Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*LOKAMASUT uuteen viikkoon*

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti töihin iiiiiiiiiiiihanan loman jälkeen! Voi että oli mukavaa viettää 4vkoa yhdessä ilman mitään kiireitä. kaksi edellistä vuotta ja kesää on mennyt lomineen aina raksalla.

Ehkä siksi nukuin vähän levottomasti. Pissalla pitää taas käydä monta kertaa yössä. vatsataudissa oli se hyvä puoli, ettei myöskään pissattanut kun ei saanut mitään juotua..;) Ei sen puoleen, EN HALUA sitä tautia piiitkään aikaan. Enemmin pissallajuoksu,)

MASU: vauva potkii paljon, myös yöllä. Se on mukavaa! Mitään vaivaa ei tällä hetkellä ole. Nla parin viikon päästä ja lääkäri elokuun lopulla.

Tytöllä tänään 1,5v neuvola, pitää soittaa heti kahdeksalta ja varmistaa aika kun en muista tarkkaa aikaa kun se on muutetttu puhelimitse alkuperäisestä ajasta. Ihan kiva päästä tytön kanssa neuvolaan, siitä on jo puoli vuotta kun viimeeksi on kerta käyty. Sen jälkeen taidan käydä ruokakaupassa ja ostaa viikon ainekset jos saan tytölle amman. Nyt pitää terästäytyä ruuan laitossa kun tuntuu että heinäkuu on mennyt grillailessa ja tytölle on tullut tehtyä sitten jotain nopeata kotiruokaa.

Luin eilen jotain vanhaa vauvalehteä ja siellä oli artikkeli (kysymys ja vastauspalstalla) rintojen muuttumisesta raskauden/raskauksien aikana/jälkeen. Vartalotyypin mukaan kuuluisin siihen enemmistöön, joilla rinnat katoavat tai jäävät lähes olemattomiksi imetysten jälkeen. Perusteluina hoikka vartalotyyppi, jossa rinnat ei suurene vaikka painoa tulisi lisää eli rinnoissa ei ole rasvakudosta, ainoastaan maitorauhasten kasvaessa rinnat kasvaa ja tietty kun maitorauhaset pienenee niin rinnat pienenee.... Kyllähän mä sen huomasin jo esikoisen imetyksen jälkeen, että B-kuppi ennestään jo kutistui ja imetys oli sen arvoista, mutta jotekin silti hirvittää jos kaikki katoaa. En ole koskaan ollut isorintainan, täysin päinvastaista, mutta täysirinnattomuus vähän huolettaa..... Eipä silti, imettää aion niin pitkään kuin mahdollista, sillä se on ihanaa ja toisaalta vaikka en imettäisi päivääkään, eipä ne rinnat sellaisiksi maitotankeiksi jää;( Mitäs muut ajattelette noista " maitorauhasista" ?

Mukavaa maanantaipäivän jatkoa lokamasuille!

Nazu ja pikkukakkonen rv 31

Vierailija
2/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti päätti sitten jo kuudelta herätä... Hohhoijaa ja tikut silmissä on oma olo, oisin vielä jonku tunnin voinu unia jatkaa...

Vielä eilisen perhepetikeskustelun tiimoilta, niin meillä ei ole tilojenkaan puolesta mitään muuta vaihtoehtoa kuin nukkua samassa huoneessa ja " tiiviiisti" . Ja se pitää yrittää tehdä sitten mahdollisimman helpoksi. :)

-mutsikk@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko se vain, jos yhden kanssa natsaa :), vai onko meillä aika monella n.1½v taapero kotosalla jo entuudestaan?

Taidan olla samaa vartalotyyppiä nazun kanssa. Mulla oli ennen esikoista A-kuppi, raskausaikana kasvoi C:ksi ja imetyksen alussa kävi jopa D:ssä!! Silloinkos vähän povipommi-&missimalliolo oli :D, kun muuten olin heti synnytyksen jälkeen niin hyvin entisissä mitoissa. Imetysaikana ja nyt uuden raskauden aikana rinnat ovat koko ajan pysyneet C-kupissa. En jaksa stressata miltä nämä sitten joskus näyttävät, kun maitobaarilla ei enää ole kävijää. Ovatpahan tehtävänsä kuitenkin hyvin tähän asti hoitaneet ja hyvillä liiveillä saa onneksi jonkin verran ihmeitä aikaan... ;)

Vierailija
4/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustailija päättää pinoutua taas välillä, se on kumma miten sitä miltei joka päivä pitää jutut lukea mutta ei saa aikaiseksi että kirjoittaisi? Toisaalta mä monesti luen pinot vasta illalla ja sillon ne on jo niiiiiiiin pitkät että tuntuu ettei tuohon ole enää mitään lisättävää;)

Nojoo, vähän kuulumisia: Viime vkolla oli kontrolli äitipolille hematooman/eteisistukan suhteen ja kaikki oli ennallaan. Pe iltana aloin sitten yllättäen vuotamaan ja vietinkin vkonlopun sairaalassa. Onneksi vuoto loppui ja pääsin kotiin eilen=) Kyllä on kuulkaa raskasta maata vain!!!! Kotona saan nyt käydä vessassa, syömässä ja suihkussa mutta muuten pitäisi levätä näin alkuun. Voi huh huh.... Eipä sillä ilman muuta lepään mutta sitä ei usko kuinka raskasta sekin voi olla kun ei saa mitään tehdä ennenkuin sen kokee. Onneksi sentään kotiin pääsin ja jos vuotoa ei tule niin pikkuhiljaa voi alkaa olemaan ylhäällä enemmänkin.

Vauvasta otettiin osastolla käyrää moneen otteeseen ja oli se niin huvittava kun ensin kuuntelee että mikä tuohon mahan päälle taas laitettiin ja sitte kun ne lätkät siinä vaan on ja pysyy niin alkaa ankara potkiminen niihin että pois siitä! =D eilen sit tuli vielä hikka ko piti aamupalan jälkeen noin kovin riehua. Kyllä täältä kans varmaan aika vilkas kaveri on tulossa=) Viime vkolla oli myös neuvola ja silloinkin vauva liikku niin paljon että ei meinattu saada sydänääniä laskettua ko ei ollu ½min paikallaan. Häiriintyy kaikesta koskettelusta...

Tuosta nukkumisesta: esikoinen ko on tulossa niin ei mitään hajua miten mahdetaan nukkua? Pinnasänky on kyllä jo makuuhuoneessa että jos siinä yritettäisiin ainakin jotkut pätkät, mua pelottaa ottaa vauvaa viereen nukkuun mutta voihan siinä niin käydä että siihen se jää;)

Ja tämänaamuseen kysymykseen rinnoista odotan vain että minkälaisiksi kärpäslätkiksi nämä muuttuvat.... normaalisti c-kupin " ei niin kiinteät tapaukset" jos sitten tästä vielä pienenevät imetyksen jälkeen niin hih hih... Luotan myös noihin liivien ihmeitätekevään vaikutukseen;)

Waimo rv 27+3

Vierailija
5/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepedistä kommentoin mäkin sen verran että meillä tyttö 2,5v. nukkuu vieläkin keskellä.En nyt jaksa stressata sitä katotaan sitten kun vauva syntyy.

Neuvolaan olis aika yhdeltätoista,mun paino on noussu kotipuntarin mukaan ihan kivasti,lähinnä kilon viikossa!!!

Tässä raskaudessa rinnat eivät ole kasvaneet,alussa huomasin vain että ovat tulleet " terhakommaiksi" mutta sitäkään iloa ei enää ole..d/dd-kuppi ollut jo todella kauan.Vartalo sellainen tasapaksu,ei läski eikä kyllä hoikkakaan.

Eilinen menikin riidellessä miehen kanssa kun alkoi kiehauttamaaan päässä kun oli puhetta että lähtee ankkarokkiin kavereidensa kanssa ja nyt vasta tuli puheta ajasta elikkäs menee vain 4 päivää siellä!Asutaan siis pohjanmaalla niin matkaa Helsinkiin on..Kiva.No Itsekin olen ollut 4 päivän kaupunkilomilla mutta raskaana ei vain jaksaisi jäädä yksin noin pitkäksi aikaa lasten kanssa.

No tämä saa jäädä tähän :)

Wades & Natika 29+0

Vierailija
6/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa!

Mikähän näitä pikkutirriäisiä nyt vaivaa, kun meidänkin 1v4kk poitsu on jo päikkäreillä, kun aamulla vipusi ylös ja sitten mikään ei ollut hyvin, joten ysiltä meni sänkyyn uudelleen.

Meillä nukutaan perhepedissä. Esikoinen nukkui ensimmäisen kerran koko yön ilman herättämättä 11kk:n ikäisenä ja silloin olin niin väsynyt, että minulle oli aivan sama missä nukkuu, kun vaan nukkuu. Ei voimat vaan riittäneet enää omaan sänkyyn taisteluun. Vauvojen/taaperoiden uniasiat ovat sellaisia, missä eritotenkin näkyy luonteitten erilaisuus. Toiset vauvat haluavat/tarvitsevat sen oman rauhan, mutta esim. oma lapseni ei millään halunnut/suostunut nukkumaan omassa sängyssään. Ja aliusta asti kyllä kokeiltiin jos ja vaikka mitä keinoja. Itseasiassa edes sairaalassa ei halunnut nukkua siinä sairaalan sängyssä vaan vieressäni. Ja jokainen perhe tekee, kuten parhaimmaksi näkee, eikä siinä ole mielestäni mitään ihmettelemistä, nukkuuko sitten vieressä vai omassa huoneessa. Ja Lupicai on ensimmäinen, jonka olen kuullut pyörähtäneen vauvansa päälle. En osaa sanoa, että mitenkä lokavauvan kanssa, nukkuuko hän vieressäni vai omassa sängyssään. Se asia ratkeaa sitten lokakuussa.

Omaa napaa, lääkärineuvola oli viime viikolla ja kaikki oli onneksi hyvin. Sf-mitta oli pompsahtanut yläkäyrille ja lääkäri totesi, että jos ei olisi sokerirasitusta otettu, niin nyt otettaisiin. Alunperin olin sokerirasituksessa sukurasitteen takia, isoäidilläni on ollut aikuisiän diabetes ja siskollani raskausajan diabetes.

Rinnoista, kuulun ns. isorintaisiin. Normaalisti kuppikoko D-E ja raskausaikanaIimetysaikan siitä pari kuppikokoa lisää. Ensimmäisest' raskaudesta rinnat palautuivat hyvin lähtökokoonsa, ei mielestäni pienemmiksi. Tosin raskauduin uudelleen ennenkuin lopetin imetystä täysin.

Jaahas, nyt alkoi uusi aamu, toivottavasti vähän parempi.

K& pikku-pippuri rv 29+1

Vierailija
7/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä heräillään nykyään jokikinen aamu viimeistään seiskalta. Kotona ei pimennysverhoa. Reissussa kun oltiin ja siellä pimennysverhot, niin ukko nukku ainakin tunnin tai puolitoista pidempään. Olipa ihanaa. Poika siis 1v 9 kk.

Tuosta meijeripuolesta: mä imetin esikoista 1v 2kk ja sit jäi pois aika luontaisesti kun poika itse vähensi imetyksen niin että maitokin alkoi loppua. Imetys on mun mielestä ihanaa ja nyt odotankin sitä innolla ja toivon että kaikki menee yhtä hyvin kun ekalla kertaa. Mulla kans normaalisti suht pienet rinnat ja olen hoikka muutenkin. Imetyksen jälkeen oli kyllä melkoset nahkaläpät, mutta uskon että pieni oma panostuskin auttaa tuossa asiassa. Hieman rintalihas treeniä ja kunnon rintaliivit, niin kyllä näistä jotain ehkä saa aikaiseksi. Nyt on taas ihan mukavaa kun odotuksen aikana on rinnat kiinteytynyt ja suurentunut c kuppisiksi ja sitten kun maito nousee niin sitten onkin taas ns. isot rinnat. Mutta oon niin tottunut tuohon pienirintaisuuten ja mielestäni se sopii minulle. Toisaalta ihan rinnattomuus se muakin vähän kauhistuttaa, mutta katsotaan sitten!

Meillä ei perhepedissä nukuttu kuin pari viikkoa, jolloin poika söi tosi usein ja oli helppoa yöllä vaan laittaa tissi suuhun. Heti kun välit piteni niin oli pinnasängyssä meidän huoneessa ja sitten kun muutettiin ja poika sai oman huoneen niin aika luontaisesti sinne siirtyi nukkumaan. Meil kans kaikki nukkuu paremmin näin. Toisaalta on ihanaa joskus kun mies on matkoilla, nukkua pojan kanssa vierekkäin. Ei ole mikään kova potkija. Aamulla sitten tulee meidän viereen ja pusitaan ja kainalotellaan aika pitkään. Nyt vauva tulee meidän huoneeseen pinnikseen ja sitten jossain vaiheessa kun hyvältä tuntuu, siirtyy isonveljen kanssa samaan huoneeseen.

MAsussa kaikki aika kivasti. Supparitkin on vähän rauhoittuneet. Eilen käytiin katsomassa pikkuvauvaa ja kylläpä oli ihana pieni tyttö. Poikakin oli ihan ihmeissään ja kumman kiinnostunut. Kohta se on sitten omalla kohdalla. Ihanaa!!

-Aleksanteri ja Sirpukka 31+2

Vierailija
8/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi isännällä tänään LOMA ja vielä ei tiiä koska tuo ees loppuukaan:)) Pitää kesäloman ja talviloman nyt ainakin eli 5 viikkoa ja sitten ois vähän muita vapaita pitämättä...ja sitten jos oikein hyvin käypi niin voi pitää vielä isyyslomankin samaan syssyyn ;)

Suunnitelmissa ois tällä viikolla käydä Särkänniemessä. Ollaan oltu menossa sinne 12 VUOTTA!!!! Jospa nyt vihdoin mentäis. Tosin laitteisiin en mene, mutta onhan siellä muutakin nähtävää. Yks isännän kaveri tulis mukaan.

Viikonloppuna mennään sinne vuokraamallemme mökille. Lähdetään perjantaina ja tullaan sunnuntaina eli aikas paljon erilainen vkloppu on meille tulossa. Koiratkin pääsee vähän " tuulettumaan" , kun tulevat mukaan:)

Ajateltiin myös joku päivä mennä Naantaliin katselemaan. On kuulemma kaunis kaupunki kesällä :)

Eilen oltiin reissussa melkein koko päivä, kun ajeltiin leirintäalueita läpi. Käytiin vaan kattelemassa ja kahvilla + jätskillä. Ihana ilma oli ja oli kiva kävellä ympäriinsä. Hieman sormia turvotti, muuten oli hyvä olo kaikinpuolin:) Samalla reissulla käytiin isännän enon mökillä kahvilla.

Illalla sitten vielä siivosin koko talon ja käytiin saunassa.

Masussa kaikki on hyvin. Vauva liikkuu kovasti ja mulla on ihan pieni aavistus siitä, että siellä oltaisiin nyt yön aikana hieman käännytty enempi jalat ylöspäin...mutta poju pitää nyt mua jännityksessä ja päätti ruveta nukkumaan, kun äippä heräsi:D

Vielä olisi viikko neuvolaan, kiva päästä piiiitkästä aikaa sinnekin. Mielenkiintoista tietää että kaikki arvot olisivat kohdillaan :)

Eilen sitten mies kasasi pinnasängyn, voi että kun tuli hieno:) Laitoin sitten siihen reunasuojuksenkin, jonka hain siskolta lauantaina. Hän siis ompeli sen mulle, kun itse en osannut :( Lisäksi ostin häneltä yhden valmiin reunapehmusteen ja sen laitoin jo kehtoon. Vielä kun saisi jonkun pikkuisen sinne kehtoon makoilemaan:) Nyt siellä on vain pieni pupu ajamassa pikkuisen virkaa:D

Ai niin..HOITOPÖYTÄKIN on jo tullut, jeee:D:D Perjantaina sieltä liikkeestä soitettiin ja lupasin mennä nyt alkuviikosta sen hakemaan. Ehkä huomenna ellei sitten lähdetä sinne Tampereelle jo huomenna.

Perhepetiasiaa täällä on pohdittu. Jostain syystä se on aina " ihmetyttänyt" mua. Meillä ei vauvaa oteta viereen nukkumaan ja omaan huoneeseen " joutuu" nukkumaan suhteellisen aikaisin ja toivottavasti siellä myös viihtyy. Eihän asiat aina ole niin yksinkertaisia, mutta tällaiset suunnitelmat olisivat:) Molemmilla siskoilla molemmat lapset ovat siirtyneet suht aikaisin omiin huoneisiinsa, joten ainakin joillakin se onnistuu-toivottavasti myös meillä;)

Raskaana oleminen on kyllä ihanaa :) Voisin olla vaikka koko aika raskaana mikäli se aina olisi tällaista!!! Olen kyllä todella kiitollinen, että olen säästynyt suuremmilta vaivoilta. Pieniä suonenvetoja sun muita lukuunottamatta kaikki on mennyt hyvin. Masu kasvaa ja sitä tulee kyllä siliteltyä tuon tuosta. Ihana pallomaha:D Tykkään kyllä tästä vauvamasusta todella kovasti!

Mutta nyt mä taidan lähteä aamutoimiin...isäntä lähti hammaslääkäriin hetki sitten:) Aurinko paistaa ja elämä on ihanaa!!!

Haliterkkuja kaikille toivottelevat:

Je_Ni & Pikku-isäntä 31+1

Vierailija
9/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koittaa pinoutua väsynyt mamma.Kuopus pissasi 4 aikaan meijän sänkyyn.Kiva kiva! No onneks ei mun päälle vaan miehen ;)

Pienen siivousoperaation jälkeen ei sitten uni enää maistunutkaan.Väsytti kyllä niin vietävästi,mutta a) vauva tuolla massussa meuhkas taas siihen tahtiin,että melkeen itkua sai vääntää. b)kauheet liitoskivut,asennon vaihtamiseen tarvitaankin kohta jotain nosturia,niin kipeetä käy pyörähtäminen toiselle kyljelle. c) jalatki oli levottomat d) mahassa alko kurnimaan,niin ei auttanu muuta kuin mennä jääkaapille! Mietiskelin aamun tunteina,että mitenkähän sitä taas selviää yö heräämisistä syksyllä?!

Kommentoinpa minäkin tuohon perhepeti asiaan.Elikkäs meillä tosiaan kuopus 4 vuotta hiippailee joka ikinen yö meidän viereen.Iltaisin menee omaan sänkyyn muitta mukinoitta,ilman minkäänlaisia nukutus toiminpiteitä.Muutaman kerran oon koittanu yöllä sitten selittää että kaikki nukkuis paremmin jos nukuttais omassa sängyssä,mutta ei.Ei pienintäkään toivoa.Mikään puhe ei tässä asiassa mene perille.

No me ollaanki päädytty nyt siihen,kun vauva syntyy niin minä ja vauva

" muutetaan" vauvan huoneeseen,jossa meillä on sellainen sohvasänky.Saa kuopus kömpiä sitten myös jatkossa miehen viereen ja minä ja vauva saadaan tilaa tissutteluille.Mulla kun tahtoo kaikista puheista huolimatta käydä aina niin että nukun samassa sängyssä vauvan kanssa. Huono puoli on tietty se,että miehen turvallinen kainalo ei olekkaan ihan kyljen kääntämisen päässä,mutta koitetaan ainakin tällä tavalla aluks.

Viikonlopusta sen verran,että otettiin aikalisä ja lähdettiin hetken mielijohteesta vaasaan.Meillä olikin oikeen mukavaa,oltiin tropiclandiassa.Ilma oli lämmin,niin pystyttiin uida myös pihalla.Lapset oli ratketa riemusta kun pääsivät vesiliukumäkiin! No nyt ollaanki taas arjessa,miehellä kuitenkin vielä tämä viikko lomaa. Empä mää sitä kovin paljoa nää,kun tuolla pihahommissa touhuaa.Olikos se nazu,kenellä myös uusi koti ja lähimmät vuodet on menny raksatessa?

Meillä talon rakentaminen alko reilut 2 vuotta sitten.Asuttu ollaan 1,5 vuotta,mutta autotallissa ja pihassa riittää vielä tekemistä.Ens kesänä pitäis sitte vielä maalata toistamiseen .

Sitten oisin vielä esittäny kyssärin.Vaivaako ketään muuta ns. levottomat jalat? Onko siihen mitään helpotusta? Kiitollisena ottaisin vastaan kaikki mahdolliset vinkit,on nimittäin alkanu vaivaamaan melkoisesti.

Miannille vielä,että lukaisin eilisen pinon ja toivon todella teidän perheen puolesta,että miehesi pitäisi sanansa! Jaksuja!

Huomenna mulla onkin lääkäri taas.Katotaan se kohdunsuun tilanne.Palaillaan ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Päivänsäde 30+1 (HUI! tässähän alkaa kohta " konkariakin" jännittämään)

Vierailija
10/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaviikonloppu takana... nyt ei huvita yhtään tehdä töitä. En varmaan olis ottanut koko konetta esille, mutta mies kertoi että on tullut kiiresähköposteja niin on pakko vastata. No, samapa tässä...

Me oltiin siis eka kertaa miehen kanssa kaksin viikonloppuna lomalla, äiti oli vahtimassa 1v5kk ikäistä esikoista. Oli todella kivaa :) Ennen kaikkea tämä oli tosi hyvä aika meille jättää tyttö eka kertaa: en hermoillut yhtään että miten pärjäävät, ei tullut ikävä, eikä tyttökään ollut meitä ikävöinyt, ei ollut itkeskellyt yhtään vaan ollut hyväntuulinen koko ajan. Kun tultiin niin halusi kyllä halata, mutta ei siis mitään ikävän merkkejä.

Ja tosiaan pystyin itsekin nauttimaan ihan täysillä tuosta vapaa-ajasta sitten :) Eli hyvä reissu.

PERHEPEDISTÄ: Meillä varmaankin muuttuu tuo 160-senttinen sänky perhepediksi kun tämä kakkonen syntyy... esikoinen on sen tyyppinen, että luulen hänen tahtovan viereen myös. Vauva tulee nukkumaan vieressä ilman muuta, yösyötöt menevät silloin paljon vaivattomammin. Esikoinen nukkui vieressä noin 7kk ikään asti, sen jälkeen siirrettiin omaan sänkyyn ihan siksi kun minä heräsin pari kertaa siihen että hän mönki minun yli kohti sängyn laitaa. Pelkäsin että tyttö putoaa sängystä joten siirto oli aiheellinen.

(.) - Ainoa miinuspuoli reissussa oli että tunsin jotenkin itseni kamalan norsuksi. Eka raskaudessa ei ollut sellasta fiilistä ollenkaan, mutta nyt tuntuu jotenkin maha kamalan isolta. Toisaalta sitten näin tuossa pihalla just äidin jolla LA joulukuussa ja hänellä jo paaaaaljon isompi maha kuin mulla. Musta vaan tuntuu että olen levinnyt niin paljon joka puolelta nyt tällä kertaa!

4D-ULTRASTA ja SUKUPUOLESTA muuten yksi juttu: Pihallemme syntyi alkuviikosta vauva, joka oli 4D:ssä katsastettu tytöksi. Ulos olikin tullut aikamoinen tyttö... siis poika :) Eli jopa 4D:ssä voi nähdä pieleen! Meillä on ihan tavan 2D-sukupuoliultra viikon päästä, tuosta pitää taas ottaa opiksi että tulkitsee varauksella mitä siellä näkyy jos nyt ei ihan selkeät näkymät ole. Mutta kyllä käsittääkseni näillä viikoilla pitäisi jo nähdä tosi hyvin - 4D:ssähän käydään usein noin 1-1,5 kk aiemmin, joten ei varmaan sukupuolielimetkään ole niin kehittyneet. Sitä en tiedä millä viikoilla tuo pihan perhe oli käynyt.

No niin, mutta nyt töihin. Vaikka väsyttää kyllä ihan simpurana.

Hyvää viikon alkua!

Coe rv 27+1 (vai 28?? en muista!!)

Vierailija
11/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ihan jees, painoakin tullu maltillisesti, onneks! Vauva pää alaspäin, selkä mun oikeaan kylkeen päin niinkuin aavistelinkin. Tuosta raivotarjonnasta en vaan ollu ihan varma, potkut kun tuntuu alavatsalle. Pikkuisen syke oli hurja, 170! Taisi kyllä liikkua juuri ja potkaisikin neuvolan tätiä käteen :) Hoitsu sanoi että huomisessa ultrassa voisi mainita tuosta korkeasta sykkeestä että katsovat tarkemmin. Kohdunpohjan korkeus 27 cm eli ihan keskikäyrällä menee. Huomenna kysyn tarkempaa painoarviota ultrassa.

Kohta töihin lähtö edessä. Vikat kaks viikkoa olis edessä. Sitten kolmen viikon kesäloma ja hassu yks päivä töitä ja sitte äippälomalle.

Kauan teillä on menny että tulee äitiyspakkaukseta ja päivärahasta päätös? Pari viikkoa sitten jätin hakemukset...

Aurinkoista päivää Kaikille!

Sanna ja baby rv26+6

Vierailija
12/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsulle- itse lähetin äitiysraha ym. hakemuksen kesäkuun loppupuolella ja päätös päivärahasta annettiin viikko sitten pe ja päivää ennen oli tilattu äitiyspakkaus. Noutoilmoitus pakkauksesta tuli postissa torstaina, mutta pe en kerennyt mennä hakemaan, joten toivottavasti tänään sitten kerkeän. Odotan kyllä ihan malttamattomana!

Saiskohan täältä apua tälläiseen pulmaan. Minulle tarjottiin hyväkuntoista vauvarinkkaa, joka on ostettu 3v. sitten ja ollut yhdellä lapsella. Nyt pitäisi tarjota siitä jotain, paljon olisi käypä hinta? Nyt rinkka varusteineen maksaisi n. 250 euroa kaupassa. En yhtään tiedä paljonko on tapana pyytää/tarjota käytetyistä vauvakamoista.

Maha on viime aikoina kasvanut paljon. Nyt se on tuolta alhaalta saakka oikea kunnon pallo. Vaavin liikkeetkin tuntuu sellasena pingotuksena ja välillä se työntää käpäliään ihan ihmeellisiin paikkoihin ja joskus se jopa kutittaa. Hui, huomenna alkaa 33. vko! Se on kai jo 9. kk!! Tää aika kyllä rientää!

Vierailija
13/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin tuossa pikaisesti viikonlopun kuulumisia. Itse kun en koneelle ehtinyt / malttanut, kun oli niin paljon muuta puuhaa ja tosi nätti ilma. Tsemppiä Miannille, toivotaan että miehesi pystyy muuttamaan käytöstään. Hyvät on ainakin merkit!

Perhepedistä sen verran, että sellaista ei ole suunnitelmissa. Vierastan sitä ajatusta muutenkin, ja huonoja nukkujia kun ollaan + pelkään kääntyväni vauvan päälle. Suunnitelmissa siis ottaa aluksi pinnasänky meidän huoneeseen ja nukuttaa vauva siihen. Ja heti kun järkevää, niin viedä sänky hänen omaan huoneeseensa. Syöttäminen on varmaankin raskaampaa, mutta toivottavasti vauva oppii heti pienestä pitäen, että pitää nukkua omassa sängyssä ja omassa huoneessa.

Koskaanhan ei kuitenkaan tiedä miten asiat menee, etenkin vauvat mutta myös äidit ja isät ovat niin erilaisia :) Eli saas nähdä miten käy.

Ostelin viikonlopun aikana alennusmyynneistä PALJON vauvanvaatteita. Paljon oli merkkivaatteitakin puoleen hintaan. Kaveri suositteli ulkoilupuvun hankkimista jo nyt alemyynneistä. Ja ostinkin sitt heti kaksi ulkoilupukua ens vuodelle :) ... keväälle sellaisen haalari-mallisen ja syksyksi sellaisen kaksiosaisen (alaosa on haalarimallinen), joka vedenpitävää kangasta. Toivottavasti on poika kuten 4 D ultrassa veikattiin :)

Kuinkas paljon muut ovat ostelleet vaatteita? Ehkä te enemmän, jotka tiedätte vauvan sukupuolen (?)

Sokerirasitustestin tulokset saapuivat, ja KAIKKI OK. 0-arvo oli 4,5 (raja 4,8 tai 5,1 näin jossakin), 1 h jälkeen 7 (raja 10) ja 2 h jälkeen 5,5 (raja 8,7). Upeeta, mahtavaa! Ei tarvitse siis erityisesti tarkkailla syömisiä, eikä ole niin isoa riskiä saada iso vauva. Mutta suht iso vauva taitaa olla silti tulossa, päätellen ainakin 4 D ultran aikana otetuista mitoista :) Mutta ne ehtivät kyllä vielä moneen otteeseen tasaantumaan. Mielenkiinnolla odottelenkin seuraavaa sf-mittaa ja meinaan kyllä kysellä tarkemmin painoarviota lähempänä h-hetkeä. Kuinkahan helposti vielä loppuvaiheessa ultrataan, jos esim. sf-mitan mukaan voisi olla iso vauva?

Masussa voidaan hyvin. Välillä liikkeet tuntuvat kyllä harvakseltaan, etenkin jos olen itse päivän aikana paljon liikkeellä. Mutta välillä tuntuu hyvinkin. Kirjoittelin tuossa viime viikolla, että mielestäni poitsu ei ole ollut muuta kuin perätilassa siitä lähtien kun olen liikkeitä alkanut tuntemaan. Heti sen viestin jälkeen samana tai seuraavana päivänä tuntuikin suht ylhäältä potkuja ekaa kertaa! Viikonloppuna kyllä tuntui potkuja pääasiassa taas tuolta tosi alhaalta. Mutt eiköhän hän tässä vielä ala kääntyilemään, kun kasvaa ja voimistuu :)

Hyvää viikon alkua kaikille! Kesä sen kuin jatkuu ja jatkuu vaan... Mikä on hienoa!

Peggy-75 rv 26+6

Vierailija
14/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt jotain kerkeän nopeasti laittamaan pitkästä aikaa..

Kyllä on kädet täynnä työtä nyt kun on loma-aika ja tosiaan niin ettei kerkiä ees koneella käymään,pari kertaa olen muutaman jutun kirjoittanut mutta nekin sitten kadonneet " johonkin" ..Miehen poika oli kuukauden meillä ja sitten siskoni ja äitini kävivät kyläilemässä.Miehelläkin oli kk loma joka meni kuitenkin suurilta osin töissä kavereille,pientä remppa-apua jne..Missään esim.lintsillä tai korkeasaaressa ei käyty tai missään muuallakaan,kuin lähi uimarannalla,issias on niin kovin kiukkunen ollut ettei sen takia ole ees ajateltu lähteä mihinkään ja toisaalta tämä kamala helle niin eipä juuri kiinnosta ulkona hikoilla kun sisälläkin on lämpimämpää..

Supisteluja on ja vk sitten äitipolipäivystyksessä,todettiin kohdunsuun pehmenneen ja hieman auki,mikä onkin ihan normaalia kun nuita synnytyksiä on jo takana.Osastolle oisin saanu jäähä mutta en halunnut,kun oisin joutunut varmaan kuopuksen (1v8kk) hoitoon laittamaan ja kun ei ole koskaan ollut hoidossa niin oisi ollut kova paikka.Ja koska näitä samoja ongelmia on aikasemminkin ollut ja kuitenkin sitten laskettuna aikana olen kärvistellyt että " eikö tää jo synny" ja tosiaan en ite jotenkin osannut olla niiin huolissani kun kaikki muu kuitenkin ihan kunnossa oli vauvalla..Vauvan koko vastasi vk,joten kais sellanen 3,5-4kg olisi tulossa,jos la aikana tulee..

Miten teillä muilla luotatteko äidin vaistoon?

Tarkoitan sillä vain kun itellä jotenkin sellanen tunne että,tämä vauveli syntyisi etuajassa.Siis jotenki ajattelen että syntyisi jo syyskuussa..En tiedä mistä tämä tunne tulee,ehkä siitä kun eka la oli jo syyskuun puolella ja kuuluin niihin aluksi että onko se ajatus jäänyt siitä vai mitä tämä sitten on..

Alusta saakka oli sellanen tunne että tämä on tyttö,(poikia jo 4 ennestään ja kaikista muista ollut poika tunne) ja tosiaan 3 eri kertaa todettu 4d ultrassa vauvan olevan tyttö.

Tunsin myös odottaessani vauvaa -03,raskauden alusta saakka että vauvalla on jokin " vika" Ja että me ei koskaan tulla menemään sitä raskautta loppuun ja saamaan sitä vauvaa,no sitten selvisikin rv 24 että vauva on kuollut ja että hänellä on munuaissairaus jonka kanssa ei olisi pystynyt ees selviämään synnytyksen jälkeen..

Joskus mietityttää tälläset asiat että mistä tiesin nuo jutut..Onko se sitten sitä vaistoa..Ja sitten nyt tosiaan kun tuntuu jotenkin että nyt ei mennä la asti,niin jännittää kovin että piettääkö sekin paikkaansa..Se ennustaja elli ja matami sanoi myös että synnytys olisi syyskuun puolivälin tienoilla,onhan nämä kyllä aika hömppäjuttuja mutta eipä tuota tunteilleen mitään voi:)

Niin vaikka meillekkin sanottu jo 3 krt vauvan olevan tyttö,en jotenkin uskalla luottaa vieläkään,kuopuksesta nähtiin jo rv 13+ että olisi poika,niin kyllä se sekin tuntuu jotenkin että kun olen 4d ultrassa käynyt rv 17,20 ja 22 ja joka kerta ollut tyttö,että uskallanko luottaa siihen ultrien perusteella,tosin tuntuu sitten että jos oisi poika ollut niin kai se olisi jo huomattu..Ultrat on tehnyt erikoislääkäri.

Perhepedistä:Meillä on nukuttu niin omassa sängyssä kuin perhepedissäkin milloin mitenkin,nyt kyllä isompien jo ollessa melkein 7-ja 8v niin heidät olen passittanut takaisin omaan sänkyyn jo parin vuoden ajan,mutta tosiaan kuopus saattaa joskus tulla meidän väliin(tosin aika harvoin enää),mutta jattelen että tulkoot kun joskus tulee sekin aika etteivät enää halua tulla..Ja tosiaan vauvan kanssa katotaan sittn syntymän jälkeen että mikä se on parhain ratkaisu,jotenkin tuntuue ttei tuollasia voi etukäteen suunnitella,ainakin meillä,kun se on ollut niin kiinni vauvoistakin.Joku on tarvinnut enemmän läheisyyttä kuin toinen.Esim.esikoinen ei viihtynyt yhtään vieressä ja toinen ei muualla oisi viihtynytkään,kuopus on siitä väliltä,ja tosiaan olen ajatellut että ennemminkin viereen otan jos sitten nukutaan kunnolla kun se että oma uni katkeaa n.sata kertaa yössä kun pitää käydä pinniksen vieressä lohduttelemassa.Eka kuukausi on nukuttu kyllä aina omissa sängyissä..

Mies sai kesälomilla kehdon maalattua,siinä on kaikki miedän lapset nukkuneet aina sinne 4-5k asti,jolloin siiretty pinnikseen.Kehto on miehen itse tekemä joskus koulussa 14-15v..Vielä olisi ostamatta sellanen kakkaroskis lastentarvikkeesta ja sitten 1-2-3 babysitteri,muuten alkaa jo olla valmista vauvaa varten.Tuplia en ajatellut ostaa,meinasin että katotaan ekana miten pärjätään yksillä rattailla ja seisomatelineellä jne..on niin lyhyitä matkoja mitä vaunuilla mennään etten ihan heti ennen nuiden kokeilua halua uusia kärryjä ostaa.Kuopukselle kun ostettiin uudet emman duo edget ja ne ovat vielä niin hyvät ja olivat kalliit niin ei jotenkin raskis ostaa muita..

Milloin oletta ajatelleet laitella petivaatteita ja sänkyjä valmiiksi,entä vaatteiden pesu jne..Itse en kyllä vielä meinannut vaan sitten joskus syyskuun puolella,petivaatteet sitten vasta synnäriltä tultaessa laitan,etteivät kissat ajattele että kehto olisi heidän nukkumapaikkansa..

Mutta nyt ruoan tekoon,ja koitan useammin ilmoitella kuulumisia..Kohta se arkikin koittaa kun esikoinen menee tokalle ja kakkonen eskariin..Hui=/ Aika sitten vierähtää nopeasti..

Voimia ja jaksamisia kaikille=)

jemin rv 30+4

Vierailija
15/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tietenkin meinasin että sisälläkin on viileämpää.. Sattuuhan nuita kun nopeasti vässää:)

Vierailija
16/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipäs viikonloppu nopeasti ja edelleen väsyttää, vaikka olen nukkunut suht hyvin. En tiedä, mikä ihme on kun on ihan vetämätön olo. Hemoglobiini ei ole alhaalla, vaan todella hyvä et sekään ei voi vaikuttaa. Eipä auta ku kärvistellä hereillä, kun töissäki täytyy käydä.

Olen ollut sellaisessa luulossa, että rinnat jäisi vähän isommaksi raskauden ja imetyksen jälkeen. Ilmeisesti näin ei ole, harmi! Olen varmaan nazun kans samaa vartalomallia eli hoikka ja pienirintainen. Voi olisin toivonut ainakin yhden kupin enemmän rintavuutta. Eihän sitä vielä tiedä, vaikka jotain jäiskin.

Masussa aivan hirvee jumppa ollu päällä koko päivän noin aamuviidestä asti. Vessassa käynti tuntui vähän hassulta, kun maha pomppi joka suuntaan. Eilen illalla iskäkin sai osansa, kun kuunteli masua ja tytsy myllersi oikein kunnolla. Nyt alkas neuvolakäynnit kahden viikon välein, mikä on mukavaa et saa kuunnella sydänääniäkin useammin.

Motkolle:En oo vieläkään rekisteröitynyt Oulumasuihin, kun meni viikonloppu pihahommissa. Saa nähdä saanko aikaseksi...Onko sulla anonyymi sähköpostiosoite? Mulla on oman nimen mukaan niin ajattelin, että jos sulla on sellainen osoite mistä ei saa tietää koko nimeä niin voisitko antaa niin laittelen viestiä? Tai voisin antaa mun kakkossähköpostiosoitteen?

Pitkästä aikaa täällä pohjoisessakin on lämmintä ja aurinkoa et eiku mukavaa päivänjatkoa!

Ale-80 ja 28+4

Vierailija
17/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pohti vkonloppuna, että kukahan synnyttää ekan lokavauvan.. Itselläkin käynyt pari kertaa mielessä. Kun kuitenkin näillä " kuukausilistoilla" on aika paljon porukkaa, niin yleensä aina joka kuulle syntyy esim. kaksoset (onko muuten meissä enää mukana ketään tuplia odottavaa??) ja sitten yleensä joku saa vauvansa keskosena (mitä ei tietenkään kellekään toivo). Mutta siis, itse veikkaan, että kyllä jollekin koittaa synnytys jo elokuussa :) Onneksi kuitenkin varsinkin alkukuulaisilla on viikkoja jo mukavasti eli mitään ihan ihan pikkuruisia ei lienen tulossa.

(.) Liitoskivut on alkaneet oireilla, plääh. Tulee herkästi, jos enempi kävelee. Juu ja supistelua ollut nyt vajaan viikon ajan ihan yhtäkkiä. Ei väliä lepääkö vai käveleekö vai mitä tekee. Ei nyt kauheen kipeitä eikä mitään säännöllisiä, mutta tosi inha kiristävä rengas menee alamahalla & selällä ja kohtu menee TOSI kovaksi. Mulla ei oo vieläkään sitä toista lääkärineuvola-aikaa, mutta ilmeisesti se menee elokuun lopulle. Ois ihan kiva tietää, missä kunnossa paikat on. Neuvola sentään on ensviikolla.

Minäkin olen huomannut, että aika monella meillä on -05 syntynyt taapero kotona :D Meillä siis kuopustyttö syntynyt tammikuussa-05 ja nyt ikää 1v 6kk. Oikea kunnon emäntä. Hänen toinen nimensä on Lyydi ja nykyään tulee usein sanottua Lyytiksi, kun se oikea kutsumanimi (Julia) on tällä hetkellä tytölle aivan liian lälly :)) Hauska ikä kyllä tämä, mutta ah niin voimia vievä, kun silmät pitäs olla selässäkin jne jne.

Tuosta meidän vkonlopusta vielä.. mulla alkaa ihan oikeesti pikkuhiljaa helpottaa ja alan uskoa miehen lupausta. On nimittäin avoimesti kertonut jo parille kaverilleen päätöksestään ja nimenomaan painottanut, että on hänen OMA ratkaisu ja OMASTA mielestään parasta, ei siis oo pistänyt tyyliin " kun akka vaatii" tms. Mutta, pitkässä juoksussahan se onnistuminen on.. antaa ajan näyttää.

Aah.. taas supistaa ja kovaa!!!

Minä tein tänään ensimmäisen hankinnan vauvalle; ostin tarjouskorista kaks ihanaa pientä tuttia :) Siellä oli vaikka minkä värisiä, mutta otin sitten ihan hetken mielijohteesta vaaleanvihreän ja vaaleansinisen. Ja vaikka mulla on koko ajan ihan tyttöolo ;) Noo, ne menee hyvin kummalle vaan.

Äidinvaistosta: Mulla ei oo mikään paras mahdollinen näin raskauksien osalta :))) Eli esim. kuopuksesta mulla oli tosi vahva olo, että hää on poika, mutta tyttöhän sieltä tuli. Samaten nyt on tosi vahva tyttöolo, mutten uskalla silleesti siihen luottaa. Ultrassa sanottuihin sukupuoliin olen kyllä aika luottvaisin mielin uskonut ja oikeessahan nuo on olleet.

Nyt on jotenki sellainen olo, että menee yli lasketun tämä raskaus, mutten tiedä mistä sekin johtuu. kaikki 3 aiempaa syntyneet ennen laskettua aikaa..

TAAS supistaa.. Hyi.

Mulla on ihan ähky, kun käytiin pojan kans Rollsissa syömässä. Mies lähti auttamaan kaveria muutossa ja kuopus nukkuu.. vois alkaa pelaamaan jotain tuon isomman tytön kans.

Muksaa päivänjatkoa kaikille!

Mianni 28+2 (COE; se on sullakin jo 28+ :))

Vierailija
18/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks neuvolakuulumiset:

Painoo on tullut nyt yhteensä 11,5 kg..suurin syy varmaan tää, kun ei oikein pysty liikkumaan, kun alkaa painaa ja kiristää. Ja kumminkin ruoka/herkut maistuu. Pissa puhdas, verenpaine 136/71 ja hb 111. Jouduinkin rautakuurille, kun oli sieltä 135:stä tipahtanut. Mulla onkin ollut vähän outo olo. Vauva oli masussa pää alaspäin, syke 140 ja kovasti yritti mennä alta pois. Sf-mitta 28 cm. Sain synnärin esitietolomakkeen täytettäväks ja seuraava neuvola onkin jo 16.8.

Eilinen päivä oli taas aika vaikee, oli aaltomaisia selkäkipuja ja tuntui, että supistelikin. Meni ihan sohvalla maatessa. Mut onneks lepo auttaa. Tänään ollut taas parempi päivä. Mä en muista kuka kirjoitteli viikonlopun pinossa, et hänelläkin on suunnilleen joka toinen päivä kipuja.

Mulla on kyllä sellaset rinnat, että raskauden aikana turpoovat mut imetyksen jälkeen ovat sitten kuin kaksi nahkapussia. Mut pääasia, et tehtäväsä hoitavat.

Perhepedistä ollut myös puhetta: Meillä oikeestaan jokainen lapsi on jossakin vaiheessa nukkunut meiän sängyssä, kaksi vanhimpaa oppivat suht nopeeta sitten omaan sänkyyn mutta tää nuorin (7v).. menee illlalla nukkumaan omaan sänkyyn (veljen kaa yhteinen huone), menee maksimissaan pari tuntia, herää sieltä ihan sekaisin ja lähtee vaeltamaan ympäri taloo siis tavallaan unissakävelyä ja itkee. Tulee sit lopulta meiän sänkyyn ja nukahtaa samantien. Ja saattaa aamuyöstä hipsiä takasin omaan sänkyynsä. Tuosta on ollut puhetta neuvolassa ja kuulema poika kaipaa vielä turvallisuudentunnetta. Oon kyllä sanonut pojalle, ettei sitten voi tulla meiän viereen, kun vauva on syntynyt. Ei poika muista noista yöllisistä vaelluksista mitään. Vauvan sänky tulee meiän huoneeseen ja ainakin yritän, että en nukuttais vauvaa vieressä..

Kaverini sai lauantaina tytön:), tuli niin ihana olo hänen puolestaan, että raskaus+synnytys on takanapäin (ja samalla toivo, et oispa jo ittekkin samassa tilanteessa), innolla odotan, et voi mennä vauvaa kattomaan.

Miannilla on ollut rankka viikonloppu, voimia sinulle!

Je_Ni: Mistä sä saat tuon kaiken energian? =)

Pitäis alkaa huutelee poika kotiin, puolelta alkaa jalkapalloharkat.

Voikaahan hyvin!!

myttynen 30+3

Vierailija
19/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin lääkärissä viikonlopun suppareiden takia ja ihana tulos tuli eli paikat kiinni!!! Kohdunkaula oli lyhentynyt puoli senttiä, millä nyt ei ole mitään merkitystä kai. Lepoa lääkäri suositteli, mikä ei ole ihan helppoa kaksivuotiaan kanssa ;)

Rinnoista: Mulla kutistui jo aiemmin pienehköt rinnat esikoisen imetyksen jälkeen ja etenkin sen jälkeen kun laihdutin. Jäljellä oli vaan ns. lapaset ilman täytettä, mikä oli musta masentavaa... Nyt raskauden aikana rinnat on kasvaneet isoiksi ja olen kyllä lihonutkin reippaasti. Mutta tiedossa on, että kun tämän tulevan vauvan imetyksen lopetan, niin rinnoille voi sanoa hyvästit. Nautin siis niistä vielä kun voin :) Onneksi on olemassa hyviä rintsikoita toppauksilla!!!

Morena: Ostin itse Deuterin kantorinkan uutena 100 eurolla tuossa keväällä. En osaa sanoa mitä käytettynä maksavat, mutta siis sen halvimman mallin saa uutena tuohon hintaan, tosin oli alennuksessa.

Waimolle tsempitykset makoiluun! Koita jaksaa levätä, vaikka tiedän kokemuksesta että se ei ole hääviä.

Nyt jääkaapista katsomaan ruokaa, josko löytyisi jotain.

S-I ja Lumikukka 30+6

Vierailija
20/31 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moneen viikkoon päässyt nettiin kun olemme olleet koko heinäkuun appivanhemmilla (ei ole nettiä). Mutta nyt olen ollut lasten kanssa pari yötä uudessa kodissa ja vihdoinkin on tää netti, jippii! Tavarat on vielä ihan huiskin haiskin eikä olotila ole paras mahdollinen joten menee varmaan aikaa ennen kuin kaikki paikat on järjestyksessä. Eilen oli ihan hirveitä alaselkä- ja iskiaskipuja. Puuskuttaen pääsin liikkumaan eteen päin.

Koska en ole aikoihin ehtinyt lukea teidän muiden juttuja niin nytkin kerron vain omia kuulumisia. Eli heinkuun alussa siis kävin 4D-ultrassa ja kaikki oli ok. Poika on tulossa. Ultrassa vauva oli ihan poikittain ja lääkäri kehotti seuraamaan tilannetta koska jos vauva siinä asennossa pysyisi loppuun saakka, olisi taas sektio edessä. No 1½ vkoa sitten lääkärintarkastuksessa vauva kyllä oli pää alaspäin muttei vielä kiinnittynyt. Täytyy toivoa että poju päättää asettua raivotilaan niin voin synnyttää normaalisti ala kautta. En todellakaan haluaisi sektiota koska toipuminen kestää ja joudun olemaan ne ekat 2kk vauvan syntymän jälkeen ihan yksin lasten kanssa. Ultran mukaan vauvan syntymäpaino tulisi olemaan n. 3.6kg mikäli kasvu jatkuu samaa vauhtia kuin tähän saakka. Lääkärintarkastuksessa lääkäri vähän pelotteli että jos kovin alkaa mun paino nousta, niin joudu taas sokerirasitustestiin. Se tehtiin mulle kesäkuun alussa ja kaikki oli ok. Painoa on nyt tullut yhteensä 12kg mikä ei mun mielestä kuitenkaan ole paljon kun edellisissäkin raskauksissa on tullut 17-18kg. Ja nykin se on noussut sen sallitun määrän eli 500g/vko. Itse en kyllä olisi mitenkään huolissani painon takia. Onhan tässä tullut syötyä paljon kun on anoppi joka ilta loihtinut ihania herkkuruokia ja silloin heinäkuun alussa turkin lomalla tuli joka ilta syötyä kunnon pihvit. Nyt varmasti tuo painonnousu tasaantuu kun taas itse teen ruokaa jne.

Vauva potkii kovasti ja varsinkin yöllä tuntuu olevan masussa vilskettä. Ja se tietty häiritsee mun yöunia. Ja sitä ihanaa närästystäkin on välillä ollut. Oon nyt yrittänyt juoda vichyä jos se vaikka auttais.

Ai joo, huomasin että perhepedistä oli jotain puhetta. Meillä esikoinen nukkui ensimmäiset 6kk mun vieressä samassa sängyssä eikä se mua häirinnyt. Siinä oli helpopi syöttää yöllä. Mutta meillä mies nukkuikin silloin enimmäkseen toisessa makuuhuoneessa että jaksoi sitten päivät olla töissä. Ja kuopus nukkui meidän sängyssä n. 8kk ennen kuin siirtyi pinnasänkyyn nukkumaan. Ja mies nukkui toisessa makkarissa. Nyt varmaan jatketaan samaa rataa eli niin kauan kuin imetän/vauva syö yöllä niin nukun vauvan kanssa kahdestaan meidän makkarissa.

Mies lähti takaisin toiseen kotiimme Aasiaan pari päivää sitten ja nyt sitten täytyy vain totuttautua ajatukseen että olen tässä yh jouluun saakka. Mutta eiköhän tämä tässä hyvin mene. Toivottavasti en ala lapsille tiuskimaan kun ei nyt ole mies paikalla kuuntelemassa mun valituksia. :)

Mutta nyt annan tilaa muillekin. Yritän nyt päästä lukemaan lokamasujen juttuja päivittäin ja itsekin kirjoittelemaan useammin.

MaryJ ja masu 30+3