Mies haluaa viettää isoa sukujoulua, minä en
Parisuhderiita joulusta. Anoppilassa järjestetään iso sukujoulu, johon osallistuu perusterveiden lisäksi useita riskiryhmäläisiä useista eri maakunnista. Ovat näitä kuolemattomia. Mies haluaa sinne lasten kanssa, minä en, koska se on täysin vastuutonta. Vinkkejä, miten lähteä purkamaan tilannetta? En haluaisi viettää joulua ilman lapsia. Mies suuttuu ja raivostuu samantien, kun yritän keskustella. Minä olen hankala ihminen, vihaan kuulemma hänen sukuaan.
Kommentit (6)
Aika viime hetkeen olette joulun suunnittelun jättäneet.
Eihän siinä auta kuin puhua niin kauan että jonkunlainen ratkaisu löytyy.
Meillä on sukujouluilut peruttu. Isovanhemmat asuvat yhdessä maakunnassa ja lapser perheineen kolmessa eri maakunnassa.
Jää sinä kotiin maski naamalla ja anna kunnollisten ihmisten viettää joulua.
Meillä on sukuriita vastaavasta aiheesta. Minun sisaret ja vanhemmat sekä pari muuta riskiryhmäläistä aikovat viettää iloisen koronalinkojoulun. Me olemme nipoja, koska emme aio osallistua. Asumme pk-seudulla. Lapset on koulussa ja mies palveluammatissa. En lähde ottamaan vastuulleni esimerkiksi raskaana olevan siskoni mahdollista tartuttamista, vaikka hän itse käyttäytyy vastuuttomasti ja lähtee tuollaiseen joukkoon juhlimaan. Ihan kuin ei yhtä joulua voisi olla kotona.
Veikkaan kyllä, että muutama viikko joulun jälkeen tilanne repeää lopullisesti käsiin, kun ketään ei tunnu kiinnostavan noudattaa suosituksia enää. Ihan fiksut koulutetutkin ihmiset tuntuvat viittaavan kintaalla koko koronalle. Harmittaa, koska olen itsekin riskiryhmää ja haluaisin jo pois tästä kurimuksesta.
Tää onkin paha, mutta tuli vain mieleen, jos voit jotenkin keskustella miehesi kanssa siitä, että jopa linnan juhliakaan ei pidetty niin olisi järkevintä vaikka porrastetetusti sitten käydä piipahtaa, jos joulua on pakko viettää sukulaisten kesken. Tosin _Mitään_ ei ole pakko ihmisen tehdä, jos ei tunnu oikealta.