

ap

Vierailija
24/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita joku käsityö jota nypläilet iltaisin. : ) Auttoi mulla ainakin.

Vierailija
25/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on lakko menny? Onko löytyny mitään uusia juttuja mitä oot kokeillu?

Tsemppiä =))

Vierailija
26/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh, itselläni on samankaltainen tilanne kuin ap:llä, tosin aloitan juomisen yleensä jo aamusta ja minulla on perhe. En enää hallitse juomistani, joka ikinen päivä päätän etten osta alkoholia, silti jotenkin kummasti kaupasta tarttuu aina mukaan vähintään sixpack. Millä helvetillä tämän saisi lopetettua?? Kukaan ei tiedä koska osaan peittää humalani hyvin ja mies on paljon poissa työnsä takia. Ulkoisesta olemuksestani tätä ei huomaa ja kun tiedän että pitää lähteä ihmisten ilmoille, en juo sitä ennen.

Häpeän, kärsin ja olen äärimmäisen ahdistunut, kummasti ne pari ekaa siideriä/drinkkiä saavat sen ahdistuksen katoamaan. Ihan vain tullakseen takaisin kahta kauheampana :(

Vierailija
27/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ehkä vertaistukea, jota minä olen lueskellut oman viinaongelmani kanssa:

http://alkoholistinelamaa.blogspot.fi/

Vierailija
28/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27,

vähennä ne kauppakäynnit minimiin. Helpompi on olla menemättä kuin taistella ostohalua vastaan. Ei, älä sitten osta vahingossakaan edes yhtä, koska oikea alkki haluaa yhden jälkeen lisää. Ja sitten sitä haetaan.

Puhu ongelmasta miehellesi. On jo sinällään hetätys ja nöyryytys myöntää ongelma läheiselle. Se läheisen tuki on kultaakin arvokkaampi. Se kehu kun on ollut jo kolme iltaa selvä, 10 iltaa selvä ja kuukauden selvä...

Minä kiskoin iltaisin aika monta, jotenkin vaan aina aamulla töihin selvisin ja työt hoidin hyvin. Kotona sitten sai rentooutua ottamalla... Kun se rentoutuminen tarvittiin joka ilta, alkoi olla jo moni asia retuperällä. Toisinaan ryyppäsin pikakännit kun muut olivat nukkumassa. Kyllä alkki piilotteluun keinot keksii, halutessaan. No, menin päivä kerrallaan kohti tätä alkotonta viikkoelämää. Kyllä, välillä tekee mieli viikolla napsia, mutta vakaa kokemus on, jos otan yhden, otan toisen ja kolmannen. Viikonloppuna suon itselleni mahdollisuuden, toisinaan otan toisinaan en.

Tsemiä, kukaan ei muutu yhdessä yössä. Askel kerrallaan ja lopun katsot, pystytkö ottamaan enää tippaakaan.

Vierailija
29/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei koskaan tiedä. Kyllä kaikki sen kuule huomaa. Eivät vaan kehtaa sanoa. Samassa tilanteessa ollut.

Vierailija
30/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:12"]Uh, itselläni on samankaltainen tilanne kuin ap:llä, tosin aloitan juomisen yleensä jo aamusta ja minulla on perhe. En enää hallitse juomistani, joka ikinen päivä päätän etten osta alkoholia, silti jotenkin kummasti kaupasta tarttuu aina mukaan vähintään sixpack. Millä helvetillä tämän saisi lopetettua?? Kukaan ei tiedä koska osaan peittää humalani hyvin ja mies on paljon poissa työnsä takia. Ulkoisesta olemuksestani tätä ei huomaa ja kun tiedän että pitää lähteä ihmisten ilmoille, en juo sitä ennen.

Häpeän, kärsin ja olen äärimmäisen ahdistunut, kummasti ne pari ekaa siideriä/drinkkiä saavat sen ahdistuksen katoamaan. Ihan vain tullakseen takaisin kahta kauheampana :(

[/quote]

Minulla sama! Nyt lomalla aloitan jo aamulla viinillä. Haluan tästä eroon! Haluan!!

Vierailija
31/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette muutoin terveitä, otan itse kipujen tähden hiukan, sanokaa itsellenne: Olen hyvä tyyppi, kaunis ja kiltti?

Eikö nykyään saa alkoholinvieroitustabletteja, naomafeniä mitä se olikaan?

Vierailija
32/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:31"]

Kukaan ei koskaan tiedä. Kyllä kaikki sen kuule huomaa. Eivät vaan kehtaa sanoa. Samassa tilanteessa ollut.

[/quote]

Ei huomaa. En kulje ihmisten ilmoilla kun olen juonut, ja silloin kun tapaan ystäviä/vanhempia, en juo. Kukaan ei uskoisi, ulkoinen olemukseni ei VIELÄ ole mikään alkkisakka. Mutta tiedostan sen, että jossain vaiheessa saattaa olla.... Ja taatusti jossain vaiheessa "jään kiinni", vielä toistaiseksi tää on mun oma pimeä salaisuus. Kellekään en aio kertoa. Varsinkaan mies ei ymmärtäisi, todennäköisesti ero tulisi saman tien. Ystävät eivät edes uskoisi jne.

Ja sinulle joka käskit jättämään kauppakäynnit minimiin, meillä on iso marketti 200m päässä ja siihen on niin helppo poiketa iltakävelyllä "ostamaan aamuksi jogurttia". Vaikka yritän olla menemättä kauppaan tai olla ostamatta juomista, niin aivan kuin jokin sisäinen voima hallitsisi minua ja "käskisi" mennä kauppaan. Tää on säälittävää ja kamalaa ja pelottavaa. En olisi ikinä uskonut että alkoholisoidun :(

Alussa oli kivaa ja rentouttavaa ottaa pari, sitten kymmenen, sitten puolikas vodkapullo. Toleranssi on jo melkoinen. Ennen riitti että otin illalla, nyt aloitan jo aamulla/päivällä. Tässä ei ole enää mitään hauskaa eikä jännää vaan tää homma hallitsee minua. Helvetti.

Kiitos tsempeistä.

27

Vierailija
33/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut tänäänkään. Aamupäivän ja päivän aikana meni puolikas vodkapullo, nyt illan aikana sixpack. Maha pömpöttää ja olo on huono ja tokkurainen. Huomenna lopetan tämän paskan. Aina huomenna. Huomenna kuitenkin suuntaan lähi-Alkoon ja ostan vodkaa, siideriä, minttua.. Ja inhoan itseäni. 27

Vierailija
34/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viinakset ostamatta, niin helppoa se on. Tipatonta elämää jo kohta kuusitoista vuotta. Ei tee edes mieli.

Vierailija
35/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs aa tai katkasu?

Vierailija
36/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa pois, kyllä muut juomisen huomaa. Senhän haistaa vielä seuraavanakin päivänä :(

Jollei  muu auta, niin muistakaa se häpeä, että muut kyllä tietävät, vaikkeivat mitään sanokaan. Ei ole olemassa piilojuoppoja, on vain salailevia juoppoja.  Parhaiten juoppo valehtelee nimeomaan itselleen.

Ja ei tarvitse näyttää miltään rantojenmieheltä ollakseen alkoholisti (tai juoppo tai mitä sanaa kukin haluaa käyttää). Ihan sama kuinka tunnollisesti työnsä ja ulkonäkönsä hoitaa, sen huomaa kyllä.

En halua mitenkään lannistaa, vaan herätellä. Tsemppiä!

Vierailija
37/37 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tapaan ketään, ja kun tapaan, älyän olla juomatta edellisenä/samana päivänä. En usko että kukaan edes aavistelee mitään, lähimmät ystävykset tai vanhemmat kyllä taatusti sanoisivat jotain jos haisisin (vanhalle) viinalle. Juon yksinäisyydessä ja hiljaa ja elän aika eristäytynyttä elämää. 

Olisikin vain niin helppoa jättää ne juomat ostamatta. Yritän, mutta iltaa kohden ahdistus ja viinanhimo kasvaa sellaisiin mittoihin, että kuin sumussa kipaisen lähikauppaan. Tai kioskille. Toimin kuin robotti.

27

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi