Ihmisen tärkein ominaisuus on rohkeus ja tärkein taito on
Kommentit (7)
Minä olen sitä mieltä, että tärkein taito on on kestää pettymyksiä ja sopeutua muutoksiin. Älykkyys, ja varsinkin jos älykkyys on yhdistyneenä herkkyyteen, ei oman kaveripiirini perusteella näytä ennustavan onnellista elämää, jos ihminen ei asettaa itselleen kohtuuttomia tavoitteita, tai ei kestä sitä ettei pääse siihen asemaan mihin kapasiteetti periaatteessa antaisi myötä. Masennus ja muut mielenterveyden ongelmat ovat yhä edelleen niitä, joka syrjäyttää ihmisiä eniten, ei älykkyyden tai yritteliäisyyden tms. puute.
^ Älykkyys? Sitäkin on niin montaa sorttia, rohkeutta joko on tai sitten ei ole, mutta sitä voi toki harjoitella.
Tärkein ominaisuus on ystävällisyys ja tärkein taito anteeksianto.
Ei ihmisestä voi rankata mitään yhtä tai kahta tärkeintä ominaisuutta, tai saman tien luonto olisi muokannut ihmisistä erittäin paljon suoraviivaisempia eläimiä. Että silleen mä sen näen. Mutta jos olis pakko tuohon jotain sanoa, niin mä kallistun ehdottomasti enemmän ystävällisyyden kuin rohkeuden kannalle, ehdottomasti enemmän anteeksiantokyvyn kuin keskustelukyvyn kannalle. Lähes puhumattakin voi jonkun ihmisen seurassa olla älyttömän hyvä olla, ja sitten taas toisaalta maailmassa on aivan helvetisti turhaa puhetta, jonka päätarkoitus on jotain vähemmän jaloa useinkin. Äly on mielestäni erittäin suotavaa, mutta vain todella älytön näkee sen jollakin suppealla tavalla mitattuna. Äly voi välillä hyvinkin majailla siellä, missä moni älytön ei usko kopeuksissaan sitä kohtaavansa, tai on kohdatakseen sen liian kiireinen oman älykkyytensä todistelun kanssa.
Höpöhöpö. Tärkein ominaisuus on älykkyys ja tärkeitä taitoja on lukuisia. Yksi niistä on taito käyttää älyään fiksusti. Keskustelemisen taito on toki tärkeä.