Tuli lasku kunnallisesta hammashoidosta..
Paikattiin yksi hammas ja etuhampaista lääkäri rapsutti hammaskiveä pois (max.5 min). Lasku 71e.
Kysyn vaan, minkä vuoksi maksamme veroja? Yksityiseltä saa luultavasti samaan hintaan kyseiset palvelut.
Kommentit (16)
Eikä saa. Pelkkä suuhygienistin tekemä hammaskiven rapsutus yksityisellä 120e, Kela-korvauksen jälkeen.
Oletko varma ettei laskussa ole virhe? 71 euroa käytännössä hammaskiven poistosta ja yhden hampaan paikkauksesta on liikaa. Kannattaa reklamoida välittömästi.
Tuohan on halpa hinta.
Pelkkä hammashoito ja hammaskiven poisto maksaa 30€ myöskin julkisella.
Hampaan paikkaus yksityisellä on 60-100€. Siihen sitten kivien poisto päälle.
Onhan näissä sitten kuntakohtaisia erojakin olemassa.
Minäkin olen näitä hintoja joskus ihmetellyt. Miehelleni olivat antaneet hammasharjan (käyttää normaalisti sähköhammasharjaa, olivat kehoittaneet toisen pesun suorittamaan tavisharjalla) ja olivat lisänneet siitä laskuun 5 euroa! Käsittämätöntä. Miehelleni ei ollut yhtään mainittu, että se laskutetaan...
Olisi pitänyt kyseenalaistaa tämä, ottaa yhteyttä kuntaan, mutta ei sitten jaksettu. Miehelleni kyllä sanoin, ettei saa enää vastaanottaa mitään.
Et saa samaa yksityiseltä tuohon hintaan.
Minulla vaihdettiin kahden pinnan paikka takahampaasta, (sain pudutuksen kieleen oksennustaipumukseni i takia)ja kiillotettiin pIKKAsit viikkoa myöhemmin, Maksoi yhteensä 86 e.
Kasi kävi siis yksityisellä Helsingin ydinkeskustassa.
Eli pian vain sossun eläteillä on varaa hoidattaa hampaitaan?
Voi hyvää päivää. Ja kyllä, pidän summaa erittäin korkeana, kyseessä on julkisen puolen palvelu.
Laskun erottelu:
Käyntimaksu 10,26e
Kahden pinnan täyte 31,30e
Infiltraatiopuudutus 6,60e
Ennaltaehkäisevä hoito saman hoitokäynnin yhteydessä 6,60e
Paradontologinen hoito, suppea 15,70e.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:24"]
Eli pian vain sossun eläteillä on varaa hoidattaa hampaitaan?
Voi hyvää päivää. Ja kyllä, pidän summaa erittäin korkeana, kyseessä on julkisen puolen palvelu.
Laskun erottelu:
Käyntimaksu 10,26e
Kahden pinnan täyte 31,30e
Infiltraatiopuudutus 6,60e
Ennaltaehkäisevä hoito saman hoitokäynnin yhteydessä 6,60e
Paradontologinen hoito, suppea 15,70e.
[/quote]
Erikoista, että puudutuskin maksaa erikseen? Eikö kunnallisella puolella yleensä laskuteta ns könttäsummat, esim. "suuhygienistin tekemä hammaskiven poisto" tai "hammaslääkärin vastaanotto, hampaan paikkaus" eikä aletan erittelemään puudutuksen hintaa ja ennaltaehkäiseviä hoitoja erikseen.
Kävin hammastarkastuksessa kunnallisella. Tarkastus sekä fluoraus. Hiukan raaputettiin alshampaasta kiveä pois. Hinta 44e.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:29"]Kävin hammastarkastuksessa kunnallisella. Tarkastus sekä fluoraus. Hiukan raaputettiin alshampaasta kiveä pois. Hinta 44e.
[/quote]
ja siis kallista oli mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:29"]Kävin hammastarkastuksessa kunnallisella. Tarkastus sekä fluoraus. Hiukan raaputettiin alshampaasta kiveä pois. Hinta 44e.
[/quote]
Törkeetä! Mun pitäis mennä vielä uudelleen, mutta jätän väliin. Ei ole varaa, kun on niin pieni palkka. Ostan tuolla summalla viikon ruoat.
Ap
No, minun käyntini yksityisellä suuhygienistillä hammaskiven poistossa maksoi 48 euroa KELA-korvauksen jälkeen. En pitänyt hintaa korkeana.
Puudutus on erikseen siellä "koodeissa" ja pitää siis merkata.
toi ennaltaehkäisevä on mun mielestä turha. vai pitikö se lääkäri jotain opastusta harjauksesta. ne monesti tykkää laittaa ton ennaltaehkäisevän jos vähän neuvoo jossain. tai sit fluorilakkaa?
Fluorilakkaa laittoi niihin etuhampaisiin (alas, neljään hampaaseen). Enpä tiennyt, että sekin maksaa erikseen. Ap
Kuule, yksityisellä hammaslääkärillä et sano kuin päivää tuohon 71 euroon, edullisesti sait paikkauksen ja hammaskiven poiston. Mene seuraavalla kerralla yksityispuolelle ja vertaa sitten hintoja.