Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haloo ne joilta on käynnistetty synnytys!

Vierailija
15.05.2014 |

Haluaisin kuulla kokemuksia kauan on mennyt siihen että synnytys on kunnolla käynnissä kun synnytys on käynnistetty. Mulle klo 13 annettiin kielen alle pilleri ja kohta tulee toinen. Tiedän että on yksilöllistä koska lapsi alkaa syntymään mutta kertokaahan mammat teidän kokemukset ja kestot kauan menny kun alettu käynnistään?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te annatte käynnistää Cytoteceilla? Niitä ei ole suunniteltu siihen hommaan ollenkaan, valmistaja on kieltänyt (!) niiden käyttämisen siihen ja järkyttävien komplikaatioiden vuoksi useat muut maat, ml. usa on kieltänyt niiden käytön synnytyksen käynnistyksessä. 

Minun synnytyksenä käynnistettiin ballungilla, olin ehdottomasti kieltänyt cytotecit ja oksitosiinin sallin vain viimeisenä keinona. Synnytys ei edennyt ollenkaan, 3vrk kuluttua olin edelleen auki vain ballungin verran ja kohtu kramppasi jatkuvasti. Sektioon mentiin, kilon alakanttiin arvioitu vauva ja ahdas lantio. Odottivat liian kauan sektioon menoa, ja unohtivat antaa antibiootit kalvojen puhkaisun jälkeen, vauva tulehtui ja minä melkein kuolin. Seuravaa tuli suosiolla elektiivisellä sektiolla.

Vierailija
42/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmitti jälkekäteen, etten yrittänyt liikkumalla edistää synnytyksen etemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:31"]

Miksi ihmeessä te annatte käynnistää Cytoteceilla? Niitä ei ole suunniteltu siihen hommaan ollenkaan, valmistaja on kieltänyt (!) niiden käyttämisen siihen ja järkyttävien komplikaatioiden vuoksi useat muut maat, ml. usa on kieltänyt niiden käytön synnytyksen käynnistyksessä. 

[/quote]

No vaikka siksi, ettei kukaan kukaan kertonut mulle mitään Cytoteciin liittyvistä riskeistä. En ole itse terveydenhuoltoalan ammattilainen, joten lääkärin tekemiä päätöksiä on aika vaikea kritisoida täysin vailla tietoa asiasta.

Millaisia ne riskit sitten on?

Vierailija
44/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei käytetty cytotecia. En muista pillereiden nimeä.

T.15

PS. Mihin tarkoitukseen tuo cytotec on sitten tarkoitettu? Minulla on käytetty sitä keskeytyneeseen keskenmenoon, tosin ei tehonneet siihenkään ja kaavintaan jouduin.

Vierailija
45/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi synnytys äynnistetty tipalla. Tunnin päästä tipan laitosta alkoi supistella ja siitä kuuden tunnin supistelujen jälkeen lapsi syntyi. Oli kyllä helppo synnytys.

Vierailija
46/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka pilleri suuhun 11.00, toinen 14.00 ja illalla 19.00 kolmas. Klo 21.00 ei vielä tuntunut missään mutta 22.30 jo tuntuikin joten käveltiin puhallellen synnärille osastolta...00.00 paikkein meni vedet ja sitten se olikin rajua menoa...15.30 syntyi meidä kolmas lapsi. Takana tätä ennen sektio ja normikäynnistynyt alatiesynnytys. Eli kun alkoi toimimaan niin 5h syntyi lapsi :)

Mites sulla menee??

Vierailija
47/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu kahdeksalta käynnistettiin puhkomalla kalvot,supistukset alkoivat heti, mutta tuntia myöhemmin lisättiin tippa voimistamaan/nopeuttamaan supistuksia. 9tuntia myöhemmin oli lapsi sylissä!

Vierailija
48/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina ekat pillerin palaset ja keskiviikkona illalla syntyi lapsi.

Kaverilla meni 4vrk ekoista tabletin palasista.

Vierailija
49/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, kuulin vasta jälkeenpäin näistä. En olisi suostunut tuohon jos olisin tiennyt etukäteen.

26

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:35"]

[/quote]

No vaikka siksi, ettei kukaan kukaan kertonut mulle mitään Cytoteciin liittyvistä riskeistä. En ole itse terveydenhuoltoalan ammattilainen, joten lääkärin tekemiä päätöksiä on aika vaikea kritisoida täysin vailla tietoa asiasta.

[/quote]

Vierailija
50/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista viikkoa, lopputuloksena kuitenkin kiireelliseen sektioon.

Vierailija
51/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:54"]

Samoin, kuulin vasta jälkeenpäin näistä. En olisi suostunut tuohon jos olisin tiennyt etukäteen.

26

[/quote]

[/quote]Samoin, kuulin vasta jälkeenpäin näistä. En olisi suostunut tuohon jos olisin tiennyt etukäteen.

26

[/quote]

Mä en oo kuullut vieläkään.

Vierailija
52/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin ballonki joskus klo 11. Säännölliset supparit alkoi siinä klo 20, saliin 01:30 ja 5cm auki. Vauva syntyi aamulla klo 6.

Vierailija
53/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm kohdun "räjähtäminen". Kun noita ei tosiaan ole tarkoitettu käynnistykseen vaan mahahaavan hoitoon. Lääke aikaansaa liian voimakkaat supistukset. Voi aiheuttaa keskenmenon.

Vierailija
54/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:54"]

26

[/quote]

[/quote]Samoin, kuulin vasta jälkeenpäin näistä. En olisi suostunut tuohon jos olisin tiennyt etukäteen.

26

[/quote]

Mä en oo kuullut vieläkään.

[/quote]

Se on tarkoitettu estämään vatsahaavaa sellaisilta, joilla taipumusta on, jos he joutuvat esim. pitkälliselle särkylääkekuurille.

Riskit ovat lähinnä siinä, että lääke käyttäytyy todella arvaamattomasti synnytyksen käynnistämisessä. Voi olla, että se näyttää ettei ensin tehoa, ja annosta lisätään ja sitten supistukset käynnistyvät niin rajuina, että kohtu saattaa revetä. Mitään oikeaa annostusta kun siihen touhuun ei ole. Onneksi nämä ovat harvinaisia tapauksia, mutta minä en todellakaan halunnut ottaa riskiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä