Lapsen korvien putkitus ja kitarisojen leikkaus
Lääkäri kirjoittaa lapsen mukana olevan vanhemman työnantajalle todistuksen itse leikkauspäivästä, mutta ei seuraavasta päivästä, jolloin lapsi ei voi vielä mennä hoitoon (sairaalan suositus). Eli toiselle päivälle pitää itse hommata hoitaja jostain, mutta entä jos hoitajaa ei ole? Minkälaisia kokemuksia muilla on, onko lääkäri kirjoittanut suoraan niistä kahdesta päivästä todistuksen?
Kommentit (4)
Meillä vastaavassa tilanteessa sain pomolta esimiehen myöntämää vapaata pari päivää. Sitä voi joskus saada luotettava työntekijä, jos ei oo outoja poissaoloja tms ja hoitaa työnsä kunnolla. Niitäkin tosin seurataan aika tarkkaan ylemmältä taholta.
Minun työpaikallani kyllä kirjoitetaan kitarisapotilaan vanhemmalle leikkauspäivästä ja seuraavasta päivästä lääkärintodistus (lapsen nimellä, ei vanhemman) Työnantajan mukaanhan se on useimmiten palkatonta vapaata, koska on ennalta suunniteltu.
Meillä lääkäri kirjoitti todistuksen vain siltä yhdeltä päivältä, joskin sanoi että hyvin voi mennä hoitoon jo seuraavana päivänä.
Mutta koska kyseessä ei ollut äkillinen ja yllättävä sairastuminen, ei työnantaja maksanut palkkaa tuolta leikkauspäivältä vaan meni lomista... Meillä ainakin tessissä lapsen äkillisen sairastumisen vuoksi saa olla pois max 4pv josta 3 palkallista, mutta ennalta suunniteltu operaatio ei ole yllättävä...