Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Ensikot maanantaihin***

31.07.2006 |

Huomenta kaikille!

En löytänyt uutta pinoa, joten ajattelin pistää pystyyn. Tässä vielä linkki eilisiin turinoihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7922890&p=2&tmode=1&smode…

Lueskelen itsekin nuo la ja su pinot uudemman kerran ja jatkan sitten enemmän.

-Aamuvirkku Amy ja jumppaava EkaVekara, rv 27+3

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli postilaatikossa oli lappu että äitiyspakkaus on noudettavissa... lähden nyt hakemaan sitä ja palaan kun täpinöiltäni kykenen!

JoJo

Vierailija
22/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää keksiä tekemistä ennen sitä valmennusta! On se niin hassua, kun on joku juttu iltapäivällä, niin ei osaa koko päivään tehdä mitään... Mies lähti rullaluistelemaan ja mä jäin tänne teidän juttuja lukemaan.

Queenille tsemppiä oireiden kanssa! Kohta saat oman palkinnon syliin ja oireet unohtuu... Mäkin luin ton iltalehden jutun, saman tyylinen oli vasta vauvalehdessäkin. Tuntuu kyllä uskomattomalta näitä omia oireita miettiessä, ettei sitä tajuaisi olevansa raskaan?!

Viipulille jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Mulla ainakin toiset päivät oli parempia toiset huonompia. Kannattaa syödä vähän koko ajan, niin sitten ei välttämättä tarvitse oksentaa... Varmasti ihana mennä näyttämään kuvaa omasta pienestä läheisille!

JoJo kyllä me sut muistetaan! Mukavaa lomaa ja kiva, jos ehdit kirjoitella useammin! Samoissa puuhissa ollaan äitiyspakkauksen kyttäämisen kanssa, mulle ei vain ole vielä tullut sitä päätöstäkään... Pelkkää odotusta tämä odottaminen! Hitsi sä olitkin jo saanut sen lapun! Ihanaa iltaa pakkauksen hipelöimisen kanssa! Ja muistahan olla iisisti siellä raksalla!

AinoAuroralla oli ollut taas pitkä lääkärireissu! No tietysti on ymmärrettävää, että he auttavat niitä synnyttäviä äitejä ensin, mutta sullakin tuhrautui aikaa yhden reseptin hakuun yli kolme tuntia, jos viimekertainen odotus lasketaan mukaan... Kivat vaunut olitte ostaneet! Meidän pitäisi hakea omat ehkä ensi viikolla, niin pääsisi sitten niillä kurvailemaan täällä sisällä!

Tappert musta ainakin tuntuisi, että sulla pitäisi olla viikkoja tai päiviä vähän enemmän kuin tuo 6+5. Ehkäpä ultraaja on erehtynyt tai ottanut mitan vähän huolimattomasti?! Varmasti np-ultrassa viikot vahvistuu, mutta harmi kun sinne on vielä niin pitkä odotus! No joka päivä tulee kuitenkin päivä lisää!

Nyt voisi lähteä vähän meikkaamaan ja sitten kahvin keittoon. Olisipa ainakin jotenkin siistin näköinen siellä valmennuksessa ja kahvi on miehelle, jottei hän vahingossakaan haukottelisi =)

Hyviä vointeja! Sippu ja pikku-tikru edelleen 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojo; meillä on se laatikko ollut nyt muutaman viikon, mutta tasaisin väliajoin pitää käydä hipelöimässä sisältöä ;))

Amy: Kyllä pitäis ihan uuden porukan kanssa aloittaa vielä viis viikkoa... Suoraan sanottuna ei kyllä kauheesti jaksa kiinnostaa. Etenkin kun mun virkakuviot meni aivan sotkuun kunnan päättäjistä johtuen, ja valituskierre on vielä kesken... Että meen sitten viideksi viikoksi viettämään mahdollisimman pitkiä välitunteja ja mahdollisimman tylsiä oppitunteja luultavasti ;)

Toivottavasti saisit pian äippäraha paprut eteenpäin, mä ehdin jo kesäkuun lopussa käydä palkalaskijalle omani viemässä ja oli hoitanut homman tosi nopsasti, joten päätökset oli tulleet meidän reissun aikana ja pakkauskin saatiin tosiaan jo muutama viikko sitten.

Tän viikon projektina olis nyt täälläkin vähän pinnasängyn kunnostusta ja kaappien siivousta. Pitää siivota vähän omia romuja pienempään tilaan, niin saadaan sitten hankkia Ahaalle lisää vaatteita yms, kun on joku minne niitä laittaa :) Mua kyllä himottais jo ostaa vaikka mitä, mutta mies koittaa hillitä just ton siivousprojektin keskeneräisyyden takia... ;)

Aurinkoista viikkoa kaikille Ensikoille, toivottavasti pian saadaan odotettuja vauvauutisia!

t. Ope + Ahaa rv 28+0

Vierailija
24/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikin puolin oikein mukava äitipoli reissu :)

Selvittiin tunnissa pois sieltä!!

Ensin käytiin ultrassa ja siellä tiiti piti meille oikein kunnon jumppa esityksen!

Paino arvio pysyi ihan samana.. Nyt Tiitillä painoa hienot 3,3kg.

Istukka hyvässä kunnossa, ei mitään kalkkeutumia ym..

Vettä ja tilaa liikkua on hyvin!

Sf- mitan kasvusta kätilö veikkasi että olisi ollut tiiti jotenkin enempi peppu pystyssä kun mittaa otettiin! Äitikin kyllä sanoi ihan samaa..

Sitten oltiin 20min. käyrällä ja jumpat jatkui.. Lääkäri nauroi kun näki käyrän että ompas siellä eläväinen kaveri ja hienot on vaihtelut!!

Lääkäri teki sit sisä tutkimuksen ja mittaili lantiota, hyvin pitäisi mahtua tulemaan alakautta :) Suotta taas neuvolatäti skitsoili..

Ja jotain siellä on jo tapahtunutkin :) Kaulaa oli jäljellä sama 3cm mitä alusta asti on ollutkin mutta oli auennut sormen mentäväksi!

Tuumasi vaan että etenee hitaasti kun on eka synnytys.. ja että yli menee torstaista!

Tuntui hieman ikävältä kun työnsi sormensa läpi ja tunnusteli tiitin päätä sitäkin kautta..

Tiitin pää on kyllä jo alhaalla, mutta ei ihan kokoaan kiinnittynyt! Meinasi lääkäri että on niin paljon tilaa liikkua ettei välttämättä lopullisesti laskeudukkaan ku vasta synnytyksessä..

Verenpaineestakaan lääkäri ei ollut kovin huolissaan vaikka olikin nyt 144/98. Johtui kyllä osittain siitä että jännitin.. Sitä sit seuraillaan neuvolassa niin ku tähänkin asti!

Eli ei tämä meidän tiiti ihan vielä ole maailmaan tulossa.. Sais kyllä tulla!! Pakkasin aamulla kassinkin valmiiksi, että eikun menoksi ku siltä tuntuu ;)

Suippo on kyllä nyt tainnut päästä tosi toimiin :)

Niamey ja tiiti rv 39+4

Vierailija
25/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vois tehdä muutakin, mutta täältä sitä vaan itsensä taas löytää.

Kinkkiset nuo Tappertin viikot. Kaipa te voitte neuvolan tädin kanssa kehitellä niistä jonkun keskimääräisen rv-lukumäärän sulle, ja siellä neuvolassa ne varmaan osaa noiden tietojen perusteella suositella sopivaa aikaa np-ultralle. Sulla nyt vaan nuo viikot heittää, sikiö kehittynyt hiukka hitaammin tai pienempänä kuin laskennallisten arvojen perusteella voi olettaa. Mutta ei siinä varmasti mitään huolehdittavaa ole, varsinkin jos eivät siellä ultratessa mitään sanoneet - nää jutut kun menee niin, että jos jossain on jotain vikaa, niin siitä kyllä sitten sanotaan. Siihen kannattaa luottaa hyvinkin pitkälle :)

Jouhin sähköisku varmaan säikäytti, mutta olen samaa mieltä, ettei se todennäköisesti vahingoittanut vauvaa. Eihän se tärsky välttämättä sieltä vauvan läheltä edes mennyt, vaan paremmin sun " pintaa" pitkin jaloista maahan tms.

Olipas kiva yllätys nuo Ainoauroran vaunukaupan päälle saamat rattaat :) Tosi kiva juttu.

Jospa vaihteeksi kävisi köllöttelemässä.. Vaikka enimmäkseen olen tänään vaan sohvalla nököttänyt telkkaria tuijottamassa. Kaupassa kyllä kävin ja vähän yritin ruokatarpeita kantaa kotiin. Eipä ole liikkuminen hirmuisen hauskaa enää, olispa vaan jaksanut harrastaa kävelylenkkejä ym. vähän enemmän muutama viikko sitten... Nytkin supisteli vaan sen takia, kun yritin suhata kaupassa sellaisten kärryjen kanssa, jotka veti ihan älyttömästi vasemmalle. Noi markettikärryt vielä sellaisia hirveän isoja, niin kyllä siinä vaan kummasti huomaa lihaksia käyttävänsä, kun yrittää niitä tällä kunnolla työnnellä :)

Maanantaipäivän jatkoja ja hyvää viikon alkua kaikille!

Mii-

Vierailija
26/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapert, sinuna mä kyllä laskisin noi viikot munasolun irtoamisen mukaan, ovistestin plussan ja hedelmöittymisen välissä on tietty voinu olla muutama päivä mutta kuitenkin..oviksen mukaan laskettuna sulla ois viikkoja nyt 7+2 ja la ois 17.3:) Kyllä ne sitten np-ultrassa muuttaa viikkoja jos tarpeen.

Tossa vielä linkki laskuriin jos tahdot itse verrata eri laskutapoja:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Queen taas

Vierailija
27/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin nyt Tappert luulen että sulla on jotenkin hullusti ultrattu ja viikkoja lienee kyllä jo päälle 7.

Varmasti ärsyttävää kun ei oikeesti tiedä missä mennään !

Niamey: voi kun mulla nousi karvat pystyyn kun luin että ne oli työntäny sormen kohdunsuusta sisään ja kopsutellut vauvelin päätä, oikein meni kylmät väreet ja melkein pystyin tuntemaan itsekkin kuinka sormi tökkii miun möhiksen päätä ( tai tässä vaiheessa se olisi kyllä persaus mitä toden näköisemmin.

Nyt mä kyllästyn täällä töisää kökkimiseen ja lähden kotiin syömään luumuja, sillä mulla on kamala ummetus, enkä ole päässy kakille 3 päivään ( eikö ole kivaa kun jaan tämänkin teidän kanssanne )(( pösilö kun olen ))

Aino

Vierailija
28/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan etsitty meille kolmiota ja nyt minusta tuntuu että se löytyi. Ollaan juuri menossa katsomaan sitä ja jännittää ihan hirmuisesti. Tässäkö meidän uusi koti olisi =) Pakko oli tulla kertomaan teille uutisia.

Sinne ultraan menen varmaan ensiviikolla. Ajattelin huomenna soittaa aikaa sinne ja samalla kysyä että kannattaako tulla ensiviikolla vai vasta myöhemmin.

Jouhi 6+0

Vierailija
29/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti täällä käväisen kun kohta kotiinlähtö edessä:)

Jojo, kiva kuulla sustakin. Ihmettelinkin missä olet ollut! Tsemppiä teille raksalle, kyllä se palkitsee sitten kun oma koti valmiina. Me päästiin muuttamaan vajaa kk sitten. Kiitos pitkän kesäloman, jonka aikana saatiin paljon valmiiksi. Vielä on kuitenkin paljon hommaa, listoja sun muuta näprättävää:=)

Kaimalla oli kivan näköiset rattaat. Minkä väriset rattaat teille sitten tuli? Missä vaiheessa tytöt olette muuten rattaita ostelleet, täytyykö vielä odottaa pitkäkin aika:))? Tekis jo mieli mennä valkkaamaan sopivia...

Tappert, sulla sama kuin mulla noiden viikkojen kanssa. Mulla ovis+ tuli 30.5 ja 1.6 eli ovis varmastikin oli 2.6. Testin r-tein 13.6 ja plussaa näytti selkeästi:) (11 pvää oviksesta). Elikkäs ultran viikkojen mukaan mun raskaustesti plussa tuli päivänä, jolloin viikkoja olisi ollut 3+0 eli EI mahdollista. Silti mennään ultraviikkojen mukaan vaikka hassulta tuntuukin:) Tosin ovis voi toisilla olla kierron ihan alussakin, vaikkapa kp5 jo. Mä elelen ultraviikkojen mukaan, vaikka menkkojen ja ovis+ mukaan oisin jonkun 8 päivää pidemmällä. Joten et ole ainoa jolla laksurit näyttää päin honkia. Mulla 15.8 np-ultra ja eiköhän silloin viikot mene ainakin vihdoin kohdalleen! Olen ajatellut että meillä pikkuinen on vain tässä vaiheessa normaalia pienempi, koska toi ovisajankohta on varmasti selvillä ja sen luulisi antavan täysin oikeat viikot.

Ymmärsitköhän mitään, taisi tulla aika sekava sepustus:) Mutta siis älä murehdi turhia! Pääasia että kaikki ok ja kasvaa siellä pikkuhiljaa.

Nyt lähden kotiin, Moido! *vilkuttaa*

Vierailija
30/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy oli saanut ikäviä kommentteja masusta :/ Ei kiva. Kunpa ihmiset osaisivat pitää tuollaiset asiat omana tietonaan. Tyyppi ollut kuitnekin niin kateellinen sinun vauvamasulle, kun piti kommentoida tuolla tavalla.

Minä sain tänään taas aivan päinvastaista kommenttia masusta. Serkkuni sanoi, että " hei, sehän näkkyy" vaikka omasta mielestäni se nyt ei vielä mitenkään näy. Onhan se turvoksissa tai pömpöttää muuten vaan, mutta en jotenkin usko, että se vielä on se varsinainen vauvamasu. Mutta kyllä eroa on huomattavissa, en vain usko, että se vielä näkyisi ulkopuolisille.

Muutenkin mulla ei ole oikeastaan mitään " mahahysteriaa" . On vain sellainen olo, että kyllä se kasvaa juuri niin kuin pitääkin. Ei mikään kiire vielä. Odotan kyllä innolla sitä pömppistä, mutta en haikaile sen perään. Enemmän haikailen pienokaista maailmaan, vaikka toisaalta, kyllä se sieltä ajan kanssa tuleekin. Parempi vaan, ettei ihan vielä tule :)

Muuten ei mitään mainittavaa omaan napaan. Hirveä flunssa piinaa :/ On piinannut jo pari viikkoa, piti oikein varata aika lääkärillekin. Toivottavasti saisi vähän saikkua, että saisi levättyä tämän taudin poissa. Kun ei tuo ota asettuakseen. Luulin jo, että oli hellittänyt, kun meni useampiakin päiviä, ettei tarvinut niistää juuri ollenkaan, mutta nyt se taas jostain syystä lähti pahenemaan. Ärsyttävää.

Joku kyseli siitä, milloin on vaunuhankinnat tehty. No, me ei mitenkään hätäilty tässä asiassa, vaan odotettiin JOPA sinne viikolle 12 asti (muistaakseni) :D Tuolla ne odottelee käyttäjäänsä, tosin eivät aivan rauhassa saa olla, kun pitää aina välillä käydä hipelöimässä ja työntelemässä niitä. Olisi nuo varmaan ehtinyt myöhemminkin ostaa, mutta olivat tarjouksessa paikallisessa liikkeessä (Oran Jovi Airit nimittäin) ja olin niitä himoinnut jo pidemmän aikaa, niin käytiin heti kiinni kuin sika limppuun. Muut ostokset tehdään sitten vähitellen. Aikaa kyllä on.

Niameylle suppareita!! Kuulosti aika inhalta tuo tädin innokas tutkiminen.

Suipollekin suppareita!

Han ja Pööpötin 13+5

Vierailija
31/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on voitu tänään huonosti eli maha on turvonnut kuin kumipallo ja kipee ja pahoinvointia iltapäivästä lähtien (en tosin oo oksennellut) mutta todella kuvottava olo on ollut koko iltapäivän ja illan. Kun lähin töistä niin tarvi ottaa muovikassi mukaan jos alan laattaan junassa..että semmosta ja sit on erityisen paljon myös palellu tänään ja heti tietysti huolestuin että kuume nousee korkealle, mittailinkin ja se oli noussu 37,1 kun se on ollut tasasesti nyt pitkän aikaa 37, ellei nyt sitten oo korkeampi eli eipä siis kuitenkaan paljon mutta palellu kuitenkin olen enempi. Väsymystä on myös eli menin sitten töistä suoraan nukkuun ja nukuin pari tuntia.

Ihmetystä herättää, että minulla on siis nyt jo pallomaha (turvonnut) ja nyt jo tuottaa ongelmia löytää sopivia hameita ja housuja jotka eivät kiristäisi, kun oon ollut kokoa 36-38 niin nyt sitten koko 40 menee juur päälle että niin turvoksissa! Ja pikkaritkin kiristää!! Kävin työmatkalla ostamassa pikasesti perushameen että ois töissä päällepantavaa. Mulle taitaa tulla myös eteen paitojen ja puserojen ostoa koska olen tykännyt pitää hyvin istuvia paitoja ja pooloja yms ja nyt ne jo alkaa kiristellä, poolokaulustakin pikasesti kokeilin (töissä kun on viileä ilmastointi) ja arvasin että se kuristi kaulasta, nimittäin luin että kilpirauhanen kasvaa hirveästi raskausaikana jonka vuoksi kireät kaulukset kiristää, ja näin on! Taitaa siis mennä karderoopi uusiks.

tämmöistä erittäin omanapaista tänään, toivottavasti huomenissa parempi olo ;)

vilkutukset kaikille :)

Vierailija
32/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätettiin siitä asunnosta tarjous ja se vissiin nyt jää meille :) Ihanaa, vihdoinkin omakoti! =)

Miauuu: Voi sinua reppanaa tuon pahan olon kanssa. Toisaalta salaa toivon että tulisipa se minullekkin, hih.

Nyt pitää lähtee käyttämän koiraa ulkona ja sitten nukkumaan. Joka ilta olen nukahtanut jo ennen aikojani nii nyt ajattelin ihan rueta nukkumaan enkä nukahtaa vaatteet päällä sänkyyn, tietokone vieressä ;)

Jouhi 6+0

Vierailija
33/33 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhille onnea uuden kodin johdosta! Meilläkin muutto edessä elokuun lopussa.

Oma maha-ahdistus helpotti vähän, kun pömppö on - ilmeisesti tästä kaikesta valituksesta inspiroituneena - selkeästi kasvanut ihan viime päivien aikana. Nyt illalla Rosson pannupizzan jälkeen se näkyi jo ihan selvästi, ei mitään epäilyksiä :) Kyllä se aamuun vähän taas vetäytyy, mutta ilmeisesti tässä on nyt joku minimaalinen kasvuspurtti meneillään. Johan sitä on odotettukin!

Meinasin muuten tänään sanoa työkaverille juuri tuon amyn kuuleman kommentin, kun otti taas niin paljon päähän sen brassailu vauvamasullaan. En kyllä sanonut, mutta mietin vain itsekseni :) Alkuunhan se maha kasvaa aikalailla oman kropan muotojen mukaisesti, paitsi tietty jos on tosi laiha ja se näkyy heti. Mulla on aina ollut littana alavatsa mutta sellainen muuten kurvikas vartalo, joten maha ei pömpötä vain edessä, vaan leviää myös sivuille. Työkaverilla taas oli jo ennen raskautta sellainen kapean ihmisen alavatsapömppis, ja nyt se vaan näyttää huimasti kasvaneelta pömppikseltä. Loppujen lopuksi molemmilla varmaan näkyy suhteessa ihan yhtä paljon, me vaan kannetaan niitä mahoja ihan eri lailla.

Nyt on rauha maassa, mieli tyyni ja maha täynnä, joten nukkumaan :)

Kandi & muhku, huomenna 20. raskausviikolle!