Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suku on pahin. Kohtalontovereita?

Vierailija
13.05.2014 |

Olen ainoa perheestä joka on jaksanut kouluttautua. Sain hyväpalkkaisen työn, jossa olen ollut pari vuotta. Ehdotin, että maksan vanhempieni asuntolainan pois, sillä he ovat jo pian eläkeikäisiä. Lainaa oli jäljellä 30 000€, joten mikään järjetön investointi ei ollut kyseessä. Halusin tehdä jotain kivaa vanhemmilleni.

Nyt etenkin äiti on alkanut lypsää minua. Pitäisi saada uudet kaapit keittiöön, sitä, tätä.. Kun ei ole itsellä rahaa. Ja veljenikin tarvitsisi uuden auton, kun vanha hajoaa käsiin ja lapsetkin pitäisi kuskailla. Tiesin että heillä on tiukkaa, joten lupasin sitten veljelle KÄYTETYN auton. Sanoin että yli kymppitonnia en siihen laita, ja vakuutusmaksujenkin olisi hyvä olla pienet (minulla on jo omakin auto).

Veljelleppä ei kelvannutkaan mikään, ja suuttui kun en ostanut hänelle käytännössä uutta Bemaria, hintaa lähes 30 000€!! Käly soitteli myös raivoissaan kun eihän mulle lapsettomalle 30 000€ ole raha eikä mikään. Ja olin luvannut UUDEN auton, ja kun omakin auto oli niiiiin kallis. Niin, mun OMA AUTO. Ostin heille todella hyväkuntoisen Volkswagen Jettan, vm. 2008 ja todella hyväkuntoinen ja vähänajettu. Happamana kiittivät ja pitävät sitä todella huonosti, valittavat kun mitään ei mahdu ja tarvisi toisenkin auton. Minä en ainakaan osta, mutta nyt olivat saaneet tietää että maksoin vanhempieni velan ja vaativat sitä. Ja äiti on mukana kuorossa kun kälyni kuitenkin kuskaa veljeni lapsia niin pitäishän mun sen verran välittää.

Suoraan sanottuna ei, minua ei kiinnosta. Nyt puhuvat muutosta jne. ja minun pitäisi olla heidän takaaja. Harkitsen vakaasti välien katkaisemista ja muuttoa suomesta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kohtalotoveri, ei kohtalontoveri...

Vierailija
2/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:15"]Se on kohtalotoveri, ei kohtalontoveri...

[/quote]

Sorry, mutta kai ymmärsit mitä tarkoitin?:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei todellakaan tarvitse lahjoittaa rahojasi perheenjäsenillesi, ellet itse niin halua tehdä. Kuulostaa uskomattoman kiittämättömältä tuo veljesi touhu. 

Vierailija
4/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lahjoita enää mitään. Sano suoraan, ettei sulla niin paljon rahaa sentään ole - halusit antaa jotain pientä kivaa, mutta enempään ei ole varaa. Sitten älä kuuntele enää mitään mutinoita.

Vierailija
5/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutteko te vähemmistöryhmään? Tuo ei kuulosta ihan enemmistösuomalaiselta touhulta.

En ymmärrä tuollaista kiittämättömyyttä. Kovasydäminen suku on sinulla.

Vierailija
6/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas esimerkki siitä miksi sukulaissuhteisiin ei kannata sotkea rahaa ollenkaan... Poikkeus tietysti vanhemmat ja lapset, kun on tuo elatusvelvollisuus.

Vierailija
7/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä noin uskomattoman hyväpalkkainen työ voikaan olla, kuulosta sadun ihmemaalta.

Vierailija
8/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämä on! Yhtäkään uutta bemaria ei saa 30 000 eurolla!

Vierailija
9/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoitteko lahjaverot?

Vierailija
10/11 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.

Vai oletko kenties yksi näistä monista uusista lottovoittajista?

Vierailija
11/11 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 23:06"]maksoitteko lahjaverot?

[/quote]

Tietysti maksoin. Tosin tämä veljen auto on minun nimissäni kun veljellä "ei ole varaa" maksaa vakuutusmaksuja, ja nostavat silloin tällöin sosiaalitukea tiukkaan tilanteeseen.

Ja emme ole suomenruotsalaisia jos joku siihen viittasi. Ja minulla tosiaan on hyvä palkka, ja olen tehnyt onnistuneita sijoituksia. Kyseessä oli "käytännössä" uusi bemari, jolla oli ajettu n. 20tkm.

Ja eihän minun tarvitse, mutta "kyllähän mulla yksinelävällä lapsettomalla on rahaa". Niin, joo, toki on. Mutta haluaisin säästää jos vaikka sen perheen saisin. Paitsi että äitin mielestä olen jo kolmikymppisenä ihan liian vanha siihen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä