Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikissa pitkähihaisissa puseroissa on ns. talidomidi-hihat?

Vierailija
13.05.2014 |

Varsinkin pluskokoisissa. Kompensoidaanko sitä ettei vyötärö näy jotenkin sillä että ranteet näkyy?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitkä...?

Vierailija
2/9 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, enkä ole huomannut, mutta olipa huvittava, vaikkakin asiaton nimitys. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule samaa olen miettinyt monesti ap! Tuota nimitystä en ole ennen kuullut, mutta tiedän mitä tarkoitat. Niitä 3/4-hihoja siis. Varsinkin plussakoossa näkyy noita olevan. Löydän jonkun täydellisen puseron... ja voi vee, taas ne vajaat hihat! En tajua, nehän saavat isojen ihmisten kädet näyttämään vain paksummilta! Olisi täysimittaiset hihat, vaan ei, melkein kaikissa ne liian lyhyet.

Vierailija
4/9 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nuo lyhyet 3/4-hihat ärsyttävät, koska olen vilukissa niin lyhyissä hihoissa palelen entistä enemmän. Mitä järkeä on esim. neuleissa (joiden tarkoitus lämmittää) nuo 3/4 hihat?

Ylipainoisilla kuulemma nuo hihat hoikentavat, ilmeisesti luo illuusion pidemmästä ja hoikasta ihmisestä, jotta kokonaisuuskin näyttäisi hoikentavalta?

Vierailija
5/9 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:12"]

Minua nuo lyhyet 3/4-hihat ärsyttävät, koska olen vilukissa niin lyhyissä hihoissa palelen entistä enemmän. Mitä järkeä on esim. neuleissa (joiden tarkoitus lämmittää) nuo 3/4 hihat?

Ylipainoisilla kuulemma nuo hihat hoikentavat, ilmeisesti luo illuusion pidemmästä ja hoikasta ihmisestä, jotta kokonaisuuskin näyttäisi hoikentavalta?

[/quote]En ymmärrä miten ne hoikentaisivat. Omasta mielestäni näyttävät vain typeriltä.

4

Vierailija
6/9 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samaa mieltä. Aika harvalla plus-kokoisella on muutenkaan suunnattoman sirot ja kauniit käsivarret ja ranteet, joita haluaisi joka ikisessä asussa esitellä.

Vierailija
7/9 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä säästetään kangasta ja siten tuotantokustannuksia. Ne voi kuitenkin myydä samaan hintaan kuin pitkähihaisetkin paidat. Ihan hemmetin yleistä ja todella ärsyttävää. 

Vierailija
8/9 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 23:25"]

Siinä säästetään kangasta ja siten tuotantokustannuksia. Ne voi kuitenkin myydä samaan hintaan kuin pitkähihaisetkin paidat. Ihan hemmetin yleistä ja todella ärsyttävää. 

[/quote]

Joo, tämä on se syy, eli ne säästää rahaa tekemällä noita persehihoja, itse välttelen kaikki tuollaiset paidat.

Vierailija
9/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 23:25"]

[/quote]

Joo, tämä on se syy, eli ne säästää rahaa tekemällä noita persehihoja, itse välttelen kaikki tuollaiset paidat.

[/quote]Jos tuo tosiaan on syy noihin liian lyhyisiin hihoihin, niin onpas typerää valmistajilta. Minultakin on moni paita jäänyt ostamatta noiden hihojen takia. Paremmin möisivät kun tekisivät ihan täyspitkät hihat... Olen ajatellut olevani yksin aatosteni kanssa, mutta näkyy monet muutkin olevan samaa mieltä. Tykkään Nanson plus-kokoisista paidoista, mutta niissä on usein vajaamittaiset hihat ja moni paita on jäänyt ostamatta hihojen takia.

4