*~* HAAHUT viikko 31 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 32 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]-nelliina-[/b]
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] minä 24, mies 26, eka raskaus päättyi 7. viikolla 4/06. Pitkät kierrot riesana.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (69)
Helga76: Niin mä en oikeesti tiedä miten ratkaiseva joku alkion kasvupyrähdys voi viikon aikana olla. Eihän sitä omallakaan kohdalla koskaan tiedä, että mitä tässä vielä tapahtuu, mutta ehkä mua helpotti pelkästään jo se, että nyt kun tää ultra tehtiin ja se oli jo viikon pidemmällä kun se edellinen ja voi hyvin sielä silti, niin ehkä se vaan jotenkin vähän helpotti mun oloani. Kyllähän sitä sit kelaa kans, että no mitäs jos tällekkin käy siltikin huonosti. Nimittäin ihan samassa tilanteessa ollaan näköjään oltu Eka-Vekara, sä ja mä, koska kaikilta on edellisessä raskaudessa syke löytynyt ja pitänyt ¿mukamas¿ olla kaikki ok, ja sitten kuitenkin yhtäkkiä sen pikkuisen sydän onkin lakannut sytkyttämästä. Eli ihan samaa mäkin täällä mietin, että no miksi niin kävi ja mikä on se syy. Halusin vaan epätoivoisesti tietää sen syyn, että olis helpompi olla, tai et jos seuraavalla kerralla on jotain tehtävissä. Mutta niin vaan kävi kuten Eka-Vekallekkin, että esim. niistä tukoskokeista ei mitään löytynyt enkä saanut siitäkään syytä pysähtyneelle pikkusen sydämelle. Niin ja siis niinhän se menee, että AINA voi joku mennä vielä kolmannekin kerran pieleen, mutta en tiedä itelle vaan tuli jotenkin hyvä olo siitä ultrasta ja jotenkin se sydämensyke näytti niin terhakalta, selkeältä ja niin pieneen alkioon kovin vahvalta, että tuli jotenkin luottavainen olo itellekkin. Ja luotan myös niihin ylilääkärin kommentteihin. Jotenkin kun se käsittelee eri tavalla kun esim. kunnallisella puolella. Ja mä luulen, että jos sillä olis ollut pienikin epäilys, että kaikki ei ole kohdallaan, niin se olis sanonut sen mulle. Mutta eihän se lääkärikään mikään ennustaja ole, eli eihän mikään ole varmaa, että tääkään kaveri jaksaa. MUTTA, mä haluan uskoa siihen. En osaa selittää, mutta on vaan sellainen varmempi olo nyt. Toivottavasti ei tulla alas sitten ryminällä. Vastasiko sulla tuoilloin ultran aikaa kun sait alkiolle noi mitat 6+2, niin vastasko se kuinka tarkasti niitä viikkoja mitä olit menkkojen mukaan laskenut? Mutta ehkä toi yksikin vko lisää nostaa sitten niin paljon niitä selviytymismahdollisuuksia kun se alkio kasvaa viikossa lisää melki tuplaten edelliseen viikkoon. Mistä tuosta omasta kropasta sit täysin tietää mitä sielä oikein tapahtuu. Toivottavasti meidän pikku kirmeli pysyy nyt vauhdissa vaan mukana. =)
Eka-Veka: Joo mä odotan kovasti, että säkin uskaltautuisit tuonne toiselle puolelle tiiviimmin kirjoittelemaan. Kuljettas sitten haparoiden kimpassa ja kasvateltas viikkoja. Tosi hassua kyllä, että meitä on kolme täysin samoilla raskauspäivillä menossa. Toivottavasti sullakin päivät täsmää. =) Hui kun jänskättää sun puolesta. Mutta uskon, että sielä on kaikki hyvin. =)
titi terrrori ja pikku kirmeli 7+4
Titille: Suuren suuret onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja suojelusenkeleitä loppuraskauden ajalle!Täältä kovasti yritetään tulla perässä,joten pidähän meille ovea auki!;)
Sanille:Plussasäteitä+++++=)
Helga:Sun juttuja on kyllä kiva lukea!!=)
Jumppakärpänen:Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa,jospa sinnekin se plussa pian suodaan!Tsemppiä!!=)
Eka-vekaralle ja Liziellekin:Oikein paljon suojelusenkeleitä teidänkin raskausajoillenne ja pitäkäähän tekin meille ovea auki sinne ex-haahuihin!!=)
Nonna:tsemppiä oviksen tikutteluun ja toivotaan nyt että se plussa tässä kierrossa napsahtaa!!;)
Katrille:Toivottavasti siellä jo on paremmat fiilikset ja yritys vaan uudelleen alkuun!!=)Löytyikö niistä verikokeista mitään vai oliko kaikki ihan kunnossa??Tsemppiä!!!!=)
Pumpsu:Tsemppiä ja voimia ultran odotteluun!!=)
Kaikille muillekkin joita en nyt muistanut tässä mainita niin tsemppiä ja voimia olittepa sitten missä tahansa tilanteessa menossa ja oikein paljon plussasäteitä++++=)
Omaa napaa sen verran että jossain kierron puolessa välissä ollaan menossa ja kovasti on yritetty touhuta ilman paineita...;)Viikonloppuna rentouduimme Tukholman risteilyllä yhdessä siskoni ja hänen miehensä kanssa ja kivaa kyllä oli.Voi sanoa että nyt kyllä on ollut ihanan rentouttava kesäloma,on seikkailtu Englannissa ja Tukholmassa!;)Nyt olis vaan kiva saada sitten jostain päin töitä ja olishan se kiva saada se plussakin siihen testiin!!=)Mutta tämmöisiä Pipsalle....
Kaikille oikein ihania loppukesän päiviä olittepa sitten töissä tai lomalla!!
Terkuin Pipsa kp??;)
Helge: Kiitos haavista, tais vaan ehtiä kirves olla jo liian kauan kaivossa, kun tätsky tänään kurvas paikalle.. ;D
Kiitos kovasti kaikille plussasäteistä, te ootta kyllä huippuja! :)
On: Tänään kuitenkin vuoto alkoi, joten kierto alkoi alusta.. Tulipa sitten kierroks hulppeat 22 päivää, mikähän tätä kroppaa oikein vaivaa! :/ Täytyy vissiin avata tuo kaapissa seisonu omega-3 purkki, jos siitä olis apua, niin kuin jotkut ovat tuossa yhessä alotuksessa kertoneet.. Mut yks hyvä puoli; tämän kierron seuranta käy helpoks kun mennään kalenterin mukaan.. ;) En kuitenkaan oo ihme kyllä ollenkaan masentunut menkoista. " Arvasin/tiesin" , että ne alkaa ja nyt taitaa olla vähän semmoinen ehkä hieman jo luovuttanut fiilis. En toki kokonaan oo luovuttanut, uskon kyllä, että jossain välis mekin vielä pikkuinen saadaan ja toivottavasti ainakin parikin vielä, mutta ehkä siihen nyt vaan menöö aikaa enemmän kun oon ajatellu (on siis nyt jo menny enemmän aikaa kun oon ajatellut ;) ).. Mutta nyt tähän kiertoon otan tikut käyttöön ja alotan varmasti tarpeeks aikasin ja tikuttelen vaikka kierron loppuun saakka! Ja jos sen avulla ei saaha tulosta aikaseks, niin sitten alan soittelemaan tutkimuksiin pääsyä..
Mutta hei nyt vaihtu jo kuukauskin! Kaikille oikein plussarikasta elokuuta! :)
Titi: Kirmeli... =D
Eka-Vekara: Juuh ja meillä oli toi vessa tappelu myös vähä aikaa sit! Siis miehillä se putkenpätkä päässä, mikä toimittaa aivojen virkaa niin on kyl yhtä turhan kanssa, kun puhutaan järkevästä vessasta.... Siis mun mies ei voinu ollenkaan käsittää, et miks hylkäisin aatamin ja eevan aikaisen peilikaapin niillä 3 typerällä ovella ja pienillä hyllytiloilla uudenpaan... Ku vanhakii on niin hyvä, joo... sinne ei saa edes yhtä vaivaista lakkapulloo pystyyn sisälle! Saatikka miks pelkkä allaskaappi ei riitä lisä hankinnaks, sitä en edes viittiny kommentoida...
Tosiaan kun täl hetkel vessas on se kamala peilikaappi, joka on ihan täys. ja.... jaa no mun korivaunu jossa on kaik kihartimet, kuivaimet ja paalaimet sun muut tukan tappo vehkeet. Sekä monitoimikori pesukoneen päällä missä on naaman pakkelointi vehkeet, joka tietenkin täytyy siirtää syrjään aina kun pesukone laitetaan päälle...
Ups unohdin wööördin!
Sani: Ota vaan tää takas *haavi ja vehkeet*, ettei ruostetta meidän kaivoon nyt kovin pahasti ainakaan pukkaa. Ku joku pirulauta tuntuu niitä aina jättävän sinne pohjalle kilokaupalla.... * Siis daa eiks ne ihmiset tiedä ettei kirvestä tartteta kaivossa*
Titi Jatkuu......: Joo ei ihan vastannu viikkoja. Piti olla muistaakseni tasan rv7 sillon ultrapäivänä. Ja mä tosiaan pidän seksipäiväkirjaa, joten siitä oli aika helppo tarkistaa onko pupuiltu sillon, nii joo-o. Eli tiedä sit miten mahto ovis sit loppupeleis olla, tai jottai vikkoo meiän pikkusessa. Mutta tosiaan sitä päivää ootellessa kun vastauksii/jotain vastauksii saa.
* Nauraa vieläkin tekonimelle, se oli jotenkin vaan nii hauska!*
Ja mä haluun kans reissuun! Kukas se taas olikaan ollu enkkui ja ruottalaisii kattelemassa. * Katteellinen naikkonen täällä vaan, hei!*
Ommoo Nappoo: Yyh, kattelin sit lahjaa la sil sukulaiselleni. Löysin oikein hemmetin makeen kellon sille, mut hintaakin oli.. Klups No onneks me ostetaan kimppalahjaa mun exän ja sen nykyisen muidun kansa... heh, joko mielenkiinto heräs.....
Kellään?
Joo, ja huomen, tai siis tänään menemme exän kanssa katsomaan sitä kelloo kelpaako se hänen mielestä... Varautukaa illemmalla tulikivenkatkuiseen vuodatukseen.
Ja sit sokerii pohjalle! Äsken juoksentelin täällä pyyhe päällä, huutaen miehelle yöööök tapa tuo kamala ötökkä, tapa se heti!!! kamala ötökkä= sellanen hervottoman kokoinen jätti itikan näköinen olio. Mies vaan makas soffal ja sano, et tapa itte.. No minähän volyymiä lisäämään, koska se ötökkä hipais mun paljasta käsivartta, ällöö! No sit mies meni suuren metsästäjän elkein ötökän peräs sähkölätkä iskuvalmiina. Ja esitti suurta sankaria, kun pelasti neidon hädästä, tosin pienen potkimisen jälkeen...
Äää, nyt rupee silmät harittamaan ja lukivirheitä sattumaan, et punkan pohjal marssii hän.
Täytyy nyt omanapoittaa tähän heti alkuun.Kp13/27-29 ja melkovahvat viivat ovistestiin. Lähetin just jo ennen mun heräämistäni töihin karanneelle miehelleni viestin, että " tiedän, mitä tehdään tänä iltana" ...hih. Onneksi sai mies eilen avun selkävaivoihinsa kiropraktikolta.
Ostin eilen sen sykemittarin ja tein sen sisältämän kuntotestin. Tulos oli " fair" eli välttävä. Miehen mittarilla testasin keväällä ja sain astetta paremman, joten taitaa sali kutsua taas. Nyt vaan kesätöiden aikana sen kutsuun on ollut vähän vaikeaa vastata, kun jumppia on ollut su, ma ja ke klo 17 ja mä olen ollut töissä arkipäivät klo 18 asti minimissään. Olen kyllä polkenut pyörällä töihin. Mittari ehdotti, et mun pitäis tehdä yksi normaalrankka, yksi rankka ja yksi kevyt treeni viikossa. Täytyy pyrkiä siihen. Kun normaalit hommat pyörähtää käyntiin, menen kyllä varmasti sen 4 kertaa viikossa jumppaan.
Helga: uusi ja exä samassa paikassa humalassa kyselyyn vastinetta: mun mies ja exä tapas toisensa kaverin häiden jatkoilla. exä oli kans toisen hääporukan kanssa samassa ravintolassa jatkoilla. Minä tietenkin vaihdoin kuulumisia ja juttelen intensiivisesti. Mies ei tästä välittänyt kauheasti, mutta kaikista eniten sitä nyppi kun mentiin exän kanssa tiskille (noustiin portaita ylös) ja se oli kädellään herrasmiesmäisesti auttanut mut edelleen. Mä en moiseen edes kiinnittänyt huomiota, kun tiesin, että toinen on tosi kohtelias, mutta mies oli nähnyt punaista. Ja sanoikin mulle jälkeenpäin, että ellei sen toinen kaveri olis tullut rauhoittelemaan sitä, se olis varmaan tullut sanomaan pari valittua sanaa. Katsoo ja jutella siis saa muttei koskee.
Ja tosta keskenmenon selvittämisestä: Mulla oli aluksi sama juttu, diagnoosia ei tullut, mutta osteopaattini selvensi mulle, että ainakin mulla on joku kalvo kohdun ja munuaisten välissä niin kireä, et se on voinut aiheuttaa sen. Nyt sitä kalvoa on sitten löystytelty painelemalla. On muuten erikoistunut juuri raskauteen ja synnytyksiin tuo täti. Välttämättä tuo kalvo ei ollut se syy vaan voi olla muutakin. Mut ei sille mitään enää tässä vaiheessa voi eikä se tuo vauvaa takaisin...
Titille: mun puolestani saat olla täällä just niin kauan kuin haluat. Mulle kävi kans samoin kuin Helgalle, eli saatiin yhtä hyvät tiedot ultrasta kuin sä viikolla 8+ ja vielä 11+6 nähtiin elävä sikiö ultrassa, mut np:ssä sit kuollut ja kuolleena ollut niiden laskujen mukaan 12+0:sta asti. Eli taidan kuulua niihin 0,1% joiden piti saada enää keskenmeno sen jälkeen. Itse en usko moisiin lukuihin, mutta toivon tietysti sulle parempaa kohtaloa. Ja sen sanon, että vaikka kerroin kaikille raskaudestani ja iloitsin siitä ostelemalla kaikenlaista, en suostu sitä katumaan! On iloittava silloin kun siihen on aihetta!
Sanille pahoittelut tädin hyökkäyksestä.
Pipsalle onnea tärppipäiviin. Samoissa mennään suunnilleen.
Mihinkäs puhbear on kadonnut? Me mennään kans vissiin samoissa.
Oliko jotain muuta, mitä mun piti vielä sanoa? Ei kai sitten. Kai sitä pitää vaan töihin taas joutua. Tänään 10-19 vuoro...tuskaa.....
Nonna
huh, tänään olisi eka työpäivä pitkästäa aikaa. Olen ollut vuoden verran kotona ja entinen pomo soitteli et tulisinko tuuraamaan sairaslomia. No mullehan se käy tässä raha pulassa. Vähän meinaa jännittää.
Täällä kp 11/ 24-32 ja ovis on lähentymässä. aloitin myös taas omega3+ foolihappo samassa purkissa syömään. ne tasoittaa mun kiertoa ja ovis tulee oikealla paikalla. kyllä joku perä tuossakin aineessa on sillä joka kerta kun olen aloittanu syömään niin kierto on tasaantunu normaaliin ja raskaaksi olen tullu joka kerta. keskenmenojen jälkeen olen pitäny aina kuukauden taukoa koska on tuo herkkä vuototaipumus. teroluteista lähtis kp15 viimeinen kuuri. Saas nähdä mitä tällä kertaa tekee?? Olen odotellu kyssistä soittoa verituloksista mut eipä ole kuulunu. kromosi tulokset lääkäri lupas ilmoittaa heinäkuun lopussa tai elokuun alussa,unohtanu? No jos ei tän viikon aikana kuulu taidan rimpautella sinne päin.
Tän kuun lopussa pääsis niihin lisä verikokeisiin vihdoinkin. Ois hyytymis ja tukostaipumus kokeita iso liuta.
Mut nyt toivotan kaikille tasapuolisesti oikein hyvää päivän jatkoa!! Lähden viemään lapset hoitoon ja itse töihin,huih!!
Heippa!Olen vielä toipumassa.Maanantaina sain 11+1 neuvolalääkärissä kuulla ettei sikiötä ole ja eilen olin päivän sairaalassa kaavinnassa. Nyt olo on tyhjä ja itkuinen. Meille olisi ollut tulossa pikkukakkonen ja niin toivottu kuin olikin niin sitten kävi näin. Jos jollain on tietoa tai kokemusta niin kuin pikaiseen sitä voi uudelleen raskautua vai meneeköhän tässä sitten hyvä tovi odotellessa?? Vauvakuume on kova ja kun jo tottui ajatukseen raskaudesta niin nyt turhauttaa kun taas saa odotella et koskahan. Nyt ryhdistäydyn ja lähden hakemaan pojun mummilasta. Oli siellä yötä niin saatiin miehen kans levätä rauhassa.
terveisin joonatan
otan osaa suruusi keskenmenosta! Löysit ihan oikean porukan, jonka kanssa jakaa surut ja , kyllä myös ilot. Meillä on kanssa jo yksi lapsi, toista odotellaan (ehkä).
tammikuussa minulla oli spontaani km rv 7+2, jonka jälkeen tulin välittömästi seuraavasta kierrosta raskaaksi. Toisessa raskaudessa kerkisimme näkemään sydänäänet 7+0 ja oireet olivat voimakkaat, joten menin aika luottavaisena np-ultraan. Tuomio oli julma, lääkäri epäili jopa tuulimunaa koska edes sikiökaikua ei alkuun nähnyt : ( pikkuisemme oli ilmeisesti menehtynyt välittömästi tuon ekan ultran jälkeen. Minulle tehtiin huhtikuun lopulla kaavinta, jonka jälkeen olin itse taas valmis yrittämään uutta raskautta.. Ekasta kierrosta ei tärpännyt, mutta toisesta olen nyt plussannut. perjantaina on ultra, saas nähdä mikä tuomio on nyt. pää meinaa kyllä emnnä sekaisin tästä jatkuvasta raskaanaolosta ja pelosta..
Kannattaa miettiä, onko henkisesti valmis uuteen raskauteen heti. uskon, että hyvin tehdyn kaavinnan jälkeen kohtu kyllä jaksaa uuden raskauden vaikka heti, jos vaan onnistutte. Yleensähän suositellaan 1 kierto odottamaan, mutta käsittääksen on vain " muotoseikka" että sikiön ikä voitaisiin helpommin arvioida oikein.
tervetuloa joukkoon!
eka-vekara rv 7+5
Nyt taas alkaa horjumaan usko tähän raskauteen. Johan pari päivää olostani nautinkin (luottavaisin) mielin. Täällä haahu-puolella on niin monta liian samanlaista km-kokijaa, että nyt en ole ollenkaan varma (vaikka lääkäri olikin), että kaikki olis edes sinne np-ultraan asti kunnossa. Jos täällä on näin monella ollut enemmänkin viikkoja ja vielä 11+ viikolla näkynyt sykettä yms. yms. ja silti mennyt kesken, niin eihän tuohon mun ultraan sitten varmaan ole mitään luottamista. Muuta kun todeta, että juu no eläähän se nyt just tällä hetkellä. Tuli vähän kurja fiilis nyt. Mietin tässä että pitäsköhän pitää kokonaan taukoa palstailusta siihen asti, että kaikessa hiljaisuudessa pääsis sinne toivon mukaan sinne np-ultraan asti ja jos sielä on kaikki ok, niin ehkä sitten uskaltas tänne uusiksi. Jotenkin kun sitä vaan jotain harmoniaa tähän olotilaan haluaa hakea, ettei pelkäisi niin paljon. Mutta nyt mua pelottaa taas. No ei kai tässä muua auta kun odottaa ja toivoa parasta, sillä eihän tässä kauheesti tota pientä ihmisen alkua tuola voi auttaa, mutta kun yrittää ite ottaa mahd. relasti...lepoilla, ulkoilla vähän, syödä hyvin ja terveellisesti jne. Ehkä tässä sitten vielä sortuu yhteen ultraan lisää ennen vielä np-ultraa jos oikein alkaa epäilyttämään.
Helga: Rakas aviomieheni mun pienen kokoni vuoksi...minä 163cm ja mies 194cm...on ristinyt mut ihan alkuajoista jo kirpuksi tai onpa tuota taskukenguruakin käytetty. =) Ja kirpusta hän on sitten vääntänyt lempinet Kirmeli-Irmeli, joista kovin usein tuota Kirmeliä käyttää. Siitäpä sitten ajattelimme tuolle pienelle työnimeä ja totesimme, että jos mä olen Kirppu, Kirmeli-Ilmeri, Kirmeli, tai Kirmu, niin tuo meidän masuasukki on sitten " pikku-kirppu, pikku-kirmeli, tai pikku-kirmu" . Siitäpä tuo työnimi tuli. Rakkailla lapsilla on monta nimeä. =)
Mutta taidan mennä vähän levolle....
titi + pikku-kirmeli 7+5
Oon ollu viikon täältä pois, eihän noita kaikkia millään pysty lukemaan..... Mutta jotain bongasin:
-nelliina- ja joonatan05: Tervetuloa haahuihin!! Voimia teille ja toivottavasti saatte pian uuden plussan, täällä on hyvä vuodattaa tuntemuksistaan muiden saman kokeneiden kanssa.
Koala-72: Plussapeukutukset bd bd bd bd bd bd
Titi: Onnea hienoista ultrakuulumisista!!!! Käy nyt meitä edelleen täällä morjestamassa ainakin :)
sani-74 mua olikin huhuillut, olipas kivaa kun joku oli huomannu mun poissaolon *virn*... Hih.. Niin siis niistä testailuista:
ON: Eli viikko sitten keskiviikkona sain roskishaamun Advancella. Sen jälkeen lähdettiin reissuun, joten en ehtinyt netistä tilaamaan herkkiä testejä. Kävin apteekista ostamassa pari Apteekin raskaustestiä, toisen tein perjantaina kp 27 ja toisen eilen eli kp 31, molemmat negaa... Mut ei näy menkkoja missään, mul on tosi vaihtelevat kierrot 25-34 päivää ja ovulaation jälkeen ei tässä kierrossa oo ollut kuivaa kautta ollenkaan. Lisäksi yli viikon ollu koko ajan tosi paha olo, mut en oo oksentanut. Aattelin taas parin päivän päästä testata jollain muulla testillä, jos ei menkat oo vieläkään alkaneet. Ärsyttävää!!! Alkais sit vaik ne menkat, ku tällasessa välitilassa on tosi ärsyttävää olla...
T: Liliane kp 32
Etelämmäksi menee.
Mä en edes ehtiny kaikkien viestejä lukemaan, palaan taas myöhemmin. Piti vaan helgalle vastata, ettei tarvitse miettiä olenko mä " tuttu ihan oikeesti" .
Jatkan lomailua.
Kp28/28-32, eikä kestänyt pinna olla testaamatta ens viikkoon, vaikka täällä puhkuinkin kärsivällisyyttä vielä muutama päivä sitten...
No, kiitos ilmeisesti peukutusten ja plussatuulien ja oviksen aikaisen " ahertamisen" (vaikka vanhemmat olikin samassa mökissä...) ja niiiin suuren vauvakuumeen ja kun titi ja eka-vekara ja lizie ja muut avasi oven jne., ilmestyi suureksi riemukseni tänään iltapäivällä tekemääni Clearblue-testiin himmeä mutta selkeä PLUSSA!!!! En voi melkein uskoa todeksi! Nyt oon ihan täpinöissä ja oli aivan pakko päästä kertomaan jollekin! Onneksi te ihanat Haahut olette olemassa!
Todella myöhään keskeytyneestä edellisestä kaksosraskaudesta on 8 kk aikaa ja oikeestaan viidennellä yrityskierrolla nyt näyttäisi tärpänneen. Pitää vaan rauhoittua ja odottaa rauhassa ultraa ennen suurempaa tuuletusta. Mutta ekaa tosiaan kuumeillaan ja nyt on toiveet korkealla...
Tuli kyllä vahvasti vaan omaa juttua, mutta oon ollut aika synkkänä km:n jälkeen ja nyt näyttäisi vähän aurinkoisemmalta. Otti ja ottaa oikeestaan edelleen aika koville tuo viime loppuvuoden km.
Hirmuisesti plussatuulia kaikille, erityisesti piinailevalle Lilianelle. Jospa se täti kuitenkin pysyisi poissa!
Pahoittelut Joonatanille km:sta, mutta samalla siis vastausta kysymykseesi ja hirmuisesti onnea uuteen yritykseen.
Iloisin terveisin,
Koala-72
Ensimmäisen keskenmenoni koin tänä kesänä. Raskauduin ensimmäisellä yrityksellä, mutta raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 7+2. Viikko sitten minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Tyhjältä olo tuntuukin. Viikon olen vaan nukkunut tai istunut itku silmässä sohvalla. Muutama päivä sitten löysin tänne ja teidän kokemustenne lukeminen on ollut suureksi avuksi.
Uskallan jo toivoa seuraavaa raskautumista ja odottelen, että jälkitarkastuksen jälkeen pääsee taas yrittämään.
Hirmuisesti paljon onnea plussasta!!! Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin. Tarrasukkia ja suojelusenkeleitä pikkuiselle matkaan!!!
Kiitos myös plussatuulista, voi kun tarttuis muhunkin, vaikka nyt onkin ihan sellainen olo et tästä vaan tulee taas vaihteeksi pitkä kierto.
Carpel: *voimahali* Tervetuloa haahuilemaan! Toivottavasti pian taas pääsisit plussaamaan!
ON: Mä hölmö sit tein nyt illalla sen paljon parjatun RFSU:nkin testin kun sattui kaapissa olemaan. Olin about neljä tuntia pissaamatta ja jopa siihen tuli aivan puhdas nega joten nyt taitaa jäädä mun testausinto tälle kierrolle. Toi paha olo on varmaan sitten vaan asuntoautossa istumisen ja vilkkaan mielikuvituksen/toiveajattelun tuotetta...
Kuinka kauan ootte viel testanneet negaa vaikka oisittekin olleet raskaana? Joku typerä pieni toivonkipinä viel elää vaik taitaa olla tää vaan taas normaalia pidempi kierto.
Pitkäkiertolaisille kysymys: Mitä apuja/lääkitystä vois saada epäsäännölliseen kiertoon ja millaisia kokemuksia teillä niistä on? Alkaa mennä hermot näitten kiertojen kanssa, ennen keskenmenoa oli aina se 28 päivää ja sen jälkeen jo 7 kuukauden ajan ne on olleet ihan sekaisin.
Nonna80: juu täällähän sitä ollaan. Ovistestejä olen mäkin tehnyt, tänään jo melko vahvat viivat, eli eikohän se huomenna ole kohillaan mullakin...hauska oli se sun tekstari-idea ukolle. Kiva kun joku täällä kaipailee kun en ole muutamaan päivään kirjoitellut. Napataan ne plussat tästä kierrosta ja kuljetaan samoissa kuten -Titin, Ekavekaran ja oliko se Lizien viitoittamalla tiellä.
Titille vielä munkin puolesta onnittelut upeista ultrakuulumisista ja toivon että sulla kaikki menee loppuun saakka hyvin, ja varmasti menee.
Helga: Huippuhauskaa lukea sun juttuja, kivaa kun piristätä meidän päiviä mahtavilla kirjoituksillasi. Saa hymyssä suin niitä lukea.
Joonatan, Carpel ja Nelliina: Tervetuloa mukaan! Kyllä täältä saa voimia, ja kun tietää että kaikki nämä ihmiset täällä, virtuaalikavereina mä ainakin teitä kaikkia pidän, ovat kokeneet saman kuin itse, niin varmasti tietävät miltä tuntuu. On lupa kulkea siipi maassa niin kauan kuin siltä tuntuu.
Koala72: Varoivaiast onnittelut plussasta, ihan mahtavaa! Uskotaan että kaikki menee hyvin tällä kertaa. Onnea! Ihan mielenkiinnoosta vaan kysyn, että millä testillä sä testasit?
ON: Olen tosiaan pysytelly vähän taka-alalla, käynyt kyllä lukemassa teidän kuulumiset pikaisesti ainakin melkein päivittäin. On töissäkin alkanut normikiireet taas niin ei muka oo kerennyt...niinku nyt työpäivää yleensäkään kuuluis tällaseen käyttää. Hih, pomolle vaan terkkuja hehheh.
Loma häämöttää jo nurkan takana. Olen laskenut aamuja jo pitkään, nyt enään jäljellä 7 aamua ennen lomaa!!!!Ihanaa! Sitten kaks viikkoa Thaimaan auringossa oman murun kanssa. Toivottavasti siellä pääsisi myös vähän irrottumaan näistä vauva höyryilyistä, kun tuntuu että koko elämä pyörii tän ympärillä. Kuitenkin samaan aikaan toivon tietty että pääsisin siellä tekemään +testin. Nyt kp13/28-29.
Nonna: Pupuiluintoa¿. =) Joo sitä määkin vähä pelkään, et tulee jotain tuommosia juttuja mihin mä en edes kiinnitä huomioo ja mies taas näkee haukankatseellaan epäilyttäviä tilanteita kännissä. Puuh¿ Nooo se selviää sit lauantaina!
Nipsu:Ovis lähenemässä, eiku pehkuja lämmitteleen myös, eikös harjoitus tee mestarin? Ja jaiks eipä kateutta pukkaa kyllä ajatuksesta istua labrassa neuloilla tökittävänä, koska luulisin, et verta viedään putkilo tolkulla kun otetaan näytteitä¿. Iik, en mä mitään neuloja suinkaan kammoo¿en..
Joonatan: Ikävää, kun jouduit tänne siirtymään, mut porukka on mitä mahtavin! Me ei taidettu keretä helminauhassa tutustumaan? Ja pahoittelut tapahtuneesta!
Titi: Ei, jei! Et vaivu synkkyyteen koska:
A.) et nuku kunnolla, josta seuraa B.) väsymystä ja siitä C.) Kärttyinen muija ja siitä D,) Vielä kärttyisempi mies ja siitä E.) Mykkäkoulua/tappelua ja siitä F.) STRESSI ja kelle se on hyväks? ei kellekkään.Mut jos mielenrauhaa haetaan niin panostaisin vaikka ihan ylimääräiseen ultraan vielä, jos vaan rahatilanne antaa periks. Se on kuitenkin pieni hinta mielenrauhasta, edes hetkellisestä! Ja hmm¿. Sunkin mies on noin pitkä¿ Pallisti?
Liliane: Katsos tääl on nykyään tällainen häirikkö joka saattaa parhaana päivänä naputella ihan vaan muutaman viestin.. *viheltelyä* Ja on saanut muutkin usutettua tähän palstaterroristin virkaan.. Ja mullakin kesti kauan saada se pirun plussa näkyväks, kun kroppa antoi selviä viestejä, mut tosistuaineisto puuttui. Ja se oli _todella_ turhauttavaa.
Koala: ONNEE!!!!!!!! Ja hirmuisesti suojelusenkeleitä mukaan tähän kyytiin!!!!
Carpel: Njääää, meidänkin piti odottaa sinne tarkastukseen asti, mut 2 kertaa kumiukkojen kanssa sählääminen riitti ja päätettiin antaa mennä sit vaan.
Puhbear: Oooo¿. Sullakin ovis koputtelee ovella: Jumantsuikka, jos te kaikki abaut samas kierrossa olevat paukatte seuraavaks plussat, niin jopas haahu jengiin tulee hiljasta! Siis tietenkin toivotaan plussii, mut sit kyl hengailette viel täällä kauan. *vaatii* Ja nii me muut tarttetaan niitä oven pönkkääjiä, et mekin päästään messiin sit edes vähä myöhemmin.
Ja sit Ommoo Nappoo: Juu se exän piru meinas tod. raahata sen uuden muijan katsomaan sitä mahdollista lahjaa!! Sanoin sit puhelimessa, et älä nyt käsitä väärin, mut todellakin haluan mennä ihan kahdestaan katsomaan sitä kelloo¿ Suostu kyllä ihan ok. Ja jopa myönsi et olipa hyvännäköinen kello! Hah, pisteet mulle. Sit se meinas, et hän varmaan ottaa sen lahjan ja antaa sit siellä juhlissa, koska me tullaan sinne myöhäs¿ Siis mit vit***! Mun sukulaisen bileet ja hän meinaa antaa sen lahjan, no ei käyny mulle tuo idea. Sanoin sit nätisti, et se on semmonen homma, et mä tuon sen lahjan ja annan sen sit, koska haluan nähdä sukulaiseni kiemurtelevan ja selittävän syyn, jos hän ei pidä siitä kellosta. Eli otan sit kunnian maininnat fanfaarien kera vastaan taikka haukut! Vähä se nirpisteli nenäänsä, mut ei hangoitellu vastaan pahemmin.
Mulle tuli sellanen olo, et jos olisin antanu sen paketin hänen vietäväks niin se olis avattu ja esitelty sille sen nykyiselle, tyyliin, et kelpaako¿? Siis daa??? Et mitäs mä tiedän olen vaan tuntenu sukulaiseni aika läheisesti sen 30 vuotta ja tää naikkonen on tuntenu öööö, abaut 4kk.
Uuh, et taas meinas keittää yli tää pannu.
Ja loppuun kysymys: Selittäkää miks voin jo kolmatta iltaa peräkkäin PAHOIN illal? Siis oikein kuvottava fiilis. Ja ovista en tod. oo bongannu. vaik km on jo se 3 viikkoo aikaa. ja pupuiltu vasta 3pv sit ilman mitään ylimääräisiä kumihökötyksii. Et en usko mitenkään päin, et tää johtuis raskaudesta. Mut mistä pirusta sit
Koala: Hurjan paljon onnea plussasta!
Helga: joo ei muakaan huvita olla piikeillä tökittävänä yhtään. Varsinkaan jos en saa syödä aamulla sillä mulle tulee todella helposti oksettava olo vaikka en olisi raskaana.
Oma napa: Tänään kp 12/24-32 ja persona näytti ovista mulle. Onneksi mies tulee tänään reissusta niin pääsee hyödyntämään parhaita päiviä. Vielä 3pvä niin pitäisi aloittaa viimeinen Terolut kierto. Toivottavasti tää toisi sen tuloksen mitä ollaan kaivattu jo yli vuosi.
mustakin tuli palstaterroristi kun palasin töihin ; ) Olisi luullut että ei kerkiä kun joutuu töitä tekemään. Noh vielä on hiljaista ja toisaalta teen töllöllä töitä.. Niin, me kinataan jo siitä et tässä rempassa kylppäriin tuleeko 2 pienempää kaappia vai 1 iso. (mun käytännöllisyysseikat vs. miehen " keksimpä oivan ratkaisun mielestäni kylppäripulmaamme" ; ) Arvaa vaan mitä olisi jos alettais rakentamaan!!
Ymmärrän kyllä ton sun halun saada joku syy/selvitys km:lle. itse hetken jopa toivoin (ja täällä mainitsinkin) että oikeastaan olisipa ollut se tukostaipumus, niin olisi ainakin joku lääkittävissä oleva syy, you know??
titi roiku vaan vielä täälläkin, ehkä sitten perjantaina saat sitten enempi seuraa exiin. Muakin pelottaa sinne siirtyä vaikka toki paljon oon heidänkin juttuja lueskellut, mutta juuri kun teihin pääsin tutustumaan.. No ja oikeasti mulla on se taikauskokin, kumpikin km on sattunut juuri kun uskaltauduin ilmoittautumaan plussanneisiin/aloin kirjoittelemaan odotuspuolella.
eka-terroristi.
Ihan hirveää, käyn 10 min välein kurkkimassa palstaa