Sivusta kuultu Stockmannilla (tyttöväreistä)
Olin katselemassa kenkiä oman poikani kanssa ja samaan aikaan n. 7-10-vuotias poika katseli crocseja äitinsä kanssa. Poika ihastui keltaisiin crocseihin. Äiti pitkään vastusteli ja ehdotteli muita värejä. Sitten äiti sanoi tosi hartaalla ja matalalla äänellä "Kun toi keltainen on vähän niinkun tyttöjen väri niin mua vähän pelottaa, että sua kiusataan niiden takia". Samaan aikaan siihen tuli pojan isä, joka peesasi vakavana äitiä nyökytellen päätään. Poika meni yhtä aikaa nolon ja surullisen näköiseksi.
Kommentit (30)
Voi ei :(
tosi surullista, että tuollaisia vanhempia löytyy!
Mun 6v, jota moni luulee paljon vanhemmaksi, tepastelee ihan tyytyväisenä vaaleanpunaisissa hello kitty-crocseissa. .Eikä ole kukaan kiusannut.
Sitä paitsi keltainen ei ole edes "tyttö väri"..
Miksi ap saa alapeukutuksia?
Todella juntti äiti. Mistä lähtien keltainen on ollut tyttöväri??? Jotenkin vielä voisin ymmärtää jos kyse olisi ollut vaaleanpunaisista kengistä, mutta...
Mun mielestä vaalea punainen on tyttöjen väri. Muuten kyllä voi käyttää mitä vaan. Lapseni luokalla on tosin poika, joka käyttää paljon vaaleanpunaista. ONko siitä tulossa homo tai transvestiitti sitten. Sillä on molemmin puolin korviksetkin. Hyvä, että tuo poika uskaltaa olla erilainen. Tyttöjen maailma on aivan liian tarkkaa noiden mikä käy tytölle ja mikä ei -kanssa.
Höh keltainen oo edes ns tyttöväri.
Mulla oli todella lähellä, etten puuttunut keskusteluun. Harmittaa etten sanonut jotain. Ostin omalle pojalle viininpunaiset converset. Mahtoivat järkyttyä.
ap
Meillä 5v. Kulkee kesällä punaisissa crocseissa ja eipä tuo ketään ole häirinnyt :D uskomattomia vanhempia. Itse tykkäsin poikien vaatteista ja kuljin poikien lippis päässä koko lapsuuden, kukaan ei kommentoinut.
Jospa se poika oli semmosessa koulussa missä herkästi kiusataan. Sitä ei voi tietää.
Mulle tuli oikeasti suru puseroon, kun kerran jollain FB-kirpparilla yksi nainen varasi lapselleen nukenvaunut (sellaiset oikein kauniit puiset, ihan pienen lapsen), mutta perui sitten varauksensa, kun mies oli kieltänyt hankkimasta tyttöjen leluja pojalleen :(
Meidänkin pojan lempiväri oli keltainen, kunnes päiväkodissa kuuli sen olen "tyttöjen väri". Sitten luetteli sinistä ja mustaa, jos lempiväriä kysyttiin. Nyt ekaluokkalaisena uskaltaa onneksi tykätä taas keltaisestakin.
No mutta eihän keltaisista kengistä kukaan kiusaa??!
Omalla pojalla on punaiset, keltaiset ja oranssit housut, punaiset converset ja paljon punaisia paitoja. Käyttää usein pikee- ja kauluspaitoja ja neuleita. On todella suosittu, eikä oo ikinä kiusattu.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:49"]
Mun mielestä vaalea punainen on tyttöjen väri. Muuten kyllä voi käyttää mitä vaan. Lapseni luokalla on tosin poika, joka käyttää paljon vaaleanpunaista. ONko siitä tulossa homo tai transvestiitti sitten. Sillä on molemmin puolin korviksetkin. Hyvä, että tuo poika uskaltaa olla erilainen. Tyttöjen maailma on aivan liian tarkkaa noiden mikä käy tytölle ja mikä ei -kanssa.
[/quote]
Mitäs vittua se sulle kuuluu, mikä siitä tulee tai mikä se on, vai onko mikään??? Opettele olemaan luokittelematta ja laputtamatta ihmisiä, vaikka kaiken ihmetyksesi verhoatkin tuolla tokavikalla lauseellasi "suvaitsevaiseksi".
Tälle tytölle ei ole koskaan käynyt pinkki. Vihreää ja sinistä sen on pitänyt olla, kaikki nämä melkein 50 vuotta jo.
Hahhah! Minun pojalla (ekalla) on kaveri joka käyttää joskus äitinsä helmikaulakoruja, haluaa laittaa pinnejä hiuksiinsa, lakkaa kynsiään tmv. eikä häntä kukaan kiusaa. Minunkaan poika ei tunnu edes ymmärtävän että tuon kaveripojan tyylissä on jotain poikkeavaa. Joissain crocseissa värillä nyt ei ole edes väliä. Ehkä sitten jos poikani haluaisi ostaa jonkun vaaleanpunaisen prinsessapuseron niin saattaisin jutella siitä että jotkut esimerkiksi koulussa saattavat pitää sitä hassuna. Crocseja meidän suvussa ainakin kierrätetään tytöiltä pojille aina kun jalka kasvaa. Itse olen sellainen möläyttelijä että olisin saattanut vaikka sanoakin että tuohan on ihanan pirteä väri tmv.
Me ostettiin pojalle pinkit nukenrattaat kerran halus sellaset. Poika laitto niihin nallen ja työnsi niissä nallea pitkin poikin pitäen autonääntä, niin että formulaksi ne mielikuvituksella muuttuivat :D Anoppi niitä ihmetteli ääneen. En todellakaan antanut haitata.
Me ostettiin pojalle pinkit nukenrattaat kerran halus sellaset. Poika laitto niihin nallen ja työnsi niissä nallea pitkin poikin pitäen autonääntä, niin että formulaksi ne mielikuvituksella muuttuivat :D Anoppi niitä ihmetteli ääneen. En todellakaan antanut haitata.
Niinpä niin. Meidän poikaa luultiin pienenä monesti tytöksi, kun vaatteet olivat kirkkaita perusvärejä punaista ja keltaista.
Toisaalta tyttöjänikään en ole ikinä pukenut vaaleanpunaisiin, satun inhoamaan sitä ja muita pastellisävyjä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:55"]
Jospa se poika oli semmosessa koulussa missä herkästi kiusataan. Sitä ei voi tietää.
[/quote]
Jos on sellaisessa koulussa, missä kiusataan herkästi, on vanhempien velvollisuus puuttua siihen yhdessä opettajien ja tarvittaessa vaikka poliisin ja lastensuojelun kanssa. Jos koulussa todella on vaikea kiusaamisongelma, on huomaamattomien kenkien ostaminen vähän sama kuin se, että hoitaisi syöpää laittamalla laastarin polveen.
No huhhuh.... Miten joku voikaan olla noin juntti! Raukka poika! Luokitellaan lisää!