Osaako kukaan ei-ensisynnyttäjä sanoa kohdunkaulansa tilannetta n. viikolla 36?
Olin just synnytystapa-arviossa, ja lääkäri totesi, että kohdunkaula on pehmeä ja sormelle auki. Lääkäri sanoi, että jos alkaa supistella, niin kannattaa sitten tulla heti. Tätä jäin vähän miettimään.
Kommentit (6)
Mulla oli rv29 sormelle auki ja pehmeä..
Kun vain tuntuu, että yleensä aina sanotaan, että ei saa tulla sairaalaan ennen kuin supistukset tulevat todella tiheästi, ja nyt lääkärikin sanoikin näin! Ensimmäisen kohdalla olin valmiiksi sairaalassa, joten ei tarvinnut miettiä tätä asiaa.
Ap
Miten olette sitten lähteneet sairaalaan? Meillä sairaalaan on 80-90 km ja matkalla pitää viedä esikoinen ja koira mun vanhemmille. Toki mä voin mennä taksillakin edellä, mutta mieluummin tietty menisin omalla autolla...
Ap
Kun sulla alkaa olla kipeitä supistuksia, lähde heti. Toinen lapsi voi tulla nopeastikin, ja jos sulla on tunnin matka vähintään synnärille, älä jää yhtään odottelemaan.
Sinänsä tilanteesi on ihan tavallinen toiselle tai ännännelle raskaudelle. Itselläni oli kohdunkaula kahdessa sentissä, emättimen puolelta suulta sormelle auki ja pehmeä. Yliajalle meni raskaus silti 2 vk.
Pitää sitten varmaan pakkailla kamppeita valmiiksi!
Ap
Ei poikkeavaa. Minulla oli toisella 3cm auki. Uudeleen synnyttäjä synnyttää nopeammin.