Eroa kirkosta, säästät ensi vuonna ison summan rahaa
Kun muistaa erota tänä vuonna vielä kirkosta, niin säästää ensi vuonna kirkollisveron. Mitä suuremmat tulot, sitä suurempi säästö. Valehtelevaan, ja vahingolliseen kirkkoon ei enää 2020-luvulla kannata kuulua.
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Kirkko saa käydäkin mun kukkarollani.
Se harmittaa, että Ylekin käy. Siitä ottaisin eron heti jos voisin.
YLE muuten näyttää uskovaisten kirkkosessioita kai ihan ilmaiseksi. Ois hyvä erottaa myös YLE ja kirkko toisistaan. Kirkko vois ostaa mainosaikaa vaikka Maikkarilta vakaumuksensa levittämiseen.
PS. Uskovaisten yleinen tapa on kiinnittää huomio johonkin kuviteltuun viholliseen, kuten saatana ja helvetti, jotta uskonnon omat epäkohdat unohtuu(vain 2% menee hyväntekoon). Sellaisia uskonnot ja uskovaiset on.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että Jeesus itkee kirkon tilannetta. Se on osin menettänyt raamatullisuuttaan ja sitten nuo erot kirkosta. Silti kirkko ei pelasta vaan Jeesus mutta kyllä tuo silti kertoo jotain siitä haluavatko lapsena kristilliseen uskoon kastetut sitoutua uskoonsa.
Olen itse ev. lut. uskova, harkitsen sirtymistä muuhun seurakuntaan.
Miksi haluaisivat? Uusi polvi on fiksumpi ja ymmärtää ettei Jeesus pelasta koronalta vaan rokote ja hyvä sairaanhoito.
Enpä usko että siirryt. Kirkon asema murensi edelleen ja sitähän sä pelkäät.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun aikanaan erosin niin säästö vuodessa oli noin 500 euroa. Tajusin vasta erottuani kirkosta, kuinka suureen humpuukin olen rahani antanut.
Näin mullekin kävi. 580€ säästö vuosittain lämmittää tosi kivasti. En tajua miten olin vuosia niin tyhmä. Aivopesua tulosta se tietysti oli.
Nyt annan 50€ jouluna vapaa-ajattelijoiden jotka tekee arvokasta työtä kirkon erottamiseksi valtiostamme. Sitä kirkko tietenkin vastustaa kuten kaikkea edistystä: peruskoulua, naisten äänioikeutta, eutanasiaa, tasa-arvoa lesboille, koululaisten vapautta valita ET/uskonto välillä... sellaisia ne uskonnot on.
Maailma olisi parempi paikka ilman uskontoja.
Perkele. Turha satasia kirkkoon on kantaa kun muualla niillä saa enemmän hyvää aikaan.
Taitaa olla aika liittyä fiksuihin.
On mukava huomata miten yhä useampi huomaa että maailma on parempi paikka ilman kirkkoa ja uskontoa. Helsingissä jo yli puolet eronnut kirkosta ja muu maa seuraa tietty perässä.
Ruotsi ja muut pohjoismaat kivasti edellä kehityksessä, kuten yleensä.
Vuodesta 2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske minua. En nimittäin maksa tuloveroa, koska tienaan alle 9200€ vuodessa.
Multa kirkko vei kesätyörahoistanikin kun sain 6000€ kesässä.
Sitten tajusin erota. Enää en maksa piispojen palkkoja enkä pappien höpötyksiä.
Oikeasti? Mistä näen, paljonko minulta on viety? Missä välissä perivät nuo?
T. Nuori ja helposti huijattavissa
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta 2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske minua. En nimittäin maksa tuloveroa, koska tienaan alle 9200€ vuodessa.
Verottajan dokumenteissa.
Viimeinen virsi teille
Enkeli taivaan lausui näin
miks hämmästyitte säikähtäin
mä suuren ilon ilmoitan maan kansoille nyt tulevan.
Herramme Kristus teille nyt
on tänään tänne syntynyt
ja tää on teille merkiksi
seimessä lapsi makaapi
jo riennä katso sieluni
ken seimessä nyt makaapi
Hän on sun Herras Kristukses
Jumalan Poika Jeesukses
Vierailija kirjoitti:
On mukava huomata miten yhä useampi huomaa että maailma on parempi paikka ilman kirkkoa ja uskontoa. Helsingissä jo yli puolet eronnut kirkosta ja muu maa seuraa tietty perässä.
Ruotsi ja muut pohjoismaat kivasti edellä kehityksessä, kuten yleensä.
Maailman uskonnon painopiste siirtyy Afrikkaan.Siellä myös syntyvyys on korkeinta.
Kirkolla on miljardiomaisuus. Missä raha se näkyy? Varmaan menee joku roponen köyhäinapuun ja tai johonkin uskonnolliseen kehitysapuun, mutta onhan se nyt pröystäilyä pitää kylien ja kaupunkien parhailla tonteilla niitä tyhjyyttä kumisevia valtavia kultakoristeisia kirkkoja, vaikka toki kauniita ovatkin. Ei kirkolla ole pikkurahasta pulaa, voisivat vaikka ruokkia kaikki köyhät perheet näin jouluisin halutessaan. Siis sillä olemassa olevalla omaisuudella, vaikka kukaan ei maksaisi kirkollisveroa.
Miksi uskonnolla on edes oikeus verottaa? Pitäis perustua jäsenmaksuihin niinkuin muillakin järjestöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta 2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjaudu OmaVeroon sivulle vero.fi. Sieltä näkyy paljon kirkko varasti sulta..
Verottajan dokumenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Kirkolla on miljardiomaisuus. Missä raha se näkyy? Varmaan menee joku roponen köyhäinapuun ja tai johonkin uskonnolliseen kehitysapuun, mutta onhan se nyt pröystäilyä pitää kylien ja kaupunkien parhailla tonteilla niitä tyhjyyttä kumisevia valtavia kultakoristeisia kirkkoja, vaikka toki kauniita ovatkin. Ei kirkolla ole pikkurahasta pulaa, voisivat vaikka ruokkia kaikki köyhät perheet näin jouluisin halutessaan. Siis sillä olemassa olevalla omaisuudella, vaikka kukaan ei maksaisi kirkollisveroa.
Miksi uskonnolla on edes oikeus verottaa? Pitäis perustua jäsenmaksuihin niinkuin muillakin järjestöillä.
Sepäse. Ei näy missään. Ja kun kirkon verotulot vähenee niin ekana ne leikkaa diakoniasta. Piispat ja kirkkoherrat sen sijaan nostaa edelleen täyttä liksaa ja nauttii täydet edut.
Semmoinen ”auttaja” kirkko on. Enemmän se pahaa tekee kuin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen virsi teille
Enkeli taivaan lausui näin
miks hämmästyitte säikähtäin
mä suuren ilon ilmoitan maan kansoille nyt tulevan.
Herramme Kristus teille nyt
on tänään tänne syntynyt
ja tää on teille merkiksi
seimessä lapsi makaapi
jo riennä katso sieluni
ken seimessä nyt makaapi
Hän on sun Herras Kristukses
Jumalan Poika Jeesukses
Painu muualle satuinesi. Jumalaa ei ole olemassa.
Hyvä päivä säästää ensivuonna etelän matkan verran. Mitä sillä tekisit?
Uppista
Vielä ehtii voittajien junaan. Milläköhän tuntuisi kymmenen vuoden päästä tajuta että kaikki on eronnut kirkosta ja ite oon maksanut ihan turhasta vuosikausia. Tai no jos pappien ja piispojen palkan haluaa itse maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta 2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tarkistit paljon sulta meni papeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut vuonna 1994. Syynä ei ollut suinkaan kirkollisvero vaan se, ettei lapsia saanut kirkon jäseneksi ilman kummeja. Raamatun Jeesus sanoi "sallikaa lasten tulla minun tyköni" mutta ev.lut.kirkon Jeesuksen luo ei ole lapsilla mitään asiaa, ellei vanhemmilla ole marssittaa porukkaa kummeiksi. Kummien tehtävä on auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa mutta käytännössä kummi on lahja-automaatti. Vanhemmat sitten paheksuvat, jollei kummi osta tarpeeksi arvokkaita lahjoja tai ei lahjoja ollenkaan tai ei ota lasta hoitoon tai vie huvipuistoon/matkoille/teatteriin jne. Närää herättää myös se, että Niko-Petterin kummi ostaa parempia lahjoja kuin pikkusisko Ryyti-Marian kummi, joka ei osta välttämättä mitään. Eikö se Niko-Petterin kummi voisi ostaa molemmille? Kummit taas ovat nyreissään kun lahjoista ei kiitetä tai ei pidetä yhteyttä. Haloo- kannattaako tällaista systeemiä ylläpitää?
Kummien hankinta pitäisi tehdä vapaaehtoiseksi. Meidän lapset ovat pärjänneet loistavasti ilman kummeja. Eihän mihinkään yhdistyksiin ja kerhoihin liittymiseenkään tarvita ylimääräisiä ihmisiä. Milloin kirkko keksii, että myös vihkipari tarvitsee kummit opastamaan avioliiton saloihin?
Täysin samaa mieltä.
T. Kristitty
Oikeastiko kastetta ei saa lapselle jos ei ole kummeja, voiko olla näin?!
Varmaan mutta mihin kastetta tarvii? Siinä vaiva joutuu heti kirkkoveron piiriin.
Me annettiin lasten itse päättää aikanaan mihin uskontoon liittyy jos sellaista haluaa. Pidettiin siis nimiäiset ihan samaan tyyliin, paitsi pappia ei tarvittu höpisemään satujaan.
Muista piispojen jättipalkat!
Anna sinäkin rahasi että saadaan palkkarahat kokoon!
Vierailija kirjoitti:
En eroa, olen kristitty. Kirkollisverolla yläpidetään mm. kaikki kirkot, myös ne jotka ovat aina avoinna. Lapseni saa maksuttoman rippikoulun. Diakonia tukee kotimaan vähävaraisia. Olkoot se minun osuuteni hyväntekeväisyyteen. Käyn itsekin kirkossa muutaman keran vuodessa ja osallistun seurakunnan toimintaan kuten esim. kauneimmat joululaulut-tilaisuuteen mikä on kyllä tänä vuonna peruttu.
Harmi tuottaa pettymys. Rippukoulut maksaa. Kirkko kerää aina rahaa ja myös silloin kun samalla aivopesee nuoria jäsenikseen. Hyväntekeväisyyteen menee tosiaan vain alle 2% kirkon poskettomista tuloista eli ei käytännössä ollenkaan. Se kannattaa muistaa jos touhua hyväntekeväisyydellä itselleen perustelee.
Luulen että Jeesus itkee kirkon tilannetta. Se on osin menettänyt raamatullisuuttaan ja sitten nuo erot kirkosta. Silti kirkko ei pelasta vaan Jeesus mutta kyllä tuo silti kertoo jotain siitä haluavatko lapsena kristilliseen uskoon kastetut sitoutua uskoonsa.
Olen itse ev. lut. uskova, harkitsen sirtymistä muuhun seurakuntaan.