Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*LOKAMASUT uuteen viikkoon*

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sillä selvisin tästä helvetillisestä työpäivästä.....mulla oli loman ajaksi tuuraaja, joka sitten häippäisikin muihin töihin, nyt sainkin kuulla olevani syyllinen kaikkeen mitä on ollut tekemättä kesäloman ja sairasloman ajan....(tokihan ei tuuraajan vika, joka häippäisi, tämä kun kuuluu pomon sukuun;)

Siis työpäivä oli suoraan sanoen sanonko mistä, onneksi sain työkavereilta tukea. En menettänyt hermojani kertaakaan, vaikka mieli kyllä teki laukoa Pomolle/työkaverille yhtä sun toista....mä olen perheyrityksessä töissä, ja jos mahdollista, välttäkää viimeiseen asti....ne perhe- ja sukurasitteet sitten puretaan työpaikalla alaisiin....

Vauva voi hyvin ja tänään sainkin taas kuulla koko päivän kommenttia mahan koosta, muodosta, mahdollisesta sukupuolesta jne jne. Yksi pomoistani mies, piti mulle taas jälleen kerran luentoa synnyttämisesta, mikä mua vähän nauratti, koska hänen vaimonsa ei ole halunnut synnyttää kumpaakaan heidän lapsistaan....ilman sen kummempaa syytä. Kuulkaa jos haluatte tietää juttuja maailman sovinistisimmasta miehestä, niin täältä pesisi :) En muista kerroinko täällä pomostani, joka arvosteli töissä ihan avoimesti lihomistani;) (hänen vaimolleen kun ei tullut kuin 6-7 kiloa molemmista raskauksista....lapsetkin olivat kyllä sitten sen kokoisia, 2,5 kiloa nippa nappa....) Se on sellainen tapaus että juttua riittäisi....toinen juttu oli nämä sairauspoissaolot....kaikki pienten lasten vanhemmat haukutaan ihan avoimesti, jos ovat lasten takia pois...puhumattakaan raskausajan poissaoloista....nämä supistuksetkin ovat vaan ihan omien korvien välissä...;)

Että sellaista työilmapiiriä meillä. Tänään pomoni kävi läpi sijaiseni hakemuksia, ja teki mieli sanoa, että ota kuule sellainen jolla on ihan helvetin hyvät hermot :) :) :)

Mutta hei, 6,5 viikkoa, sitten mulla alkaa lomat!!! Joten sen kyllä kärvistelee...

Masussa möyritään kuten ennenkin ja vointi on hyvä, mitä nyt verenpaine ollut varmaan tänään koholla :) MYTTYSELLE lohdutusta, että täällä 27+4 ja kiloja on jo 12 kasassa...joten ei syytä huoleen :)

Mistä ihmeestä tiedätte miten päin ne vauvat siellä masussa on? Mulla ei ole hajuakaan, kun potkuja/iskuja/liikkeitä tuntuu ihan joka puolella, vähän päivästä riippuen..

Vierailija
22/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aih, väsynyt mutta onnelinen tyttö täällä kirjoittelee pitkän shoppailupäivän päätteeksi :))

Tuli taas osteltua vauvalle vaatteita, itelle pari laukkua ja käsikoru, miehelle kengät ja jotain muutakin...Piristävää!!

JENI: Myös me ollaan huomenna menossa särkänniemeen, että täytyypäs tarkkailla kaikkia pallomahoja sillä silmällä ;)

Reissun kohokohta on mulle ainakin se delfinaario, kun laitteisiin en voi mennä...:)

Supistelee ihan tosi paljon..En ymmärrä miten sitä jaksaa lokakuulle asti näitä saakelin kipuja. Vilkaiskaas tytöt sinne kalenteriin, lokakuulle on IKUISUUS aikaa =O

Mutta nyt jotain syömään ja sitten pihalle leikkimään :)

...tai sitten laitan nuo ukot pihalle ja alan ite lukemaan tätä pinoa ;)

Terkkuja,

Camelot 28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin parilla muulla täälläkin oli neuvola tänään, kaikki oli hienosti, ihanaa! paino oli noussut 340/vk, eli ihan sallitusti, mutta minusta kyllä jo riittäisi,painoa jo 65.8kg...aaks.. nyt tullut jo noin 15kg!!! että pistäkääpä paremmaksi:(

pissa oli puhdas, paineet vähän korkeammalla kuin norm. mutta se selittyy sillä että juoksin kokoajan pojan perässä ja sain olla paniikissa kun repi kaikkia laitteita alas pöydiltä yms;)

hemppaa ei katottu mutta luulen että ihan ok.

sf oli 26.5 eli hieman alle keskikäyrän..mutta nousu ihan normaali,eli ok.

vauvan sykkeet oli tasaiset, nukkui kokoajan.

tästälähtien sitten nla kahden viikon välein:)

rintojen koosta imetyksen jälkeen ollut puhetta..täällä kanssa yksi olematon sillä saralla...ennestäänkin aivan minimaalisen pienet rinnat hävisi imetyksen jälkeen kokonaan tai raskauden..ei kai se imetys vaikuta rintojen pienentymiseen vaan r-aikaiset muutokset, kokoero vaan näkyy vasta imetyksen loputtua kun maito häviää rinnoista..

toisaalta kai noin puolivuotta menee tintojen " normalisoitumiseen" imetyksen loputtua joten en tuota vielä ehtinyt nähdä millaista olisi ollut sen jälkeen kun imetyksen lopetin plussan jälkeen ja nyt taas raskaus kasvattanut rintoja..

...hetkinen...

fiikuna ja mytty rv29+5

Vierailija
24/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signorina-Iris: Kiitokset tsemppauksesta, koita säkin huilata niin paljon kuin mahdollista ettei ihan vielä teidänkään vauveli sais päähänsä syntyä=)

Päivänsäde: Mulla on kans levottomat jalat miltei joka ilta, tai yö, joko saan hetken nukuttua tai sit se tulee samantien ko menee sänkyyn ja on HELVETILLISTÄ kun ei tiedä mikä auttais. Yleensä tuskastun ja nousen ylös ja käyn syömässä. Toinen mitä kokeilin oli jääsalva mutta en edes tiedä saako sitä käyttää??? Jos keksit keinon mikä auttaa niin kerro sit mullekki.........

Vierailija
25/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...takas..piti käydä pikkuinen laittamassa unille, tai ei siis vielä nuku mutta unipuuhat ja sänkyyn:)

perhepedistä..

meillä poika nukkui ekat puoli vuotta perhepedissä mutta sitten meni ihan mahottomaksi kun heäili ihan pienimpäänkin liikahdukseen, sekä poika että minä, mies nukkuu kuin tukki!

siirrettiin omaan pinnikseen meidän sängyn viereen,niinkuin sivuvaunuun;)

ja siitä sitten jossain vaiheessa kun oli niin levotonta nukkumista ja tissittelyä noin kymmenen minsan välein, omaan huoneeseen tuossa kahdeksan kuukauden kieppeillä,kun imetyskin lopetettiion..

minusta aivan ihanaa läheisyyttä vauvan kanssa kun nukutaan lähekkäin, ja tämän pikkuisenkin haluaisin aluksi viekkuun nukkumaan,mies vaan ei ole asiasta niin innoissaan, joten saapa nyt nähdä mihin päädytään..

kiva kuulla mianni,että mies on luavannut tehdä parannuksen..ja toivottavsti lupaus myös pitää ja saat miehestä apua kotona niin henkisesti kuin fyysisestikin.. täytyy vielä oikein todeta että oot varmaan ihan teräsnainen kun jaksat kolmen lapsen ja kodin hoidon ja vauvan kasvatuksen... itellä kun ottaa jaksaminen ja voimat koville yhdenkin kanssa, nyt raskaana ;)

supistuksia täälläkin,välillä tosi napakoita,auu...

niin ja neuvolassa vauva oli raivotarjonnassa niinkuin arvelinkin..

ite oon myös miettinyt että kukahan sitä nyyttinsä hakee ensimmäisenä, ja muutenkin että koska se jakautuminen alkaa;)

toivottavasti kuitenkin kaikki saavat vauvojaa kasvatella vielä tuonne syyskuun puolelle!

mulla on kyllä sellainen tunne että tämä pikkuruinen syntyy jo syyskuun puolella että ei ihan sinne lokakuulle mennä,mutta saapa sitten nähdä kuinka oikeaan osuu tämä tuntemus..

nyt lähden vähän harrastamaan:)

jaksuja kaikille tasapuolisesti supparien,kramppien,selkäkipujen,turvotusten ja muitten kremppojen kanssa;)

nautitaanhan nyt kunnolla tästä odotuksesta!!

edelleen fiikuna ja pikkumytty rv29+5

Vierailija
26/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttynen: Mä olen kuule itsekin ollut tämän energian kanssa välillä ihmeissäni ja mun äitini sitäkin ihmeissään, kun tänään kerroin, että leivoin viime viikolla kaks kertaa sämpylöitäkin :D:D Toisaalta nyt kun en ole enää töissä ollut yli kolmeen viikkoon niin tekee mieli tehdä ehkä kaikkea sellaista mitä en ole ennen töiden lomassa jaksanut/ehtinyt..Mutta siis jotain extraenergiaa tuo pikkuinen tuolla masussa mulle antaa, se täytyy myöntää ;)

MUTTA: Nyt on ollut taas vitamiinit (multitabs2+) loppu muutamia päiviä ja huomaan kyllä eron heti!!!! Väsyttää enemmän ja kahtena päivänä olen nyttenki ottanut päikkärit. Illalla olen sitten taas pirteä kuin peipponen, kun pitäisi lähtee nukkumaan...Kuitenkin hyvät yöunet olen nyt saanut nukuttua, että sen takia noita päikkäreitä ei tarvis. On vaan jotenkin eri lailla " väsy" . No, pitää korjata tilanne ja kipasta huomenna apteekissa. Näin kävi jo viime purkin loputtua ja energia palasi, kun aloitin vitamiinit uudelleen.

Rautaa olen popsinut nyt liki 5 viikkoa...itse asiassa huomenna tasan 6 viikkoa ja viikon päästä nähdään miten on hempan laita...tuskin se kovasti tippunut on, hope so ;)

LEVOTTOMAT JALAT vaivaa täälläkin öisin ajoittain ja se on _NIIN ÄRSYTTÄVÄÄ_ Tulee ihan sellanen just mieleen, että tarvis niihin laittaa sitä Jäägeeliä:D JOku oli sen toteuttanutkin......mä en ole arvannut sitä laittaa, kun kiellettiin silloin iskiasvaivojen aikaan...?! Tosin voisi auttaa ihan kun kylmän veden allakin niitä pitäisi jonkun aikaa:) Mutta siis harvinaisen ärsyttävä vaiva :(

Camelot oli menossa huomenna Särkkikseen...Itse asiassa me päätettiin mennä sinne keskiviikkona vasta:) Eli älä turhaa yritä mua sieltä ettiä huomenissa...Pitäkää Hauskaa!!!

Jaahas...jospa kaivais taas vaihteeks tuon imurin kaapista ja alkais sen kanssa viuhtomaan.....rutiiniksi kun on tuo siivoominen muodostunut meikäläisellä. Isäntä kärrää kotsuilla puita ulkoa sisälle, että kyllä tuo siivoominen on huisin paljon kivempaa ja kevyempää..

Illanjatkoa!!

T. Je_Ni 31+1 edelleen....

P.s Tuntuipa hurjalta, kun Mianni (??) sanoi, että joku meistä saattaa saada vauvansa jo elokuussa...huiiii, SEHÄN ALKAA JO HUOMENNA:D Tosin mä voisin ainakin odotella ainakin syyskuun puoleen väliin asti, vaikka todennäköisesti yli lasketun menee, kun ei mitään suppareita sun muita ole vielä ollut.....Madame Mamma sanoi, että 24.9. ja se passais mulle vallan mainiosti :D:D

27/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pitkä pino! Liekö kukaan enää jaksaa lukeakaan mutta kirjotanpa silti :)

Perhepedistä: Meillä ei esikoinen oo nukkunu meijän välissä muuta ku sairaana ollessa. Päätin jo aluksi, että joka kerta ku syötän, nostan vauvan takasi sänkyyn. Ei se nyt niin iso homma ollu :) Jos vauva sen 3x syö yössä niin hyvin jaksoin sen verran nousta että heivasi takasin kehtoon. Kehto tietenki oli sitte ihan siinä meijän sängyssä kiinni jotta sai mm. tuttia laittaa suuhun ilman että tarvi nousta sängystä. No, täytyy myöntää että monesti sitte aamulla ku mies lähti kouluun niin nostin tytön viereen ja siinä nukuttiin loppu unet. Mutta tämän toisen kohalla aion toimia samalla tavalla, koska en halua että meijän sängystä tulee koko perheen sänky. Ja toiseksi, luulen, että varsinki jos imetän niin jos tissit kokoajan tuoksuu vauvan nenän vieressä niin helposti menee siihen että vauva on vähintään puolet yöstä niissä kiinni. MUTTA- nyt olis sitte se vaihe, että pitäs tuo tyttönen siirtää omaan huoneeseen. Muttaku äitin sydän ei raaskis :( Tuntuu julmalta laittaa pikkunen omaan huoneeseen ihan yksistään. Mutta pakko laittaa kun ei tuonne meijän makuuhuoneeseen mahu enempää sänkyjä. Ja lisäksi se siirto pitäs tehä mahd.pian ettei jää liian lähelle vauvan syntymää. Ettei tuu esikoiselle liikaa muutoksia kerralla.

Rinnoista: Mulla ei oo hirveesti mitää muutoksia tapahtunu rinnoille edellisen raskauden aikana eikä kamalasti nytkää. Ei silti haittaa ku normaalisti kuppikoko jo C- imetysliivit kokoa D. Toivottavasti ei nytkää kasva kovin suuriks. Eikä ne kyllä imetyksen jälkeen kutistunukkaa hirveesti, kai seki on aika henkilökohtasta.

Meilläki on -05 syntyny lapsi- taitaa olla aika monella :)

ON: Valvoinpa taas viime yönä parisen tuntia ja tympäseee! Toivottavasti ens yön saa nukkua että jaksaa.. hermot kirreellä ku ei saa nukuttua. Vauva liikkuu hirmusti, hyvä niin. Ei tässä muuta...

Jääsydän rv 26+6

Vierailija
28/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. katosi johonkin bittiavaruuteen!

No lyhyesti vain elikkäs meillä myös tammikuussa 05 syntynyt esikoistyttö. 1v6kk tuli täyteen 18.pvä. Tänään oltiin neuvolassa ja tyttö oli kasvanut muut kiinni eli on ollut pieni ja pullea mutta nyt on " vatta varreksi venynyt" . Pienikokoinen neiti vielä on, sellainen pieni ja ketterä.

RINNOISTA vielä. Mulla raskaus ei ole aiheuttanut edellisessä eli ekassa raskaudessa tai saati sitten tässäkään mitään muutoksia rintoihin. Sairaalassa maito nousi samantien ja rinnat olivat - ah, niin täydellisen muotoiset ja isot! Imetyksen loputtua " kuihtuivat" kuitenkin nopeasti takaisin hvenen vielä entistä pienemmiksi.

Luin just siitä artikkelista, mistä tämä keskustelu lähti liikkeelle, että justiin niillä naisilla joilla rinnoissa on luontaisesti rasvakudosta, ei rinnoissa tapahdu " pienentymistä" , saattaa jopa jäädä extraa synnytyksen jälkeen. Jos rinnoissa ei ko. kudosta ole ollut ennenkään, niin raskaus ja/tai imetys ei yleensä sitä ainakaan pysyvästi kasvata. Se plastiikkakirurgi (onko se kahdella i:llä?) mainitsi juuri, että yleensä raskaudesta riippumaton painonnousu on hyvä esimerkki siitä, miten rinnat reagoivat raskauteen ja imetykseen, että jos rintoihin tulee helposti lisää jos muutenkin lihoo, niin yleensä tälläisillä naisilla ei ole " pelkoa" että rinnat mihinkään katoavat ainakaan tai edes kutistuvat. No sen verran vielä siitä, että en ole toki minäkään koskaan isoja rintoja mihinkään tarvinut, pienillä on pärjätty ja mieskin on ollut tyytyväinen ja se niin ihana imetys kun onnistuu niin muusta viis!

JENI; sä taisit tartuttaa muhun jonkun siivousvimman. Laitoin tytön nukkumaan kahdeksan jälkeen ja aloin kuurata kylppärin lattiaa Vimillä ja porstalla;) masuun sattui tai se oli kivi kova koko ajan, mutta pakko oli saada tehdä se. Mua ärsyttää kun kodinhoitohuoneen ja kylppärin lattiat on koko ajan likaisen näköiset kun niillä tallustellaan märin jaloin!!! Yök!

LOKAMASUJEN SYNNYTYSJÄRJESTYKSESTÄ, Tosiaan hui jos joku synnyttää jo elokuussa! Mahdollistahan se on - jokatapauksessa lasketut ajat heittävät häränpyllyä yleensä. Onneksi kaikki olemme jo " turvallisemmalla" puolella odotusta. Syyskuun alkuun haluasin minäkin odotella ainakin, jos mahdollista olisi valita.

LEVOTTOMAT JALAT; Täällä yksi joka kärsii niistä aika ajoin. En päivittäin mutta melkein joka päivä. On inhottava vaiva. Mulla auttaa vähän kun laitan yhden tyynyn jalkovälin lisäksi jalkaterin väliin kun nukun kyljelläni.

Nyt järsimään porkkanoita (mun himo vaikka aiheuttaa vähän ilmavaivoja..) ja sit nukkumaan.

Nazu ja pikkukakkonen rv 31+0

Vierailija
29/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs meillä on sitten tosi samanikäset tytöt; meidän neiti on syntynyt 19.1.2005. Ihan uteliaisuuttani kysyn, että minkäs kokoinen teidän tyttö nyt on? Kun meillä on aina molemmat tytöt olleet neuvolan mukaan pienikokoisia, varsinkin tuo vanhempi tyttö. Me mennään tyttöjen kans neuvolaan ensmaanantaina, silloin siis pienemmän 1,5-v ja isomman 3-v tarkastukset peräperää.

Huhtikuussa oli viimeksi käynti ja silloin kuopus oli 74cm ja 9,8kg (1v3kk siis). Ja isompi (joka on paljon sirompi ruumiinrakenteeltaan) oli 88cm ja 11,6kg eli kovin paljoo ei painoeroa pimuilla ole :) Vanhe,pi tyttö oli tuolloin 2v9kk....

Rinnoista unohdin aiemmin kommentoida. Mulla ei oo kovin paljoa muuttuneet, tosin en oo pitkiä aikoja imettänytkään (3kk pisin aika). Isot ja roikkuvathan nuo on, kuppikoko ollut DD - E jo monta vuotta. Mielummin ottaisin kyllä kiinteämmät ja pienemmät, mutta eipä niitä niinvain vaihdetakaan :D

Vierailija
30/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin MIANNI vastata sinulle huomenna myös :) Meillä 8.3.2005 syntynyt tyttö, huomenna varmaan saan mitat... aika on kyllä vain mulle mutta kun olen unohtanut varata tytölle oman 1v5kk neuvolan niin yritän kyllä että hoidellaan hänet siinä samalla, ettei tarvi toiselle reissulle lähteä erikseen. Miehen mittausten mukaan tyttö on nyt noin 77 cm ja reilu 9 kg, hiukan on muistaakseni keskiarvoa pienempi ikäisekseen.

Niin ja päivällä kävinkin etsimässä että olisitko sinä käyny jo viikkosi laittamassa, mutta ei löytynyt :) Oli pakko sitten käydä jostain raskauskiekosta tarkastamassa että oliko se 27 vai 28 ja tosiaanhan sitä jo 29:ttä viikkoa mennään...

Nyt menen nukkumaan tai ainakin ihan kohta!

Coe

Vierailija
31/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin huomannut että jos kirjoittaa extrapitkän viestin tai jos kirjoittaa kauan niin että käy jossain välissä niin viestit ei tuu aina perille.

Silläpä pieni vinkki, jos olet kirjoittanut hehtaariviestin niin kopioi se ennen lähettämistä, jos viesti jostain syystä katoaa niin saat sen takaisin liittämällä vain uuteen pohjaan=)

*nimim. vahingosta viisastunut*