Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ja niiden ikä

Vierailija
14.05.2014 |

Olen vaatekaupan myyjänä huomannut, että monet 30,35,40 vuotiaat ajattelevat näyttävänsä 5-10 vuotta nuoremmilta. Jos je mainitsevat ikänsä, niin kohteliaisuudesta sanon ettei olisi arvannut, vaikka todellisuudessa olisinkin. Nämä ovat usein juuri n.28-35 vuotiaita, ja hehkuttavat siinä pitkään kuinka näyttävät kakskymppiseltä..

itse olen 21, ja juuri tuollainen 26-35 ikäryhmä sanoo aina "ai sä oot nii nuori?" "kauheeta ai oot lukiosta päässy vasta" Jotenkin tälläisestä tulee tosi paha mieli, kun itse vielä aina sanon ystävällisyyttäni heidän olevan nuoremman näköisiä.. Jotenkin alkaa ärsyttää se toitotus että ai ai kun luulin että oot 27. Ovatko he katkeria vai miksi pitää aina niin hämmästellä...

40+naiset olettavat aina minun olevan 17-23 ja kaikkialla aina kysytään paperit. Siksi ihmetyttää tuo tietyn ikähaarukan hämmästely. Törmään tähän usein, sillä vaatemyyjänä asiakaspalvelevassa liikkeessä tulee juteltua paljon, usein se ikäkin selviää.

Ajattelin muuten vain jakaa aiheen täällä, kun on alkanut päivittäin mietityttämään. Huomaan aina peilistä katsoessani arvioivani nykyään kasvojani kriittisemmin enkä ole enää tyytyväinen itseeni, vahvasti näiden kommenttienkin kautta. Onko muilla aiheesta kokemuksia? Mitä te ajattelette?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, naiset osaa olla "julmia." Olen myös huomannut useiden ajattelevan näyttävänsä 8 vuotta nuoremmilta.

Vierailija
2/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:16"]

Olen vaatekaupan myyjänä huomannut, että monet 30,35,40 vuotiaat ajattelevat näyttävänsä 5-10 vuotta nuoremmilta. Jos je mainitsevat ikänsä, niin kohteliaisuudesta sanon ettei olisi arvannut, vaikka todellisuudessa olisinkin. Nämä ovat usein juuri n.28-35 vuotiaita, ja hehkuttavat siinä pitkään kuinka näyttävät kakskymppiseltä..

itse olen 21, ja juuri tuollainen 26-35 ikäryhmä sanoo aina "ai sä oot nii nuori?" "kauheeta ai oot lukiosta päässy vasta" Jotenkin tälläisestä tulee tosi paha mieli, kun itse vielä aina sanon ystävällisyyttäni heidän olevan nuoremman näköisiä.. Jotenkin alkaa ärsyttää se toitotus että ai ai kun luulin että oot 27. Ovatko he katkeria vai miksi pitää aina niin hämmästellä...

40+naiset olettavat aina minun olevan 17-23 ja kaikkialla aina kysytään paperit. Siksi ihmetyttää tuo tietyn ikähaarukan hämmästely. Törmään tähän usein, sillä vaatemyyjänä asiakaspalvelevassa liikkeessä tulee juteltua paljon, usein se ikäkin selviää.

Ajattelin muuten vain jakaa aiheen täällä, kun on alkanut päivittäin mietityttämään. Huomaan aina peilistä katsoessani arvioivani nykyään kasvojani kriittisemmin enkä ole enää tyytyväinen itseeni, vahvasti näiden kommenttienkin kautta. Onko muilla aiheesta kokemuksia? Mitä te ajattelette?

[/quote]

Sä olet siinä iässä kun ikää pidetään omaan persoonaan kuuluvana ominaisuutena ja samaistetaan se omaan luonteeseen. Toi on tragikoominen vaihe elämässä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan mediasta, joka syöttää 30 vuotiaille ryppymainoksia. Saavat katsella kuvia epärealistisista kasvoista. Ajattelevat että 21-vuotiaan iho on kuin vauvan pylly, parempikin.

Vierailija
4/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:20"]

Älä välitä, naiset osaa olla "julmia." Olen myös huomannut useiden ajattelevan näyttävänsä 8 vuotta nuoremmilta.

[/quote]

Niin, siis se ei ole julmaa jos parikymppinen ajattelee tai sanoo nelikymppisen oleva säälittävä vanha kurppa, mutta jos nelikymppinen sanoo parikymppiselle että "voi kun sä olet niin nuori!" niin se on tosi julmaa ja törkeää.

Onko mitään sen itseriittoisempaa kuin kaksikymppinen nainen? Tuskin.

Vierailija
5/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:16"]

[/quote]

Sä olet siinä iässä kun ikää pidetään omaan persoonaan kuuluvana ominaisuutena ja samaistetaan se omaan luonteeseen. Toi on tragikoominen vaihe elämässä :D

[/quote]

toi oli aika jännä kommentti! Jotenkin ymmärrän, musta tuntuu että oon alkanut käyttäytyä sen ikäisesti miksi nuo naiset aina "arvaavat". Lohdutti tuo tragikoominen, kiitos! :D

ap

Vierailija
6/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen olevani hyvinsäilynyt ja ikäseni näköinen. Yllätyn välillä, kun joku nainen on rypistynyt ja ikää on esim 25- tai 45-vuotta. Ajattelen, että joillakin on vain rypsistyvä iho, polttavat tupakkaa tai iho on kärsinyt liiallisesta auringonotosta. Ihon värikin on silmiini vanha, jos se on kellertävä, paksu, samea vaikka kyse olisikin ihotyypistä. Minulla on ollut aina hyvä iho, vaikkakaan ei kovin paksu, mutta kuulas, ei helposti ruskettuva, vaalea, tyttömäinen ja rypyt ovat pieniä vain läheltä erottuvia ja helposti meikattavissa. Käytän päivävoidetta, jossa on auringonsuoja, joskus sävyttävä ainesosakin. Kesällä käytän aurinkovoiteita ja ihoa suojaavaa vaatetusta. Syön terveellisesti ja nautin runsaasti vettä. Oletukseni on siis, että ikäiseni kuuluu olla hyvinvoivan näköinen.

42 v

Vierailija
7/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä itse pidät niitä asiakkaita vanhan näköisinä ja itseäsi ihanana ja ystävällisenä kun lauot kohteliaisuuksia siitä kuinka he ovat muka-nuoremman näköisiä kuin ovat ja loukkaannut siitä kun sulle sanotaan sama kohteliaisuus. Kuinka teini voi kaksikymppinen olla?!

Et osaa vielä ajatella näin pitkälle, mutta tiedoksesi että se nuoremmaksi "luuleminen" loukkaa myös niitä keski-ikäisiä. Nimittäin miksi se oma ikä ei kelpaa? Mitä pahaa siinä on että on 35-vuotias ja myös näyttää 35-vuotiaalta? Jokainen vanhenee. Tosi moni keski-ikäinen on ihan tyytyväinen silloiseen ikäänsä, eikä ajattele ulkonäkönsä merkitystä enää niin neuroottisesti kuin sun ikäiset. Suurin osa keski-ikäisistä tietää että nuoremmaksi kehuminen on oikeasti vain merkki siitä, että näyttää jo vanhalta.

Vierailija
8/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremman näköiseksi väittäminen on surkein mahdollinen kohteliaisuus. Se on jäänne niiltä ajoilta, jolloin naisella ei ollut mitään muuta arvoa kuin ulkonäkönsä ja jokainen omilla aivoillaan ajatteleva keski-ikäinen tietää sen nykyisin olevan valhe.

Minä en kaipaa vaatekaupassa kohteliaisuuksia tai huomioita ulkonäöstäni, haluan ainoastaan vinkkejä pukeutumiseen. Silti joudun monesti kuulemaan juuri niiltä nuorilta myyjiltä jotain väkinäistä kommenttia siitä, kuinka olen hyvin säilynyt tms. Inhoan niitä! Ensinnäkin ne tunkevat iholle ja toiseksi en halua myyjää arvioimaan sitä miltä minä näytän, vaan sitä miltä ne vaatteet näyttää mun päällä.

Kohteliaisuussyistä reagoin niihin kommentteihin kuin ne olisivat kohteliaisuuksia, vaikka todellisuudessa tiedän että kyse on paskanjauhamisesta, pahimmassa tapauksessa jopa vittuilusta.

Mieti ap siis seuraavan kerran ovatko ne kohteliaisuudet edes tarpeellisia. 

Vierailija
9/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:41"]Eli sä itse pidät niitä asiakkaita vanhan näköisinä ja itseäsi ihanana ja ystävällisenä kun lauot kohteliaisuuksia siitä kuinka he ovat muka-nuoremman näköisiä kuin ovat ja loukkaannut siitä kun sulle sanotaan sama kohteliaisuus. Kuinka teini voi kaksikymppinen olla?!

Et osaa vielä ajatella näin pitkälle, mutta tiedoksesi että se nuoremmaksi "luuleminen" loukkaa myös niitä keski-ikäisiä. Nimittäin miksi se oma ikä ei kelpaa? Mitä pahaa siinä on että on 35-vuotias ja myös näyttää 35-vuotiaalta? Jokainen vanhenee. Tosi moni keski-ikäinen on ihan tyytyväinen silloiseen ikäänsä, eikä ajattele ulkonäkönsä merkitystä enää niin neuroottisesti kuin sun ikäiset. Suurin osa keski-ikäisistä tietää että nuoremmaksi kehuminen on oikeasti vain merkki siitä, että näyttää jo vanhalta.

[/quote]

Tajusit väärin.

35 vuotiaat toitottavat minulle usein, että " AI kun oot VANHEMMAN näköinen" kuka ottaa tuollaisen kohteliaisuutena?

itse oon ainakin saanut toisten hymyt korviin kun oon kohteliaasti todennut että eipä olisi heti uskonut =vaikutit nuoremmalta.

En tajua miksi heidän pitää ihmetellä siinä epäkohteliaasti ääneen. Ei muutama tapaus haittaisi, mutta tuntuu että jokanen n.30 v näkee, että itse on niin kovin nuori ja näyttää 20v, ja kommentoi toisia rupsahtaneiksi. On vaan hassua.

Vierailija
10/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kasi. Ehkä ikä kannattaa jättää mainitsematta, ettei saa kuulla laimeata "ei uskoisi" -kommenttia, jonka kuulin eilen.

Eiköhän ihmisestä löydy muista asioita, joita kehuja (esim. vaatteiden myyjä) voi tuoda esille. Miten olisi silmien tai kasvojen väri? Muoto, malli?

Vierailija
11/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:51"]Nuoremman näköiseksi väittäminen on surkein mahdollinen kohteliaisuus. Se on jäänne niiltä ajoilta, jolloin naisella ei ollut mitään muuta arvoa kuin ulkonäkönsä ja jokainen omilla aivoillaan ajatteleva keski-ikäinen tietää sen nykyisin olevan valhe.

Minä en kaipaa vaatekaupassa kohteliaisuuksia tai huomioita ulkonäöstäni, haluan ainoastaan vinkkejä pukeutumiseen. Silti joudun monesti kuulemaan juuri niiltä nuorilta myyjiltä jotain väkinäistä kommenttia siitä, kuinka olen hyvin säilynyt tms. Inhoan niitä! Ensinnäkin ne tunkevat iholle ja toiseksi en halua myyjää arvioimaan sitä miltä minä näytän, vaan sitä miltä ne vaatteet näyttää mun päällä.

Kohteliaisuussyistä reagoin niihin kommentteihin kuin ne olisivat kohteliaisuuksia, vaikka todellisuudessa tiedän että kyse on paskanjauhamisesta, pahimmassa tapauksessa jopa vittuilusta.

Mieti ap siis seuraavan kerran ovatko ne kohteliaisuudet edes tarpeellisia. 

[/quote]

Ovat, jos sopivat tilanteeseen ja nainen lopettaa lauseensa "olen 30". Ja jää itse vielä hokemaan nuorekkuuttaan! Näitä on oikeesti tosi paljon, usko pois! Enhän mä nyt herrajumala jokasen ikää siellä kommentoi!

Vierailija
12/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:53"]Heh, kasi. Ehkä ikä kannattaa jättää mainitsematta, ettei saa kuulla laimeata "ei uskoisi" -kommenttia, jonka kuulin eilen.

Eiköhän ihmisestä löydy muista asioita, joita kehuja (esim. vaatteiden myyjä) voi tuoda esille. Miten olisi silmien tai kasvojen väri? Muoto, malli?

[/quote]

Ajatteleeko kaikki että kun näen asiakkaan kopissa sanon heti että hän näyttää nuorelta? Ei. Hän itse aloittaa keskustelun aiheesta. Kuin hakisivat sitä sanaa että näyttää nuorelta. Se vaan usein liittyy se ikä keskusteluun jossa tavataan ensimmäistä kertaa ja jutellaan enemmän! Jotkut taas puhuvat vain vaatteista ja se on enemmän kuin ok!!

ap

Vierailija
13/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:53"]Heh, kasi. Ehkä ikä kannattaa jättää mainitsematta, ettei saa kuulla laimeata "ei uskoisi" -kommenttia, jonka kuulin eilen.

[/quote]

Ajatteleeko kaikki että kun näen asiakkaan kopissa sanon heti että hän näyttää nuorelta? Ei. Hän itse aloittaa keskustelun aiheesta. Kuin hakisivat sitä sanaa että näyttää nuorelta. Se vaan usein liittyy se ikä keskusteluun jossa tavataan ensimmäistä kertaa ja jutellaan enemmän! Jotkut taas puhuvat vain vaatteista ja se on enemmän kuin ok!!

ap

Vierailija
14/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppinen ei pysty uskomaan että suurin osa keski-ikäisistä on ihan tyytyväisiä itseensä, sellaisina kuin ovat. 

Kaksikymppinen jostain syystä olettaa jokaisen nelikymppisen olevan oikeasti katkera ja kateellinen ja kaipaavansa mennyttä nuoruutta. Tosiasiassa suurin osa ei ottaisi nuoruuttaan enää takaisin vaikka maksettaisiin.

Parikymppisten säälinsekainen inho keski-ikäisiä kohtaan on ilmiö, joka toistuu jokaisessa sukupolvessa ja tulee parinkymmenen vuoden päästä huvittamaan myös ap:ta itseään.

Vierailija
15/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:41"]Eli sä itse pidät niitä asiakkaita vanhan näköisinä ja itseäsi ihanana ja ystävällisenä kun lauot kohteliaisuuksia siitä kuinka he ovat muka-nuoremman näköisiä kuin ovat ja loukkaannut siitä kun sulle sanotaan sama kohteliaisuus. Kuinka teini voi kaksikymppinen olla?!

[/quote]

Tajusit väärin.

35 vuotiaat toitottavat minulle usein, että " AI kun oot VANHEMMAN näköinen" kuka ottaa tuollaisen kohteliaisuutena?

itse oon ainakin saanut toisten hymyt korviin kun oon kohteliaasti todennut että eipä olisi heti uskonut =vaikutit nuoremmalta.

En tajua miksi heidän pitää ihmetellä siinä epäkohteliaasti ääneen. Ei muutama tapaus haittaisi, mutta tuntuu että jokanen n.30 v näkee, että itse on niin kovin nuori ja näyttää 20v, ja kommentoi toisia rupsahtaneiksi. On vaan hassua.

[/quote]

Jos sua luullaan esim. 27-vuotiaaksi, niin ei sua luulla silloin RUPSAHTANEEKSI vaan aikuisemmaksi. Ei 27-vuotias vielä ole mikään rupsahtanut! Eikä vanhemmalta näyttäminen ole aina huono asia, se tosiaan voi tarkoittaa myös sitä että näytät ikäistäsi naisellisemmalta tai aikuismaisemmalta. Olet ihan älyttömän neuroottinen, ei uskoisi että olet jo 21, kun kirjoitat kuin 15-vuotias. Vanheneminen tulee olemaan sulle iso kriisi kun pidät jo kolmekymppistä ikäloppuna.

Vierailija
16/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ajattelen, että 21-vuotiasta on kohteliasta luulla vanhemmaksi, vähän niinkuin 40-nuoremmaksi.

Vierailija
17/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:59"]Kaksikymppinen ei pysty uskomaan että suurin osa keski-ikäisistä on ihan tyytyväisiä itseensä, sellaisina kuin ovat. 

Kaksikymppinen jostain syystä olettaa jokaisen nelikymppisen olevan oikeasti katkera ja kateellinen ja kaipaavansa mennyttä nuoruutta. Tosiasiassa suurin osa ei ottaisi nuoruuttaan enää takaisin vaikka maksettaisiin.

Parikymppisten säälinsekainen inho keski-ikäisiä kohtaan on ilmiö, joka toistuu jokaisessa sukupolvessa ja tulee parinkymmenen vuoden päästä huvittamaan myös ap:ta itseään.

[/quote]

Ai nyt inhoan keski-ikäisiä? On tää jännä palsta. Omasta kommentistasi voisi päätellä, että olet 40 ja kaipaat nuoruutta.

pointtini oli se, että miksi 35 vuotiaat usein luulevat olevansa useita vuosia nuorempia ja toitottavat oikeasti nuorien näyttävän vanhemmilta, vaikkei siinä olisi perää.

Vierailija
18/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:52"]

[/quote]

Tajusit väärin.

[/quote]

Jos sua luullaan esim. 27-vuotiaaksi, niin ei sua luulla silloin RUPSAHTANEEKSI vaan aikuisemmaksi. Ei 27-vuotias vielä ole mikään rupsahtanut! Eikä vanhemmalta näyttäminen ole aina huono asia, se tosiaan voi tarkoittaa myös sitä että näytät ikäistäsi naisellisemmalta tai aikuismaisemmalta. Olet ihan älyttömän neuroottinen, ei uskoisi että olet jo 21, kun kirjoitat kuin 15-vuotias. Vanheneminen tulee olemaan sulle iso kriisi kun pidät jo kolmekymppistä ikäloppuna.

[/quote]

:D hirveen vihasta porukkaa. No kiitos kuitenkin kerrankin fiksummasta vastauksesta. Ite totesin jo että itsetunto on huono. Ehkä hain juuri tuota, että joku sanoo tuon 27 arvelun olevan positiivinen asia.

Vierailija
19/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:04"]Mä ainakin ajattelen, että 21-vuotiasta on kohteliasta luulla vanhemmaksi, vähän niinkuin 40-nuoremmaksi.

[/quote]

Jotain tämänkaltaista hainkin takaa. On vaarallisilla vesillä kun 21 vuotiaana kirjoittaa mistä tahansa ikään liittyvästä.. Vihaa vaan saa niskaansa vaikkei ketään hauku. Kirjoitin itsetunnostani ja siitä että toisten kommentit ulkonäöstä harmittaa.

ap

Ap.

Vierailija
20/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin juuri siksi mieluummin tänne vauva.fi:n sivuille kuin esim cosmopolitan.fi, sillä kaipasin juuri kypsempää näkökulmaa. Harmi että heti leimataan keski-ikäisiä vihaavaksi ja itseriittoiseksi....

Jos 21 v on teidän mielestä lapsi, niin eikö munkin ole ihan hyvä kuulla fiksu mielipide siitä, ettei kukaan ole haukkunut kun on vanhemmaksi luullut. Harmi! Täällä saa vaan katkeraa loppuunajattelematonta kommentia, "kypsiltä" naisilta...

AP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi