Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua pysymään selvänä!

Vierailija
15.05.2014 |

Ähh, mä oon niin tyypillinen kaappialkkis! Tissuttelen melkein joka ilta. Mutta en mitään hirveitä kännejä, hoidan asiallisesti hommani, liikun ja en aiheuta muille ongelmia tällä (tietääkseni) kun itsekseni vaan lipitän viiniä himassa. Ei ole lapsia, miestä tai mitään. Koitan nyt lopettaa tämän tosissaan. Tulin just piiiiitkältä lenkiltä ja nyt suihkun jälkeen just semmonen "no jos nyt yhden siiderin tässä lätkän lomassa" -fiilis.

HÖLMÖÄ. Mikä teillä tissuttelijakollegoilla auttanut, joku sijaispuuhastelu/vaihtoehtonen rentoutumiskeino? On tullut niin rutiiniks :/

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos teet jonkun muun juoman? Vaikka teetä tai jotain?

Vierailija
2/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:14"]

Auttaisiko jos teet jonkun muun juoman? Vaikka teetä tai jotain?

[/quote]

No mä kokeilen! Jos sais iltaviinin vaihdettua iltateehen. En vaan mee ihan takuuseen ton vihreän teen päihdyttävän rentouttavista vaikutuksista, niihinhän mä koukussa olen. :/ Jotenkin sitä kai haluaa aivot vähän offille välillä, blaah.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen arvoista! Mieti tulevaisuutta, sitten/jos tulee lapsia nii tissuttelu ei tule kuuloonkaan! Lopeta vielä kun se on tuossa vaiheessa :) Stemppiä!!

Vierailija
4/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten auttaa, kun et OSTA MITÄÄN alkopitoista!!! KAADA NYT HETI KAIKKI MITÄ ON VIEMÄRIIN!!! Tee topakka päätös, että se on loppu NYT! Kertakaikkiaan! Osta laadukkaita tavan mehuja, esim luomujuttuja, juo vettä paljon. Laita kauniiseen kannuun itsellesi mehua tai vettä ja juo sitä AINA , kun tekee mieli juoda jotain. Älä helli mielessäsi heikkouttasi, vaan STOP tässä ja nyt! Kyllä sinä pääset huonosta tavastasi! Tsemp!

Vierailija
5/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-klinikka, AA ym. esim.vertaistukiryhmät, paihdeklinikka.fi

Oot löytänyt halun lopettaa, se on jo paljon. Nyt vaan apua ja tukea hakemaan.

Vierailija
6/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERHANA! MÄ OIKEASTI KAADAN! Ärsyttää kyllä kokonainen viinipullo kaataa, mutta perkele olkoon tää nyt juhlalliset jäähyväiset tolle! EN TARVITSE SITÄ! En halua oikeasti alkoholisoitua pahemmin ja apua äitinä ollessani sitten joskus ainakaan olla TÄMMÖNEN!!
Kiitti tsempeistä, mä koitan nyt mennä ilta kerrallaan ja nyt läks noi litkut viemäriin! Jokainen kaadettu desi lisää mun terveydelle! Mehua ja teetä! Saa suositella omia suosikkeja noissa, en ole tee-/mehuihminen OLLUT, mutta nyt musta tulee semmonen! Hitto.

ap

Vierailija
7/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:25"]

A-klinikka, AA ym. esim.vertaistukiryhmät, paihdeklinikka.fi

Oot löytänyt halun lopettaa, se on jo paljon. Nyt vaan apua ja tukea hakemaan.

[/quote]

Miks on niin kauhea kynnys mennä tollaseen? :/ Onko ihan tuhoon tuomittua yrittää ensin yksin? Huijaanko tässä vaan itteeni?

ap

Vierailija
8/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetut vihreät teet on oikeasti hyviä, niihin tulee himo. Ei pussiteet.

Vierailija
9/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon koukussa aamu- ja iltateehen, parempi sekin vissiin kuin joku muu!

Vierailija
10/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap! Pian huomaat että elämä on kivaa selvinpäin.

T. Ennen monta kertaa viikossa kännissä, nyk. äiti ja juon kerran viikossa saunasiiderin

Vierailija
11/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta tissuttelua, mutta eikös siihen auttaisi sama kuin herkutteluunkin, eli kotiin ei tuoda niitä alkoholijuomia ollenkaan, tai vain silloin yhden ikkan määrä kun sunnittelet juovasi? Mieheni lipittäisi alkoholia vaikka joka päivä, ainakin kun on stressiä tai ei pääse harrastamaan liikuntaa...välillä olen sanonut etten pidä siitä jos keskellä viikkoa juo litran olutta illassa, se ny vaan on iso määrä! 

Vierailija
12/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Mua ihan naurattaa. Tein tasan kuten käskitte: kaadoin viinin viemäriin (ja pari siideriä, en pidä suuria varastoja vaan ostelen aina fiiliksen mukaan) ja kaivoin kaapin perimmäisestä nurkasta VIHREÄN teen. En tiedä miltä vuosituhannelta. Mutta on tää hyvää. Ja laitoin musiikkia, siitä saa kans ihan rentoa fiilistä ilman kännipöhnääkin. :) Kyllä tää nyt on vahva päätös, 15/5/2014 jääköön mun elämässäni nyt tärkeäks käännekohdaks! Tiedän, että on helppo uhota, mutta haluan uskoo tähän.

Kukaan ei tosiaan tiedä tästä, joten vielä toi huolestuttaa, tulevat sosiaaliset tilanteet. :/ Ihmettelevät kyllä jos oon ihan vesiselvänä, mutta se on kai ainoo ratkasu?

ap

Vierailija
13/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä ap, hieno päätös.

Vierailija
14/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 suosittelee teetä myös, tykkään vaihdella eri teelaatuja ja teen omia sekoituksia. Rooibos on hyvää illalla kun siinä ei ole kofeiinia, kukicha-vihreä tee on raikasta (saa ainakin Tokyokan-kaupasta helsingistä)

Teen myös omia terveysjuomia, eli instant-pakuriteetä ja sekaan vehnänorasjauhetta, se viherjauhe on hyvää myös smoothieen tai jogurttiin.

Jotkut maustetut kivennäisvedet on myös herkullisia, yksi suosikkini on aprikoosi-jasmiini (muistaakseni Novelle) ja teen monsesti kivennäisvedestä ja mehutiivisteestä "drinkkejä".

urheilua ja terveellistä ruokavaliota suosittelen, liikunta varsinkin antaa hyvää oloa! Ja ihmisten seura..

Vierailija
15/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat rentoutua, keksi joku rentouttava harrastus mitä voit puuhata iltaisin kotona. Tykkäisitkö lukea? Vielä parempi: keskittymistä vaativa käsityö tai muu puuhastelu mihin voi uppoutua. Tai helli itseäsi: lakkaa kynsiä, tee kotijalkahoito, joogaa. Ja muista ettei sinun tarvitse keksiä sijaistekemistä lopuksi ikää nyt. Näin aluksi riittää jos sinulla on joku idea mitä voisit huomenna tehdä. 

Mikä tahansa alkoholiton juoma on tässä vaiheessa parempi kuin alkoholi. Jos pidät siideristä, miten olisi joku limu? Maustettu kivennäisvesi olisi vielä parempi.

Entä miten olisi napostelu sidukanlipittämisen sijaan tv:n katselun ohessa? Leikkaa vaikka vihanneksista (kurkku, porkkana, kukkakaali, paprika) suupaloja ja laita niille dippi kevytkermaviilistä. Tai napostele hedelmiä ja marjoja. Useimmat suomalaiset syövät kumminkin turhan vähän kasviksia ja hedelmiä, joten jos alat natustaa niitä iltaisin tissuttelun sijasta, parannat hyvinvointiasi kertaheitolla oikein kunnolla.

Mieti, miksi koet alkoholin tissuttelun niin palkitsevaksi ja koita löytää terveellisempiä keinoja vastata juuri siihen tarpeeseen. 

Vierailija
16/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää joku juttu, mistä innostut ja oikeasti nautit. Itselläni se auttoi. Pikkuhiljaa sitä alkoi tuntea iloa, kun pystyi jättämään juomat ostamatta.

Vierailija
17/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks nyt kuitenki, mitä jos pyörähdät siinä lähikuppilassa, ihan yhdellä vaan...? Ajattele miten hyvä ja rento fiilis siitä tulis... Mitä sulla on muka hävittävänä? Johan se on tieteellisesti todistettu, että muutama alkoholiannos illassa on hyvä sydämmen kannalta!

Vierailija
18/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA:sta kuvitellaan kaikkea outoa. Itsekin kuvittelin ennen eka käyntiä. Nyt on vaikea ymmärtää, miksi se kynnys oli olevinaan niin korkea. Jos yksin raitistuminen ei onnaa, mee ihmeessä esim. naisten AA:han. Ei se ota, jos ei annakaan. Eikä sido mihinkään.

Mä olin tolkuton juoppo. Raitistuin Minnesota-hoidossa. Nyt olen tosi onnellinen. Tsemiä!

Vierailija
19/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama :( hyva aloittaja ja kovasti voimia!

Vierailija
20/37 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:09"]Eiks nyt kuitenki, mitä jos pyörähdät siinä lähikuppilassa, ihan yhdellä vaan...? Ajattele miten hyvä ja rento fiilis siitä tulis... Mitä sulla on muka hävittävänä? Johan se on tieteellisesti todistettu, että muutama alkoholiannos illassa on hyvä sydämmen kannalta!

[/quote]

Ehkä sun 'sydämmen', välkky!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi