Kokemuksia robotti-imurista lapsiperheessÀ?
Kommentit (10)
Isoin miinus on se, ettÀ se ei raivaa lattioita sotkuista, vaan se pitÀÀ tehdÀ ensin ennen kuin sen voi pÀÀstÀÀ hommiin. Ja ahtaisiin koloihin ei mahdu.
Aivan loistava. YhtÀ hyvÀ, kuin vaikka astianpesukone. Ei toki kaikkea siivoustaakkaa poista, mutta kyllÀ se helpottaa paljon. SitÀpaitsi se imuroi minua tarkemmin, sillÀ on niin jÀrjestelmÀllinen.
MeillÀ lapset ei haittaa imuria, mutta hapsut matkoissa on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ lapset ei haittaa imuria, mutta hapsut matkoissa on ongelma.
Mattojen hapsut meillÀkin vÀhÀn ongelma. LÀhtee helposti ruttaamaan mattoa. Onkohan siihen ratkaisua. Eteisen mattoja ei ruttaa, kun on kumipohjainen, mutta puuvillamatot (isotkin ) ongelmaisia. Ei viitsisi aina maalarinteipillÀkÀÀn kiinnittÀÀ.
Siis onko se joku suihinottorobotti? MistÀ semmosen saa?
MeillÀ ei oikein toimi parhaillaan. Pienin lapsista on 1v ja koko ajan työntÀmÀssÀ pieniÀ sormiaan imuriin. Paljon jÀÀ mielestÀni myös roskia lattialle, vaikka on ns. hyvÀ imuri.
Jos ei elÀimiÀ niin toimii hyvin, harjakset menee nopeasti tukkoon ja sÀiliö tÀytyy hetkessÀ koiran karvoista, muuten ois ollu ihan hitti.
Kiinnostuin, minkÀ merkkinen olisi hyvÀ? Tai mitÀ kannattaa ottaa huomioon hankkiessa. Ei-ap.
Minusta loistava. YleensÀ laitan sen pÀÀlle kun ollaan ulkoilemassa tai muuten muualla, tai jos olen etÀpÀivÀllÀ kotona niin robo siivoaa ja minÀ teen töitÀ toisessa huoneessa. Kannattaa ehkÀ pohtia tarkkaan sitÀ mallin valintaa - olen muuten tyytyvÀinen meidÀn versioon koska se myös pyyhkii lattiat nihkeÀllÀ tarvittaessa, mutta se ei onnistu mattojen kanssa kiipeÀmÀÀn maton pÀÀlle vaan jÀÀ nurkkaan jumittamaan, eli helpointa on rullata sitten matot kokonaan pois siivouksen ajaksi. Joudun siis itse imuroimaan matot ja usein ne tuuletankin, mikÀ jÀttÀÀ osan työtÀ itselle. Mutta huippuhankinta on ollut, joka sentin vÀÀrti. En imuroi itse enÀÀ juuri koskaan. Toisinaan pesen lattiat imuroinnin pÀÀlle jos kaipaan erityisen siistiÀ. En pidÀ imurointia varten tavaroiden kerÀÀmistÀ hankalana koska joutuuhan sen tekemÀÀn joka tapauksessa.
Deebot on ihan hyvÀ merkki. Roombat ovat vielÀ jÀreÀmpiÀ ja saatan sellaiseen sitten seuraavaksi sijoittaa. Mutta jo parillasadalla saa kelpo vehkeen. MeidÀn taisi maksaa pienellÀ alella n 150⏠ja kestÀnyt jo kaksi vuotta vaikka kÀytetÀÀn 2-3 kertaa viikossa. Kerran olen varaosia ostanut, siis harjakset ja suodattimen sekÀ mopin vaihtokappaleen.
Vain plussaa. Lapset oppivat siivoamaan lelut lattioilta kun muuten imuri syö ne ja sen aikana kun ulkoilette tai teette ruuan on imurointi hoidettu. MeillÀ myös koiria, joten ahkerassa kÀytössÀ ovat robot. Roboa on myös mukava katsella sohvalta kun pyytteettÀ ahkeroi menemÀÀn vaikka itseÀs vÀsyttÀis.