Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta ystävästä?

Vierailija
15.05.2014 |

Olemme nyt 35-vuotiaita ja olleet sydänystäviä lapsesta asti. Ystäväni on aina ollut hitusen itsekkään puoleinen, mutta meissä kaikissa on vikansa, joten olen antanut sen olla. 

Nyt hän on noin vuosi sitten katkaissut välinsä minuun: ei vastaa puhelimeen, ei tekstareihin, ei FB-viesteihin ei mihinkään. Saan ensimmäisen lapsen ja on vain "tykännyt" tästä uutisesta Facebookissa, ei muuten ole ottanut mitään yhteyttä ja laskettu aika on huomenna, eli ei ihan tuore uutinen. Hänet on kutsuttu babyshowereihin, ei ole vastannut mihinkään viesteihin eikä kirjoitellut järjestävien ryhmäänkään mitään, vaikka muut näkevät hänen nähneen viestit. 

HÄissäni oli kaasona: ei tehnyt mitään tehtäviään, ei auttanut hääjärjestelyissä missään vaiheessa ym. sen sijaan ryyppäsi ja iski bestmanin tämän raskaana olevan vaimon silmien edessä. Samanlaisia tempauksia tehnyt koko elämänsä minulle + muille suuremmissa ja pienemmässä mittakaavassa. 

Vuosi sitten ei ole tapahtunut mitään erityistä, tai ainakaan en tiedä hänen suuttuneen mistään – ilmeisesti elää vain "itsekästä" vaihetta tmvs. Muita ystäviämme hän on nyt viime aikoina nähnyt, minuun ei ota mitään yhteyttä, mutta tykkäilee esim. kuvista FB:ssa ym. 

Miltä kuulostaa? Mitta alkaa olla täysi, toisaalta harmittaa menettää elämänmittainen luottoystävä. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole lapsia enää ja aika on ajanut tuon sydänystävyyden ohi ja on aika päivittää omaelämä uusilla täyspäisillä ja empatia kykyisillä ystävillä. Sillä äitinä tulet tarvitsemaan heitä.

Vierailija
22/25 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokit vain häntä ottamalla yhteyttä. Oikeat ystävät ei ole tuollaisia. Olette olleet KAUAN kavereita, mutta silti kannattaa päästää irti. Mielummin vähemmän kavereita, kunhan kaikki ovat aitoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:23"]

Vai että "elmän mittainen luottoystävä", josta kuitenkin ajattelet näin

"HÄissäni oli kaasona: ei tehnyt mitään tehtäviään, ei auttanut hääjärjestelyissä missään vaiheessa ym. sen sijaan ryyppäsi ja iski bestmanin tämän raskaana olevan vaimon silmien edessä. Samanlaisia tempauksia tehnyt koko elämänsä minulle + muille suuremmissa ja pienemmässä mittakaavassa. "

Salli mun nauraa. Jokin tässä ei täsmää.

[/quote]

No mitä sitä turhia kaunistelemaan, kun asia on näin – vai näetkö itse läheisistäsi vain ne parhaat puolet vaaleanpunaisten lasien läpi? Ihana kaasoni oli jo ihan kännissä alkuruokien aikana ja en esim. nähnyt häntä hääpäivänä ennen kirkkoon menoa, vaikka olimme sopineet että hän tulee auttamaan minua pukemisessa ym.

Ja bestmanin vaimo antoi anteeksi + ovat edelleen yhdessä. Vaimo oli jo lähtenyt kotiin siinä vaiheessa kun olivat käyneet panemassa, koska oli tosiaan raskaana, eli näki vain flirttailun ym. En tiedä tietääkö mitä todellisuudessa tapahtui. 

Ap. 

Vierailija
24/25 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naisilla on niin sisäänajettu ajatus siitä, että kaikkien kanssa pitää tulla  toimeen ja ystävyydet ja muut ihmissuhteet ovat kaikki kaikessa. On ihan selvä, että olette kasvaneet ystäväsi kanssa eroon toisistanne. Joten eroatte. Se, miksi kyselet asiaa täällä ja epäröit, johtuu siitä, että normit ohjaavat toimintaamme. Asia tuntuu epämääräisen "väärältä", koska me kaikki naiset olemme aivopestyjä siihen, että jotain hirveää tapahtuu, kun teemme jotain mitä haluamme tehdä , etenkin jos omaan tahtoon liittyy toisten ihmisten hylkääminen. Pelkäämme alitajuisesti saavamma jonkin rangaistuksen, koska teemme väärin.

Siinä ei ole mitään pahaa, että hankkiudut huonosta kaverista eroon. Et tule kaipaamaan häntä. On tärkeää oppia myös dumppaamaan kehnoa seuraa pois ja nähdä, että siitä ei seuraa mitään pahaa.

Vierailija
25/25 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:23"]

Vai että "elmän mittainen luottoystävä", josta kuitenkin ajattelet näin

"HÄissäni oli kaasona: ei tehnyt mitään tehtäviään, ei auttanut hääjärjestelyissä missään vaiheessa ym. sen sijaan ryyppäsi ja iski bestmanin tämän raskaana olevan vaimon silmien edessä. Samanlaisia tempauksia tehnyt koko elämänsä minulle + muille suuremmissa ja pienemmässä mittakaavassa. "

Salli mun nauraa. Jokin tässä ei täsmää.

[/quote]

No mitä sitä turhia kaunistelemaan, kun asia on näin – vai näetkö itse läheisistäsi vain ne parhaat puolet vaaleanpunaisten lasien läpi? Ihana kaasoni oli jo ihan kännissä alkuruokien aikana ja en esim. nähnyt häntä hääpäivänä ennen kirkkoon menoa, vaikka olimme sopineet että hän tulee auttamaan minua pukemisessa ym.

Ja bestmanin vaimo antoi anteeksi + ovat edelleen yhdessä. Vaimo oli jo lähtenyt kotiin siinä vaiheessa kun olivat käyneet panemassa, koska oli tosiaan raskaana, eli näki vain flirttailun ym. En tiedä tietääkö mitä todellisuudessa tapahtui. 

Ap. 

[/quote]

Edeloinen ei varmaan epäillyt tarinoitasi vaan ihmetteli miksi kutsut LUOTTOystäväksi ihmistä joka ei näytä kovin luottamuksen arvoinen olleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä