***Ensikot maanantaihin***
Huomenta kaikille!
En löytänyt uutta pinoa, joten ajattelin pistää pystyyn. Tässä vielä linkki eilisiin turinoihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7922890&p=2&tmode=1&smode…
Lueskelen itsekin nuo la ja su pinot uudemman kerran ja jatkan sitten enemmän.
-Aamuvirkku Amy ja jumppaava EkaVekara, rv 27+3
Kommentit (33)
... nyt on pinot luettu. Olikin rauhallisempi viikonloppu kuin edellinen ainakin näin palstailun suhteen... Meillä aika meni mökillä. Mies rakensi grillikatosta ja minä lauantaina tosiaan kävin rämpimässä siellä suolla. Siellä oli ihan järkyttävän kuuma ja kävely+kumartelu oli tosi rankkaa. Ja tuloksena reilu litra lakkoja. Huh! No, parempi sekin kuin ei mitään. Illalla poikkesimme yhden tuttavan mökillä ja sain kuulla ehkä ikävimmän masukommentin koko raskauteni aikana. Minähän olen siis jo vallan ylpeä masukummustani, joka nätisti keskikäyrän alapuolella kasvaa. Niin eikös tuttumme todennut, että sun mahahan on ihan kuin olisit vain syönyt liikaa! Se ei ole ollenkaan sellainen pyöreä vauvamaha. Ja sitten se ihmetteli, kun totesin, että olisi voinut pitää kommenttinsa omana tietonaan. =S
Eilinen menikin sitten työmiehille ruokaa laittaessa ja muutenkin rauhallisemmissa merkeissä. Ja tänään olis tarkoitus lähteä koittamaan, josko saisin äippärahahakemukset eteenpäin työpaikalta. Ja sitten pitäis siivoilla ja ehkä vähän leipoa, sillä huomenissa olis meikäläisen synttärit.
Ja sitten muiden kuulumisiin:
Sippu oli harjoitellut yksinoloa. Onneks mies pääsi palaamaan kotiin - se on vaan aina ihana hetki!
PauliNealle ja perheelle suuret onnittelut!
Poppis oli löytänyt viimein häävatteet, hyvä niin. Pianhan se tärkeä päivä sitten onkin...
Pahoinvointi oli yllättänyt naukun, no sehän taitaa kuulua " taudin" kuvaan... Vaikken itse siitä juuri tiedäkään. Nyt vaan katsot, että syöt tasaisin väliajoin ja jo sängyn viereen jotain pientä, että saat itsesi ylös aamuisin. Toivotaan, ettei pahaksi yllä! Ja mä olen ainakin syönyt noita multitabseja koko raskauden ajan ja hyvin olen voinut. Kun nyt ei alkoa vedä kohtuuttomasti tai jotain huumeita, niin ei kai sitä keskenmenoa saa itse aiheutettua, ellei siihen ole jo jotain muutakin syytä. Näin olen ymmärtänyt, mutta voin toki olla väärässäkin.
Jouhi, nuo sun mielialavaihtelut on varmaan yks oire raskaudesta, kun hormoonit heittelee. Välillä harmittaa miehus, välillä pelottaa tuleva - ihan normaalia kuitenkin, kunhan menevät ohi, niin kuin sulla tuntuu menneen. Kyllä ne viikot siitä pian vierähtää!
Ykkösopelta piti kysymäni, että jatkatkos vanhan luokkasi kanssa tämän syksyn alun vai joudutko tutustumaan uuteen sakkiin noin vähän ajan vuoksi? Eikös sullakin ala äippäloma tuossa syyskuun puiolenvälin tietämissä?
Mitähän se lääkäri on sanonut Niameylle tänään? Jokohan jäivät sairaalaan toivottamaan tiitiä tervetulleeksi? Mites muuten Suippo? Ja jmi ja mii- ja ketäs näitä nyt olikaan ihan viimeisillä metreillä?
Q:lle onnittelut uudesta hienosta vaatekaapista. Ne peilit vaan tuppaa välillä pudottelemaan maan pinnalle, höh! Jospa se pikku-quu sieltä piankin jo tulis ihmettelemään kaappia ja muutakin maailmaa...
Karssuli, toivottavasti kutina on ohimenevää! Se on tosiaan hulluksitekevää.
Nyt kuitenkin ttarttee lähteä piipahtamaan kaupassa ja muutenkin vois tehdä jotain muuta kuin istua koneella koko aamun. Voikaahan hyvin ja nähdään myöhemmin!
-Amy-
Uusi viikko alussa taas :) Hyvää mieltä toivottelen kaikille masunkasvattelijoille tällekin viikolle!
Minäkin taisin viime viikon lopulla kirjoittaa, että 39:s viikko alkaa, vaikka oikeasti mennään nyt tosiaan sillä 40. viikolla. Hui... Mitkään merkit ei viittaa siihen, että aivan loppusuora olisi meneillään, mutta hiljaa hyvä tulee.. toivottavasti. Rupee vaan jännittämään, että vauva lihoo tuolla vielä 5-kiloiseksi, jos ei kohta jo tajua alkaa muuttaa ulkomaailmaan.
Viikonloppuna oli ollut puheissa ainakin ruoka-ainesuositukset ja masun koko. Mähän olen tässä vaiheessa jo niin konkari, että pitäisi osata noihin kaikenlaista tosi vakuuttavaa kommentoida ;) Mutta niin sitä vaan ollaan melkeinpä yhtä pihalla kuin alussakin. Kiva oli, kun 3 viikkoa ennen laskettua aikaa olen kuullut ja tajunnut, että pellavansiemenien syömistä olisi ollut syytä rajoittaa raskausaikana. Enpä ole sitäkään muistanut sen jälkeen, kun joskus ihan alussa neuvolasta saaduista ohjepapereista tuon asian ehkä huomasin. Niiden kohdalla ohje tosin oli, että vain pieninä määrinä saa ruuassa niitä tulla, ja syynä se, että ne saattaa sisältää jotakin " myrkkyä" , jonka nimeä en nyt muista. Samoin en enää tarkkaan muista, mitä kalalajeja pitäisi raskausaikana syödä vain harvoin. Olen syönyt kalaa muutenkin liian harvoin, joten ehkä niitä " vaarallisia" ei ole sattunut kohdalle montaa kertaa. Sekin taitaa vähän vaihdella, kuinka neuvoloissa kannustetaan syömään esim. tuota Multitabs 2+:aa - kyllä siitä meillekin mainittiin, mutta ei mitenkään kovaan ääneen suositeltu tai käsketty. Olenkin ottanut talvella vain D-vitamiinia tippoina ja nyt ihan loppuvaiheessa, kun hemppa oli laskenut, joka toinen päivä rautaa (Obsidan). Eli aika eri tavoin me itseämme ravitsemme ja neuvoloista saa vähän erilaisia ohjeita, tai siis, joissakin neuvoloissa annetaan tiukkoina käskyinä ne, mitä joissakin neuvoloissa vaan ohimennen mainitaan :)
Se Espoon sairaalan ravinto-ohje on ihan hyvä raskaana oleville. Muistaakseni neuvolasta saadut listat on olleet samankaltaisia. Ja tosiaan, ehkä vähän enemmän voi ruokajuttuja miettiä raskaana ollessaan, mutta ei siitä mitään paniikkia kannata aiheuttaa.
Ja masun kasvamisesta... Ei minusta tainneet ulkopuoliset töissä huomata mitään ennen kuin joskus rv 24 :-/ Pidin tietysti sellaisia vaatteitakin, että ei hyvin näkynyt. Kyllähän se itse peilaillessa ihan kivalta pömpöltä näytti viimeistään rv 20. Olen lihava ja näytin sitten ulkopuolisen silmiin vaan korkeintaan lihoneelta. Vähän kyllä ärsytti, kun mies kommentoi mun näyttävän lihoneelta isomahaiselta vielä joskus rv 28, vaikka omasta mielestä pömppö näytti jo vauvamahalta... Se maha kun vaan oli silloinkin sellainen tasainen möhömaha vaan, ei mikään söpö pallero tuossa edessä keikkumassa. Se masu ehtii kyllä olla suuri sitten loppuvaiheessa monta monta viikkoa ja siinä ajassa ehtii saada ihan riittävästi muiden katseita ja nauttia siitä masusta. Eli jos mitenkään maltatte, niin kyllä se sieltä vielä ilmestyy ja pysyy siinä kauan aikaa... :)
Sairaalan esitietolomakkeesta vielä, vaikka Q:kin jo vastauksia siihen sai. Meillä siinä taitaa lukea " neuvolakortin liite" ja se viedään neuvolakortin mukana sairaalaan itse. Jossain se menee neuvolan kautta muiden papereiden kanssa. Siihen tosiaan rustailtiin ajatuksia ja toiveita synnytyksestä sekä osastolla oloajasta + hätäkastenimet. Meillä niitä nimiä ei ole saatu päätettyä, mutta raapustin sinne vaan jotkut tavalliset yksinimiset tytön ja pojan nimet siltä varalta, ettei sitä kohtaa tule täytettyä enää.
Nyt voisi mennä vielä pötköttelemään, kun ei tullut viime yönä nukuttua kuin kuusi tuntia.
Mii- (rv 39+3)
[color=3A5FCD]Tällä viikolla tulee vauvoja, tuleehan? =)
Tänään sisko lupasi värjätä hiukset..Huomenna meen kyselemään jotain kukkaa ja ostaan miehelle kapean vyön housuihin ja sit olisikin kaikki valmiina perjantaiksi =)
Amy: ikävää tollaset ajattelemattomat kommentit =/ Se on kyllä jännää, että se massu on meille niin tärkeä ja muut ei ehkä tajua, että siitä pahasti sanominen voi loukata/pahoittaa mielen =) Toisaalta jos olisit tokaissut, että: ' ai jaa, sun naama näyttää samalta' , niin se ois ehkä tajunnu =) ymph.
Miksi Gilmoren tyttöjä ei enää tule? =/
Tänään ei tule kyllä mitään sanottavaa mieleen..Ehkäpä mä meen sitten tästä pois huokailemasta =)
Mukavaa maanantaita!
t. poppis ja räpätti rv 14+5
nyt on taas viikonloppu hujahtanut, ja uus viikko edessä. Onko muiden vauvoilla usein hikkaa? Meidän vauva hikottelee melkein jatkuvasti, ja se on niin säälittävää, kun se hytkähtää aina koko vauva ku hikka tulee. Viikonloppuna vaavi oli taas vilkas ja aktiivinen, mutta tää aamu on ollut ihan hiljainen.
onko muut kuullu sellaisesta ettei meetwurstia saisi syödä? Mä luin jostain, ja aloin taas panikoimaan ku huomasin et olin syöny sitä ihan kunnol..
no eipä mul muuta viel, hauskaa maanantaita kaikille!
ezzie rv 30+2
Viikonlopun olin niin työn tohinassa talolla, etten ehtinyt edes lukemaan juttuja. Koitin äkkiä aamulla selata pinot läpi, mutta ei niistä oikein mitään mieleen jäänyt..
Tosiaan niamey ja suippo, jokohan saadaan vauvauutisia loppuviikosta:)) Suiposta ei ainakaan ollut kuulunut mitään, eli toivoa on!!
Tappert kyseli tosta hormoninuhasta toisessa pinossa. Mulla sama homma, nenä aivan tukossa ja ei aukea päivän aikana hetkeksikään. Niistää ja niiskuttaa saa koko ajan:( Ajattelin seuraavassa neuvolassa asiasta puhua, kun en ole mitään lääkkeitä plussan jälkeen ottanut, että saisiko jotain allergiatabuja tms syödä?!
Onko kellään ollut iskias vaivaa? Mulla ei ole ikinä mitään ollut, mutta nyt lähes 3 viikkoa ollut " peppu" kipeä. Ja jalka + alavatsa puutuu harvase päivä. Tosi ikävä tunne. Eli saattaisikohan olla iskiasta? Jokainen askel kun kävelee vihlaisee tunne peppuun:(( No, huomiseksi varasin työterveyslääkärille ajan, menen tätä kankkua näyttämään:=)
Huomenna starttaa jo 11.viikko, kyllä aika menee nopeasti ei meinaa perässä pysyä.
Nyt töiden pariin!
Aurora + törriäinen
Mulla oli just tollee alkuraskaudesta kans peppu tosi kipeä, ja alaselkä myös. Joskus se tuntui jaloissa asti, ja issiakseksi se kai sitten todettiin. Mä hoidin sitä vain lämpimillä kääreillä, ja se kesti ehkä kuukauden jos nyt oikein muistan. Eli tsemppiä vain jos kipu on hirveää. Mulla ei oo ollu selkävaivoja sen jälkee ollenkaa (vielä..)
ezzie 30+3
Aurora;
ainakin mulle sanottiin että Zyrteciä saa syödä, mutta eipä näytä tähän nuhaan auttavan, allergiset silmäoireet vie kyllä mennessään, mutta hormoninuha on ja pysyy...siskolla kesti loppuun asti joten :(
Ei tässä muuta, mutta kun nenä on tukossa ja päätä särkee ja korvia lukkiututtaa ja välillä sen puoleen huippaa ja nenä alkaa olla jo verillä niistämisestä ja....joo, tosi kivaa!
Muuten meillä mennään rauhallisissa merkeissä, mitä nyt että olo on ihan karmea tuon nuhan takia - tuntuu että on vielä ihan tavan lentsukin iskemässä tähän päälle..itku..
Mä taidan olla jotenkin outo, lueskelen miten muilla on hirmusti oireita ja kaikkea, ja mulla ei ole kuin nuha ja väsy. Iltasella alamasua turvottaa mutta saattoi olla että sitä on turvottanut aina. Ihan mälsää...tahtoo kunnon oireet!! :)
Noh, nyt pitää mennä hämmentämään jauhelihasoppaa
Tappert - taas 6+5 (tai menkkojen mukaan 8+1)
Viikonloppuna jäi tuo kirjoittelu vähemmälle, kun ei paljon raaskinut miehen kainalosta pois karata... Kävin kyllä lukemassa pinot molempina päivinä. Nähtävästi oli aika rauhallinen viikonloppu ja kaikilla paljon muuta puuhaa kuin koneen ääressä istua, kun pinot oli melko lyhyet.
Ykkösopella oli viikonloppu mennyt sukujuhlissa... Ja niin se sana leviää ja mikäs sitä on iloisia uutisia kertoa eteenpäin!
Niameyn lääkärikuulumisia odotellaan täälläkin suunnalla!
Q oli kauhistellut kokovartalopeiliä... Meillä on moisia makkarin liukuovissa ja eteisessä. Silti aina säikähdän, kun käyn kaupan sovituskopissa ja siellä on peilejä kolmella suunnalla! Ihanilta kuulosti nuo teidän pienen vaatteet siellä uudessa kaapissa! Toivottavasti saatte hyllyjen maksuasiat ym selviteltyä, ettei tarvitse kovin tiukasti reklamoida.
Karssuli, kannattanee tosiaan otattaa ne maksakokeet, jos kutina menee pahaksi! Ei siitä verikokeesta mitään haittaakaan ole ja saatte varmuuden, ettei se ole sitä hepatoosia.
Amylla oli ollut taasen kadehdittavan ihana mökkiviikonloppu tylsää masukommenttia lukuunottamatta. Joku taisikin jo kirjoittaa, että pitäisi osata heittää jokin yhtä ikävä kommentti takaisin, niin ehkä kommentoijat tajuaisivat loukkaavansa... Jokainen vauvamasu on kaunis ja kasvaa sitä isommaksi, mitä enemmän viikkoja tulee!
Mii tosiaan menee jo neljättäkymmenettä viikkoa! Saataisiinkohan jo tällä viikolla vauvauutisia?
Suippo, jokos Emppu päätti tulla isiä ja äitiä moikkaamaan?
Poppiksen häävalmistelut jatkuu! Kiva, että löysitte vaatteet niin pienellä vaivalla ja kohta on hiuksissa uutta väriä. Gilmoren tyttöjä kaivataan täälläkin =(
Ezzie, hikkaa on masussa täälläkin enenevässä määrin. Luin jostain, että hikottelu kehittää vauvan keuhkoja ja olenkin nykyisin ollut vain tyytyväinen, kun pieni hikottelee! Meillä kyllä hikatessa koko pienen keho ei liiku, vain pään kohdalla tuntuu liikettä...
Auroran iskiakseen en osaa kommentoida...
Tapperitille tsemppiä hormoninuhan kanssa. Se on ikävää! Ja eiköhän noita oireita ehdi vielä sullekin tulla... Näin lopussa ainakin tuntuu, että on vaikka mitä kolotusta koko ajan, jos yhtään lohduttaa.
Meillä on tänään eka perhevalmennus! Kovasti sitä odotellaan! Viikonloppu meni tosiaan miehen kyljessä kiehnätessä... Toisaalta oli hassua, kun hän taas olikin siinä vieressä ja lähellä. No hänellä on tämä viikko vielä lomaa, joten saadaan olla paljon kahdestaan! Nyt lähdetään katsomaan sohvalle leffaa...
Hyviä vointeja ja vauvarikasta viikkoa toivoen!
Sippu ja pikku-tikru 32+3
Lukikos kukaan iltalehdestä tätä juttua?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200607304937856_uu.shtml
Me täällä kärvistellään vaikka missä vaivoissa, oksennetaan,nukutaan pystyyn ym. ja toinen ei edes tiedä olevansa raskaana;)
Ezzie: Mulla hyppi koko masu ihan mahdottomasti kun vauva hikkas niin voimalla, nyt kun Pulla on laskeutunut niin hikka tuntuu ihan hullusti meikäläisen pehvassa asti:)
Q: Mullehan tuli kans ekat arvet noilla viikoilla päivittäisestä öljyämisestä huolimatta, mutta voin lohduttaa että ainakaan mulla niitä ei oo enää tullu lisää. Terkka vaikkas että mahan laskeutuminen sai ne aikaan kun ne tuli just tonne alamasuun.
Queen ja Pulla rv 38+5
Poppikselle piti sanoa että mä näin yöllä jotain unta niistä teidän hääasuista..hienot oli;D
Lahopäinen Queen
Kääks...tänään sitten jouduin ekaa kertaa raskauden aikana halimaan vessanpönttöä! Mies kävi ruokatunnilla tekemässä meille hernekeittoa ja mulla kesti jokseenkin puoli tuntia ennen kuin sain edes puoli lautasellista soppaa syötyä. No mies kerkisi jo siinä välissä lähteä takaisin töihinkin. Heti lopetettuani syömisen tuli olo, että kohta lentää oksu ja juoksin vessaan...ja lopputuloksen varmaan jokainen voi arvata;) Hoh-hoijaa...mä oon aina inhonnut oksentamista yli kaiken ja nyt jos se sitten paha olo alkoi oikein urakalla, niin apuva! No tämähän tietty kuuluu raskauteen, mutta luulin jo, että pääsen pelkällä etovalla ololla... Väärin luulin! Sen siitä saa...ei siis kannata luulla mitään:)! Hih.
No joo...eiköhän siinä ollut jo juttua kerrakseen minusta ja Herra Vessanpöntöstä, joten siirryn muihin, kivempiin aiheisiin!
[color=purple] Karssuli [/color] : Voihan räkä...tuo kutina on varmasti raivostuttavaa! Auttaiskohan joku toinen rasva siihen kutinaan? Toivottavasti et nyt koko loppuraskautta joudu kärsimään ilkeästä vaivasta!
[color=blue] amy [/color] : Inhottavia tuollaiset masukommentit! Jos ei ole mitään mukavaa sanottavaa toisen ihmisen masusta, niin sitten voisi pitää suunsa kyllä visusti kiinni.
[color=green] Mii [/color] : Huih..sä oot jo tosi pitkällä:) Melkein voisi jo suppareita lähetellä!
[color=maroon] Poppiupau [/color] : Teillä kuulostaisi olevan häävalmistelut hyvin hanskassa!
[color=lime] ezzie [/color] : Mä en oo ainakaan mistään lukenut, että meetwursti olisi kiellettyä raskauden aikana. Voisiko vaan sellaiset olla, jotka on sillain pakattu " huonosti" eli sellaiseen pakettiin, jota ei saa enää avaamisen jälkeen suljettua kunnolla?!? En kyllä tiedä.
[color=fuchsia] Aurora [/color] : Pikaista paranemista " peppukivusta" !
[color=gray] Tappert [/color] : No eikös nuo nuha, väsymys ja alamasun turvotus ole ihan kunnon raskausoireita:) Eikös se ole niin, että n. puolella raskaana olevista ilmenee jonkinmoista pahoinvointia oireena (ihan kuin olisin jostain näin lukenut)...eli yhtä suurella osalla sitä ei ilmene:)!
[color=navy] Sippu [/color] : Mukavaa leffapäivää ja perhevalmennusta sinne teille!
[color=teal] QueenBzZ [/color] : Huh...olipas hassu juttu tuo Iltalehden uutinen! Olen joskus ennenkin lukenut muutamista ihmisistä, jotka eivät tiedä olevansa raskaana...Hassua! Mitenköhän se voi olla OIKEASTI mahdollista:)?!?
Huono olo hävisi oksun myötä (ainakin vähäksi aikaa), joten nyt on vaan ihana nautiskella hyvästä fiiliksestä:)! Tänään mennään näyttämään miehen vanhemmille sekä sisaruksille ultrakuvaa. Ollaan jo aikaisemmin kyllä kerrottu heille vauvelista, joten kuva pikkukaverista ei tule yllätyksenä.
Kaunista alkuviikkoa kaikille Enskoille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 7+2 ~ ♥ ~
Niin eli sain hevosaidasta sähköiskun ja nyt pelottaa että onko se voinut tappaa mienen elämän sisälläni? Pelottaa.
Jouhi 6+0
Milloin sinä kävitkään siellä ultrassa? Ja siis mitä oli silloin viikot? Ykityiselläkö? Mitä se kustansi?
Voih...inhottava sähköisku:(! Toivotaan, että se ei olisi mitenkään vaikuttanut pikkuiseen!
Niin ja kävin siellä ultrassa siis raskausviikolla 7+0 (menkoista, 28 päivän kierrolla, laskettuna), mutta todellisuudessa olinkin ultrapäivänä vasta rv 6+3 (tai 6+4) hieman pidemmän kiertoni vuoksi. Jep, kävin yksityisellä ja koko lysti maksoi 91 euroa, josta kelakorvauksen jälkeen jäi itselle maksettavaksi 72 euroa. Vaikka rahaa menikin aika paljon, en kadu yhtään sitä, että menin ultraan:) Pikkuinen ja sen sydämen syke oli maailman ihanin näky!
Minullakin on vähän pidempi kierto kuin se 28 päivää. Mietin että millähän viikolla kannattaa olla kuukautisista laskettuna että siellä näkyy kaikki tarvittava. Jos/kun viikot muuttuu sitten ultrassa vähemmäksi....
Todella pelottaa nyt se sähköisku, tekis mieli soittaa neuvolaan mutta en viitsi.
Täällä kyllä mukana ollaan mut kiire töissä ja kiire raksalla ni ei oo enää potku riittäny kirjottelemaan vaikka välillä oon käyny lueskelemassa teidän juttuja.
Tohon amyn masukommenttiin voisin kommentoida et toi on kyllä tosi inhottavaa, oon ite kans saanu kovasti kommenttia ku maha on niin pieni, vaikka omasta mielestäni ja varsinki miehen mielestä se on ihan sopivan kokonen! Mul on koko raskauden ajan ollu kompleksi tosta mahan koosta eikä siihen yhtään auta muiden väheksyvät kommentit... No mutta pääasia et ite tietää mikä on tilanne ja et vaavi kasvaa ihan normaalisti, ja onhan itellä helpompi olla... Mua helpotti ne Suipon kuvat, masu oli tosi nätti ja sopusuhtanen, toisilla vaan on muhevampi ku toisilla :-)
Tohon jouhin sähköiskujuttuun en osaa kommentoida muuta ku et en usko et se on vaarallista, ei siitä mun mielestä niin kovaa tälliä tuu (ite kans joskus penskana kokenu...) Mut en tosiaan sen enempää tiedä.
Joo nyt tosiaan ehdin toivottavasti kirjottelemaan vähän useemmin ku mul alko LOMA!! Neljä viikkoo sais lomailla, sit jos ei mitää ni neljä viikkoo viel töitä ja sit äippälomalle. Mies on töissä ku on alottanu tuol nykysessä paikassa vasta keväällä ni ei oo lomaa viel kertyny, joten voin käyttää päivät omiin juttuihini ja illat oon sitte mukana raksalla. Vaikken kyllä jaksa siel oikeen mitään tehdä enkä tietysti kauheesti enää voikaan. Viikonloppuna saatiin kuitenki sokkeli muurattua ja alkaa näyttääki jo siltä et kyl tästä vielä talo nousee! Lauantai-iltana otettiin hengähdystauko rakentamisesta ja mentiin kaverin mökille viettämään iltaa ja oltiin yö ja puolet sunnuntaistakin. Kyllä teki hyvää saada ajatuksia vähän muualle! Takastulomatkalla kyllä vähän pelotti kun se mökki oli saaressa ja oli jonkin verran aallokkoa kun veneellä ajeltiin.. siis ei se aallokko pelottanu muuten mutta kun alla oli sellanen pieni Buster niin sehän " rynkyttää" aalloissa jonkin verran. Istuin keskipenkillä mut jouduin siirtymään taakse jossain vaiheessa kun alko tuntumaan masussa hölmöltä se pomputus. Oli kyllä illalla hellän olonen tuo masuosasto mut ei taida Viivillä olla mitään hätää kun kovasti mahaa heiluttelee puolelta toiselle! Olipa hurja ensimmäinen merimatka Viiville! Ehkä kuitenki viiminen ennen synnytystä...
Täälläkin odotellaan kovasti vauvauutisia teiltä viimesillään olevilta! Miehen serkku putkautti pojan maailmaan viikko sitten, on vaan eri paikkakunnalla niin ei varmaan tuu hetkeen sitä nähtyä, täytyy pyytää kuvia sähköpostiin :-)
Tällä viikolla pitäs äippäpakkauksenki tulla, kyttään postilaatikkoa ku hyeena ;-) Tyhjä se oli ainaki reilu tunti sitte... en kyl kehtais koko ajan rampata ku naapurit varmaa ihmettelee... mut ku en tiedä mihin aikaan päiväposti tulee ku en oo normaalisti päiväsaikaan kotona! Ku lappu kolahtaa ni samantien auto alle ja kaupunkiin hakemaan laatikkoa! Ja huomenna vois lähtee itelleen ostelemaan vähän vaatteita ku aika suppee on toi valikoima tuol kaapissa... samalla tietysti vois vähän Viivilleki katella...
Nyt lopetan tän diipadaapan jauhamisen ja meen käymään siel laatikolla, ihmetelkööt naapurit sitte ;-)
Oikein ihanaa heinäkuun viimeistä päivää
toivottelee JoJo kera Viivin rv 27+0
Jouhi: siitä sähköaidasta tulee niin pieni tälli että ei se vaikuta mitenkään sikiöön, jos kuitenkin huolettaa niin soita nyt ihmeessä sinne neuvolaan.
ne ihmiset siellä on ihan meitä odottavia äitejä varten, ja sinne voi soittaa kun siltä tuntuu tai ainakin soittoaikana.
Suosittelisin sulle kyllä muutoinkin juttelua neuvolatädin kanssa, sillä vauvalle ei varmasti ole hyväksi tuollainen stressi ja pelko.
En halua mitenkään loukata tai pahoittaa sinun mieltäsi, mutta olet ilemisesti aika herkkä ihminen noin muutoinkin.
Mä kävin sitten tänään uudestaan siellä Porvoossa lääkärissä kun viimeksi odotin sen 1,5 tuntia ja lähdin kiitämään, no tänään sain sitten odottaa 2 tuntia ennenkuin pääsin sisään, tänään sentään tuli kätilö juttelemaan ja kertomaan että heillä totta tosiaan lääkäri joka hoitaa meitä odottajia on vastuussa myös synnytyssalista eli jos hätä tulee niin sinnehän se joutuu pinkomaan.
Ja mä kävin vaan hakemassa sieltä lääkäriltä reseptin verenohennukseen joka aloitetaan viikolla 30 !
Käytiin lauantaina ostamassa yhdistelmävaunut ja turvakaukalo, kamalan kalliita oli mutta ompahan nyt sellaiset vermeet että oksat pois.
Tuollaiset mutta eriväriset kuin kuvassa hankittiin http://www.babycenter.fi/novelsport_tarjous.htm
Kiva yllätys oli se että saatiin kaupan päälle vielä kuomulliset rattaat, joiden kanssa voi sitten käydä kesällä pienemmillä reissuilla, kun kauppaan kuului vielä pehmeä kantokoppa ja tietty kauhea määrä kaikenlaista muuta sälää.
Turvakaukalo ostettiin sellainen jossa on erillinen kiinnitysosa, eli tämä kiinnitysosa laitetaan auton penkkiin kiinni niin ei tarvitse joka kerta romplata sen turvavyön kanssa, vaikka sitäkin voi käyttää jos vaikka kulkee 2 eri autolla kuten kmeidän perheessä.
Mä olen nyt sitten työnnellyt niitä vaunuja ees taas meidän alakertaa ja ukko pitää mua ihan höyrähtäneenä !
Mites Suippo jokohan se on päässyt laitokselle, lähetän telepaattisia lämpöisiä ajatuksia ja voimia mikäli sinne asti on päästy ja muutoinkin.
Lämmintä viikon jatkoa kaikille
Ainoaurora ja möhis 20+2
Enhän minä nyt asiasta loukkaannu. Jostakin syystä vaan pelkään sitä km. Kun ne tuntuu olevan niin yleisiä. Siksi olen menossa (ehkä) siihen alkuraskauden ultraan. Jos se sitten vähän rauhoittaisi mieltä jos/kun saa nähdä että siellä sydän lyö ja oikeassa paikassa. Neovola on kolmen viikon päästä, odottelen nyt sitten sinne asti ja juttelen sitten. Ellei ennen sitä tule tarvetta sielä käydä taikka soittaa.
JOUHI;
mä oon saanu lehmien paimenesta aika monet tällit tässä viimeisen kuukauden sisällä - ja ainakin viime ultrassa voitiin ihan hyvin. Eiköhän tuo sähkömäärä ole sen verran pieni ettei haittaa.
kun tänään ei kuitenkaan väsytä ihan niin paljoa ni jaksan täällä pyöriä.
Mua vieläki kummeksuttaa tuo viikko-asia. Yritin äsken pyöritellä tuota viikojen eroa(6+5 ultran mukaan, menkkojen mukaan jo 8+1), tutkin kalenteria ihan viikko viikolta ja löysin vähän tietoja, mun pään ne sekotti entisestään, mutta osaako joku muu arvioida kumpi viikkomäärä on todellisuudessa lähempänä (kun sanovat ettei ultraankaan voi ihan varmasti näillä viikoilla vielä luottaa, kun oli eri mittaajatkin)
Tässä siis kalenterin tietoja;
5.6.06 Edelliset menkat alko ->5pv
24.06.06 Ovistestiin vihdoin plussa (Aconin testi)
5.7.06 Aconin testissä ohut haamuviiva (11pv oviksesta laskettuna)
10.7.06 Selkeä plussa apteekin omalla testillä.
Mun järkeen käy että nyt olis menossa rv7+4, neuvola oli laskenu arvatenkin kierron 28pv:n mukaan joten sieltä tuli 4 ylimäärästä päivää (8+1).
Mutta miten ihmeessä ultra antaa vasta rv6+5?? Silloinhan kierron olis pitäny alkaa 14.6?? Enhän mä olis voinu saada plussaa testiin 5.7 jos ovis olis ollu vasta juhannuksen jälkeen, siitähän menee ainaki viikko kiinnittymiseen, ja mä sain sillon jo plussan...tää ei oikein täsmää :)
Ääh...en mä ota tästä tolkkua...kai se on vaan luotettava noihin ultran viikkoihin, vaikka mieluummin ottasin tietysti nlan lukemat :)
ihmettelenpähän vaan kun ei ole muutakaan tekemistä...
Tappert - viikkopiru
Täällä ollaan oltu hereillä jo kuudesta, ja oikeestaan suurin osa yöstä meni heräillessä, oli tosi katkonainen yö. Masua kutitti niin paljon, että piti hakea vähän väliä kylmä märkä pyyhe masulle, se vähän auttaa kutinaan. En tiedä onko iho mennyt liiasta rasvaamisesta sekaisin, sellaista näppyä alkaa pukkaamaan raskausarpien sekaan. Jos tää kutina jatkuu vielä loppuraskauden ajan, tuun ihan varmasti hulluksi. Tekis mieli pomppia tasajalkaa ja kiukutella, niin kuin se nyt mitään auttaisi... :/ Tuntuu että jalatkin kutisee, joten täytyy soittaa neuvolaan josko haluavat tehdä jotain testejä, kun kutina voi ymmärtääkseni viitata joihinkin maksaongelmiin... Tiedä häntä, voi olla oon saanut itseni pelkän mielikuvituksen avulla kutiamaan joka puolelta!
Näin omanapaista meininkiä tänä aamuna. Lueskelen tuossa vähän myöhemmin, kunhan jaksan, viikonlopun pinoja, nyt siirryn sohvalle odottelemaan, josko vaikka tulisi vielä uni.
Karssuli ja vauveli rv 32+4