Naiset ja niiden ikä
Olen vaatekaupan myyjänä huomannut, että monet 30,35,40 vuotiaat ajattelevat näyttävänsä 5-10 vuotta nuoremmilta. Jos je mainitsevat ikänsä, niin kohteliaisuudesta sanon ettei olisi arvannut, vaikka todellisuudessa olisinkin. Nämä ovat usein juuri n.28-35 vuotiaita, ja hehkuttavat siinä pitkään kuinka näyttävät kakskymppiseltä..
itse olen 21, ja juuri tuollainen 26-35 ikäryhmä sanoo aina "ai sä oot nii nuori?" "kauheeta ai oot lukiosta päässy vasta" Jotenkin tälläisestä tulee tosi paha mieli, kun itse vielä aina sanon ystävällisyyttäni heidän olevan nuoremman näköisiä.. Jotenkin alkaa ärsyttää se toitotus että ai ai kun luulin että oot 27. Ovatko he katkeria vai miksi pitää aina niin hämmästellä...
40+naiset olettavat aina minun olevan 17-23 ja kaikkialla aina kysytään paperit. Siksi ihmetyttää tuo tietyn ikähaarukan hämmästely. Törmään tähän usein, sillä vaatemyyjänä asiakaspalvelevassa liikkeessä tulee juteltua paljon, usein se ikäkin selviää.
Ajattelin muuten vain jakaa aiheen täällä, kun on alkanut päivittäin mietityttämään. Huomaan aina peilistä katsoessani arvioivani nykyään kasvojani kriittisemmin enkä ole enää tyytyväinen itseeni, vahvasti näiden kommenttienkin kautta. Onko muilla aiheesta kokemuksia? Mitä te ajattelette?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:26"]En kerro ikääni, mutta keski-iässä kuitenkin. Minut oletetaan usein nuoremmaksi kuin olen ja olen siihen jo tottunut ja hyvä niin. Huvittavinta on kun oman ikäiseni naiset olettavat minun olevan minun noin kymmenisen vuotta nuorempi ja juttelun edetessä mainitsen ikäni niin menevät jotenkin hyvin hämilleen ja tätä sattui viimeksi kaksi kertaa viime kuussa, toinen eräässä koulutustapahtumassa ja toinen kun olin asiakkaana ja noissa tilanteissa ikä tuli puheeksi aiheeseen liittyen. Joskus haluaisin tietää mitä he ajattelevat kuin menevät hämilleen eli luulevatko, että valehtelen vai mitä.
En pukeudu kuin teinit eikä minulle ole tehty kauneusleikkauksia. Olen kuullut tuosta niin usein ja ihan kysymättä minun ikäni tietävätkin saattavat viitata nuorekkaaseeen olemukseeni edelleen, vaikka tietävät etten sitä korosta vaan tavallaan se on vaan toteamus jonkun asian yhteydessä.
Minua nuoremmat miehet (jotka luulevat olevansa minun kanssani liki samanikäisiä) ovat ainakin kovasti ihmetelleet, positiivisesti. Nuoremmat naiset olettavat automaattisesti ikäni olevan nuoremman eikä siitä juuri keskustella tarkemmin sillä he eivät kai yleensä osaaa sitä suhteuttaa muutoin kuin omiin sukulaisiin tai ystäviinsä miltä joku muu näyttää samanikäisenä.
Ikäiseni miehet taas olettavan minun olevan nuoremman ja eivät aina uskalla lähestyä baareissa kun pelkäävät pakkeja tai jos jutellaan arkailevat ikäänsä etten varmaan halua tutustau kun ikäeron takia. Kun vastaan olevani liki samanikäinen niin taas sama ihmettely ja kummallinen hiljaisuus ennen kuin alkavat asiaa ihmetellä ääneen. Joskus jopa ihailua tai ihmettelyä.
Minulle on toki tuosta etua ja hyvä noin, mutta ihmisiä on kaikenikäisiä eikä sillä ole merkitystä vaan omalla elämänaseteella ja suhtautumsiella muihin, ikä on vaan numeroita oikeasti, eikä se kerro juuri mitään sillä toinen on vanha jo 20-vuotiaana ja toinen ikinuori koko ikänsä. Aina ei pelkkä ulkoinen nuorekkuus sitä nuorekkuutta tee vaan kokonaisuus ja asenne.
[/quote]
miten olet pysynyt niin nuorekkaana? Olen huomannut että monet kasvissyöjät ja joogaa harrastavat näyttävät nuorilta. Kommentoitko itse ääneen yllättyneenä, jos luulet jotakuta vanhemmaksi?
En mä oikein tajunnut tästä avausviestistä mitään.
Kauheesti oli numeroita ja päivittelyä. voi sentään.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:26"]En kerro ikääni, mutta keski-iässä kuitenkin. Minut oletetaan usein nuoremmaksi kuin olen ja olen siihen jo tottunut ja hyvä niin. Huvittavinta on kun oman ikäiseni naiset olettavat minun olevan minun noin kymmenisen vuotta nuorempi ja juttelun edetessä mainitsen ikäni niin menevät jotenkin hyvin hämilleen ja tätä sattui viimeksi kaksi kertaa viime kuussa, toinen eräässä koulutustapahtumassa ja toinen kun olin asiakkaana ja noissa tilanteissa ikä tuli puheeksi aiheeseen liittyen. Joskus haluaisin tietää mitä he ajattelevat kuin menevät hämilleen eli luulevatko, että valehtelen vai mitä.
En pukeudu kuin teinit eikä minulle ole tehty kauneusleikkauksia. Olen kuullut tuosta niin usein ja ihan kysymättä minun ikäni tietävätkin saattavat viitata nuorekkaaseeen olemukseeni edelleen, vaikka tietävät etten sitä korosta vaan tavallaan se on vaan toteamus jonkun asian yhteydessä.
Minua nuoremmat miehet (jotka luulevat olevansa minun kanssani liki samanikäisiä) ovat ainakin kovasti ihmetelleet, positiivisesti. Nuoremmat naiset olettavat automaattisesti ikäni olevan nuoremman eikä siitä juuri keskustella tarkemmin sillä he eivät kai yleensä osaaa sitä suhteuttaa muutoin kuin omiin sukulaisiin tai ystäviinsä miltä joku muu näyttää samanikäisenä.
Ikäiseni miehet taas olettavan minun olevan nuoremman ja eivät aina uskalla lähestyä baareissa kun pelkäävät pakkeja tai jos jutellaan arkailevat ikäänsä etten varmaan halua tutustau kun ikäeron takia. Kun vastaan olevani liki samanikäinen niin taas sama ihmettely ja kummallinen hiljaisuus ennen kuin alkavat asiaa ihmetellä ääneen. Joskus jopa ihailua tai ihmettelyä.
Minulle on toki tuosta etua ja hyvä noin, mutta ihmisiä on kaikenikäisiä eikä sillä ole merkitystä vaan omalla elämänaseteella ja suhtautumsiella muihin, ikä on vaan numeroita oikeasti, eikä se kerro juuri mitään sillä toinen on vanha jo 20-vuotiaana ja toinen ikinuori koko ikänsä. Aina ei pelkkä ulkoinen nuorekkuus sitä nuorekkuutta tee vaan kokonaisuus ja asenne.
[/quote]
miten olet pysynyt niin nuorekkaana? Olen huomannut että monet kasvissyöjät ja joogaa harrastavat näyttävät nuorilta. Kommentoitko itse ääneen yllättyneenä, jos luulet jotakuta vanhemmaksi?
[/quote]
En ikinä kommentoi kenenkään ikää, tosin joskus asianomaiselle itselleen, jos on hyvin vanha ja todella nuorekas. En itse osaa arvoida toisen ihmisen ikää tai ainakin hyvin huonosti eikä se ikä ole muutenkaan niin ratkaiseva asia vaan se ihminen itse ja persoona. Liian paljon ajatellaan ikää noin yleensä.
Äitini on samanlainen, joten geeneistä se varmaan johtuu. Myös elämäntavat ovat terveet, mutta ei nipota niissä.
Asenne elämään ratkaisee myös ja ennen kaikkea persoonallisuus miten elämän kokee. Nuoret naiset olettavat, että se kaikki on vain ulkonäkökysymys, mutta ei tosiaankaan ole vaan se ulkonäkö on vain osa sitä, paljon vaikuttaa muu eli se asenne ja persoona.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:32"]
[/quote]
[/quote]
En ikinä kommentoi kenenkään ikää, tosin joskus asianomaiselle itselleen, jos on hyvin vanha ja todella nuorekas. En itse osaa arvoida toisen ihmisen ikää tai ainakin hyvin huonosti eikä se ikä ole muutenkaan niin ratkaiseva asia vaan se ihminen itse ja persoona. Liian paljon ajatellaan ikää noin yleensä.
Äitini on samanlainen, joten geeneistä se varmaan johtuu. Myös elämäntavat ovat terveet, mutta ei nipota niissä.
Asenne elämään ratkaisee myös ja ennen kaikkea persoonallisuus miten elämän kokee. Nuoret naiset olettavat, että se kaikki on vain ulkonäkökysymys, mutta ei tosiaankaan ole vaan se ulkonäkö on vain osa sitä, paljon vaikuttaa muu eli se asenne ja persoona.
[/quote]
hei kiitos hyvistä mielipiteistä! Olen aika yksinäinen niin ei ole oikein ihmisiä joiden kanssa tällaisia jutella, niin kiva kun joku jaksaa miettiä. Vielä kivempi noiden vihakommenttien jälkeen.
ap.
Asiakas: - Tää on vähän tällainen nuorekkaampi pusero, mutta mulle on kyllä aina sanottu, että näytän ikäistäni nuoremmalta!
Ap.: - Minkä ikäinen sitten olette?
Asiakas: - 35.
Ap. (hymyillen):- No en olisi uskonut!
Asiakas: - Öö... Minkä ikäinen sä muuten olet?
Ap.: - 21.
Asiakas: - No en olisi uskonut, luulin et jotain 27!
Seuraavalla tauolla Ap tulee valittamaan asiakkaiden törkeydestä av:lle...
Minkä ihmeen takia vaatemyyjä mainitsee asiakkaan iästä yhtään mitään?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:48"]Asiakas: - Tää on vähän tällainen nuorekkaampi pusero, mutta mulle on kyllä aina sanottu, että näytän ikäistäni nuoremmalta!
[/quote]
kun se ei tosiaan mene noin! En KOSKAAN kysy asiakkaan ikää, he mainitsevat sen usein ITSE. Ei tulisi mieleenkään kysyä! Hyvällä asiakaspalvelijalla hyvä tilannetaju! Ärsyttää kun oikeesti joltain cosmopolitan sivuilta saa kypsempää vastausta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:48"]Asiakas: - Tää on vähän tällainen nuorekkaampi pusero, mutta mulle on kyllä aina sanottu, että näytän ikäistäni nuoremmalta!
[/quote]
kun se ei tosiaan mene noin! En KOSKAAN kysy asiakkaan ikää, he mainitsevat sen usein ITSE. Ei tulisi mieleenkään kysyä! Hyvällä asiakaspalvelijalla hyvä tilannetaju! Ärsyttää kun oikeesti joltain cosmopolitan sivuilta saa kypsempää vastausta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:07"]Minkä ihmeen takia vaatemyyjä mainitsee asiakkaan iästä yhtään mitään?
[/quote]
EDELLEEN, kun he sitä itse mainostavat!!!! :D ja ei ole mitenkään harvinaista! Enkä sano tönkösti että näytät NIIIN nuorelta OMG, vaan että aijaa, ajattelin että olisit vähän nuorempi ollut. Sitten he kertovat missä ja milloin on myös luultu.
Olisi mielenkiintoista kuulla millaisia nuo keskustelut sitten on. Jotenkin vaikea kuvitella että kukaan yhtäkkiä vaan hihkaisisi "oon muutes 30, eihän uskoisi, eihän".
Itse olen joskus maininnut vaatekaupassa ikäni mutta vain siksi, että en vahingossa osta jotain ihan pissikudetta - tarkoituksena on siis että myyjä osaisi neuvoa minulle "ikääni sopivia" vaatteita, ei missään nimessä kerjätä jotain kehuja... Eli olen saattanut sanoa vaikka tyyliin "oisko teillä talvitakkeja, jotain mikä sopisi tällaiselle reilu kolmekymppiselle" tms.
aah, first workd problems.
Ja eiköhän tännekin ketjuun pulahtanut se uskomattoman nuorekas keski-ikäinen, joka vaan on niin hyvä, ettei edes naururyppyjä tule. Samanlaista näkee näissä laihdutusketjuissa, joku aloittaa keskustelun kertomalla paino-ongelmistaan ja eiköhän viimeistään se viides kommentoija pidä pitkää puhetta omasta hoikkuudestaan ja siitä, että on se kumma, että kenelläkään mitään paino-ongelmaa on.....D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:52"]
aah, first workd problems.
Ja eiköhän tännekin ketjuun pulahtanut se uskomattoman nuorekas keski-ikäinen, joka vaan on niin hyvä, ettei edes naururyppyjä tule. Samanlaista näkee näissä laihdutusketjuissa, joku aloittaa keskustelun kertomalla paino-ongelmistaan ja eiköhän viimeistään se viides kommentoija pidä pitkää puhetta omasta hoikkuudestaan ja siitä, että on se kumma, että kenelläkään mitään paino-ongelmaa on.....D
[/quote]
Niih, aina on niitä jotka poikkeaa laumasta postitiivisella tavalla ja aiheuttaa siten kateutta toisissa vähemmän onnekkaimissa.
T: Toinen hyvin säilynyt joka ilman niitä naururyppyjäkään. Meitä on oikeasti olemassa.
En kerro ikääni, mutta keski-iässä kuitenkin. Minut oletetaan usein nuoremmaksi kuin olen ja olen siihen jo tottunut ja hyvä niin. Huvittavinta on kun oman ikäiseni naiset olettavat minun olevan minun noin kymmenisen vuotta nuorempi ja juttelun edetessä mainitsen ikäni niin menevät jotenkin hyvin hämilleen ja tätä sattui viimeksi kaksi kertaa viime kuussa, toinen eräässä koulutustapahtumassa ja toinen kun olin asiakkaana ja noissa tilanteissa ikä tuli puheeksi aiheeseen liittyen. Joskus haluaisin tietää mitä he ajattelevat kuin menevät hämilleen eli luulevatko, että valehtelen vai mitä.