En uskalla syödä e-pillereitä
Kondomilla on sinnitelty tähän asti ja e-pillereistä on käyty keskustelemassa lääkärin kanssa ja jossain minulla onkin paketti merciloneja, joita en koskaan kokeillut. Pelkään haluttomuutta ja mielialavaihteluita, muutenkin olen tempperamenttinen ja helposti tulistuva. Eniten pelkään kuitenkin lihomista/nesteen kerääntymistä ja selluliittiä yms. ulkonäköön vaikuttavia haittoja. Kehoni kerää muutenkin helposti painoa ja nestettä, tuskaa pysytellä nykyisessä painossani.
Olen nuori 19v eli kaikki muut ehkäisykeinot eivät ole käytettävissä. Kärsin kivuliaista ja suht runsaista menkoista.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:55"]
En halua kokeilla turhaan, sillä joka tapauksessa niitä pitäisi syödä jonkin aikaa tai ainakin muutama liuska ennen kuin voi lopettaa. Muutama kuukausikin on liikaa. Ja minulle parikin kiloa lisää olisi katastrofi tässä tilanteessa.
Ap
[/quote]
Miten niin jokatapauksessa pitää syödä muutama liuska ennen kuin voi lopettaa? Eikä tarvi, voit lopettaa ihan just silloin kun haluat.
[/quote]
Mutta se vie kuitenkin jonkun aikaa ennen kuin keho tottuu siihen uuteen hormonimäärään joten ei nyt viikon jälkeen kannata vielä lopettaa. Kuukautta ne taitaa suositella.
[/quote]
Ainakin oman ymmärrykseni mukaan ei ole hyväksi syödä vain viikkoa jhormonivalmistetta, joka pistää muutenkin kehon sekaisin
[/quote]
No entäs antibiootit jotka pistää mahan sekaisin?
Ja jos sä alat työntämään kehoosi lisää hormoneja niin et voi odottaa todellakaan että se viikossa tottuisi siihen. Sitten kun keho pääsee tasapainoon niiden kanssa ja tottuu siihen uuteen hormoni määrään niin ongelmia ei ole.
[/quote]
No eihän antibioottejakaan saa kesken lopettaa. En nyt ymmärrä miksi mulle tätä selität, itsehän sanoin etten aio kokeilla vain viikkoa juuri noista syistä.
Ap
[/quote]
No sitten pysy siinä kondomissa äläkä kitise täällä jos sulla ei kerran uskallusta ole kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:58"]Painosi? Pituutesi?
puhutaanko tässä nyt hysteerisen alipainoisen tyttelin kanssa, vai oikeasti painavan ihmisen kanssa?
[/quote]
En ole lihava vaan ex-syömishäiriöinen. 170/55
[/quote]
Voi herran jestas! Mä olen sua 20cm lyhyempi ja painan samanverran! Ja olen erittäin tyytyväinen painooni ja ulkonäkööni
[/quote]
Tosi kiva sulle, mutta olen vihdoinkin tyytyväinen vartalooni ja muutama kilo lisää laukaisisi taas syömis/paino-ongelmat.
[/quote]
Syömishäiriö on niin vakava psyyken sairaus, että älä harrasta seksiä ollenkaan. Varsinkin kun ehkäisykin on mitä on. Jos tulet raskaaksi, sinulla ei ole mitään toivoa synnyttää tervettä lasta tuon syömishäiriön takia. Se ei muuten ole KOSKAAN ex. Kerran sairas, aina sairas. Todella tiedän mistä puhun.
Terv. Bulimikko 174/93 enkä laihduta. Parempi niin.
Varaa aika vanhimmalle ja kokeneimmalle gynelle, minkä onnistut löytämään. Kysy neuvoa kotikuntasi perhesuunnittelu- tai ehkäisyneuvolasta tai -polilta, millä nimellä se nyt onkaan ja sieltä vanhimmalta terkkarilta.
Yllätys voi olla se, että saatkin kierukan tai jonkun muun vähemmäntunnetun ehkäisymenetelmän. Ennen annettiin muutama pilleriliuska ilmaiseksi juuri sitä varten, että sai kokeilla sopivuutta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:25"]Varaa aika vanhimmalle ja kokeneimmalle gynelle, minkä onnistut löytämään. Kysy neuvoa kotikuntasi perhesuunnittelu- tai ehkäisyneuvolasta tai -polilta, millä nimellä se nyt onkaan ja sieltä vanhimmalta terkkarilta.
Yllätys voi olla se, että saatkin kierukan tai jonkun muun vähemmäntunnetun ehkäisymenetelmän. Ennen annettiin muutama pilleriliuska ilmaiseksi juuri sitä varten, että sai kokeilla sopivuutta.
[/quote]
Olen ollut lääkärillä (en tosin koskaan gynellä) asian tiimoilta ja hän sanoi ettei kondomi ole mikään turvallinen ehkäisykeino (joopa joo) ja että pillerit on ainoa mahdollinen ratkaisu minulle. Ja en saanut ilmaisia pillereitä koska tarjolla oli vain yazia ja en nyt muista miksi ei sitä suostunut minulle antamaan.
Ap
Alipainoinen ei ole ex-syömishäiriöinen. Parin kilon lihominen ei normaalisti laukaise mitään syömishäiriötä.
Sinulla on selvästi suuria ongelmia kehonhyväksynnän kanssa yhä.
Käytä edelleen kondomia.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:25"]Varaa aika vanhimmalle ja kokeneimmalle gynelle, minkä onnistut löytämään. Kysy neuvoa kotikuntasi perhesuunnittelu- tai ehkäisyneuvolasta tai -polilta, millä nimellä se nyt onkaan ja sieltä vanhimmalta terkkarilta.
[/quote]
Olen ollut lääkärillä (en tosin koskaan gynellä) asian tiimoilta ja hän sanoi ettei kondomi ole mikään turvallinen ehkäisykeino (joopa joo) ja että pillerit on ainoa mahdollinen ratkaisu minulle. Ja en saanut ilmaisia pillereitä koska tarjolla oli vain yazia ja en nyt muista miksi ei sitä suostunut minulle antamaan.
Ap
[/quote]
Mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma ei kondomi eikä pilleri.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:25"]Varaa aika vanhimmalle ja kokeneimmalle gynelle, minkä onnistut löytämään. Kysy neuvoa kotikuntasi perhesuunnittelu- tai ehkäisyneuvolasta tai -polilta, millä nimellä se nyt onkaan ja sieltä vanhimmalta terkkarilta.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ja yazeja ei saa jos polttaa tupakkaa, sairastaa migreeniä tai suvussa on veritulppariski. Ainakin nuo on perusteena ettei saa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:32"]Alipainoinen ei ole ex-syömishäiriöinen. Parin kilon lihominen ei normaalisti laukaise mitään syömishäiriötä.
Käytä edelleen kondomia.
[/quote]
Syömishäiriö ei ole alipainoa vaan henkisiä ongelmia liittyen syömiseen ja painoon. Ja kyllä anteeksi vaan minun tapauksessani muutama kilo laukaisisi koko homman uudelleen. Olen fiksautunut pitämään painoni samassa luvussa.
Ap ei ehkä sittenkään niin ex
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:25"]Varaa aika vanhimmalle ja kokeneimmalle gynelle, minkä onnistut löytämään. Kysy neuvoa kotikuntasi perhesuunnittelu- tai ehkäisyneuvolasta tai -polilta, millä nimellä se nyt onkaan ja sieltä vanhimmalta terkkarilta.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ja yazeja ei saa jos polttaa tupakkaa, sairastaa migreeniä tai suvussa on veritulppariski. Ainakin nuo on perusteena ettei saa.
[/quote]
Ei ole mitään noista
Ap
Niin ja en ole ihan vakuuttunut ehkäisyrenkaan tai hormonikierukan soveltuvuudesta, edes tamponin käyttö ei onnistu
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:32"]Alipainoinen ei ole ex-syömishäiriöinen. Parin kilon lihominen ei normaalisti laukaise mitään syömishäiriötä.
Käytä edelleen kondomia.
[/quote]
Syömishäiriö ei ole alipainoa vaan henkisiä ongelmia liittyen syömiseen ja painoon. Ja kyllä anteeksi vaan minun tapauksessani muutama kilo laukaisisi koko homman uudelleen. Olen fiksautunut pitämään painoni samassa luvussa.
[/quote]
Syömishäiriö on kontrollihäiriö, joka ilmenee oman kehon kontrolloimisena. samanlaista häiriötä voi esiintyä myös ilman syömishäiriötä, jos kontrollin saavuttamiseksi käyttää jotakin muita epäterveitä tapoja. Sinun tulee ensin ymmärtää nämä asiat ennen kuin voit edes alkaa paranemaan. Parantumassa olet silloin, jos huomaat lihovasi pari kiloa etkä tee asialle mitään. Se saattaa ahdistaa hiukan ja sitten muistat ettet voi aina kontrolloida kehoasi, se ei ole tervettä. Mutta sinun ei minun mielestäni kannata harrastaa seksiä ollenkaan. Ja jos on pakko, niin silloin pitäisi olla tuplaehkäisy. Et selviäisi raskaudesta tai abortista.
Terv. se sama bulimikko
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:35"]
Käytä edelleen kondomia.
[/quote]
[/quote]
Syömishäiriö on kontrollihäiriö, joka ilmenee oman kehon kontrolloimisena. samanlaista häiriötä voi esiintyä myös ilman syömishäiriötä, jos kontrollin saavuttamiseksi käyttää jotakin muita epäterveitä tapoja. Sinun tulee ensin ymmärtää nämä asiat ennen kuin voit edes alkaa paranemaan. Parantumassa olet silloin, jos huomaat lihovasi pari kiloa etkä tee asialle mitään. Se saattaa ahdistaa hiukan ja sitten muistat ettet voi aina kontrolloida kehoasi, se ei ole tervettä. Mutta sinun ei minun mielestäni kannata harrastaa seksiä ollenkaan. Ja jos on pakko, niin silloin pitäisi olla tuplaehkäisy. Et selviäisi raskaudesta tai abortista.
Terv. se sama bulimikko
[/quote]
No sulla kyllä on jotain muitakin ongelmia kuin bulimia, olen ihan tasapainoinen ihminen ja ymmärrän kyllä mitä syömishäiriö tarkoittaa. En ehkä koskaan parannu kokonaan, mutta tällä hetkellä menee ihan hyvin.
Ap
Miksi sinun pitäisi kokeilla niitä? Onko siis tuo uteliaisuus ja kokeilunhalu pillereitä kohtaan lähtöisin sinusta itsestäsi vai ulkopuolelta? Jos ulkopuolelta, unohda koko pillerit ja jos sinusta, niin voithan ottaa vielä vähän lisää selvää niistä. Oireita ilmaantuessa ne voi kuitenkin lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:35"]
Käytä edelleen kondomia.
[/quote]
[/quote]
Terv. se sama bulimikko
[/quote]
No sulla kyllä on jotain muitakin ongelmia kuin bulimia, olen ihan tasapainoinen ihminen ja ymmärrän kyllä mitä syömishäiriö tarkoittaa. En ehkä koskaan parannu kokonaan, mutta tällä hetkellä menee ihan hyvin.
Ap
[/quote]
Olet ihan tasapainoinen? Omituinen ketju ihan tasapinoiselta ihmiseltä...
No, minulla ei ole tullut pillereistä mitään erityisiä negatiivisia sivuvaikutuksia. Finnejä on vähemmän ja kuukautiset niukemmat ja kestävät vähemmän aikaa, ja kuukautiskivutkin lähti. Voi olla että orgasmia on vähän vaikeampi saada, mutta en tiedä johtuuko e-pillereistä. Mielialamuutoksia en ole havainnut, ja olen yhtä hoikka kuin ennenkin. Ehkä kokeilemalla löytyisi sopiva merkki jos ensimmäinen ei satukaan sopimaan?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:06"]
No, minulla ei ole tullut pillereistä mitään erityisiä negatiivisia sivuvaikutuksia. Finnejä on vähemmän ja kuukautiset niukemmat ja kestävät vähemmän aikaa, ja kuukautiskivutkin lähti. Voi olla että orgasmia on vähän vaikeampi saada, mutta en tiedä johtuuko e-pillereistä. Mielialamuutoksia en ole havainnut, ja olen yhtä hoikka kuin ennenkin. Ehkä kokeilemalla löytyisi sopiva merkki jos ensimmäinen ei satukaan sopimaan?
[/quote]
Olen kuullut monta kertaa, että e-pillerien aloittamisen jälkeen orgasmin saaminen on ollut vaikeampaa tai että alapää on muuttunut jotenkin turraksi eikä ole saanut sitä enää ollenkaan pillerien aikana. Mutta silloin kyse oli muistaakseni minipillereistä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:35"]
Käytä edelleen kondomia.
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti suurin ongelmasi on se, että olet päässyt sellaiseen mukavuustilaan, että koet voivasi kontrolloida kaikkea, mitä tapahtuu.
Pillereiden kokeilu taas heittäisivät sinut pois siitä tunteesta, että kontrolli asioihin säilyy itselläsi.
Mutta oikeastaan mikä tahansa uusi asia, jonka toimivuutta et kykenisi täysin ennakoimaan, olisi sama asia. Ongelmasi ei siis ole pillerit, vaan se, että sinulla on syvemmällä jokin henkinen este. Kaikki pillereihin liittyvät epäkohdat ja sivuvaikutukset ovat jollain tavalla ratkaistavissa, mutta sitä ei voi muuttaa, jos pelkäät liikaa menettäväsi hallinnan kehoosi ja siihen, mitä tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:55"]
En halua kokeilla turhaan, sillä joka tapauksessa niitä pitäisi syödä jonkin aikaa tai ainakin muutama liuska ennen kuin voi lopettaa. Muutama kuukausikin on liikaa. Ja minulle parikin kiloa lisää olisi katastrofi tässä tilanteessa.
Ap
[/quote]
Miten niin jokatapauksessa pitää syödä muutama liuska ennen kuin voi lopettaa? Eikä tarvi, voit lopettaa ihan just silloin kun haluat.
[/quote]
Mutta se vie kuitenkin jonkun aikaa ennen kuin keho tottuu siihen uuteen hormonimäärään joten ei nyt viikon jälkeen kannata vielä lopettaa. Kuukautta ne taitaa suositella.
[/quote]
Ainakin oman ymmärrykseni mukaan ei ole hyväksi syödä vain viikkoa jhormonivalmistetta, joka pistää muutenkin kehon sekaisin
[/quote]
No entäs antibiootit jotka pistää mahan sekaisin?
Ja jos sä alat työntämään kehoosi lisää hormoneja niin et voi odottaa todellakaan että se viikossa tottuisi siihen. Sitten kun keho pääsee tasapainoon niiden kanssa ja tottuu siihen uuteen hormoni määrään niin ongelmia ei ole.
[/quote]
No eihän antibioottejakaan saa kesken lopettaa. En nyt ymmärrä miksi mulle tätä selität, itsehän sanoin etten aio kokeilla vain viikkoa juuri noista syistä.
Ap